مرسدس بنز با قدرت وارد کلاسهای خودرویی محدود میشود. برای مثال CLA شوتینگ بریک یک بچه استیشن شیک است که بیش از فضای کابین و بار زیاد روی استایل زیبا تمرکز داشته و حالا دو نسخه پرفورمنس از آن با نام های AMG CLA 45 و AMG CLA 35 تولید شدهاند.
پایه و اساس این خودرو با A کلاس مشترک بوده و CLA 35 همچنین از همان قوای محرکه A35 هاچبک و سدان استفاده میکند. بهاینترتیب شاهد حضور پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربویی هستیم که قدرت ۳۰۲ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه و سیستم چهار چرخ محرک همکاری میکند. این مجموعه باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعتی میشود.
فعلاً این آمار و ارقام باعث میشوند CLA 35 شوتینگ بریک حرف اول را در کلاسش بزند. فورد فوکوس ST استیت از نظر قدرت اصلاً نمیتواند به مرسدس نزدیک شود و از طرفی خودرویی دیفرانسیل جلو است؛ و فعلاً هم خبری از رقبای آئودی و ب ام و برای محصول مرسدس نیست.
خب ما در بالا صحبت از فضای کابین و بار کردیم و باید گفت فضای بار این خودرو از نظر انعطاف جای تعریف زیادی ندارد. با وجود صندلیهای عقب در جای خود شاهد فضای ۵۱۴ لیتری هستیم که تنها ۵۴ لیتر بیشتر از CLA چهار درب است. وقتی هم صندلیهای عقب خوابانده شوند این فضا به ۹۷۱ لیتر میرسد که خیلی جالب نیست و همانگونه که گفتیم مرسدس در خلق این خودرو تمرکز اصلیاش را معطوف به طراحی زیبا کرده است.
از طرفی با خودروی ارزانی هم طرف نیستیم. پیش از انتخاب هرگونه آپشن باید بهای ۴۴ هزار پوندی برای CLA 35 4Matic پریمیوم پلاس بپردازید. شما با این پول میتوانید برخی از استیشنهای مجهزتر در یک کلاس بالاتر را انتخاب نمایید.
CLA 35 در جاده سریع و باوقار است. فرمان خودرو سبک و نسبتاً کند بوده و بنابراین خیلی نمیتوان روی سریع راندن با آن در پیچها حساب باز کرد؛ و این در حالی است که تکان های بدنه بهطور سورپرایز کنندهای تحت کنترل بوده و خودرو در پیچها نسبتاً تخت باقی میماند. گیربکس نیز بهترین گزینه موجود نبوده و به نظر میرسد در رانندگیهای سریع کمی کند عمل میکند.
مدل پریمیوم پلاس حاضر در تست با سیستم کنترل سواری سفارشی AMG همراه شده است. این سیستم سه حالت برای رانندگی دارد که از حالت کامفورت تا اسپورت را شامل میشود. البته ما در جادههای مخملی بریتانیا بالاتر از حالت کامفورت را انتخاب نکردیم.
احتمالاً جادههای نرم و طولانی بهترین جا برای نشان دادن تواناییهای CLA 35 خواهند بود هرچند در این بخش نیز صدای نسبتاً قابلتوجهی از لاستیکها به کابین راه خواهد یافت.
این صدا بیشتر از صدای پیشرانهای است که در واقع نرم بوده و البته اگر بخواهید دورش سریعاً بالا میرود.
داخل کابین شاهد فضای زیادی برای دو سرنشین جلو خواهید بود اما در عقب فضای پا و زانوی نسبتاً کمی وجود دارد. فضای سر هم برای افراد قدبلند خیلی رضایتبخش نخواهد بود که دلیلش وجود خط سقف خمیده است.
برخی انتقادات درباره کیفیت متریال کابین نیز وجود دارد. به عنوان نسخهای برگرفته از خانواده A کلاس، کابین CLA 35 فینیش خوبی داشته و از متریال نرم در نقاط خوبی استفاده شده است. همچنین دو صفحهنمایش موجود برای پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی نیز بسیار خوب به نظر میرسند. البته استفاده از تاچ پد در نظر گرفته شده بین صندلیهای جلو کمی در زمان حرکت خودرو سخت خواهد بود.
مرسدس-ای ام جی CLA 35 شوتینگ بریک در بازار خودروهای لوکس و کوچک محصولی کاملاً متمایز است. برخی افراد این خودرو را به خاطر ظاهرش انتخاب خواهند کرد اما در ادامه از فضای کابین و بار کم و صدای نه چندان گیرای پیشرانه ۴ سیلندر عذاب خواهند کشید. با این قیمت شما میتوانید ب ام و سری ۵ تورینگ سریع و بزرگتر را بخرید که سواری بهتر و فضای بار و کابین بیشتری دارد. انتخاب با شماست!
MAHDI
۲۸ اسفند ۱۳۹۸نه CLA شوتینگ بریک و نه سری5 تورینگ!!!!
این کلاس رو به هیچ وجه دوست ندارم. در بین خودروهای استیشن فقط آئودی RS6 و پورشه پانامرا توریسمو و ب ام و M3CS تورینگ طراحی جذابی دارن!!!!!
نقی معمولی
۲۹ اسفند ۱۳۹۸داداش من باید پولش هم باشه.اونایی که تو میگی چندن؟!
Lamborghini
۲۸ اسفند ۱۳۹۸طراحی aکلاس و cla جدید زیبا هستن مدل a45 رو از بقیه مدل ها بیشتر دوست دارم
♤Angus_812♤
۲۸ اسفند ۱۳۹۸من که عاشق استیشن های اسپرتم کلاس جذابیه
تجربه اسپرت وقتی کل خانواده دارن از لوکس بودن لذت میبرن
محمدهادی
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ینی با پیشنهاد انتخاب گزینه ی دوم در آخر مقاله تیر خلاص رو به پیکر این مدل مرسدس زدی جناب مولف
BMW
امیر
۲۸ اسفند ۱۳۹۸از پدال گله دارم
نظرمو نذاشت
Farzad
۲۸ اسفند ۱۳۹۸فنی مثل همیشه عالی
کابین عالی
طراحی ظاهری در حد فاجعه
?Mashin?
۲۹ اسفند ۱۳۹۸فنی نگو عالی مگه ماشین امریکاع
کابین نگو عالی مگه کابین بوگاتی شیرونه
طراحیشم همچین بدک نیست
Dante
۲۸ اسفند ۱۳۹۸سیر نمیشم از دیدنش
حیف ک استیشنه
رامتین
۲۸ اسفند ۱۳۹۸طراحی جلوش خوبه حتی بهتر از e کلاس جدید.
طراحی عقب خصوصا چراغهاش اگه مستطیلی بود بهتر میشد. یه انحراف اضافی داره.
مهزیار
۲۸ اسفند ۱۳۹۸تنها بنزی که تو این سالها طراحی شده و واقعا حس بنز بودن رو داره اونم فقط تو نمای جلو
Dna
۲۸ اسفند ۱۳۹۸عاشق این نسخه کابینشم تا کابین های جدید بنز
Me
۲۹ اسفند ۱۳۹۸خوشم نمیاد ازش
Milad AMG
۲۹ اسفند ۱۳۹۸کلا سری A مرسدس یه چی دیگس
محمد
۲۹ اسفند ۱۳۹۸پاراگراف آخر در حد افرادی بود
که از خودرو هیچ اطلاعاتی ندارن
حد اقل با سری ۳ تورینگ مقایسش میکردی یکم نزدیک تر باشه آخه با ۲ کلاس بزرگ تر مقایسه میکنن?؟
Behrouz. anzali
۲۹ اسفند ۱۳۹۸کسایی که بنز سوارن ازش لذت میبرن هم از کابین وهم از قیافه خوشکلش