این مرسدس-ای ام جی GT بلک سریز است. از بین عناوین جذاب زیادی که به این هیولا اطلاق میشود مهمترین آنها قویترین خودروی ۸ سیلندر تولیدی AMG است. علاوه بر قدرت ۷۲۰ اسب بخاری باید به قیمت ۳۳۵ هزار پوندی بلک سریز نیز اشاره کنیم که آن را به گرانترین بلک سریز تاریخ بدل میکند؛ و البته به نارنجیترین آنها!
AMG GT ششمین مرسدسی است که با پسوند پر افتخار بلک سریز تولید میشود. از اولین آنها یعنی SLK 55 بلک سریز گرفته تا خودروی امروزی، فرمول مرسدس یکی است: یک خودروی عضلانی ۸ سیلندر نفسگیر را انتخاب کن و آن را به موجودی قویتر و پیست محور تبدیل کن!
تیغههای خطرناک، بال ها و ورودیهای بزرگ همه و همه کاربردی بوده و برای ارائه بهترین ترکیب از داون فورس بالا و درگ پایین طراحی شدهاند. اسپلیتر جلو یکی از دو بخش آئرودینامیکی فعال است که میتواند تواناییهای GT بلک سریز را بهبود بخشد.
و به بال عقب میرسیم که البته دقیقتر آن بالهای عقب است. طراحی دوسطحی آن به گونهای است که در زمان ترمزهای سنگین و عبور از پیچها تغییر وضعیت داده تا داون فورس عقب بیشتر شود. نتیجه کلی اینکه مرسدس AMG GT بلک سریز در سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت ۴۰۰ کیلوگرم داون فورس تولید میکند.
پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری این خودرو برای دستیابی به قدرت ۷۲۰ اسب بخاری تغییرات زیادی داشته است که از جمله آنها میتوان به میللنگ و منیفولد اگزوز جدید، توربوهای ارتقا یافته و اینترکولر بزرگ اشاره کرد. مهمترین تغییر استفاده از میللنگ تخت است که اگرچه میتواند کمی از گشتاور دورهای پایین را قربانی کند اما باعث دستیابی به قدرت بیشتر و پاسخ گاز تیزتر در دورهای بالاتر میشود.
ما این هیولا را در آلمان تست کردیم و حتی پیش از آنکه دنده را انتخاب کرده و به سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت برسیم خود میللنگ شخصیت متمایز پیشرانه ۸ سیلندر را آشکار کرد.
صدای پیشرانه اگرچه غرش پیشین را حفظ کرده اما حالا عصبیتر به گوش میرسد و بسیار جذاب است. مرسدس میگوید GT بلک سریز تنها در ۳.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعت را ثبت میکند.
اگرچه انتظار میرفت با طراحی میللنگ تخت گشتاور خودرو در دورهای پایین کاهش یابد اما به سختی متوجه این موضوع خواهید شد. گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری پیشرانه از دور ۲ هزار در دسترس بوده تا دور ۶ هزار میتوان از آن لذت برد. به همین خاطر میتوان از دنده دو برای حرکت استفاده کرد و از گشتاور عظیم پیشرانه لذت برد.
خوشبختانه ترمزهای سرامیک کربنی قدرت توقف فوقالعادهای را فراهم میکنند و استفاده مکرر از آنها نیز خللی در عملکردشان وارد نمیکند.
شکی وجود ندارد که مرسدس-ای ام جی GT بلک سریز در عبور از پیچها یک اعجوبه است. ترکیب عناصر فعال آئرودینامیکی با لاستیکهای میشلین پایلوت کاپ ۲ چسبندگی فوقالعادهای را به ارمغان آوردهاند. تنها استفاده آماتور گونه از پدال گاز میتواند فرایند وجود کشش زیاد را مختل کند.
احساسبرانگیزتر از این سر و صداها، چسبندگی و پرفورمنس و… هندلینگ بلک سریز است. زمانی که خودرو را در پیچهای کمسرعت تحتفشار قرار دهید توازن موجود را میتوان با اشاره کوتاه به پدال گاز تنظیم کرد. دماغه میتواند با اندکی لیفت به سمت رأس پیچ متمایل شده یا اینکه چرخ های عقب را به هرزگردی وا داشت.
فرمان نیز نه تنها دقیق بوده بلکه بازخورد خوبی هم دارد. با داغ شدن لاستیکهای جلو در پیست، نشانهای ملایمی به فرمان منتقل شده و راننده میفهمد که کم فرمانی شروع به نمایش خود میکند.
مرسدس-ای ام جی مخوفترین نسخه از GT را تولید کرده و به سختی میتوان تلاشهای آنها را زیر سوال برد. پیشرانه بلک سریز مدرن وحشی بوده و چسبندگی آن باعث سورپرایز شما خواهد شد. احساس و توازن موجود در شاسی نیز شما را تحت تأثیر قرار میدهد. برای قضاوت نهایی درباره کیفیت سواری GT بلک سریز باید منتظر تست این خودرو در جادههای عمومی باشیم اما همین تست نیز نشان داد که با یک محصولی باورنکردنی و بسیار توانا روبرو هستیم.
مشخصات مرسدس-ای ام جی GT بلک سریز
- قیمت: 335 هزار پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
- قدرت/گشتاور: 720 اسب بخار/۸۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۲ ثانیه
- حداکثر سرعت: 325 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 12.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
NISSAN GTR SOLTAN
۲۷ مهر ۱۳۹۹وعده ی ما نوربرگ رینگ
فقط یه ستاره تو آسمون میدرخشه اونم ستاره ی سه پره مرسدس بنزه
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۹افرین
کافر مقدس
۲۷ مهر ۱۳۹۹چقدر گرون آخه:/
فراری با 35هزار دلار کمتر ارقام بهتری هم ارائه میده اگه صرفا ارقام ملاکه
MaF
۲۷ مهر ۱۳۹۹ببین این ماشین 1000دلارم باشه بازم به منوتو نمیدن
Sina
۲۷ مهر ۱۳۹۹این ماشین بلک سریزه.از سری ماشینای افسانه ای مثل SL65
این ماشین کلکسیونی محسوب میشه ، عملکردش هم که اثبات شده.
سر ارقام هیچ وقت ارزش یه چیزی رو مشخص نکن
با اینکه شتاب این ماشین۳.۲ ثانیه هست از خیلی ها که شتاب زیر ۳ ثانیه و ۲.۵ ثانیه دارن بهتر عمل کرده
NAVID۰۰۹۸
۲۷ مهر ۱۳۹۹چرا اینو با فراری مقایسه میکنی آخه !
مگه این تو کلاس اقتصادی یا معمولیه که مقایسه با فراری یا لامبو بکنید (( البته که همکلاسند ، اما ، اما داره شدیداً )) ! ! !
کسی که این خودرو یا رقبایش را میخره ، از روی عقل و دو دوتا چهارتا کردنها نمیخره ، بلکه از روی احساس دِل و قلبش میخره .
چه فایده که جرمی ، ریچارد و جیمز مِی پیر شدن و دیگه برنامهای چون تاپگیر هیجانی نیست که این اعجوبه و اعجوبههای جدید را تست و مستند هیجانی کنند تا ماندگار شوند .
بخدا اگر اِکسیر جوانی وجود داشت ، این سه مجری اوج لیاقت جهت تجویز اکسیر بودند تا برای سالهای سال برنامه بسازند با خودروهایی که هرسال معرفی و بهتر از قبل میشوند .
فقط به طراحی این خودرو توجه کنید ، به کیفیت ساخت و رنگش توجه کنید ، به قدرت و مهندسیَش دقت کنید ، این اوج اوج مهندسی آلمانیهاست که میگیم یعنی بهتر از این هم هست که بسازند و میبینیم که فردا و فرداها چیزی میسازند که همین خودرو کامل امروز برای فردا قدیمی و ساده به چشم میاد .
هنوز تو بلکسریز sls موندیم گیر کردیم و هَنگ مغزی ، چطور این عشق جدید بلکسریز را هضم کنیم و دَرکش کنیم .
جداً که بنز ، پدر خودروسازیست .
Malt hill
۲۸ مهر ۱۳۹۹«مگه این تو کلاس اقتصادی یا معمولیه که مقایسه با فراری یا لامبو بکنید»
اقتصادی؟معمولی؟فراری؟لامبو؟
://///////
Hadi
۲۸ مهر ۱۳۹۹هالک نارنجی!……
امین
۲۷ مهر ۱۳۹۹برترین خودرو های استاندارد برای پیست تو دنیا فک کنم این هستو سنا و پاگانی هوایرا bc این سه تا سریعترین های پیست دنیا هستن من که فک میکنم مهم عملکرد ماشین تو پیسته نه درگ پیست قابلیت ها و توانایی های فنی ماشین رو آشکار میکنه درگ بیخوده
Audi s8
۲۷ مهر ۱۳۹۹خیلی چیز خوبیه
سهند
۲۷ مهر ۱۳۹۹قطعا خیلی عالیه ولی متاسفانه بسیار دیر آمد آخرین بلک سریز sls بوده که 7 سال بعد جانشینش معرفی شد که واقعا دیر است اما اگر از جنبه ی دیگری نگاه کنیم همین دیر معرفی شدن و تعداد محدود به حدود 500 عددو قیمت فوق العاده بالایش باعث میشه بلک سریز ها واقا خاص باشند و قیمتشان بعد از چند سال بسیار بیشتر میشود.
مدافع حقوق موتور احتراق داخلی
۲۷ مهر ۱۳۹۹جرمی کلارکسون یه حرف قشنگی زد اونم اینکه:
«ما مرسدس ای ام جی نمیخریم که باهاش 150 تا تو پیست میریم ، بلکه برای بلند کردن دود لاستیک ها میخریم»
R@min
۲۷ مهر ۱۳۹۹حرفشو باید طلا گرفت
Mf1
۲۸ مهر ۱۳۹۹حرف قشنگ زیاده زده در یکی برنامهای تاپ گر جرمی گفت درسته بنز از پورشه سریعتر بود ولی اکثر مردم باز پورشه انتخاب میکنند
Kf
۲۸ مهر ۱۳۹۹کاملا حرف عالی زد اما الان چسبندگی فوق العاده زیادی دارن خشونت قبلا یه چیز دیگه بود
محمد
۲۷ مهر ۱۳۹۹بیصبرانه منتظر تایم پیست نورنبرگ هستیم
ارشیاSVJ
۲۷ مهر ۱۳۹۹اول اینکه انکار ناپذیر خفنه.
دوم اینکه هر چه قدرم سریع باشه باز اونتادور سوپر ولوچه جوتا (SVJ)
سوم اینکه نورنبرگ رینگ چیه بابا.
نوربرگ رینگ
نوربرگ
نه نورنبرگ
محمد
۲۷ مهر ۱۳۹۹پوزش بابت اشتباه گفتن اسم??
Sina
۲۷ مهر ۱۳۹۹دو تا از ماشینای واقعا خاص و سوپر ماشینای واقعی اینا هستن:
ماشینایی که دنبال صفر و تا صد و درگ اینجور حرفا نیستن و ارزش واقعی سوپر ماشینا رو نشون میدن:
این هم لیستی از سوپر ماشینای واقعا سوپرماشین
GT Black Sereis
اونتادور SVJ
پورشه ۹۱۱ GT2 RS
نیسان GT-R نیسمو.
فراری 488 PISTA
و …..
:::فرشاد:::
۲۸ مهر ۱۳۹۹SLR 722
Zonda R
SL65 black series
LFA Nürburgring
F430 scuderia
Ford GT
LP670 SV
. . .&
R@min
۲۷ مهر ۱۳۹۹ماشین فوق العاده ای هست. به شخصه SLS BLACK SERIES بیشتر دوست دارم.
AMG_73///
۲۷ مهر ۱۳۹۹منم
SF90 STRADALE
۲۷ مهر ۱۳۹۹عقاب سیاه ??
توی این فکرم AMG ONE توی پیست چه آتش بازی راه میندازه
سورنا
۲۷ مهر ۱۳۹۹چقد خوبه لامصب ?
باکلاس و شیک و خاص مث بنز …
JDM
۲۷ مهر ۱۳۹۹ماشین پیست محور و قلدر و شایسته ایه
ولی هیچی SLS AMG Black Series نمیشه
محمد
۲۷ مهر ۱۳۹۹فقط باله عقبشو
ادم فکر میکنه تو نید فور اسپید تیونینگش کردن
Me
۲۷ مهر ۱۳۹۹اینهههه
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۷ مهر ۱۳۹۹عقاب وحشی، لعنتی خیلی غوله.
با اینکه دوستان اشاره کردن جا داره باز هم
از SLS black series بگم اسطورهای که تکرار
نمیشه.
NISSAN GTR SOLTAN
۲۷ مهر ۱۳۹۹توی بلک سریز ها درسته ولی اون چیزی که هیچوقت تکرار نمیشه SLR
(Saeed(peugeot
۲۷ مهر ۱۳۹۹ناموس هندلینگ
مدافع حقوق موتور احتراق داخلی
۲۷ مهر ۱۳۹۹یه چیزی؟!
موتورش H یا Vعه؟
JDM
۲۷ مهر ۱۳۹۹ناموسِV
Ferrari
۲۷ مهر ۱۳۹۹برسی خیلی سطحی و ساده ای بود نمیدونم چرا فقط از اتو اکسپرس مطلب ترجمه میکنید من فکر میکنم کار اند درایو و موتور ترند خیلی بهتر هستن.
AMG_73///
۲۷ مهر ۱۳۹۹صاعقه زمین
دمت گرم شاهین جان
حال کردم
اما نمیدونم چرا این به دلم ننشست
Omid622
۲۷ مهر ۱۳۹۹در اینکه این مدل بلک سریز اعجوبه ایه در نوع خودش
اما واقعا مدل ۲۰۱۴ یلک سریز اونم با ۸ سیلندر و تنفس طبیعی بالای ۶۰۰ اسب بخار و آن رخ وحشی و درهای گالو ینگ یه چیز دیگست و تافته جدا بافته هستش
به نظرم فارغ از بعضی پارمترهای مث هندلینگ بهتر و داون فورس بیشتر
اما من مدل ۲۰۱۴ رو انتخاب میکنم
محمدهادی
۲۸ مهر ۱۳۹۹ماشین قشنگیه
پشتش خیلی شباهت پیدا کرده به مدلهای ۹۱۱
اما زیباست
معلومه ماشین خوش فرمونیه
اما بازم میگم زیادی دیگه گندش کردن
هرچیم که باشه یه سوپر اسپرت موتور وسط بالای ۸۵۰ اسب نیست که
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۹این فقط باد بره تو اون جهنم
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۹این فقط باید بره تو اون جهنم
Mf1
۲۸ مهر ۱۳۹۹نمیدونم چرا همه شدن ۷۲۰ اسبی