ما پیش از این SL 500 با پیشرانهی ۸ سیلندر را آزمایش کردهایم و باید گفت که این خودرو نقطه اتکای اصلی کلاس رودسترها است و در طی بیش از سه دهه ویژگیهای فراوان و متفاوتی داشته است. هرچند، اگر قدرت ۴۴۹ اسب بخاری پیشرانهی ۴.۷ لیتری برای شما کافی نیست پس باید به سراغ نسخهی آتشین مرسدس-ایامجی SL 63 بروید.
در روی کاغذ، افزایش قدرت خودرو به ۵۷۷ اسب بخار در بحث شتاب گیری تأثیر ناچیزی داشته (شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۴.۱ ثانیه در برابر شتاب ۴.۳ ثانیهای SL 500) و البته سقف سرعت دو خودرو نیز یکسان است. اما در واقعیت این خودرو یک هیولای کاملاً متفاوت است.
سیستم فرمان در نظر ما کمی سبک است و در راههای مستقیم کمی مبهم عمل میکند. در پیچهای بازتر و سریعتر این خودرو بسیار قابل تشخیص است و از SL 65 12 سیلندری بسیار سبکتر احساس میشود؛ اما لرزشهای این خودرو جای ناامیدی است. شما یک مدل ایامجی را برای نسل آینده نمیخرید بلکه آن خودرو ارائهدهندهی حد نهایی مهندسی بنز است؛ اما SL 63 بهطور جدی با راههای ناهموار و دارای دستانداز در حال کشمکش است و حتی لرزش و تکانهایی را در هنگام رد شدن از این سطوح به کابین منتقل میکند.
حالت دینامیک سواری همهچیز را محکمتر کرده و البته اوضاع را بدتر میکند. حالت اسپورت پلاس نیز نقطهی اوج سفتی خودرو است. خوشبختانه تنظیمات شخصی نیز وجود دارد بنابراین میتوانید گیراترین پاسخ پیشرانه را با نرمترین تنظیمات دامپرها انتخاب کنید.
بادگیرهای الکتریکی مرسدس بادهایی که در کابین میپیچند را بلوکه کرده و نه تنها با ظاهر ابتدایی خود به مقصدتان میرسید بلکه آرام و رضایتمند نیز خواهید بود.
همهی مدلها بازنگریهای کوچکی را در جلوپنجره و چراغها تجربه کردهاند درحالیکه تریم زیبای کابین با صندلیهایی که با چرم ناپا پوشیده شده تکمیل میشود و اپل کارپلی و ساعت IWC در داشبورد خودنمایی میکنند. در خودروی حاضر در تست شاهد رینگهای بزرگ، کیت بدنهی منحصربهفرد و خروجیهای اگزوز چهارتایی هستیم.
شاید افراد زیادی پرداخت اضافه بهای تقریباً ۳۵ هزار پوندی نسبت به SL 500 را دیوانگی بدانند اما مرسدس برای مدل SL 65 حتی اضافه پرداخت ۵۹۲۰۰ پوندی طلب میکند. نهتنها خودروی اشاره شده سنگینتر است بلکه بهصورت نامحسوس سریعتر بوده و پیشرانه نیز بیاندازه تشنهتر بوده و برای افراد عادی غیرقابلتمایز است.
مشخصات مرسدس-ایامجی SL 63
قیمت: 114115 پوند
پیشرانه: 8 سیلندر ۵.۵ لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: 577 اسب بخار/۹۰۰ نیوتون متر
گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۱ ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 10.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
mohammad
۲ شهریور ۱۳۹۵هرچیزی که باشه و به هرشکلی هم که باشه بازم مرسدس بنزه وبازهم نه یه مدل معمولیه بنز این یه مرسدس بنز اس اله که از هر نظر درخشانه!
کافیه یه نیم نگاهی به تاریخش داشته باشیم…
اونوقته که میفهمیم این یه ماشینه لوکسه نه اسپورت!
Elemento
۲ شهریور ۱۳۹۵114 هزار پوند کم کم نزدیک لامبورگینی اوراکان و 911 توربو اس میشه.
من باشم با این قیمت Audi R8 V10 Plus میخرم.
قیمتش یکم زیاده. 90 هزار پوند عالی بود.
uss zumwalt DDG-1000
۲ شهریور ۱۳۹۵کسی که پول داره عین خیالش هم نیست
uss zumwalt DDG-1000
۲ شهریور ۱۳۹۵وای خدا چه رخ قشنگی داره
قیمت 114115 پوند میشه 524929000 تومن
قدرت و شتاب خیلی خوبی داره
ولی ماکزیمم سرعتش حیف که محدود شده است
فقط انگلستان
۲ شهریور ۱۳۹۵این جور ماشین ها چند ویژگی بر جسته دارن
1-این سبک طراحی واقعا با کلاسه نه تنها این بلکه مازراتی و استون مارتین و بقیه ماشین هایی که همچین طراحی نزدیک به هم رو دارن رو واقعا دوست دارم
2-کابینشون هم حس لوکس بودن رو داره هم اسپورت بودن وخیلی هم در نوع خودشون زیبا هستن
3-شتاب و حداکثر سرعتشون هم بین لوکس بودن و سوپر اسپورت بودن هستش
4-همه چیزشون کامل هستش یعنی هم امکانات دارن هم کیفیت هم تکنولوژی هم همه چیزه دیگه
5-این طراحی ها اصلا کهنه و خز نمی شن همیشه اون حس جذابیت و زیبایی رو دارن
و …
خلاصه من خودم کلاس سدان رو بیشتر دوست دارم ولی بعد ازسدان این جور طراحی رو بیشتر
می پسندم وبعد از این سوپر اسپورت و بعد شاسی بلند
اگر آمریکا بودم و پولشو داشتم چهار ماشین رو حتما می خریدم 1-پورشه پانامرا اکزکیتیو 2-آستون مارتین ونکوئیش 3-لامبورگینی مورسیه لاگو 4- رنجروور ال دبلیو بی اتوبیوگرافی
و هر روز با یکیشون بیرون می اومدم ولی به نظرم در آمریکا شاسی بلند بیشتر صفا بده.
king 918
۲ شهریور ۱۳۹۵نسبت به موتور گشتاورش خیییییییییلی زیاده
دورود بر بنز واقعا لذت بردم
همه چی تمومه ……
محمد
۲ شهریور ۱۳۹۵مثل c63 حرفی برای گفتن نذاشته.من عاشق مدل دسته دنده اش شدم یه بار دیگه نگاش کنید.
شایان
۲ شهریور ۱۳۹۵من اینو داشتم باشم انقدر سوارش میمونم و پیاده نمیشم تا عضلات پام تحلیل برن و پشت فرمون جان به جان آفرین تسلیم کنم.
محمد حسین
۲ شهریور ۱۳۹۵آقای نویسنده از لرزش های ماشین ابراز ناامیدی می کنه … حالا اگه یه برند دیگه بود میشد هیجان و خوی و خصلت! بابا جان دنیای SL از بقیه ماشین ها جداست… جداااا…
omid
۲ شهریور ۱۳۹۵بعد فیس لیفت خیلی بهتر شد ظاهر ماشین ، قبلش واقعا عجیب و غیرقابل تحمل بود. ولی واقعا چه کسی میره این مدل که به گفته متن از مدل جی تی گرونتره و قدرت و هندلینگش ضعیفتره رو بخره ؟! جدا از اینکه از برندهای دیگه هم گزینه های دیگه ای وجود داره. ماشین باارزشیه اما شاید توجیه چندانی برای خریدش وجود نداشته باشه ، مگر عشق به SL کلاس !!
Saied
۳ شهریور ۱۳۹۵ماشین باز انتخابش تو این رده ۹۱۱ هستش. کسی که می خواد هندلینگه عالی داشته باشه
احمد باقری
۳ شهریور ۱۳۹۵مثل همیشه عالی.
مسعود
۳ شهریور ۱۳۹۵ارزش خرید نداره ، انگار بهای پرداختی رو بریزی دور.
همون SL500 بهتره.
mohammad fm480
۱۱ شهریور ۱۳۹۵عجب جیگرییه!!!!