همهگیری کرونا اندکی زمان عرضه مرسدس E کلاس جدید را به تأخیر انداخت. ما سال پیش نسخه فرمان چپ این خودرو را در مجله اتو اکسپرس تست کردیم اما برای اولین بار فرصت تست نسخه بازار بریتانیای آن به ما دست داده است. بیشک یکی از محبوبترین نسخههای این خودرو در بریتانیا مدل E 300 e EQ Power AMG Line خواهد بود.
در واقع خودروی تست شده از نوع AMG Line نایت ادیشن پریمیوم پلاس بوده که از نظر تجهیزات و برخی ریزهکاریها سطح بالاتری داشته و قیمت ۵۵۰۴۰ پوندی دارد.
البته پایه و اساس خودرو تغییری نداشته و شامل قوای محرکه پلاگین هیبریدی E 300 e میباشد. این مجموعه از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۰۸ اسب بخاری، واحد الکتریکی ۱۲۰ اسبی و باتری ۱۳.۵ کیلووات ساعتی تشکیل شده است. قدرت ترکیبی این مجموعه برابر با ۳۱۶ اسب بخار است.
مرسدس مدعی شعاع حرکتی ۵۵ کیلومتری این خودرو در حالت تمام الکتریکی است هرچند این برد به اندازه مدلهای کوچکتر همچون A 250 e گیرا نیست.
البته آلایندگی ۳۸ گرمی دیاکسید کربن در هر کیلومتر به این معنی است که سدان اجرایی مرسدس در دسته مالیاتی ۱۲ درصدی قرار میگیرد بنابراین حتی در تریم گرانتر نایت ادیشن پریمیوم پلاس هم E کلاس هزینههای مالیاتی چندان زیادی نخواهد داشت. پس واضح است که کاربران ناوگانی و سازمانی از این موضوع سود خواهند برد اما همهچیز این مدل به مزیت مالیاتیاش مربوط نمیشود.
اگرچه وزن خالص E 300 e برابر با ۱۹۹۰ کیلوگرم بوده اما گشتاور ۴۴۰ نیوتون متری خود پیشرانه الکتریکی باعث میشود این سدان بهطور سورپرایز کنندهای پرشتاب عمل کند و تنها کافی است اشارهای اندک به پدال گاز داشته باشید تا قدرت پیشرانه را حس کنید.
پیشرانه بنزینی هم اصلاً تحتفشار قرار نمیگیرد و با همکاری واحد الکتریکی باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۷ ثانیهای میشود.
اما خب در مواقعی که باتری خالی باشد پیشرانه کاملاً تحتفشار قرار گرفته و این موضوع خودش را نشان میدهد. همانند همه خودروهای پلاگین هیبریدی، برای سود بردن از مصرف سوخت پایین و ادعایی زیر ۲ لیتر در هر صد کیلومتر باید باتری را همواره شارژ کنید.
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک مرسدس فوقالعاده نرم بوده و تنها زمانی که شارژ باتری رو به اتمام باشد شاهد تعویض قدرت ناهنجاری بین پیشرانه الکتریکی و درونسوز خواهید بود.
از نظر سواری و هندلینگ هم E کلاس همچون شناخته شده اما وزن بیشتر قوای پلاگین هیبریدی گاهی اوقات روی سواری خودرو در عبور از دستاندازها و چالهها تأثیر منفی گذاشته و دامپرها در کنترل جرم خودرو با چالش مواجه میشوند. همچنین سیستم فرمان E 300 e بهتر از ب ام و سری ۵ بوده هرچند چابکی آن به پای حریف باواریایی نمیرسد. E کلاس اکثر اوقات خودرویی آرام و راحت است.
چیزی که جدید است و باید با گذشت زمان به آن عادت کرد غربیلک فرمان و کنترلهای حساس به لمس است. هماکنون باید حرکات متفاوتی برای عملکردهای پایه همچون تنظیم صدا، کروز کنترل و تنظیمات شخصیسازی طرح داشبورد دیجیتال و… انجام دهید.
هماکنون شاهد بازخورد لمسی هستیم که حتی نسبت به تاچ پدهای نسل پیشین E کلاس نیز متفاوت بوده و شاید برخی افراد برای یادگیری آن نیاز به زمان داشته باشند؛ اما خب کنترلها همچون همیشه عالی هستند.
سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس با بهترینهای این کلاس قابلمقایسه بوده و از گرافیک تیز، پاسخهای سریع و تکنولوژی مدرن همچون درگاههای شارژ سود میبرد. استفاده از این نمایشگر نیز به لطف طراحی منطقی منوها به راحتی صورت میگیرد.
مدل فول AMG Line نایت ادیشن پریمیوم پلاس از دو جفت نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، ناوبری واقعیت افزوده، اندروید اتو و اپل کارپلی، شارژ بیسیم، دوربین ۳۶۰ درجه، حسگرهای پارک، چراغهای جلوی LED، صندلیهای گرم شونده، ورود و استارت بدون کلید، درب صندوق برقی، تریم مشکی براق بدنه و سانروف پانورامیک سود میبرد.
از نظر تکنولوژیهای ایمنی نیز باید به مواردی همچون تشخیص عابران پیاده، دستیار نقاط کور و دستیار تشخیص علائم ترافیکی اشاره کرد. E کلاس فیس لیفت از یورو انکاپ ۵ ستاره ایمنی دریافت کرده است.
اگرچه این خودرو تجهیزات لوکس زیادی دارد اما احساس میکنیم مدل AMG Line دارای تجهیزات ضروری کافی بوده و قیمت ۴۶۲۳۰ پوندی آن ارزانتر از نسخه نایت ادیشن پریمیوم پلاس است.
هر دو مدل با استفاده از شارژر ۷.۲ کیلووات ساعتی در یک ساعت و نیم باتری را شارژ میکنند اما اگر از شارژر خانگی استفاده شود این زمان به ۵ ساعت خواهد رسید.
استفاده از قوای محرکه پلاگین هیبریدی روی فضای بار تأثیر گذاشته و آن را از ۵۴۰ لیتر مدل بنزینی و دیزلی به ۳۷۰ لیتر رسانده که ۱۰ لیتر کمتر از برخی هاچبکهای خانوادگی میباشد.
مرسدس E 300 e جدید یک سدان اجرایی عالی با تکنولوژیهای زیاد است. این خودرو شعاع حرکتی خوبی در حالت تمام الکتریکی داشته اما ما مدل فول AMG Line نایت ادیشن پریمیوم پلاس را توصیه نمیکنیم. مدل استاندارد نیز خودرویی آرام و راحت، جادار و اقتصادی بوده و از تجهیزات زیادی برخوردار میباشد.
مشخصات مرسدس E 300 e EQ Power AMG Line نایت ادیشن پریمیوم پلاس
- قیمت: 55040 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی به همراه واحد الکتریکی
- قدرت/گشتاور: 316 اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۷ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: زیر ۲ لیتر در هر صد کیلومتر
میثم
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰شتابش با راو4 پرایم یکیه
طراحی داخلی عالی
طراحی بیرونی برای بنز بودن کافی نیست
مصرف و آلایندگیش عالی
کلا نظرم مثبته
PHILIPP
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰از نظر طراحی بیرونی پشتش یه ای کلاس اصیله
ولی جلوش خیلی خستس
انگار صبح شنبه بیدارش کردن گفتن برو تو پیست مسابقه بده
NAVID۰۰۹۸
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰بنزهای جدید بوی بنز نمیدن !
تنها دو خودروست که میشه بنز بودنشون را فهمید و درک کرد ، G کلاس و GT چهار در !
باید حقیقتی را بگم که بنز S جدید ، من را نگرفته و مدل W222 را بیشتر بنز میبینم و ارتباط میگیرم !
عصر حاضر خودرو دارند با ورود به نسل جدید خواب میروند ، اون هم از لندکروزر که حال نکردم باهاش و همین اتاق ۱۰۰ و ۲۰۰ را باید داشت و لذتش را برد تکرار نشدنیاند !
Audi s8
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰احساس می کنم ابهت طراحی اش نسبت به نسل قبل کمتره
محمد رستمی نژاد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰بچه ها یک خبر بد براتون دارم
البته شاید هم خودتون بدونید
در کل خوزستان یه کاماروzl1 بود
تمیز تمیز ، بدون رنگ ، کارکرد پایین
چند وقت پیش صاحب این ماشین
میخواست ماشین رو بفروشه
آگهی اش هم توی دیوار بود
خلاصه نگم براتون ماشین رو فروخت به یه بنگاه دار
این آقای بنگاه دار که توی عمرش ماشین ماسل کار چنین وحشی سوار نشده بود
در حال رفتن به باشگاه است که سرعت میرود و سر پیچ کنترل ماشین رو از دست میده
و میکوبه به دیوار
سپر داغون میشه
رینگ میشکنه
لاستیک پاره میشه
و خلاصه جلو ماشین فَنا میره
بعد همونطور تصادف کرده ماشین رو میفروشه به یه پسر پولدار جوان
این آقا پسر این قدر شیرین عقل است
میره برای ماشین که درستش کنه
لوازم کامارو شیش سیلندر میگیره
و ماشین رو طوری میکنه که راه بره
لاستیک غیر اصل میخره
و رینگ تقلبی
کلا خودش هم ماشین رو داغون میکنه
سپس ایشون هم که توی عمرشون سوار آمریکایی ماسل وحشی نشده
با ماشین سرعت میره
به یه مانه (دست انداز )میرسه
با سرعت زیاد از روی مانه میپره
و زیر ماشین هم به فَنا میره و داغون میشه
سپس هم ایشون اینقدر به ماشین فشار میاره که سوپر شارژر ماشین هم غیر فعالمیشه
و خلاصه این کاماروzl1 منطقه خوزستان هم به دیار باقی پیوست
و واقعا دیگهبه قول صاحب قبلی ماشین لاشه شد
صاحب ماشین به من گفتند که ماشین تا دست خودشون بوده
در حد کاملا صفر بوده و حتی بدون یک نقطه یا رنگ و هیچ فشاری به ماشین نیاوردند
این اطلاعات را بنده ، محمد رستمی نژاد ،شخصا تماس گرفتم با وارد کننده zl1 یعنی صاحب اصلی و از ایشون پرسیدم .
mahan
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰محمدجان اکثرا همین طوره ماستنگی که اوردیم یکی 2 تیکه تعویض داشت و یکی از کامارو ها 3 لکه رنگ همهشون هم به صورت غیراستاندارد و لوازم فیک بستندش و جماعت همیشه در صحنه برای پز دادن مثل چی خریدن.اکثر اینایی که دست دوستان هستش داغونند تو منطقه ما یکی دوتا سالم هستند که اونم خنده داره استفاده نمی کنند(به شخصه متنفرم یک چیز بخرم تو ویترین بزارم باید استفاده کرد).البته این زبون بسته ها مقصر نیستن برات نوشتم که رانندگی با اینا چه طوره و تاکید کردم مهارت می خواد.هر کی که نمیتونه اسب و گرگ رو رام کنه!!این به کنار بنزین ضایع ایران به کنار و کمبود قطعات!!
محمد رستمی نژاد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰همیشه دوستان میگن در خوزستان کمتر از انگشتان یک دست آمریکایی تمیز هست
حمزه آجرلو
۲۶ مهر ۱۴۰۱این …ها چیه ، آقای عزیز !!!!؟؟؟ ، تصادف یک ماشین تو اهواز یعنی خیلی مهمه !!! ، که بعنوان اتفاق بد !!!! ، کامنت کردی !!!!؟؟؟ 😅😅😅
mahan
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰متاسفانه طراحی پشتش هم eکلاس اصیل نیست پشتeکلاس همیشه چراغ های بزرگ و وجه رسمی و کلاسیک داشت.کجاستw212 که توی جاده مثل سفره ماهی پهن بود و وقتی میروندیش باید مثل یک بنز باهاش رفتار میکردی یک جنتلمن که هم نیمه تاریک داره هم روشن.این راستش مثل پسربچه ای میمونه که ست ورزشی ادیدس پوشیده.
هرچهقدر بیشتر میگذره w211.w212.w212R برام جذاب تر میشن
NAVID۰۰۹۸
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ماهان جان
چه کامنت توپی گذاشتی در باب بنز و بخصوص W212 !
جداً بنز دیگه بنز نیست و انگاری همتراز خودروها و شرکتهای دیگر شده !
چرا اون احساسی که از مدلهای قبلی میگرفتیم را دیگر از جدیدها نمیگیریم !
فکر میکردم من این مدلی شدم ، اما مثل اینکه شما هم موافق این قضیه هستید !
اون پرستیژ بنز و مالک بنز در نمونههای جدید دیده نمیشه ، چرا ، چرا ، چرا آخه ، اَه که گند بزنن به طراحها که دچار روزمرگی و دلمردگی شدهاند !
به شخصه ترجیه میدم یه بنز قدیمی مثلاً مدل ۲۰۰۷ بخرم اوورهال کنم تا اینکه نسلهای جدیدش را بخرم و با اپلیکیشنهای مجازیش و بازی با نور LED داخلیش حال کنم !
mahan
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا نوید جان.اتفاقا یک e350تمیز بخر یک دستی بهش بکش ازش لذت ببر.بیشک یکی از بهترین بنز هایی که سوار شدم هستش.طراحیش اصلا تموم نمیشه.همون چوب کاری کابینش میرزه به کل تبلت و مانیتور ها!راستی از لندکروز جدید تلاش کردم ولی نشد که خوشم بیاد.همین سری 200 ازین جدیدا بهتره.همین که اوایل خبر سری جدید رو شنیده گفتم به ماشین که قدیمی شدی چشمت روشن پسرت داره میاد.حالا که دیدم میگم گل به جمال پدر و پدربزرگ.
نوید جان شاید باورت نشه یک عده به ازرا 2018 و سورنتو 2017 و ایکس تریل و اوتلندر 2018 پول یک لندکروز 2007 8سیلندر با بنز e350 2007 رو میدن.من که باشم یک سری 100 میگیرم با e350 که هم استایلم حفظ میشه هم سوار یه چیز مردونه و لذت بخش میشم
ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰به درخواست GT جان میخوام طرز تهیه ی اسموتی تانک 800 رو هم بگم امیدوارم همه خانومای خونه آماده باشن جلسه ی سومه و هرکی نباشه براش غیبت میزنم.حالا بریم سراغ آموزش:
مواد لازم:
رولزرویس کولینان : یک عدد
چاشنی چینی:چهار قاشق بنزین خوری
اتوموز (موز مخصوص خودروها)
پرتقالموبیل (پرتقال مخصوص خودرو ها)
توت فرنگیموبیل (توت فرنگی مخصوص خودرو ها)
اتوکاکائو (کاکائوی مخصوص خودرو ها)
.
طرز تهیه:
اول رولزرویس کولینان را با چهار قاشق بنزین خوری چاشنی چینی مخلوط میکنیم و آن را در مخلوط کن میریزیم . اتوموز ، پرتقالموبیل و توت فرنگیموبیل را برش می دهیم و آنها را هم به مخلوط کن اضافه میکنیم.بعد مخلوط کن را روشن میکنیم و بعد از مخلوط کردن مواد ، آنها را در اتولیوان میریزیم. سپس شکلات را به صورت بن ماری آب میکنیم و آن را روی اسموتی مان می ریزیم.در آخر هم کمی یخ ( 800 عدد سطل پر از یخ) روی اسموتی میریزیم تا خنک و تگری شود و آن را در غرفه ی گریت وال درون نمایشگاه شانگهای سرو میکنیم!…
.
.
.
نوش جان!???? ???
محمد رستمی نژاد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!
چه جالب .بالاخره استعداد شما هم کشف شده
من به شما سر آشپز پدال میگویم
پس در کار خود موفق باشید سر آشپز پدال .
GT
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰بسیار ممنون استاد ?
خانومای گلم پیشنهاد میکنم حتما در خانه درست کنید و همراه با خانواده میل بفرمایید ???
mahan
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰جی تی جان ماشالله وسعت عیال واریت زیاده.یکی دوتا هم برای بچه ها بزار.????
در ضمن معلومه موضوع همراه با خانواده میل کردن چیه؟نکنه تنها خوری …
mahan
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰البته خیلی خوشمزه میشه با کیک گریتوال تانک ۳۰۰ میل بفرمایید.البته من اینو با پودر قند یا خاک قند تزئینش کردم.میتونین با خامه تزئینش کنین و اگه دوست داشته باشن میتونند از وسط ببرن اینو یک لایه خا*ه لاش بزارند.
سراشپز جان کیک های چری رو هم در اسرع وقت در دستور کارتون قرار بدید
محمد رستمی نژاد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ماهان جان
آشنا داری در اهواز کوروت داشته باشه
میخوام برم اهواز یه کوروت ببینم
ولی نمیدونم از کجا ببینم و باهاش صحبت کنم
میتونی کمکم کنی
mahan
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰باشه یک زنگ میزنم به حاج اقا بینش برات اوکی می کنم.راستی توی گیلان هم دوست عزیزم فردادجان کرورت زرد داره اگه گیلان که اومدی چه بهتر میتونی هم لینکن برونی هم کوروت هم جیپ و هم دوج و فورد و شورلت!
محمد رستمی نژاد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ماهان دستت درد نکنه
بابا از خوزستان تا گیلان راه زیاده
شما لطف کن این کوروت آقای بینش رو هم ردیف کنی
برای من کافیه
قلبم تحمل دیدن این همهماشین رو با هم نداره
دیدی یهو سکته زدم
چه طور بفهمم که با آقای بینش هماهنگ کردی
که اگه رفتم گیر نکنم؟
R@m!n
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰رینگاش اصلا تو حد و اندازه یه ماشین 55 هزار پوندی نیست، من باشم همون روز اول رینگاشو عوض می کنم
ظاهرشم که شایسته یه بنز نیست
با این حال نمیشه از ویژگی های مثبت پرشمارش گذشت
محمد رستمی نژاد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰رامین جان
من هم میگم رینگ هاش خیلی قشنگ نیست
ولی باید بدونی این رینگ هایang هستند
برای دریافت چنین رینگ هایی باید پیکج amg رو خرید
دقت کن به این جمله
در واقع خودروی تست شده از نوع AMG Line نایت ادیشن پریمیوم پلاس بوده که از نظر تجهیزات و برخی ریزهکاریها سطح بالاتری داشته و قیمت ۵۵۰۴۰ پوندی دارد.
پس این رینگهای زشت رو مفدی نمیدن
ولی چه میشه کرد
خیلی خوشگل نیستن
دقت کرده باشی اوج بنز هایی ام که توی ایران پکیج amg میندازَن چنین رینگهایی دارن
R@m!n
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰حالا اصن از طرف خدا باشه بنظرم حس یه ماشین سدان کوچیک لو آپشن میده. با رقیب مستقیمش بی ام و سری 5 هیبریدی مقایسه کنیم بیشتر می بینیم طراحی بنز چقدر افت کرده حتی تو رینگ ماشینا
Porsche
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰مصرف سوخت بی نظیر
طراحی داخلی و خارجی هم من دوست دارم
قدرت هم خیلی خوبه
واقعا عالیه
خودرو های پلاگین هیبریدی خیلی عالی هستن و به نظر من باید جای اینکه همه الکتریکی بشن پلاگین ها خیلی بهتر هستن
PHILIPP
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰یه سر به سایت مرسدس بزنی میبینی که برای همین خودرو حدود 10 تا رینگ قابل سفارش هست که می تونی هر کودومو که بخوای برداری
بعضیاشون هم واقعا چشم نوازن
R@m!n
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰خداروشکر این مشکلم حل شد
محمد رستمی نژاد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰الحمدالله
مشکل رامین جان هم حل شد .
خوب شد به جاهای باریک نکشید!??
محمد رستمی نژاد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰آقایون مگه زمان معرفی این نسل بنز اون نمایشگر برزگ عمودی رو نداشت
همون که مثل c class بود
پس این چرا کابینَش اینطوری است ؟؟؟؟؟؟؟
PHILIPP
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰چون که ماشین های مرسدس اینجورین که تو خودت بر میداری کل ماشین رو هرجوری که دلت می خواد سوار می کنی
هر موتوری خودت بخوای میزاری
هر استایلی که می خوای بر میداری
رینگ.فرمون.صندلی.داشبورد.آپشن های خودران و هر چیزی که هست(حتی رنگ کمربند رو هم می تونی انتخاب کنی)
این دوست عزیزمون کنسول مرکزی رو اینجوری انتخاب کرده
محمد رستمی نژاد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا نمیدونستم
آخه چون زمان معرفی اون نمایشگر بزرگ عمودی که مثل s class بود رو داشت
ولی اینو دیدم گیج شدم که چرا این شکلی هست
یعنی واقعا پیشه دیزاین داخلی رو انتخاب کرد ؟؟
تا این حد دست آدم باز هست ؟؟؟
Roham
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ما فقط نگاه!
mm.y@rlou
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰خوبه ولی حیف که آدم نسلی قبلی رو تو ظاهر به این ترجیح میده
عارف
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰با 316 اسب بخار و تغریبا ۲ تن وزن، مصرف زیر ۲ لیتر واقعا دست خوش داره
Amirreza
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰یعنی این کابین ماشینای مرسدسدقیقا دو نسل از بقیه خودروها جلوترن ، چقد فرمون سه شاخه دو قسمتی جذاب و باحالش کرده
Swedish arrogant tiger
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰نمای عقبش از جلو بهتر بنظر میرسه و جلوه زیبا و جالبی داره.
چیزی که نظرم رو جلب کرد و برام عجیب بود غربیلک فرمونش بود، به تازگی این مدلی شده؟
محمد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰کلاس E به نظرم یکی از مدل های مرسدسه به نظرم یه سدان لوکس با کلی امکانات و نرمی و راحتی در سواری برای اونایی که پول اس کلاس ندارن
کوشا
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰یه روز وقتی ژوزه مورینیو سرمربی تیم تاتنهام بود میره پیش دله علی و میگه “آیا تو برادر دله علی هستی؟!” دله علی هم جواب میده:” نه من خود دله علی هستم!” مورینیو هم میگه ” پس اگه دله علی هستی مثل دله علی بازی کن!!!” حالا یکی باید همین حرفو بره به مرسدس بنز بزنه و بهشون بگه که اگه مرسدس بنز هستین مثل مرسدس بنز ماشین بسازین! این نمای عقب شما رو یاد مرسدس بنز میندازه؟! آخه ۳۷۰ لیتر فضای بار برای سدان میان سایز؟! شاید بگین این ماشین برای سازمان ها طراحی شده ولی فرض کنین می خواین برای یه سازمان ماشین بخرین. چند درصد احتمال داره این ماشین رو بخرین؟ فکر می کنم بهترین خودرو ها برای سازمان ها ماشین های هیبریدی تویوتا هستن که هم مقرون به صرفن و هم سیستم هیبریدیشون رو تویوتا بیش از بیست سال توسعه داده و واقعا قابل اطمینانن! در پایان هم یه مقایسه ای با اصلی ترین رقیبش بکنین و انصافا و به دور از تعصب بگین این بهتره یا سری پنج هیبریدی؟ اینو هم بدونین که سیستم هیبریدی bmw مال تویوتاست و قابلیت اطمینان خیلی بیشتری داره. البته فضای بار اونم ۴۱۰ لیتره که بازم خیلی خوب نیست!
Aryan kia
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰دوستان سیستم هیبرید بی ام و برای تویوتا هستش اونوقت فقط از سوپرا ایراد میگیرین دو طرف دارن از کارشون سود میکنن
ولی واقعا تنها کار بدی که تویوتا کرد اسم ماشینی رو که با همکاری بی ام و ساخت رو گذاشت سوپرا??♂️??♂️??♂️
ولی به نفع بی ام و هم شد اینجوری ماشینهاش دوام بهتری پیدا میکنن
و هم به نفع تویوتا تا پرفورمنس بهتری به ماشینهاش بده به نظر من یکی از بهترین همکاری های تاریخ اتوموبیل سازی هستش و مثل اینکه گفتن میخوان این همکاری رو ادامه بدن البته خود گازو ریسینگ اینقدر فوق العاده هست تو پرفورمنس داره شاخ همرو میشکنه
فرشاد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰چراغ عقب اگه مثلثی بود گیراتر بود
mahan
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰w211? ?
گربه سرابی
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰فقط سلطان E63
ae86
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰شاهین جان دستت درد نکنه خسته نباشید آقای احمدزاده کاربران پدال لطفا از نمایشگاه بین المللی تقویت تزیین و خدمات خودرو مقاله بزارید ممنون
محمد رستمی نژاد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰آره بزارین
ببینیم نمایشگاه های ایرانی چه طور هستن
Sina10
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰قیمت خیلی خیلی گرون
قدرت مناسب
گشتاور بسیار بالا
قیافه جلو عالی
قیافه عقب ضعیف
طراحی داخلی زیبا
مصرف سوخت فوق العاده کم
نمره از نظر من : ۷.۸ از ۱۰
PHILIPP
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰چرا پس من عقبشو خیلی بیشتر از جلوش پسندیدم