مشهور است که مرسدس S کلاس پیشروی تکنولوژی در صنعت خودرو بوده و همچنین مدلی کلیدی برای این کمپانی خوشنام آلمانی محسوب میشود. این خودرو به عنوان سنگ بستر تکنولوژیک برند مطرح بوده و در تکنولوژیهایی که در آن بکار میروند چند سال بعد در محصولات ارزانتر دیده خواهند شد.
به منظور حفظ رقابتی بودن این خودرو در برابر رقبا، مرسدس اقدام به فیس لیفت سدان پرچمدار خود کرده و تجهیزات و ظاهر آن را بهروز کرده است. قبلاً مدل قدرتمندتر S400d تست شده اما هماکنون میتوانیم پشت فرمان نسخه پایه دیزلی قرار بگیریم.
سپرها، چراغها و جلوپنجره جدید اصلیترین تغییرات S کلاس بوده که به نونوار شدن آن کمک کرده اما هنوز هم تغییری انقلابی در چهره این سدان مطرح دیده نمیشود. اصلیترین تغییر S کلاس فیس لیفت از نظر قوای محرکه وجود پیشرانه ۶ سیلندر خطی دیزلی است که جایگزین نسخه قبلی در مدل 350d شده است.
اگرچه پیشرانه قبلی نرم و قدرتمند بود، پیشرانه جدید حتی بهتر است. پیشرانه جدید کاملاً ساکت بوده و تنها در دور آرام وجود آن کمی احساس میشود. در حقیقت گاهی اوقات با خود فکر خواهید کرد سیستم استارت/استاپ وارد عمل میشود. البته این پیشرانه با افزایش دور آرام نمیماند اما هنوز هم با روح تجملی و آرام خودرو هماهنگ است.
قدرت زیادی نیز وجود دارد. قدرت پیشرانه برابر با ۲۸۲ اسب بخار بوده و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری آن تنها از دور ۱۲۰۰ در دسترس است. S 350d یک خودروی کاملاً سریع است. این خودرو برای کروز کردن در بزرگراه ساخته شده و پیشرانه گشتاوری آن باعث شده سبقت گرفتن کار سخت و استرسزایی نباشد. گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نیز تعویضهای نرم و روانی داشته بنابراین حتی زمانی که نیازمند معکوس باشد مکث بسیار کمی را نشان میدهد.
قوای محرکه خودرو خیالانگیز بوده و حتی در این نسخه پایه نیز عالی نشان میدهد. با دیدن این خودرو نیاز چندانی به خرید مدل S 400d با بهای بیشتر احساس نخواهید کرد. البته برای مدل S500 بنزینی باید ۱۰ هزار پوند بیشتر پرداخت کرد اما با دیدن مصرف سوخت پایین نسخه دیزلی از این کار منصرف میشوید؛ اما خب صرف جویی در مصرف سوخت برای چنین خودروی پرچمداری دلیل اصلی انتخاب نخواهد بود.
دو دلیل اصلی برای دوست داشتن مرسدس S کلاس سواری و تکنولوژیهای بکار رفته در آن است. حتی در جادههای ناهموار بریتانیا، مرسدس بزرگ یکی از راحتترین خودروهای جهان است. این خودرو شناور نبوده و سیستم تعلیق به خوبی دستاندازها را به خود جذب میکند.
سواری راحت خودرو تأثیر منفی روی تجربه رانندگی ندارد. حرکت در جادهها با S 350d به لطف فرمان دقیق و بدنهای که بهطور شگفتانگیزی در برابر تکانها مقاومت نشان میدهد هیجانانگیز است. S 350d خودروی اسپورتی نیست اما هنوز هم برای رانندگی جذابیت دارد.
خودروی حاضر در تست که از نوع فاصله بیشتر بین محورها بوده تأکید فوقالعادهای روی صندلیهای عقب داشته و جای تعجبی نیست که فضای پای بیشتری نسبت به خودروهای دیگر وجود داشته و صندلیهای راحت آن نیز مثالزدنی هستند. کیفیت ساخت کابین این خودرو فوقالعاده بوده و متریال بکار رفته نیز جای حرفی را باقی نمیگذراند.
تکنولوژیهای بهروز شده S کلاس فیس لیفت باعث افزایش جذابیت این خودرو شدهاند. سیستم کمکراننده دستیار فاصله به همراه سیستم کروز کنترل از ناوبری ماهوارهای برای پایش مسیر پیش رو استفاده کرده و خودرو را برای موانع پیش رو نظیر عوارضیها آماده میکند. این سیستم همچنین قادر است از خبرهای دیگر خودروها سود برده و از ورود به ترافیک جلوگیری نماید.
مرسدس S کلاس به آسانی بهترین خودروی کلاس خود بوده و البته مدلهای گرانبهاتر آن دارای سواری عالی، پکیج تکنولوژی گسترده و کابینی لوکس هستند. S کلاس فوقالعاده راحت بوده و البته هنوز هم سواری خوبی دارد و پیشرانه ۶ سیلندر خطی دیزلی جدید آن قدرتمندتر، نرمتر و آرامتر از پیشرانه قبلی است. حتی ارزانترین نسخه طویلتر S کلاس که در تست حاضر بوده رتبه اول کلاس را در اختیار داشته و ارزش مدل پرچمدار مرسدس را به خوبی نشان میدهد.
مشخصات مرسدس S 350 d AMG Line L
قیمت: 75505 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری دیزلی
قدرت/گشتاور: 282 اسب بخار/۶۰۰ نیوتون متر
گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 6 ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 5.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
مظلوم
۷ دی ۱۳۹۶پلتفرمش با پراید،یکیه ولی پراید کجاو این کجا.
پراید اخرت رو بهت نشون میده
بنز هم دنیا رو
ولی من هیچوقت اخرتم رو با دنیام عوض نمیکنم.
فقط خودروی وطنی تا به مسءولان با لیاقتمون خدایی نکرده فشار نیاد
Khan
۷ دی ۱۳۹۶آخر ما نفهمیدیم جاده های بریتانیا مخملیه یا ناهموار
هرجا یه چی میگن
فرامرز
۷ دی ۱۳۹۶در مقایسه با جاده های ایران مخملی هست اما در مقایسه با جاده های آلمان و اسپانیا نه. ناهموار که نیست یکم ترک و حفره داره. جاده های ایران که وسط |اسفالتش دره و دریاچه هم پیدا میشه.
محمد
۷ دی ۱۳۹۶نمیدونم چرا هر وقت بنز و خصوصا” اس کلاس رو میبینم، حس میکنم با یه موجود زنده طرفم… انگار روح داره لامصب!!! ?
Khosrow
۷ دی ۱۳۹۶ارم مرسدس یک طرف — بقیه دنیا یه طرف ..
بهراد
۷ دی ۱۳۹۶فقط رخ این ماشین،
آقاااااااااس.
.
.
.
.
یه پارچه آقا???
net
۷ دی ۱۳۹۶برو از ایودی a8 یاد بگیر .از زمانی که ایودی a8 تولید شد دوران بنز سری اس و بی ام و سری۷ تموم شد
javad
۷ دی ۱۳۹۶یه نگاه به آمار فروش بنداز :|
علی
۷ دی ۱۳۹۶همین که یه گزینه سومی هم به فانتزیهای جناب net اضافه شده باز جای شکرش باقیه.
Saeed Boroomand
۸ دی ۱۳۹۶تسلا مدل اس توی امریکا تقریبا اندازه مجموع بنز اس کلاس و بی ام و سری هفت و آیودی ای ایت و لکسوس ال اس روی هم میفروشه.
با این وجود باز هم توی برخی زمینه ها هر کدوم از این ماشین ها مزیت هایی دارن.
محمد
۷ دی ۱۳۹۶رقابت تو این کلاس، سر مقام دومیه…
بنز اس همیشه اول بوده و بی رقیب!!!
الف.ی
۸ دی ۱۳۹۶اس کلاس یکی دیگه از خودروهاییه که این شعار پایین رو در گروه خودش واقعیت می بخشه
The best or nothing
lawyer hamid
۷ دی ۱۳۹۶انصافاً باید بهش گفت سلطان، ینی رو هر چیزیش دست بذاری سرتر از بقیه س
طراحی چه داخلی چه خارجی، قدرت، با پرستیژ و پر ابهت، فناوری و سیستم هایی که داره همشون الگوی بقیه خودروسازهاس، معیار سنجش تو سگمنت و رنج قیمتی خودش هست، هیچوقت تکراری نمیشه، با دوام هست، تا آخر عمر صاحبش همراهشه و هیچوقت وسط راه نمیذارتش
ختم کلام اینکه یه دونه س s class
#ali.m#
۷ دی ۱۳۹۶کابینش خارق العادست ?
نویدی
۷ دی ۱۳۹۶لوکسه ولی اصلا اسپورت نیست.
Saeed Boroomand
۸ دی ۱۳۹۶قرار هم نیست باشه.
بهنام
۷ دی ۱۳۹۶ماشین به این بزرگی و فول سایزی با موتوره دیزلی صفر تا صد شیش ثانیه ! اونم 6 سیلندر دیزلی
نهایت مهندسی
NAVID۰۰۹۸
۷ دی ۱۳۹۶قضیه s کلاس از باقیه جداست
عشقه ماشین باشی یا نباشی دوستش داری
هر مدلی از قدیم و جدید ببینی روز به روز عاشقش میشی
این جادوی بنز s
الهی
۸ دی ۱۳۹۶ماشین خوشگل شده.. ولی شاید بهتر بود تو خطوط به کار رفته در حفره های سپرش از استیل استفاده میشد… آخه ناسلامتی ماشین لوکسه… سپرش زیادی خالی به نظر میاد…
AK_007
۸ دی ۱۳۹۶کروم نه استیل
مدلای بالاتر دارن این مدل پایست
جواد
۸ دی ۱۳۹۶کاخ متحرک???با اون جثه و ابعاد بدون شک وزن زیادی هم داره. ولی با مهندسی عالی که روی این کاخ متحرک پیاده کردن این خودرو فقط با 282 اسب بخار 0تا100 تو 6 ثانیه پر میکنه و جالب اینکه فقط 5.4 لیتر در هر 100 کیلومتر می سوزونه!!! باورش سخته?
Saeed Boroomand
۸ دی ۱۳۹۶خب دیزلیه، گشتاورشو نگاه کنید. مصرفشم همینطور.
البته بنز اس کلاس همیشه خوب بوده و هست.
emad1990
۸ دی ۱۳۹۶این ماشین یه سنگ محکه تو کلاس خودش
بقیه ماشینا سعی میکنن خودشونو با ایشون مقایسه کنن
ارش
۹ دی ۱۳۹۶به به اوج شکوه و عظمت رو باید تو این ماشین دید.پادشاه به معنای واقعی.
مسعود
۱۷ دی ۱۳۹۶همین رنگ با همین رینگ. اوففففففف. خیلی خوشگله