این هیولای ۵۰۳ اسب بخاری آدرنالین بیش از حد نیاز تولید میکند!
مرسدس گاهی اوقات با شاخوشانه کشیدنهای بامو سری ۴ کانورتیبل دستوپنجه نرم کرده است. اما حالا، این برند سقف C کلاس کوپه را برداشته و آن را به پیشرانههای بنزینی و دیزلی مختلفی از جمله همین پیشرانهی ۵۰۳ اسبی مدل AMG C63 S مجهز کرده است.
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو در مدتزمان ۴.۱ ثانیه ثبت میشود که دودهم ثانیه کندتر از برادر کوپه بوده اما هنوز سهدهم ثانیه سریعتر از M4 است. در نسخههای کوپه، سدان و استیت C63 حس واقعی از توربو بودن پیشرانه وجود ندارد. درندهخویی این خودرو از دور موتور ۲۰۰۰ شروع میشود و لگ و تاخیری در دور گرفتن آن وجود ندارد، تأخیری که معمولاً در پیشرانههای مجهز به توربو دیده میشود. جای بحثی وجود ندارد که این پیشرانه یکی از بهترینهای بازار است.
نسخهی کابریولت C63 حدود ۳۵۰۰ پوند گرانتر از نسخهی کوپه است. در برابر این مبلغ اضافی شما سقف فابریک چندلایهای را به دست میآورید که میتواند تا سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت باز و بسته شود. این کار در مدتزمان ۲۰ ثانیه انجام میپذیرد.
مرسدس برای جبران نبود سقف، خودرو را تقویت کرده که همین امر حدود ۱۲۵ کیلوگرم را به وزن خودرو اضافه کرده است. این افزایش وزن مصرف سوخت را تحت تأثیر قرار داده (۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر) و شتاب گیری هم کندتر شده است. اما همهی اینها روی کاغذ است. در واقعیت،C63 حتی سریعتر از کوپه احساس میشود.
اما با بستن سقف تشخیص این خودرو با برادر کوپه واقعاً سخت میشود. احساس چفت شدن بسیار خوبی وجود دارد و سقف در سرعتهای بالا چسبندگی عالی دارد.
در نسخهی S حالتهای مختلف راحت، اسپورت، اسپورت پلاس و مسابقه وجود دارد که با انتخاب هر کدام از این موارد شاهد تغییر رفتار گیربکس خواهیم بود. پرش از حالت راحت به مسابقه دقیقاً همانند این است که مقدار زیادی آدرنالین را به یک فرد بازنشسته تزریق کنیم!
در حالت راحت این خودرو آرام و خونسرد است و توازنی عالی بین کیفیت سواری و کنترل بدنه برقرار میشود. با تغییر حالتها خودرو خشنتر و سریعتر میشود. بااینحال همهچیز در دست است و خودرو رام شماست. سریع راندن با این خودرو بسیار آسانتر از بامو است.
فرمان سنگین بوده اما بهطور باورنکردنیای دقیق است و با چرم آلکانترایی که روی آن را پوشانده و پدال شیفترهایی که در پشتش قرار گرفته، احساس بسیار خوبی ایجاد میکند. با این خودرو به راحتی میتوانید پیچها را رد کنید درحالیکه کشش بخش عقبی خودرو کاملاً به این بستگی دارد که چقدر پدال گاز را بفشارید.
همانگونه که از ۵۰۳ اسب بخار انتقالی به چرخهای عقب انتظار دارید، این خودرو در مواقع لزوم محدودیتهای چسبندگی را رد میکند اما وقتی این کار را انجام داد، مطمئن باشید که رفتار خودرو قابل پیشبینی است.
مشخصات مرسدس-ایامجی C63 S
قیمت: ۷۲,۲۴۵ پوند
پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری با دو توربو
قدرت/گشتاور: ۵۰۳ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۱ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
mans
۶ مرداد ۱۳۹۵آقا بنز عالی
اصلا بهترین ماشین
ولی آخه چرا واسه بهتر بودن همیشه بی ام و رو زیر سوال میبرن نمیدونم
خوب آخه یکی نیست بگه نه تو بحث فروش و ارزش برند باز این بی ام و هست که میتازونه
الف.ی
۶ مرداد ۱۳۹۵ببخشید دوست عزیز !!!!!!
شما الآن نظر شخصی متعصبانه خودتو گفتی یا از روی آمار های الکی من در آوردی داری میگی؟
هرچی باشه اقلا بنز اصالت خودشو حفظ کرده و زیر شاخه شرکت دیگه نشده هیچ، خودش چند تا زیر شاخه هم داره.
آ ام گ
اسمارت
و …
رامتین
۶ مرداد ۱۳۹۵حرفت درسته اما آمارهای رسمی را هیچگاه فراموش نکن. اصلا من در آوردی نیست. اونجا ایران که نیست هر چی بخوان بگم. بی ام و بعد از تویوتا دومین برند باارزش خودروست و بنز سوم. بنابراین با اختلاف بسیار کم، بی ام و ارزش بالاتری داره. توجه کن گفتم ارزش بالاتر نه اتومبیلهای بهتر.
PORSCHE:The God of Cars
۶ مرداد ۱۳۹۵معلومه بنز بهترینه. هیچ نیازی به اثبات نداره.
شما معنی ارزش برند رو دقیق نمیدونی. ارزش برند BMW از فراری بیشتره. اگه دو مدل با مشخصات و قیمت مشابه توسط این دو تا عرضه بشن شما کدومو انتخاب میکنی؟
به نظرم ارزش برند مسئله ی مهمی نیست. ارزش برند یعنی شما چقدر پول برند میدی.
رامتین
۷ مرداد ۱۳۹۵اقتصاد دانان برتر دنیا ارزش برند را تعیین میکنند که همواره اپل بالاترین بوده. البته در چند سال پیش ماکروسافت بلامنازع در صدر بوده.
پس از این به بعد هر چند ماه، شما ارزش برندهای برتر را بهم ایمیل کن تا تفاوتها را بهتر بدونیم:)
امین
۷ مرداد ۱۳۹۵موافقم.
همین که مرسدس رو دارن با بی ام و مقایسه میکنن و از بالاتر بودنش از بی ام و تو این نسل صحبت میکنن و با خوشحالی بیانش میکنن نشون میده که خودشون هم قدرتمندتر بودن بی ام و رو قبول دارن.
بنظرم کوپه های مرسدس بنز و بی ام و کاملا مقابل هم قرار نمیگیرن و نمیشه اینجوری مقایسشون کرد.
مثلا سری ۴ رقیب یه چیزی بین c کلاس کوپه و e کلاس کوپه بنظر میاد(بیشتر بدرد رقابت با e کلاس کوپه میخوره)
یا سری ۶ رقیب یه چیزی بین e کلاس کوپه و s کلاس کوپه هست(چراکه از e کلاس کوپه سرتره و به پای s کلاس کوپه نمیرسه)
یا رقیبی برای سری ۲ تو مرسدس بنز وجود نداره
و همچنین برای s کلاس کوپه تو بی ام و(که قراره با نام سری ۸ بیاد)
창세기
۶ مرداد ۱۳۹۵سقف نرم خیلی ماشینو زشت میکنه ماشین باید خوش قیافه باشه…
الف.ی
۶ مرداد ۱۳۹۵اگه بنز یکم این طراحی هاش رو از هم فاصله بده ، دیگه کسی جرئت انتقاد ازش رو نداره.
nissan
۶ مرداد ۱۳۹۵خیلی گرونه با این پول میشه ماشینهای بهتری خرید بنز و امثال بنز دارن نون برندشونو میخورن البته اینم بگم یکی از بهترین خودروسازان جهان هستش ولی ماشینهاش گرونه
godfather
۶ مرداد ۱۳۹۵دیگه این بحث قدرت و سرعت ماشین ها مسخره بازی شده اصلن همین ماشین با 1000 اسب و 500km/h فرض کنید
ایا میشه تو جاده ها با این تندی و قدرت ماشین و از نقطهa به b رسوند با فرض مناسب بودن جاده شاید هر 1000000 نفر یک نفر بتونه
به نظر من خودرو سازان باید در مسیر تسلا حرکت کنند تسلا شروع کننده عصر جدیدی شده
uss zumwalt DDG-1000
۷ مرداد ۱۳۹۵سرعت و شتاب هم حال خودشو داره
کاوه آهنگر
۶ مرداد ۱۳۹۵دوستان در ماشینهای بنز چرا فقط شیفتر دنده پشت فرمان دیده میشه؟ روی کنسول وسط خبری نیست! یعنی حالت های D و N و R و P دکمه ای هستند؟ لطفا راهنمایی کنید.
سروش شیرازی
۷ مرداد ۱۳۹۵داداش توی عکس زوم کن یه دسته پشت شیفتر سمت راست میبینی ،با بالا و پایین کردن اون حالت های N,R,D انتخاب میشن در انتهای دسته یه دکمه هست که فشارش بدی حالت پارک هستش،فکر میکنم حالت دنده ی دستی هم روی همون دسته طراحی کردن که اگه اونو انتخاب کنی شیفتر ها فعال میشن.الان اکثر مدل های بنز مثل ای و اس اینجورین
مسعود
۷ مرداد ۱۳۹۵اونم مثل اهرم راهنما پشت فرمون سمت راست بالاست.
کاوه آهنگر
۷ مرداد ۱۳۹۵ممنونم از شما سروش عزیز و مسعود گرامی
حميد
۷ مرداد ۱۳۹۵از جنبه طراحی خارجی خطوط درب موتور چشم نوازه به همراه خطوط سیال کناری
طراحی داخلی عالی فقط یکم مانیتورش تو ذوق میزنه
فنی هم کا قدرت و گشناور بینظیر
ALIREZA034
۷ مرداد ۱۳۹۵با سلام.اقای شما فرمودی امار دوستان که میگن بی ام و برند با ارزش تر هست(که هست) رو هواس اونوقت حرف خنده آور شما که میگید بی ام و اصالت خودشو حفظ نکرده و زیر شاخه شده امار درست و مووثقه.بهتره بدونید بی ام و رویزرویسو و مینی و تیونر خوبی مثل Mpower داره.
uss zumwalt DDG-1000
۷ مرداد ۱۳۹۵مشخصات فنی شو دوس دارم
احمد باقری
۷ مرداد ۱۳۹۵مثل همیشه عالی.
mohsen
۷ مرداد ۱۳۹۵منتظر طوفان بی ام وه هستم با معرفی مدل های جدیدش با اینکه الانشم کم حرف واسه گفتن نداره