شرکتی که امروزه به نام مرسدس بنز شناخته میشود طبق گفته اکثر افراد مخترع خودرو بوده است. پتنت موتور واگن کارل بنز که اواخر سالهای ۱۸۸۰ میلادی معرفی شد محصولی سهچرخ و پیشرانه عقب با پیشرانه تک سیلندر ۹۵۴ سیسی بود که قدرتی معادل ۰.۷۵ اسب بخار تولید میکرد و البته آغازگر دورانی باورنکردنی شد.
CarWow فرصتی ویژه برای بررسی برخی از بهترین محصولات مرسدس و تست شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آنها را داشته است. این در حالی است که حتی برخی از این خودروها هرگز به عنوان خودرویی پرفورمنس شناخته نشدهاند.
مت واتسون به یکی از زیباترین خودروهای تاریخ یعنی مرسدس ۳۰۰ SL گالوینگ و همچنین پولمن و یکی از چندین کانسپت C111 دسترسی داشته است. در کل CarWow میگوید این ده خودرو ارزش ۵۰ میلیون پوندی دارند.
برای خودرویی که در سال ۱۹۵۵ ساخته شده شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۹.۴ ثانیهای را نمیتوان بد دانست. ما درباره گالوینگ زیبا با آن پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتریای صحبت میکنیم که قدرت ۲۱۵ اسب بخاری تولید میکند. خودروی دیگری که دارای دربهای گالوینگ بوده C111 با پیشرانهای ۸ سیلندر است که تقریباً شتاب مشابه ۳۰۰ SL داشته و در عرض ۱۰.۲۸ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد.
ما نتیجه همهی خودروها را لو نمیدهیم اما اجازه دهید بگوییم که پولمن برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت عجلهای نداشته است. CarWow سپس پشت فرمان خودروی بسیار موفق 230E نشسته و البته کیفیت ساخت بالای آن را ستوده است. پس از آن نوبت به 300E AMG 1988 با آن پیشرانه ۸ سیلندر ۶ لیتری ۳۸۵ اسب بخاری رسیده است. مت واتسون سپس دیگر سدان پرفورمنس مرسدس یعنی 190E 2.5 16 اوولوشن را تست کرده و خودروی بعدی ۵۶۰ SEC بوده است.
خودروهای بعدی تست شده که مدرنتر نیز هستند عبارتاند از CLK DTM AMG کوپه، CL 65 و G500 4×۴۲. برای نمایش میزان پیشرفت محصولات مرسدس از نظر پرفورمنس جدیدترین نسل هاچبک داغ A45 S نیز در انتهای ویدئو حضور یافته و سریعتر از تمامی این خودروهای باورنکردنی بوده است.
[دانلود ویدئو]
آرین
۴ مهر ۱۳۹۹بعنوان یه بنز باز دو آتیشه عرض میکنم که نمیدونم چرا بنز های قبل 2014 یه جور دیگه بنز بودن
اصلا یه جذبه دیگه ای داشتن…
شاید اگه از نزدیک مدل های جدید شو از نزدیک ندیدم به لطف ممنوع کردن واردات اینطوری فکر میکنم…
یانکی
۵ مهر ۱۳۹۹جای 6.9 اعظم خالی بود.ولی تو تایم گیربکس دستیها قشنگ 1.5 ثانیه الی 2 جای بهتر بودن قشنگ هست.
رامین
۴ مهر ۱۳۹۹من 190E رو خیلی دوست دارم. گنگش خیلی بالاست
M.A.S
۴ مهر ۱۳۹۹اصلا یه چیز عجیبیه
Bayerische Motoren Werke
۴ مهر ۱۳۹۹موافقم
خیلی لاتی پر کرده توی E190
رامین
۴ مهر ۱۳۹۹باهاش بری بانک بزنی ??
محمد
۴ مهر ۱۳۹۹عجب برنامه خفنی دمشون گرم
" Swedish Arrogant Tiger "
۴ مهر ۱۳۹۹جالب بود بسی لذت بردیم.
نمیدونم چی بگم جز اینکه عاشق تک تک شونم.
NISSAN GTR SOLTAN
۴ مهر ۱۳۹۹عالی بود
فقط اون CLK DTM
ببین CLK DTM اون موقع چه پرفورمنسی داشته چه رخی قشنگ امضا و اصالت بنزو نشون میده طراحی این CLK
اگه مرسدس بنز همین زبان طراحی ینی چراغ جلو های گرد و چراغ عقب مثلثی رو تغییر نمیداد و استفاده میکرد به یقین میگم همین الانشم همه راضی بودن چون واقعا زیباست ولی حیف که مرسدس بنز توی این چند سال بیش از اندازه تو طراحی ریسک به خرج داد
اون 190E و CL 65 هم که عشقن
پویا
۴ مهر ۱۳۹۹این مت واتسون بره جای این مجریای جدید تاپ گیر. انصافا بهتر از اوناس
Sina
۴ مهر ۱۳۹۹ولی جای جرمی کلارکسون و جیمز می و هموند رو نمیگیره.
نمیدونم چرا قسمت دوم فصل ۴ نمیاد هنوز دوبله قسمت اولش هم نیومده.
اگه بخاطر کرونا نمیتونن برن سفر برن ماشینا بررسی کنن نیاز به سفر هم نداره خیلی هم جذابه.یا چند ماشین دست دوم رو با هم مقایسه کنن خیلی هم باحال میشه
محمد
۴ مهر ۱۳۹۹واایی چه لذتیی بالاتر از بغل کردن ۳۰۰ اس ال گالوینگ ???
h!$@\/\/
۴ مهر ۱۳۹۹مرسدس بنز، اصالت خالص…
زیزیگولو
۴ مهر ۱۳۹۹هر کدوم از مدلای مرسدس تو زمان خودشون اُبهتی بودن واسه خودشون
ارشیاSVJ
۴ مهر ۱۳۹۹وااااای
تکه های مغزمان ترکید!!!!??????
محمد
۴ مهر ۱۳۹۹عالی بود واقعا همشون افسانه ای بودن
Hl>i
۴ مهر ۱۳۹۹جالبه ۶ تا از ۱۰ خودروی این مقاله طراحشون «برونوساکو» بوده
طراح برجسته ایتالیای که نزدیک به 20 سال سکان دار مرسدس بنز بوده ۱۹۷۹-۱۹۹۹ ازش به عنوان طراح طراحان یاد میشه
مدل C111
پولمان یا بنز 600
مدل ۲۳۰E یا W123 بنز معروف به دانشجویی
300E AMG یا W124
190E یا W201 همان جد C کلاس
مدل SEC 560 یا W126
+|<i
AMG_73///
۴ مهر ۱۳۹۹مدل های افسانه ای مرسدس بنز
اما بنظرم جای sls و slr خالی بود
REZA
۴ مهر ۱۳۹۹لامصب تو چقدر خوبی بنز عشقی بخدا
Sina
۴ مهر ۱۳۹۹یه دونه بنز 300SL تو ایران هست تو کاخ سعد آباد نسخه کانورتیبل ازش هست ، اون جا چند تا رولزرویس سیلور شادو و چندتا ماشین معروف دیگه هست ،
واقعا 300SL یه عجوبه هست ، اولین ماشین انژکتوری غیر مسابقه ای بوده
ولی CLK DTM چقدر جذابه ، با اون قیافه زیبا.
Behzad
۵ مهر ۱۳۹۹به عنوان یک ماشین دوست که از بچه گی بر خلاف همه بچه های دیگه که ماشین اسباب بازی هاشون خراب می شد ولی من نزدیک 30 ساله مثل روز اول نگهشون داشتم از دیدن این بررسی مو به تنم سیخ شد.
ماشین دوست که باشی ی جاهایی فرق نمی کنه بنز باشه یا بی ام و، آلمانی هست یا آمریکایی، ماسل کار هست یا سدان، از ماشین هرچی باشه لذت میبری.
ماشین دوست که باشی وقتی ازت میپرسن ماشین مورد علاقت چیه میگی اشکودا اکتاویا، میگی سیویک مدل 93، میگی پلی موث 72 یا هر چیز دیگه، ی ماشین دوست هیچ موقع نمیگه بوگاتی شیرون، نمیگه لامبورگینی سیستو المنتو، شاید بگه کانتاش ولی هیچ موقع نمیگه اوروس.
ی ماشین دوست واقعی شاید به بنز تعصب داشته باشه ولی e46 مدل 94 می بینه روح از کالبدش جدا میشه، اگه عاشق بیمر باشه برای E190 کلاهشو بر میداره.
چند سال هست که اصلا دلم نمیخواد کامنت ها رو بخونم، نمیگم عشق و تعصب به برند بده ولی به همون دلایلی که تو دوست عزیز یک ماشینو دوست داری ممکنه یکی دیگه از یکی دیگه خوشش بیاد، دلیل کل کل و توهین و طعنه رو نمیفهمم، چند سال تو تاپیک های تیونینگ تالک قلم زدیم اندازه یک پست اینجا کسی به کسی تیکه نمی انداخت، راستشو بخوای اصلا مفهوم لایک و دیسلایک هم نمیفهمم، الان یکی از بالا تا پایین به همه یک دیسلایک داده، هرچند که اصلا اهمیتی نداره، ولی این نشون میده این دوستمون واقعا از یک چیزی رنج میبره، واقعا چرا؟!
دوست نداشتم اینا رو بنویسم، غیر از این پست که فکر میکنم ماشین دوست های واقعی میخونن.
AMG_73///
۵ مهر ۱۳۹۹????
Mf1
۵ مهر ۱۳۹۹چون خودروهای بنز آورده برنامه جذابی شده