اخیراً مرسدس بنز در رده سدانهای فوق لوکس تغییر استراتژی داده و برند مایباخ را در مجموعه مرسدس بنز مخلوط کرده است. مایباخ در گذشته با هویت و طرحی متفاوت از محصولات مرسدس عرضه میشد اما مایباخ در دور جدید همان مرسدس اس کلاس است با انبوهی از چرم و چوب و امکانات و ادوات که به فاصله کمی از معرفی، تحسین همگان را در پی داشته است. مرسدس در این حرکت جالب با افزودن شمار بسیار زیادی امکانات و ادوات به نسل نوین مرسدس S-Class و بالا بردن استانداردهای سدان فوق لوکس خود، خودرویی تمامعیار در حد نام و اعتبار مایباخ ساخته است. خودرویی که تحسین هر بینندهای را جلب میکند. کسی که در کابین این کشتی غولآسای اَبرمرفه و ۱۹۵ هزار دلاری جای گیرد بههیچعنوان از محیط دلنشین آن با سیستم صوتی و تصویری عالی، چرم گرانبها، کیفیت عالی مونتاژ آنهم با تزئینات چوب و فلزات کمیاب خسته نمیشود.
رقیب مایباخ اما بههیچوجه از رو نمیرود و ایبسا خود را در مرتبهای بالاتر از ستارهساز آلمانی میداند، با آن “B” خوشگل روی کاپوت و رینگهای اسپرت و دماغهای که ابهت و عظمت یک سوپرسدان فوق لوکس را بهخوبی به رخ میکشد. اگر مایل باشید و چیزی حدود ۳۴۱ هزار دلار از جیب مبارک خرج نمایید میتوانید صاحب این مجسمه تراشخورده و باشکوه شوید. شما با این خودرو به یکی از خاصترین افراد جهان مبدل میشوید. بدنهای صیقلخورده با خطوطی که جز صلابت و شکوه چیزی را یادآور نمیشوند و چراغهایی که همچون ستاره در شب میدرخشند. بنتلی مولسان بال گشوده تا بر سر تاج پادشاهی لوکسترین خودروی جهان با اسطوره مرسدس به رقابت بپردازد. رقابتی هیجانانگیز در ساحلی زیبا که میتواند مکان خوبی برای این رقابت باشد. مولسان با چراغهای دوبل بزرگ و کوچکش و انبوهی از لنزها و لامپها در مجمع الدوایری از شکوه چراغهای بنتلی را با شکوه خاصی به خطوطی سنگین و جلوپنجره بزرگی با نماد B در حال اوجگیری وصل کرده است. بنز نیز مایباخ را با همان خطوط آشنای گوردون واگنر چنان رسم کرده که خطوط در یک به هم پیوستگی نمادین شماره را به یاد هنرپیشههای هالیوود میاندازند، با ستارهای بر پیشانی و همان جلال و شکوه. ساعتهای موجود در داشبورد دو خودرو بسیار گرانقیمت هستند. ساعت بنتلی مولسان ۵۳۰۸ پوند قیمت دارد، چیزی در حد خرید یک هاچ بک ارزان صفرکیلومتر. ساعت مرسدس قیمت کمتری دارد اما زیبایی بهخصوصی دارد. چوب و چرم در در هردو خودرو بهوفور میشود. برخلاف داشبورد آبشارگون بنتلی که کم و بیش قدیمی شده، مرسدس داشبوردی بس زیبا برای سری S تدارک دیده و تعریفی نوین از لوکس بودن ارائه کرده است. مولسان داشبورد مخفیکاری دارد و تا دکمه ها را نزنید نم پس نمیدهد و خود را عرضه نمیکند. تاریخچه:تا قبل از جنگ جهانی دوم مایباخ یکی از بهترین برندها در میان خودروهای لوکس آلمانی بود اما با شروع جنگ آنها به مونتاژ موتور برای تانکهای غولپیکر پانزر روی آوردند. پس از جنگ جهانی دوم و با بازگشت رقبای مرسدس کار کم و بیش ادامه داشت تا در دهه ۱۹۹۰ با ظهور رقیبان قدری همچون بی ام و، فولکسواگن و بنتلی، بنز تصمیم گرفت تا خود با ارائه یک محصول فرالوکس، قدرتمند و زیبا نبض کار را در دست بگیرد. مرسدس میخواست با تولید یک گونه جدید از مایباخ چیزی بسازد که هم بلامنازع باشد و هم از رولزرویس و بنتلی فراتر رود. برنامه مرسدس همواره رو به جلو بود و گرچه در برهه ای به مایباخ کمتوجهی شد اما همواره یکی از دغدغههای بنز حضور در بالاترین بخش سدان های فرالوکس بود. سرانجام در سال ۲۰۱۴ مایباخ S600 به بازار ارائه شد.
اندازه هردو خودرو باعظمت و بزرگ و طراحیشان باشکوه است. توان بالایی پشت نام هردو خودرو خوابیده است و با یک کلید بیدار میشود. بنتلی مولسان ۵ متر و ۵۸ سانتیمتر طول دارد و تنها ۲۵ سانتی متر از فورد F150 چهار در سوپر کریو کوتاهتر است و مایباخ نیز تنها ۱۲ سانتی متر از بنتلی کوتاهتر است.
مایباخ با کوچکترین فشاری بهکار میافتد و عملکردی همچون یک S class به نمایش میگذارد. سیستم Magic Body Control نیز گرچه نامی عجیب و غریب دارد اما دقت بسیار بالایی دارد و به خوبی مایباخ را در حالت تعادل و ثبات نگه میدارد. بنتلی اما بیش و پیش از هر چیز نشاندهنده یک لوکس انگلیسی است، سنگین، بزرگ و پرطنین. هنگام خرید هریک از این دو غول دست وبال راننده باید بلرزد چرا که در عین شباهتهای بسیار، این دو تفاوتهای آشکاری نیز دارند که به شخصیت دو مدل برمیگردد، یکی منظم و دقیق و دیگری خودخواه و جسور. بااینحال یک سؤال کلی پیش میآید که چرا؟ چرا مایباخ ۲۰۰ هزار دلار و بنتلی دو برابر این قیمت؟ باید اینجا از تورستن وبلن اقتصاددان نهادگرا و مشهور نروژی سؤال پرسید. با استناد به کتاب او ” تئوری کلاس اوقات فراغت” میتوان سنجید چرا باید بابت خرید بنتلی که کم و بیش از مرسدس مایباخ عقبتر است دو برابر خرج کرد؟ پاسخ اینجاست که فرد مرفه مطلوبیت را نه در کارکرد که در لذت خود از یک کالا یا شیء جستجو میکند و گاه شمعی هنگام شام روشن میکند تا محیطی شاعرانه ایجاد کند درحالیکه از روشن کردن چراغهای خانه پرهیز میکند. حکایت ما، مایباخ و بنتلی نیز همین است.
مایباخ برای پیروزی بر بنتلی مولسان دو مشکل عمده دارد: نخست آنکه زیادی شبیه مرسدس بنز S600 است. در چنین ردهای خاص بودن و تفاوت یک مزیت بزرگ است و مایباخ از این ویژگی برخوردار نیست. دیگر اینکه برخلاف رولزرویس و بنتلی که در همه زمینههای داخلی اعم از طرح و رنگ چوب، چرم، فلزات و شیوه تزئینات بهصورت سفارشی عمل میکنند، مایباخ یک خودروی سفارشی نیست، چیزی که با ذات این رده یعنی سفارشی بودن در تناقض است. البته مایباخ فناوریهای برجستهای با خود دارد اما بجای حضور در چالشی چنین بزرگ، به رقابت با همتراز خود که بنتلی فلاینگ اسپور است بپردازد. مولسان فعلاً برای مایباخ دستنیافتنی است.
منبع: موتورترند
Mercedes-Benz
۲۲ تیر ۱۳۹۴صد در صد S Class رییسه. چه ظاهر چه باطنش فوق العادست!!!
٧٧٧
۱۰ مرداد ۱۳۹۴با سلام ، اشتباه های که تو این مقاله وجود دارن اینه که گران ترین ساعت که در کل جهان رویه ماشین های لوکس هست مرسدس بنز اس و رولزرویس راس قیمت ساعت رولزرویس راس ۱۱ هزار دولار اما گرانترین ساعت آی دبلیو سی مرسدس بنز اس کلاس که حدود ۱۵ هزار دولار هست که حتی متخصص موتوترند هم به این اشاره کردن در ضمن گرانترین چرم صندلی مرسدس میباخ داره که در اپشنش هم چرم کوروکودیل که در روستای در شمال آلمان بدست میاد و از چرم صندلی مولسان با کیفیت تر و گرونتره، چرم مولسان با چرم بی ام دبلیو سری ۷ یک نوع و در یک شرکت بدست میاد چرم بسیار مرغوبی هست اما چرم مرسدس میباخ مرغوبتره در ضمن بهترین و با کیفیت ترین اتاق اکوستیک جهان رو مرسدس اس کلاس داره که ایرو اکوستیک هست و مجری موتورترند و مجله موتور ترند هم در تست لاکشری های لوکس اینو اعلام کردن قویترین اکوستیک اول مرسدس اس و بعد لکسوس ال اس ۶۰۰ و آیودی ای ۸ و در بحث کیفیت ساخت مرسدس اس با اتاق w222 صاحب با کیفیت ترین و مرغوبترین متریال لاکشریهای لوکس هست و تنها ماشین در جهان که جوش قطعات بدنه آن همان تکنولوژی جوشیه که بر روی لوکس ترین و ایمن ترین هواپیمای جهان ایرباس A380 استفاده میشه هست که برای اولین بار بر روی اتومبیل استفاده شده بقول مجری موتور ترند همه ی خودروهای لوکس اروپای خوبن اما باور کنید مرسدس اس w222 چیزی دیگست . اتومبیلی که اقای جرمی کلارکسون مجری سابق تاپ گیر با وجود تعصب به خودروهای وطنش بریتانیا باز هم میگه مهندسین رولزرویس و بنتلی باید از این ژرمن ها خودرو ساختن یاد بگیرن (اشاره به اس کلاس ) و کلارکسون بین این همه لاکشری بریتانیای مرسدس اس را انتخاب و خریداری کرده. خیلی از کارشناس امریکاى اتقاد دارن که مرسدس با w222 یک کلاس بالاتر از لاکشریهای لوکس معرفی کرده و اکثر تاجرها و رئیس های امریکاى اروپای و ژاپنی به بنز اس تمایل دارن . این چیزیه که کارشناسان امریکاى میگن
٧٧٧
۱۰ مرداد ۱۳۹۴و اینو هم میدونید که اقای بوگاتی یک کارگر شرکت فولکس واگن بوده و از انها اموزش دیده و بعد در المان کمپانی خودشو با مهندسین آلمانی شروع کرده وبعد از جنگ جهانی این روستای آلمان جزء فرانسه شد و به مردم روستا ملیت فرانسه داده شد و اقای بوگاتی برای اینکه هزینه کلان جابجایش دوباره به خاک آلمان روش نباشه کارخانه را ترک نکرد و در همان کارخانه که حالا جز فرانسه شده بود با همهن مهندسین کار را ادامه داد و حالا بگم که موتور گیربکس و کلاچ و کل سیستم ترمز و قطعات متریال داخل و قطعات بدنه کمک فنر و بالچه و هیدرولیکاش کلأ ساخت آلمان هست ، زمانی که میخواستن ترمز رو برا ویرون انتخاب کنن شرکت برمبو قویترین دیسک و کلیپر رو انتخاب کرد اما با فشار تست ذوب میشن برا همین فقط یک شرکت آلمانی اعلام میکنه که میتونه ترمزی با کیفیت و قدرت درست کنه که بالای ۴۰۰ کیلومتر براشون مشکلی پیش نیاد و درست میکنه تست میشه والانم روشه و این شرکت یک شرکت کوچیک و فقط چند مهندس کارگر داره بنده این موضوع رو در نمایندگی دوبی شارع شیخ زاهد و در دفترچه ویرون که توی نمایندگیاش هست خوندم و موضوع های عجیب دیگه . فیبر کربن های ویرون ساخت شرکت SGL آلمان هست و ویرون دو یا سه قسمت هست و فقط چند پیچ تیتانیومی این قسمتارو به هم وصل میکنن که قویترین پیچ تیتانیومی ساخت دست بشر هستن ساخت یک شرکت آلمانی هست سیستم صوتی ساخت برمستر آلمان و صندلی وچرمش ساخت شمال آلمان
مسعود
۲۲ مرداد ۱۳۹۴بنتلی مولسان اصالت و ابهت و کلاسی داره که از نظر هر شخصی قابل دریافت نیست
فقط خاص ها میدونند چی میگم…
نشان سه پره بنزتسلط برزمین واسمان
۴ شهریور ۱۳۹۴نشان سه پره بنز یعنی تسلط بر زمین و اسمان…
ی خواهشی از دوستان دارم:
بریدازهرکی که دوست داریدبپرسید،چه بچه10ساله،
چه پیرمرد80ساله
بنز رو بدون رد خور می شناسن،این به این معنی هست که بنز اصالت دیرینه داره
و همین اصالت می ارزه به کل بنتلی و…
اگه شما ی کم اهل سیاست باشیدمی بینیدکه تمام سیاست مدارا و افراد مهم
ن بنتلی سوارمیشن و ن ماشین دیگه ای
فقط مرسدس سوار میشن…مرسدس بنز
دیگه تا همین جا کافی هستش…
چون اگه بخوام بیشتر از این توضیح بدم همگی. مرسدس بنز رو ستایش می گوییم
safdar
۱۴ فروردین ۱۴۰۰پراید را همه میشناسن و این یعنی اصالت. البته نه مالکیت مرسدس را دارم نه مالکیت بنتلی نه انگلیسی ام نه المانی فقط استدلال شما منو یاد این جمله انداخت.
فقط انگلستان
۱۸ اسفند ۱۳۹۴پره دیگش یعنی تسلط بر دریا
خب برو ازشون بپرس تویوتاو نیسان رو می شناسید خیلی بهتر از بنز می شناسنش که یعنی اصالت دیرینشون وهمین اصالت می ارزه به کل بنز واقعا دیگه با این حرفت شرکتای انگیسو شکست دادی
علی
۸ آبان ۱۳۹۷هر دو عالی هستن اما رولزرویس فانتوم یک چیز دیگست
محمد زارع
۳۰ آبان ۱۳۹۸باسلام
فکر کنم نویسنده اشتباه داشتند
درباره صندلی عقب ،جایی برای فکر کردن ندارد مسلما صندلی عقب مایباخ مجلل تر هست .
T
۵ اسفند ۱۳۹۹هر دو تا عالین ولی من از بنز s600 خوشم اومد هم خوشگله و هم امکانات بسیار عالی داره و اون پشت هم زیر پایی داره و هم بالش ! این مربوط به سلیقه ست ولی من از بنز خوشم اومد و اینکه فضای داخلی بنز روشنه و سیاه نیست