انتظار میرود مرسدس بنز در نمایشگاه پاریس امسال در ماه اکتبر رسماً از نسل جدید GLE پردهبرداری کند اما حالا حدود یک ماه مانده به رونمایی رسمی، تصاویر جاسوسی جدیدی از این خودرو منتشر شده که تقریباً بدون پوشش بوده و بهترین نما از آنرا نشان میدهد؛ بنابراین به لطف حداقل استتار، میتوان دید که دماغهٔ نسل جدید GLE با جلوپنجرهٔ مشکیرنگ الماسنشان با یک نوار افقی، کاملاً از نو طراحی شده است. این جلوپنجره توسط چراغهای کاملاً جدیدی احاطه شده است که مجهز به دیلایتهای LED هستند. در قسمت پایینی هم ورودیهای هوای بزرگی دیده میشوند که البته زیر پوششهای استتاری پنهان شدهاند.
پروفیل جانبی GLE جدید اما بهصورت تکاملی طراحی شده و به همین دلیل تغییرات شدیدی در آن دیده نمیشود؛ بنابراین در اینجا بهجز دریچهٔ هوای روی لبهٔ گلگیر جلو، ویژگی قابلذکر دیگری به چشم نمیخورد. در نمای عقبی خودرو اما اسپویلری روی سقف و ستونهای D مشکیرنگ جلبتوجه میکنند. کمی پایینتر نیز چراغهای باریکی دیده میشوند که توسط یک نوار کرومی به هم متصل شدهاند. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای قابلتوجه در این بخش نیز میتوان به خروجیهای هوای روی سپر و دو سر اگزوز در بخش پایینی اشاره کرد.
در این تصاویر جاسوسی، عکاسان موفق به تصویربرداری از داخل خودرو نشدهاند اما پیشازاین، تصاویر جاسوسی از داخل نسل جدید GLE هم منتشر شده است. با توجه به این تصاویر، کابین GLE با استفاده از متریال باکیفیتتر، بهطور قابلتوجهی بهبود پیدا کرده است. در این کراساوور جدید آلمانی، راننده پشت غربیلک فرمان سه پره قرار میگیرد درحالیکه در مقابل آنهم صفحهنمایش بسیار بزرگی قرار دارد که بخشی از این نمایشگر بهعنوان صفحه آمپر و بخشی دیگری از آن بهعنوان سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عمل میکند. GLE جدید همچنین از کنسول مرکزی جدید با دو دستگیره و همچنین تریم چوبی و فلزی هم برخوردار است. دیگر ویژگیهای کابین نسل جدید GLE نیز شامل دکمههای شیک، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مدرن و قسمت عقبی لوکستر میشود.
میتوان انتظار داشت که در زیر کاپوت نسل جدید GLE مجموعهای از پیشرانههای آشنای مرسدس بنز قرار گیرد. پیشبینی میشود نسخهٔ پایهٔ بنزینی این کراساوور لوکس به موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی با ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز باشد. این موتور که از مدل CLS450 گرفته میشود، به سیستم هیبریدی خفیف هم مجهز است که میتواند برای مدت کوتاهی ۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن گشتاور را به آن اضافه کند. در بخش موتورهای دیزلی نیز احتمالاً یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی با دو سطح قدرت مختلف ارائه خواهد شد. نمونهٔ اول که در مدل GLE350d ارائه میشود، ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه نمونهٔ قویتر که زیر کاپوت مدل GLE400d قرار میگیرد، ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
در بخش مدلهای اسپرت AMG هم بهاحتمالزیاد شاهد دو مدل GLE53 و GLE63 خواهیم بود. مدل اول به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو با ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز خواهد بود که این موتور هم مانند موتور بنزینی پایه از سیستم هیبریدی خفیف سود میبرد؛ و نهایتاً پرچمدار خانوادهٔ GLE که خود در دو نسخهٔ GLE63 و GLE63 S ارائه میشود، به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز خواهد بود. این موتور در نسخهٔ معمولی ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه این اعداد در مدل S به ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا میکنند.
saeed
۱۰ شهریور ۱۳۹۷خوب شد .نسل قبلی GLE خیلی دیگه قدیمی شده بود.فقط کلا نمیدونم چرا این طراحی داخلی جدید بنز به نظرم یه جوریه .انگار 2 تا تبلت رو چسبوندن به داشبورد.
مزدا
۱۰ شهریور ۱۳۹۷اره طراحی داخلیش یه جوریه انگار یه تبلت دراز گذاشتن??
tehrani
۱۰ شهریور ۱۳۹۷اصالت به روز. بی ام و پورشه و لند رورو و ولوو تا الان تونستن این رویه رو حفظ کنن
بنز خیلی وقته از چشمام افتاده. واقعا حیف چنین برندی
کاوه
۱۰ شهریور ۱۳۹۷کسالتبار
دانیال روشنی
۱۰ شهریور ۱۳۹۷یعنی هیچ ابتکارعملی به مغز مهندسین مرسدس نمیرسه؟واقعا طراحی ضعیفی دارن با ۲ تا تبلت بزرگ به هم چسبیده
امیر
۱۰ شهریور ۱۳۹۷با احترام ولی طراحی داخلی ائودی ولکسوز از بنز وبی ام دبلیو جذابترن این نمایشگرای تبلتی بنز رو مخه حس بدی رو القا میکنه
shirko
۱۰ شهریور ۱۳۹۷دوست عزیز مطمئنی از ب ام و ، نمای داخلی نسل های جدید ب ام و الان همشون شدن در حد رلزرویس
مهدی
۱۰ شهریور ۱۳۹۷همیشه ازاون تبلت های به هم چسبیده بنز بدم اومده که تواین مدل هم هست.وچراغ عقبش که اصلابهش نمیاد.این طرح چراغ واسه یه هاچبک کوچیک دخترونه خوبه نه یه suv بزرگ جسه واسپرت
Khosrow
۱۰ شهریور ۱۳۹۷عالی نیست ولی از طراحی های 3-4 سال اخیر مرسدس خیلی بهتر به نظر میاد / داخلش هم باید تو نمونه های تولیدی دید —— به نظر میاد تو این تستر کیفیت متریال کابین به شدت پایین ه و انگار دشبورد رو علی الحساب تپوندن تا بعد ..
Bilbo
۱۰ شهریور ۱۳۹۷خدای من، باورم نمیشه کمپانی ای که کابین احساس برانگیزی مثل اس کلاس رو میتونه طراحی کنه، این کابین رو طراحی کرده.
پروفایل جانبی ماشین فوق العادست، چراغ های عقب بسیار مأیوس کننده و فیس جلو هم عادیه. انتظارم از مرسدس بارها و بارها بیشتر بود، رقبای قدرتمندی پیش روی این نسل هست، خیلی قدرتمند