مرسدس بنز

اولین تجربه رانندگی با مرسدس-ای‌ام‌جی GT بلک سریز 2020

صاعقه زمینی!

این مرسدس-ای ام جی GT بلک سریز است. از بین عناوین جذاب زیادی که به این هیولا اطلاق می‌شود مهم‌ترین آن‌ها قوی‌ترین خودروی ۸ سیلندر تولیدی AMG است. علاوه بر قدرت ۷۲۰ اسب بخاری باید به قیمت ۳۳۵ هزار پوندی بلک سریز نیز اشاره کنیم که آن را به گران‌ترین بلک سریز تاریخ بدل می‌کند؛ و البته به نارنجی‌ترین آن‌ها!

مرسدس-ای‌ام‌جی GT بلک سریز

AMG GT ششمین مرسدسی است که با پسوند پر افتخار بلک سریز تولید می‌شود. از اولین آن‌ها یعنی SLK 55 بلک سریز گرفته تا خودروی امروزی، فرمول مرسدس یکی است: یک خودروی عضلانی ۸ سیلندر نفس‌گیر را انتخاب کن و آن را به موجودی قوی‌تر و پیست محور تبدیل کن!

مرسدس-ای‌ام‌جی GT بلک سریز

تیغه‌های خطرناک، بال ها و ورودی‌های بزرگ همه و همه کاربردی بوده و برای ارائه بهترین ترکیب از داون فورس بالا و درگ پایین طراحی شده‌اند. اسپلیتر جلو یکی از دو بخش آئرودینامیکی فعال است که می‌تواند توانایی‌های GT بلک سریز را بهبود بخشد.

مرسدس-ای‌ام‌جی GT بلک سریز

و به بال عقب می‌رسیم که البته دقیق‌تر آن باله‌ای عقب است. طراحی دوسطحی آن به گونه‌ای است که در زمان ترمزهای سنگین و عبور از پیچ‌ها تغییر وضعیت داده تا داون فورس عقب بیشتر شود. نتیجه کلی اینکه مرسدس AMG GT بلک سریز در سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت ۴۰۰ کیلوگرم داون فورس تولید می‌کند.

مرسدس-ای‌ام‌جی GT بلک سریز

پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری این خودرو برای دست‌یابی به قدرت ۷۲۰ اسب بخاری تغییرات زیادی داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به میل‌لنگ و منیفولد اگزوز جدید، توربوهای ارتقا یافته و اینترکولر بزرگ اشاره کرد. مهم‌ترین تغییر استفاده از میل‌لنگ تخت است که اگرچه می‌تواند کمی از گشتاور دورهای پایین را قربانی کند اما باعث دست‌یابی به قدرت بیشتر و پاسخ گاز تیزتر در دورهای بالاتر می‌شود.

مرسدس-ای‌ام‌جی GT بلک سریز

ما این هیولا را در آلمان تست کردیم و حتی پیش از آنکه دنده را انتخاب کرده و به سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت برسیم خود میل‌لنگ شخصیت متمایز پیشرانه ۸ سیلندر را آشکار کرد.

مرسدس-ای‌ام‌جی GT بلک سریز

صدای پیشرانه اگرچه غرش پیشین را حفظ کرده اما حالا عصبی‌تر به گوش می‌رسد و بسیار جذاب است. مرسدس می‌گوید GT بلک سریز تنها در ۳.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند.

مرسدس-ای‌ام‌جی GT بلک سریز

اگرچه انتظار می‌رفت با طراحی میل‌لنگ تخت گشتاور خودرو در دورهای پایین کاهش یابد اما به سختی متوجه این موضوع خواهید شد. گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری پیشرانه از دور ۲ هزار در دسترس بوده تا دور ۶ هزار می‌توان از آن لذت برد. به همین خاطر می‌توان از دنده دو برای حرکت استفاده کرد و از گشتاور عظیم پیشرانه لذت برد.

مرسدس-ای‌ام‌جی GT بلک سریز

خوشبختانه ترمزهای سرامیک کربنی قدرت توقف فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کنند و استفاده مکرر از آن‌ها نیز خللی در عملکردشان وارد نمی‌کند.

مرسدس-ای‌ام‌جی GT بلک سریز

شکی وجود ندارد که مرسدس-ای ام جی GT بلک سریز در عبور از پیچ‌ها یک اعجوبه است. ترکیب عناصر فعال آئرودینامیکی با لاستیک‌های میشلین پایلوت کاپ ۲ چسبندگی فوق‌العاده‌ای را به ارمغان آورده‌اند. تنها استفاده آماتور گونه از پدال گاز می‌تواند فرایند وجود کشش زیاد را مختل کند.

مرسدس-ای‌ام‌جی GT بلک سریز

احساس‌برانگیزتر از این سر و صداها، چسبندگی و پرفورمنس و… هندلینگ بلک سریز است. زمانی که خودرو را در پیچ‌های کم‌سرعت تحت‌فشار قرار دهید توازن موجود را می‌توان با اشاره کوتاه به پدال گاز تنظیم کرد. دماغه می‌تواند با اندکی لیفت به سمت رأس پیچ متمایل شده یا اینکه چرخ های عقب را به هرزگردی وا داشت.

مرسدس-ای‌ام‌جی GT بلک سریز

فرمان نیز نه تنها دقیق بوده بلکه بازخورد خوبی هم دارد. با داغ شدن لاستیک‌های جلو در پیست، نشان‌های ملایمی به فرمان منتقل شده و راننده می‌فهمد که کم فرمانی شروع به نمایش خود می‌کند.

مرسدس-ای ام جی مخوف‌ترین نسخه از GT را تولید کرده و به سختی می‌توان تلاش‌های آن‌ها را زیر سوال برد. پیشرانه بلک سریز مدرن وحشی بوده و چسبندگی آن باعث سورپرایز شما خواهد شد. احساس و توازن موجود در شاسی نیز شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. برای قضاوت نهایی درباره کیفیت سواری GT بلک سریز باید منتظر تست این خودرو در جاده‌های عمومی باشیم اما همین تست نیز نشان داد که با یک محصولی باورنکردنی و بسیار توانا روبرو هستیم.

مشخصات مرسدس-ای ام جی GT بلک سریز

  • قیمت: 335 هزار پوند
  • پیشرانه: 8 سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: 720 اسب بخار/۸۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 325 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 12.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. NISSAN GTR SOLTAN

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    وعده ی ما نوربرگ رینگ
    فقط یه ستاره تو آسمون میدرخشه اونم ستاره ی سه پره مرسدس بنزه

    موافقم 76
    مخالفم 31
    1. مهدی

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      افرین

      موافقم 7
      مخالفم 2
  2. کافر مقدس

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    چقدر گرون آخه:/

    فراری با 35هزار دلار کمتر ارقام بهتری هم ارائه میده اگه صرفا ارقام ملاکه

    موافقم 45
    مخالفم 62
    1. MaF

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      ببین این ماشین 1000دلارم باشه بازم به منوتو نمیدن

      موافقم 38
      مخالفم 12
    2. Sina

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      این ماشین بلک سریزه.از سری ماشینای افسانه ای مثل SL65
      این ماشین کلکسیونی محسوب میشه ، عملکردش هم که اثبات شده.
      سر ارقام هیچ وقت ارزش یه چیزی رو مشخص نکن
      با اینکه شتاب این ماشین۳.۲ ثانیه هست از خیلی ها که شتاب زیر ۳ ثانیه و ۲.۵ ثانیه دارن بهتر عمل کرده

      موافقم 37
      مخالفم 10
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      چرا اینو با فراری مقایسه میکنی آخه !

      مگه این تو کلاس اقتصادی یا معمولیه که مقایسه با فراری یا لامبو بکنید (( البته که هم‌کلاسند ، اما ، اما داره شدیداً )) ! ! !

      کسی که این خودرو یا رقبایش را میخره ، از روی عقل و دو دوتا چهارتا کردن‌ها نمیخره ، بلکه از روی احساس دِل و قلبش میخره .
      چه فایده که جرمی ، ریچارد و جیمز مِی پیر شدن و دیگه برنامه‌ای چون تاپ‌گیر هیجانی نیست که این اعجوبه و اعجوبه‌های جدید را تست و مستند هیجانی کنند تا ماندگار شوند .

      بخدا اگر اِکسیر جوانی وجود داشت ، این سه مجری اوج لیاقت جهت تجویز اکسیر بودند تا برای سال‌های سال برنامه بسازند با خودروهایی که هرسال معرفی و بهتر از قبل می‌شوند .

      فقط به طراحی این خودرو توجه کنید ، به کیفیت ساخت و رنگش توجه کنید ، به قدرت و مهندسیَش دقت کنید ، این اوج اوج مهندسی آلمانی‌هاست که میگیم یعنی بهتر از این هم هست که بسازند و میبینیم که فردا و فردا‌ها چیزی میسازند که همین خودرو کامل امروز برای فردا قدیمی و ساده به چشم میاد .

      هنوز تو بلک‌سریز sls موندیم گیر کردیم و هَنگ مغزی ، چطور این عشق جدید بلک‌سریز را هضم کنیم و دَرکش کنیم .

      جداً که بنز ، پدر خودروسازیست .

      موافقم 44
      مخالفم 16
      1. Malt hill

        ۲۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (514 ديدگاه)

        «مگه این تو کلاس اقتصادی یا معمولیه که مقایسه با فراری یا لامبو بکنید»
        اقتصادی؟معمولی؟فراری؟لامبو؟
        ://///////

        موافقم 2
        مخالفم 3
    4. Hadi

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      هالک نارنجی!……

      موافقم 15
      مخالفم 1
  3. امین

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (520 ديدگاه)

    برترین خودرو های استاندارد برای پیست تو دنیا فک کنم این هستو سنا و پاگانی هوایرا bc این سه تا سریعترین های پیست دنیا هستن من که فک میکنم مهم عملکرد ماشین تو پیسته نه درگ پیست قابلیت ها و توانایی های فنی ماشین رو آشکار میکنه درگ بیخوده

    موافقم 31
    مخالفم 10
  4. Audi s8

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    خیلی چیز خوبیه

    موافقم 41
    مخالفم 4
    1. سهند

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (670 ديدگاه)

      قطعا خیلی عالیه ولی متاسفانه بسیار دیر آمد آخرین بلک سریز sls بوده که 7 سال بعد جانشینش معرفی شد که واقعا دیر است اما اگر از جنبه ی دیگری نگاه کنیم همین دیر معرفی شدن و تعداد محدود به حدود 500 عددو قیمت فوق العاده بالایش باعث میشه بلک سریز ها واقا خاص باشند و قیمتشان بعد از چند سال بسیار بیشتر میشود.

      موافقم 33
      مخالفم 3
  5. مدافع حقوق موتور احتراق داخلی

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    جرمی کلارکسون یه حرف قشنگی زد اونم اینکه:

    «ما مرسدس ای ام جی نمیخریم که باهاش 150‌ تا تو پیست میریم ، بلکه برای بلند کردن دود لاستیک ها میخریم»

    موافقم 37
    مخالفم 5
    1. R@min

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      حرفشو باید طلا گرفت

      موافقم 20
      مخالفم 2
    2. Mf1

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (484 ديدگاه)

      حرف قشنگ زیاده زده در یکی برنامهای تاپ گر جرمی گفت درسته بنز از پورشه سریعتر بود ولی اکثر مردم باز پورشه انتخاب میکنند

      موافقم 2
      مخالفم 6
    3. Kf

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (524 ديدگاه)

      کاملا حرف عالی زد اما الان چسبندگی فوق العاده زیادی دارن خشونت قبلا یه چیز دیگه بود

  6. محمد

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    بیصبرانه منتظر تایم پیست نورنبرگ هستیم

    موافقم 35
    مخالفم 1
    1. ارشیاSVJ

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      اول اینکه انکار ناپذیر خفنه.
      دوم اینکه هر چه قدرم سریع باشه باز اونتادور سوپر ولوچه جوتا (SVJ)
      سوم اینکه نورنبرگ رینگ چیه بابا.
      نوربرگ رینگ
      نوربرگ
      نه نورنبرگ

      موافقم 29
      مخالفم 5
      1. محمد

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (353 ديدگاه)

        پوزش بابت اشتباه گفتن اسم??

        موافقم 13
        مخالفم 2
      2. Sina

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        دو تا از ماشینای واقعا خاص و سوپر ماشینای واقعی اینا هستن:
        ماشینایی که دنبال صفر و تا صد و درگ اینجور حرفا نیستن و ارزش واقعی سوپر ماشینا رو نشون میدن:
        این هم لیستی از سوپر ماشینای واقعا سوپرماشین
        GT Black Sereis
        اونتادور SVJ
        پورشه ۹۱۱ GT2 RS
        نیسان GT-R نیسمو.
        فراری 488 PISTA
        و …..

        موافقم 22
        مخالفم 2
        1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

          ۲۸ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (3019 ديدگاه)

          SLR 722
          Zonda R
          SL65 black series
          LFA Nürburgring
          F430 scuderia
          Ford GT
          LP670 SV
          . . .&

          موافقم 12
  7. R@min

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    ماشین فوق العاده ای هست. به شخصه SLS BLACK SERIES بیشتر دوست دارم.

    موافقم 26
    مخالفم 2
    1. AMG_73///

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      منم

      موافقم 7
      مخالفم 1
  8. SF90 STRADALE

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    عقاب سیاه ??
    توی این فکرم AMG ONE توی پیست چه آتش بازی راه میندازه

    موافقم 30
    مخالفم 1
  9. سورنا

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    چقد خوبه لامصب ?

    باکلاس و شیک و خاص مث بنز …

    موافقم 17
    مخالفم 2
  10. JDM

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    ماشین پیست محور و قلدر و شایسته ایه
    ولی هیچی SLS AMG Black Series نمیشه

    موافقم 13
    مخالفم 3
  11. محمد

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    فقط باله عقبشو
    ادم فکر میکنه تو نید فور اسپید تیونینگش کردن

    موافقم 16
    مخالفم 1
  12. Me

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (314 ديدگاه)

    اینهههه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  13. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    عقاب وحشی، لعنتی خیلی غوله.
    با اینکه دوستان اشاره کردن جا داره باز هم
    از SLS black series بگم اسطوره‌ای که تکرار
    نمیشه.

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. NISSAN GTR SOLTAN

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (187 ديدگاه)

      توی بلک سریز ها درسته ولی اون چیزی که هیچوقت تکرار نمیشه SLR

      موافقم 12
      مخالفم 1
  14. (Saeed(peugeot

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    ناموس هندلینگ

    موافقم 8
    مخالفم 1
  15. مدافع حقوق موتور احتراق داخلی

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    یه چیزی؟!

    موتورش H یا Vعه؟

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. JDM

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (307 ديدگاه)

      ناموسِV

      موافقم 11
      مخالفم 1
  16. Ferrari

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    برسی خیلی سطحی و ساده ای بود نمیدونم چرا فقط از اتو اکسپرس مطلب ترجمه میکنید من فکر میکنم کار اند درایو و موتور ترند خیلی بهتر هستن.

  17. AMG_73///

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    صاعقه زمین
    دمت گرم شاهین جان
    حال کردم
    اما نمیدونم چرا این به دلم ننشست

    موافقم 6
    مخالفم 3
  18. Omid622

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    در اینکه این مدل بلک سریز اعجوبه ایه در نوع خودش
    اما واقعا مدل ۲۰۱۴ یلک سریز اونم با ۸ سیلندر و تنفس طبیعی بالای ۶۰۰ اسب بخار و آن رخ وحشی و درهای گالو ینگ یه چیز دیگست و تافته جدا بافته هستش
    به نظرم فارغ از بعضی پارمترهای مث هندلینگ بهتر و داون فورس بیشتر
    اما من مدل ۲۰۱۴ رو انتخاب میکنم

    موافقم 8
    مخالفم 1
  19. محمدهادی

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2410 ديدگاه)

    ماشین قشنگیه
    پشتش خیلی شباهت پیدا کرده به مدلهای ۹۱۱
    اما زیباست
    معلومه ماشین خوش فرمونیه
    اما بازم میگم زیادی دیگه گندش کردن
    هرچیم که باشه یه سوپر اسپرت موتور وسط بالای ۸۵۰ اسب نیست که

    موافقم 3
    مخالفم 9
  20. مهدی

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    این فقط باد بره تو اون جهنم

  21. مهدی

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    این فقط باید بره تو اون جهنم

  22. Mf1

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (484 ديدگاه)

    نمیدونم چرا همه شدن ۷۲۰ اسبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا