فیسلیفت میاندورهای یک خودرو به معنای تغییر کامل ظاهر آن نیست بلکه یک بهروزرسانی ماهرانه است. بنابراین نباید تعجب کرد اگر در نگاه اول نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ مرسدس بنز S کلاس از نمونهٔ قبلی خود عملاً غیرقابلتشخیص باشد. بااینحال هرچند تغییرات ظاهری این ماشین سختتر قابلتشخیص است ولی فناوریها و موتورهای جدیدی در نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ سدان پرچمدار مرسدس ارائه شده است. برای نگاهی بهتر به آنچه که در S کلاس جدید تغییر کرده است، در اینجا تصاویر دو نمونهٔ پیش از فیسلیفت و فیسلیفت شدهٔ این سدان لوکس آلمانی را در کنار هم قرار دادهایم.
در S کلاس ۲۰۱۸، همچنان شکل اساسی ماشین حفظ شده است اما همانطور که انتظار میرفت، یک بهروزرسانی و تازهسازی جزئی در چهرهٔ آن انجام گرفته است. در نمای جلویی تغییرات بیشتری مشهود است. در اینجا چراغهای جلو تغییر کرده و گرافیک داخلی آنها نیز با سه خط LED بروز شده است. همچنین در این بخش جلوپنجره نیز با یک نمونهٔ جدید جایگزین شده که دارای سه تیغهٔ افقی است. طرح سپر جلو هم بهطور کامل تغییر کرده و ورودیهای هوا از نو طراحی شدهاند.
در پروفیل جانبی اما همچنان همان خطوط ظریف باقیماندهاند ولی رینگهای جدید تا حدودی نمایی نو به این قسمت بخشیده است. در عقب نیز تنها به تغییر گرافیک داخلی چراغها، تغییراتی جزئی در سپر و تغییر سر اگزوزها بسنده شده است.
در هنگام مشاهدهٔ نمای داخلی S کلاس جدید، بهروزرسانیهای عمده مشهود است. برای شروع، غربیلک فرمان بهطور کامل تغییر کرده و به کنترلرهای جدیدی مجهز شده است. این کنترلرها راننده را قادر میسازند که تمامی قسمتهای مختلف در صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی رنگی جلوی خود را از روی غربیلک کنترل کند. غیرازاین کنترلرها، در زیر نمایشگر مرکزی نیز دکمههای کنترلکنندهٔ لمسی تعبیه شده است که از طریق آنها تقریباً میتوان تمامی عملکردها را کنترل نمود اما بااینحال یک کنترلکنندهٔ دوار و یک پد لمسی نیز بهعنوان مکمل در کنسول وسط تعبیه شده است.
نسخهٔ فوق لوکس مایباخ S کلاس نیز همین تغییرات را تجربه کرده است درحالیکه قطعات کرومی گستردهای هم درون سپر جلوی آن کار شده است؛ ولی غیرازاین مایباخ در بیشتر قسمتها با نسخهٔ معمولی S کلاس یکسان است؛ اما تغییر مهم در زیر کاپوت این ماشین رخ داده است یعنی جایی که پیشرانهٔ قبلی ۴.۷ لیتری V8 بایتوربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت که در مدلهای S500 و مایباخ S500 ارائه میشد، با یک موتور ۴ لیتری V8 بایتوربو جدید جایگزین شده است که ۴۷۰ اسب بخار قدرت دارد. به همین مناسبت، نام این مدلها نیز به S560 تغییر یافته است؛ اما مدلهای S600 و مایباخ S600 همچنان از همان پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 بایتوربو با ۵۳۰ اسب بخار قدرت استفاده میکنند.
عمل تغییر قلب در نسخهٔ اسپرت S63 AMG هم صورت گرفته و حالا در سینهٔ این مدل نیز همان پیشرانهٔ جدید ۴ لیتری V8 بایتوربو جایگزین موتور قبلی ۵.۵ لیتری V8 بایتوربو با ۵۸۰ اسب بخار قدرت شده است. البته این موتور توسط AMG تقویت شده و در S63 قدرتی برابر با ۶۱۰ اسب بخار تولید میکند؛ بنابراین حجم کمتر در کنار قدرت بیشتر نشان از پیشرفت درخور توجه این سدان لوکس اسپرت دارد؛ و درنهایت نسخهٔ پرچمدار S65 نیز همچنان از همان موتور ۶ لیتری V12 بایتوربو با ۶۳۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند.
منبع: Motor1
علي
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶این خودرو ی هنر واقعیه که به غیر از دادن حس غرور و لوکس گرایی حس راحتی و امنیت و رضایت از صمیم قلب و خنده رو لبهای مالک خودرو بوجود میاره .
عالی عالی و عالی
با تچکر
مهرداد
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶این بنز و بی ام و هرچیکه مدل جدید میدن یا فیس لیفت همش عین همه اصلا قابل شناسایی نیست بی ام و که کل مدلاش کپ همه فقط سایز اتاق کم و زیاد. میشه
آریا
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ماشینای بنز ظاهر مشابه دارن ولی از لحاظ فنی کاملا متحول میشن نمونش همین فیس لیفت که از لحاظ ظاهری جزیی ولی از لحاظ فنی تغییرات اساسی بود( موتور و گیربکس جدید)
برخلاف ایران خردو خودمون که همه ی ماشیناش از 405 تا دنا پلاس یکین ولی با اسامی و طراحی های متفاوت فروخته میشن.
BMW
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶هرچی سعی میکنم نمیتونم یه کسی که این ماشین رو میخره پشت فرمون تصور کنم کلا این ماشین به کسایی که راننده شخصی داشته باشن میاد.
علي طهران
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶من پول خرید مایباخ رو داشتم بدون شک سمت ماشین انگلیسی (رولز رویس یا بنتلی) میخردیم
مهرداد
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶خودت فهمیدی چی نوشی ؟؟؟؟??
Meysam..laferrari
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶با تشکر
یکی از دوستان اگر میشه به تفصیل تشریح کنه این اسامی مربوط به مرسدس رو.
Mercedes-benz /Mercedes-AMG
و کلا بگه این ها چه تفاوت هایی دارن و مربوط به چه بخش هایی هستند و آیا تفاوتشون فقط در اسمه یا در عمل جدا از هم هستند؟!
ممنون میشم حتی المقدور مفصل توضیح بدید
آریا
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶شرکت: دایملر
برند: مرسدس بنز
زیرمجموعه اسپرت ساز: AMG (مثل M پاور BMW یا F sport لکسس)
توضیحات مفصل هم نمیخواد. همینه دیگه.
امپراتور لامبورگینی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶.
مفصل که نمیشه !
در مورد این غول خودروسازی ۳ سطح وجود داره :
سطح۱ / Daimler AG
سطح۲ / Mercedes- benz همون بنز خودمون
سطح۳ / Mercedes -amg + Mercedes- maybach
Daimler AG مالک (مرسدس-بنز) هست ، (مرسدس-مایباخ) و (مرسدس-آام گ) زیر مجموعه های (مرسدس-بنز) هستند. یک جور رابطه ی هرمی وجود داره. (دایملر) در رأسه ، ( بنز) در میانه ی هرم و (مایباخ) و( آ ام گ) در قاعده ی هرم.
در عمل هم که خودت بهتر از من میدونی کاملا جدا هستن ، مایباخ تیونر لوکس ساز مرسدس بنز هست ( مثل آلپینا واسه ب ام و) و آ ام گ تیونر پرفورمنس ( مثل m power)
Machine
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶مجید جان به نظر من مایباخ رو نمیشه تیونر مرسدس بنز تلقی کرد چون شرکت مجزایی نیست.
بنظر من مایباخ بازوی لوکس مرسدسه
امپراتور لامبورگینی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶منظورم همون بود.
خسرو
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶بنز بالاخره فهمید گرافیک چراغ عقب رو از اون حالت بچه گونه در بیاره و مثل سابق با صلابت روشن بشه چراغ هاش/ ولی هنوز چراغ جلوش کار داره/ و اینکه حداقل تو این عکس غربیلک فرمون جدیدش اصلا خوب نیست نسبت به قبلی/در کل ظاهرش سرحال تر شده ..
سینا
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶فرمون قبلی خودش یه دنیا بود
Mercede kaviani
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶با درود به دوست عزیز امیر دهقان
وسپاس از مطلب عالی وزحمات شما دوست عزیز
ایا مدل اس 350 که مدل پایه اس کلاس است وقیمت ان 70 هزار دلار است حذف شده است ؟
باسپاس از پاسخ شما
دوستدار شما مرسده کاویانی
hrezzati
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶با سلام. نمیدانم.
با تشکر. دوستدار شما ابوسعید ابوالخیر ۷ ساله . از مزارشریف
علی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶جناب ابو سعید ابوالخیر ، تو را چه میشود ای شیخ!!
saied
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶افتخار مرسدس بنز. واقعا عالیه
اینبار میخوام تبریک بگم به انسانهایی که از طریق کارهایه انسان دوستانه لیاقت خرید این اعجوبرو دارن. واقعا بهتون تبریک میگم و مبارکتون باشه، لیاقت انسان هایه بزرگ و کار درست خیلی بیشتر از ایناست.
Kamran
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶سلطان سوپر لکس ها
ROHAM
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶میدونم الان مورد تشر قرار میگیرم …
ولی این چرا فرمون جدیدش شبیه فرمون سراتو 2010 شده؟!!!
مرتضی مقدم
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ماشین نیست که این.بیشتر به آثار هنری میخوره تا یه وسیله مکانیکی.من پولشو داشتم میخریدم میذاشتم یجا فقط نگاش میکردم.چ قوس های دلفریبی داره.ب نظر من زیبا ترین ماشین دنیاست کلاس اس مرسدس.شاهکار مجسمه سازی و حجم پردازیه.آدم یاد موسیقی آلبوم سیلور پین کلایدرمن میندازه.حالا فک کن این شاهکار پر ناز و ادا تو چهار ثانیه با غرش اژدها وارش میرسه به صد کیلومتر در ساعت.واقعا تضاد داره