این مرسدس-ای ام جی GT R رودستر است، سریعترین، قویترین و گرانترین کانورتیبل تاریخ مرسدس! ژرمنها میگویند تاکنون هیچ محصولی از مرسدس-ای ام جی اینقدر از تکنولوژیهای موتور اسپورت استفاده نکرده است. ساده بگوییم، این خودرو وحشیترین رودستر مرسدس است.
اما با دیدن خود خودرو کمی سرتان را میخارانید. مرسدس-ای ام جی از پانلهای فیبر کربنی، آئرودینامیک فعال، سیستم کنترل کشش ۹ مرحلهای، فرمان پذیری چهار چرخ و ترمزهای سرامیک کربنی سبکوزن سود برده است؛ اما حالا ۸۰ کیلوگرم بیشتر در بخش عقب خودرو وجود داشته که در واقع دشمن پرفورمنس است. وزن این خودرو ۱۷۱۰ کیلوگرم بوده و از این نظر خودروی سبکی محسوب نمیشود.
البته مرسدس-ای ام جی از نظر تولید رودستر وحشی تنها نیست. فراری، لامبورگینی و مک لارن خودروهای روباز بسیار جذابی تولید میکنند. اگر میخواهید GT R رودستر را انتخاب کنید باید عجله نمایید زیرا تنها ۷۵۰ دستگاه از این خودرو تولید میشود؛ و البته با قیمت ۱۷۸۶۷۵ پوندی بهتر است وضع مالی خوبی هم داشته باشید!
اولین باری که با این خودرو روبرو شدیم به اواسط ماه نوامبر و روزهای سرد و تاریک مربوط میشد. البته در این بازه زمانی فرصت بسیار خوبی برای تست حالت رانندگی لغزشی جدید GT R پیدا کردیم. این حالت باعث تنظیم زیاد سیستم کنترل کشش شده و تمامی سیستمهای ایمنی و حسگرها را بهصورت آمادهباش نگه میدارد.
این خودرو یکی از پهنترین لاستیکهای بکار رفته در خودروهای تولیدی را داشته و زمانی که با یکدست اندازها روبرو شوید قطعاً این موضوع را حس خواهید کرد. این چرخ ها با همراهی سیستم تعلیق سفت و متمرکز روی پیست باعث میشوند سواری کمی ناراحتی به وجود آید.
از جمله فاکتورهای دیگر که احتمالاً هرگز به ذهن خریدار این خودرو نخواهد رسید میدان دید خوب بخش عقب است که به لطف طراحی سقف پارچهای، شیشه عقب و آینههای جانبی به وجود آمده است.
با این وجود در جادههای پهن و بزرگ است که روی دیگر GT R رودستر را خواهیم دید. سواری خودرو در سرعتهای بالا قابلکنترل بوده و اینجاست که پرفورمنس خودرو کاملاً خودنمایی میکند.
لاستیکهای فربه عقب در زمان فشار دادن پدال گاز با کشش خودرو جنگ میکنند و در زمان شتاب گیری های سنگین است که تمامی ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور پیشرانه روانهی چرخ های عقب میشود. زمانی که همهچیز مهیا باشد با هیولایی سریع طرف خواهیم شد. پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی خودرو عملکرد بسیار هیجانانگیزی داشته و قطعاً راننده را راضی خواهد کرد.
یکی از موارد خوب کابین دکمههای روی فرمان است که به شما اجازه میدهد تا برخی از تنظیمات خودرو را کنترل کنید. دامپرها، گیربکس، سیستم کنترل کشش و… را میتوان سریعاً و در عرض چند ثانیه تنظیم کرد. این دو دکمه کار تقریباً نیمی از دکمهها را انجام میدهند.
- قیمت: 178675 پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
- قدرت/گشتاور: 577 اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۶ ثانیه
- حداکثر سرعت: 317 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 12.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
MAHDI
۱۰ آذر ۱۳۹۸جذاب و تهاجمی!!!!!
البته اسپویلر عقب به خودروهای رودستر زیاد جور در نمیاد. اما در مدل معمولی جذابیتش رو بیشتر میکنه!!!
تنها ضعف این این ماشین سراگزوزهای فیک هستش. درحقیقت اگزوز اصلی در طرفین سپرهستش و سراگزوزهای وسط دکوریه!!!!
((واسه کسی که AMG GT رو دوست داشته باشه مدل GT C هم براش زیادی کافیه))
MAHDI
۱۰ آذر ۱۳۹۸مرسدس E63 فیس لیفت گرافیک چراغ هاش شبیه به این مدله.البته بیشتر شبیه GT4 63 هستش اما درکل این سبک شده. وهمینطور جلوپنجره ای شبیه به این تصاویر براش طراحی شده!!!!
MAHDI
۱۰ آذر ۱۳۹۸*پدال جان CARWOW اولین درب ام و M135i جدید و مرسدس A35 AMG جدید و فولکس واگن گلفR و آئودی S3 رو انجام داده!!!
* مجله BOTB هم یک روز بعدش درگ بین این دو خودرو یعنی مرسدس A35 AMG و ب ام و M135i
رو انجام داده که هردو جذاب هستن اگه مطلبشونرو بزارید!!!!
البته carwow یه رقابت بین پیکاپ های مرسدس کلاس X و تویوتا هایلوکس و ایسوزو انجام داده که رقابت طناب کشی هستش که واقعا نتیجه جذاب هستش!!!!
Shirko
۱۰ آذر ۱۳۹۸واقعا دوسش دارم ولی بی صبرانه منتظر نسخه بلکشم .
ساسان
۱۰ آذر ۱۳۹۸یکی از هماهنگترین و موزونترین طراحی هارو داره..البته ازدید من اسپویلرش یکمقدار جالب نشده وبدون اسپویلر زیباتر بشه شاید
Khosrow
۱۰ آذر ۱۳۹۸ااااخ قلبم / جون دلم مرسدس ..
علی
۱۰ آذر ۱۳۹۸بنده طرفدار آئو ی و بعد بی ام و هستم ولی واقعا این جی تی آره خیلی زیباست مخصوصا داخلش حرفی نمیزاره??
net
۱۰ آذر ۱۳۹۸خیلی بد هست این مدل جلوپنجره جدید بنز
مرتضی
۱۰ آذر ۱۳۹۸پدال جان اشتباه نکردی؟
قویترین رودستر مرسدس ، در واقع قویترین خودرو تاریخ مرسدس(فعلا) SLR 722s هست ، نه این! و اگر به سلیقه باشه شخصا طراحی های دهه قبل مرسدس مثل مکلارن- slr ها و سری e رو بیشتر دوست دارم
m4
۱۱ آذر ۱۳۹۸چه رخی !!!
ADAK
۱۱ آذر ۱۳۹۸زیباترین کابریولت تاریخ با سقف سبُک ( پارچه ای ) پورشه 911 هستش
لامصب انگار انحنای پارچه جزیی از طرحه ماشینه
و لاغیر
همینطور که هیچ کابریولت یا رودستر سقف پارچه ایی جرات عکس زیاد گذاشتن با سقف بسته اش را نداره ! چون رخ ماشین نابود میشه
amg gt – bmw z4 و …
ارشیا
۱۱ آذر ۱۳۹۸کی اونتادور اس رودسترو ۷۲۰ رودسترو ول می کنه اینو بخره
Farzad
۱۲ آذر ۱۳۹۸از اونجا که گفتین اعتیاد آوره خوشم اومد .
واقعا بی نظیره …
محمدهادی
۱۵ آذر ۱۳۹۸قدرتمندترین کانورتیبل تاریخ مرسدس با ۵۷۸ اسب؟
بعید میدونم حرف صحیحی باشه…
کاری با اس ال آر مکلارن ندارم،ولی هنوز زیاد زمان از دوران مرسدی ای ال ۶۵ ای ام جی نگذشته با ۱۲ سیلندر ۶۱۲ اسبیش