مرسدس بنز

انتشار تیزر مرسدس AMG GT4 هیبریدی 800 اسبی، معرفی 10 شهریور

مدت‌زمان زیادی است که بسیار در مورد نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی و پرچم‌دار جدید مرسدس AMG GT4 شنیده‌ایم و حالا سرانجام می‌توانیم به‌زودی این خودرو را ببینیم و با مشخصات نهایی آن آشنا شویم زیرا مرسدس با انتشار تیزری، خبر از رونمایی رسمی این خودرو در اول سپتامبر یا ۱۰ شهریور داده است. این نسخه را تاکنون با نام GT73e می‌شناختیم اما دراین‌باره هنوز هیچ‌چیز رسمی نیست چون برخی گزارشات به نام GT63 E-Performance اشاره کرده‌اند.

درهرحال، چیزی که ما به‌طورقطع میدانیم این است که نسخهٔ جدید خانوادهٔ AMG GT4 در کنار پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو، یک موتور الکتریکی هم خواهد داشت که مجموع خروجی را به اعداد فوق‌العادهٔ ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد رساند. این نسخه تحت نام جدید E-Performance به بازار عرضه خواهد شد که از آن در نسل بعدی C63 AMG با قوای محرکهٔ چهار سیلندر پلاگین‌هیبریدی و همین‌طور هایپرکار AMG One هم استفاده خواهد شد. قبلاً اعلام شده است که GT4 پلاگین‌هیبریدی در کمتر از ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

به‌منظور توزیع وزن بهتر، الکتریک درایو یونیت متشکل از موتور الکتریکی، گیربکس دو سرعته و دیفرانسیل لغزش محدود در محور عقب خودرو نصب شده است. قدرت مداوم این موتور ۹۴ اسب بخار است اما می‌تواند به‌طور موقت به مدت ۱۰ ثانیه حداکثر ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. انرژی موردنیاز این موتور هم توسط یک پکیج باطری ۶.۱ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که ۸۹ کیلوگرم وزن دارد.

نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی همچنین گران‌ترین عضو خانوادهٔ AMG GT4 خواهد بود و از قیمت ۱۶۲ هزار دلاری GT63 S فراتر خواهد رفت؛ بنابراین احتمالاً قیمت پایهٔ این نسخه به چیزی در حدود ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید که آن‌را پس از S کلاس مایباخ V12 به گران‌ترین محصول تولید انبوه مرسدس بنز تبدیل خواهد کرد. مرسدس AMG GT4 پلاگین‌هیبریدی پس از اولین نمایش در چهارشنبهٔ آینده، راهی نمایشگاه مونیخ خواهد شد تا در کنار EQS AMG و سدان کوچک‌تر EQE در معرض دید عموم قرار گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    جذاب ترین سدان😍

    1. Reza Waffen SS

      ۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      بهترین

  2. مازیار

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    کمتر از ۳ ثانیه برای ۹۶ کیلومتر؟!!
    نمیدونم تاثیر امثال اس پلید هست یا جریان غالب موجود
    سدانها به زیر ۳ و اسپرتها به زیر ۲ فرستاده میشن
    آخرش کجاست؟

    1. Philipp

      ۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      آخرش وضع قانون محدودیت شتابه

    2. محمد امین

      ۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      بهترین شتاب از نظر من برای هایپر کار ها حدود ۲.۵ ، برای سوپر کارها ی رده بالا حدود ۳ و برای پاشین های gt رده بالا حدود ۳.۲ و برای سدان های رده بالا حدود ۳.۵

      1. Audi e_tron gt

        ۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (757 ديدگاه)

        عاشقشم
        منتظر رونمایی هستم💥💥💥

  3. GT

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    بی نظیره، امیدوارم حداکثر سرعتش هم حداقل ۳۲۰ کیلومتر یا بیشتر باشه

  4. محمد امین

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    در صفر تا صد سریع هست اما به خاطر وزن خیلی بالاش در صفر تا دویست به نظرم در حد bmw m5 cs باشه ، این رو هم باید گفت قدرت موتور به صورت لحضه ای به ۲۰۰ میرسه
    در کل سدان بی نظیری هست ، انتخواب خوبی هست برای اونهایی که پولشون زیاده، ولی من charger srt helcat رو هم پیشنهاد میدم ، درسته مهندسی و اپشن ها و راحتی و تکنولوژی های این رو نداره، اما در آخر یه چیزی بهتون میده که در این ماشین ها نیست با قیمت ۷۸ هزار دلار

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Sina10

      ۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      تنها مزیت چارجر همون موتور فوق العاده جذاب هلکته ، البته مصرف سوختش بشدت بالاست ، برای همین تقریبا استفاده روزمره نداره ، چلنجر خیلی خیلی بهتره و خب چرا پول واسه چارجری بدیم که فقط دو تا در بیشتر داره ، قیافه هم به زیبایی چلنجر نیست و اونقدر هم کاربرد روزانه نداره؟؟
      خب اگه دنبال راحتی ، لوکس بودن و آپشن و اینجور چیزا نیستین چرا سدان انتخاب کنیم؟؟ همون چلنجر که خیلی بهتره؟
      فکر نمیکنم کسی که چارجر هلکت بخره ، برای استفاده روزمره ازش استفاده کنه و بعدش میفهمه که خرید چلنجر براش صرفه اقتصادی بیشتری داشته

      اصلا چارجر رقیب GT4 و … محسوب نمیشه ، خودتون به قیمتش یه نگاه کنید ، چارجر بیشتر رقیب M3 یا C63 هست بخاطر قیمتش ، که توی اون کلاس عملکرد چارجر به نظرم حرف نداره و عالیه
      چارجر بطور کلی ماشین بسیار خوبیه ولی اگه دنبال لوکس بودن یا راحتی نیستین ، انتخاب چارجر بجای چلنجر کار صحیحی نیست
      این مشکل درباره GTAm الفا هم وجود داره ، صندلی عقب نداره ولی در عقب داره!! با اون پول میشه یه سوپراسپرت خرید که دقیقا مثل همون دو تا صندلی داره ولی سریعتر میره

  5. RezaRs

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    اوععههههههه ایولللل

  6. AMG GT R

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    جانم مرسدس

  7. ماکان

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . خدا کنه بعد از این خودرو ، تا جایی که امکان دارد هرچه زودتر نسخه S63 و S73 از مدل کلاس S در جدیدترین نسل موجود را معرفی رسمی و رونمایی کنند .

  8. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    هیولا داره میاد ، وقتی یکی از سه گانه های ۷۳ معرفی شه معلوم میشه بقیشون چطورن

  9. Sina10

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    عجب هیولایه ،
    ولی چرا ایتقدر گرونه؟؟
    ۲۰۰ هزار دلار؟؟ در حالی که رقیب اصلیش M5 CS از ۱۴۰ هزار دلار و همین حدودا شروع میشه
    ولی خب GT4 لوکس تر محسوب میشه ، بطور کلی رقابت جذابیه ، من از این GT73 e یا هر اسم دیگه که داره خیلی خوشم اومد
    کابین GT63 از زیباترین کابین ها توی این کلاس بود
    ولی یه سوال ، مگه قرار نیست فروش V8 های مرسدس به مدت یک سال متوقف بشه ، بعدش سرنوشت این ماشین چی میشه؟؟

    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      سینا ، این ماشین بدون شک توی پیست با اختلاف از m5 cs قویتره ، توی این شک ندارم

      1. Sina10

        ۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        نمیشه اینو از روی اطمینان گفت ، M5 CS بشدت سبک تره و وزن کمتر با قدرت بیشتر هیچ فرقی نداره ، یعنی اگه چند کیلو وزن کم کنی ، در واقعیت قدرت بیشتری داری ، همچنین وزن کمتر باعث رانندگی بهتر میشه ، M5 CS هم در واقعیت قدرتش خیلی بیشتره و ب‌ام‌و خیلی کمتر اعلام کرده ،
        همچنین ب‌ام‌و تا حالا خودش با M5 CS تایم نزده و هیچ کسی نمیدونه سرعت واقعیش چقدره ، فقط auto Sport تایم زده که همیشه حدود ۷ تا ۱۵ ثانیه کند تر تایم میزنه ، تایم auto sport با M5 CS حدود ۷ و ۲۹ بود
        به نظرم رقابت سختیه و هیچ کدومو نمیشه از الان برنده اعلام کرد ، ولی خب قیمت بیش از حد بالای GT73e و GT63s قابل توجیه نیست واقعا ،
        منظورم از قیمت بالا ، فاصله قیمتی بین E63s و GT63s هست ، اینا با هم نزدیک ۵۰ هزار دلار فاصله قیمتی دارن!! و M5 CS حدود ۲۰ هزار دلار از GT63s ارزون تره (فقط توی امریکا البته)
        تنها عیب این GT4 همین قیمتشه

  10. مهدی

    ۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    ای عششششششششششششششششششششششششششق
    جونمممممممم
    بی نظیر و بهترین
    رقیب اصلی CS
    به نظرم توی درگ و به خصوص پیست این ماشین یعنی GT4 میبره

  11. آریا ماشین

    ۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    همون GT63 S قبلی هم غول مرحله آخر تمام سدان ها بود و یه جورایی همه رو شرمنده کرده بود ( در زمان معرفی خودش ، قبل از اینکه m5 cs ، چارجر هلکت ردآی ، تایکان ، مدل s پلاد و … بیان ) حالا با این مدل هیبرید دیگه چیزی برا گفتن نمیمونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا