گفته شده است که SLR جدید در حال برنامهریزی است و ظاهراً قرار است فکر جدیدی برای منبع تولید توان این خودرو بکنند. این خودرو قرار است مانند ابرخودروهای پورشه اسپایدر ۹۱۸، مکلارن P1 و فراری لافراری از موتور الکتریکی بهعنوان کمک موتور احتراقی استفاده کند. مهندسان این خودرو در حال تصمیمگیری در مورد قرار دادن موتور احتراقی بر روی اکسل جلو و یا وسط خودرو هستند.
در حالت نخست، موتور V6 سوپرشارژ این خودرو روی اکسل جلو قرار گرفته و همراه با موتور الکتریکی جمعاً میتوانند توان ۶۵۰ اسب بخاری را به همه چرخها انتقال دهد. از این گذشته، اتوبیلد اعلام کرده است که این خودرو از فناوری آئرودینامیک فعال بهره میبرند و طراحی درب خودرو نیز بهطورکلی عوض خواهد شد. برنامهریزی برای تولید سالانه ۳۰۰۰ دستگاه از SLR جدید با این نوع از پیشرانه قابل پیشبینی است و قیمت هر نمونه از آن ۲۵۰ هزار یورو به بالا خواهد بود. اما این پایان کار نیست و یک پیشبینی دیگر نیز البته کمی کمرنگتر وجود دارد. نسخهای ۸ سیلندر هیبریدی با چیدمانی شامل دو موتور الکتریکی ۱۲۵ کیلوواتی بر روی اکسل جلو و موتور احتراقی V8 سوپر شارژ در وسط خودرو نیز بهعنوان محصول هایپرکار مرسدس که میتواند ۱۰۵۰ اسب بخار را بهصورت توأمان تولید کنند. در صورتی که این برنامه دوم محقق شود، یعنی موتور احتراقی در وسط خودرو قرار گیرد و موتور الکتریکی هم وجود داشته باشد، شمار تولید این هایپرکار تنها بین ۵۰۰ تا ۷۵۰ دستگاه میشود که قیمت هرکدام آن نیز یک میلیون یورو خواهد شد. نسخه قبلی SLR با همکاری مکلارن توسعه یافت و بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ در دو نسخه کوپه و رودستر در تاسیسات مکلارن انگلستان تولید شد. با توجه بهتمامی شایعات میبایست صبر پیشه گرفت و منتظر ماند تا ببینیم این ابرخودروی پرقدرت چه سرنوشتی خواهد داشت. شاید مرسدس حتی این برنامه را کلاً کنار بگذارد و بیشتر به ساخت یک خودروی تمام الکتریکی تمرکز کند. با این وجود شما کدام نسخه از SLR را بیشتر دوست دارید ببینید؟ یک ابرخودروی هیبرید ملایم که باید با i8 مقابله کند یا یک AMG هایپرکار به تمام معنا؟۲۸ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
مهرداد شیدایی
۱۲ دی ۱۳۹۴بالاخره بنز هم در این کلاس دست به کار شد.
یک SLS با موتور الکتریکی هم ساخته بود البته که کلارکسون در تاپ گیر رونمایی کرد.
Ashkan
۱۲ دی ۱۳۹۴SLR زمانه خودش بالاترین طراحیو تو خودرو ها داشت
الان هم هر کی داره عمرآ بزاره واسه فروش این ماشین در یانده قیمت کلکسیونی به خودش میگیره
SLS/SLR دوتا از شاهکارهای بنز بودن و هستند
Danial
۱۲ دی ۱۳۹۴من واقعاً SLR رو دوست دارم بهترین ماشینی که بنز تونسته بسازه و دل منو ببره P1 هم خوبه اما از سال 2003 با طراحی SLR بنز نشون داد که میتونه بهترین طراحی رو داشته باشه..
ی نکته جالب در مورد این مالشین یعنی SLR 500 این هست که فیلتر هوای ماشین برای تنفس کشیده انجین زیر لوگوی بنز در جلو ماشین نصب شده…
من عاشق SLR 722 هستم…دست خودم نیست این عشقه دیگه :D
http://preview.netcarshow.com/Mercedes-Benz-SLR_722_Edition-2007-1600-28.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e2/Mercedes_Benz_SLR_722_rear.jpg
در عکس زیر میتونی انجین رو تماشا کنید منبع اگزوز رو نگاه کنید خدایش فیلتر هوارو بینید…
http://fastamg.com/mercedes-benz/wp-content/uploads/2013/02/Mercedes-Benz-SLR-McLaren-Engine-e1360971194661-1024×396.jpg
مسعود
۱۲ دی ۱۳۹۴موتورشووووووووووووووو!!!
چه هیولاییه
arshia
۱۲ دی ۱۳۹۴خیلی منتظر این خبر بودم. پورشه تونست خیلی خوب کار کنه و 918 رو یک سر و گردن بالا تر از بقیه درست کنه. امیدوارم بنز کلا تو رقابت با پورشه باشه .
این طوری یکی از بهترین سوپر اسپرت های تاریخ رو شاید به دنیا عرضه کنه.
اونموقع ترتیب سوپر اسپرت ها می شه :
SLR-918
P1
BUGGATI
laferrari
البته این دیدگاه منه نظر بقیه دوستان با توجه به علایقشون محترمه.
خسته شده
۱۲ دی ۱۳۹۴مطمئن باش لافراری بهتر از پی1 هست هم ابهت هم تاریخ هم شخصیت هم اصالت و هم مستقل بودن و هم از لحاظ فنی و مهندسی
ali ayat
۱۲ دی ۱۳۹۴اس ال آر واقعا شاهکار بود دیگه این مدل جدید رو بزنه که هیچی
great britain
۱۲ دی ۱۳۹۴قابل توجه دوستان(نسخه قبلی SLR با همکاری مکلارن توسعه یافت و بین سال های 2003 تا 2010 در دو نسخه کوپه و رودستر در تاسیسات مکلارن انگلستان تولید شد. )
یعنی مرسدس میدونه قراره یه هایپرکار بزنه با چه شرکتی و با چه کشوری همکاری کنه.
اگه قرار باشه یه نسخه جدید هم بدن بیرون از slr احتمالا از بریتانیا کمک میگیرن.(شک نکنید)
البته نمیخوام بگم مرسدس توانایشو نداره.
mohsen
۱۲ دی ۱۳۹۴اره مرسدس حتما با مکلارن داره F1 رو درو میکنه یا با رانندشه داره درو میکنه کسیکه اون مهندسی و بکنه میتونه حرف های زیادی بزنه
milad
۱۲ دی ۱۳۹۴داداش عکس پروفایلت جوونیای نعمت بخش نیست؟؟؟؟
خسته شده
۱۲ دی ۱۳۹۴از بریتانیا کمک میگیرن!!!!!!!!!!!!باز که اومدی اینجا خود مک لارن از ب ام و کمک میگیره در فرمول یک از ژاپن کمک میگیره و موتورش ماله ب ام وست چند روز پیش لوتوس به قیمته یه بسته آدامس فروخته شد به فرانسوی ها در ساخت هایپر کار اونوقت بنز با اون همه عظمت از مک لارن کمک بگیره اون مدل به نظر من مزخرف مرسدس-مک لارن اسمش روشه(گرچه برای ساخت موتور هم از بنز کمک گرفت) اگه قرار به کمک گرفتن باشه که نیست یا حداقل مشخص نیست و تو هم جو نگیرتت که مطمئن مثل همیشه فرار به جلوئه شک نکن اسمه مک لارن میاد رویه مدل
خسته شده
۱۲ دی ۱۳۹۴جالبه مک لارن دوبار برای مدل های هایپر کار قبل از پی 1 از موتورهای آلمانی بنز و ب ام و استفاده کرده یک برای مدل به قول خودشون افسانه ای اف1 که موتور و انجینش با ب ام و بود و دومی همین مدل قبلی اس ال ار مرسدس مک لارن که فقط طراحی بدنش با مک لارن بود و موتور و انجینش موتور فرمول یک مک لارن که اون زمان مرسدس-کرایسلر بود تامین میشد که تموم آلمانی بود جالبه در حال حاضر هم هیچکدوم از موتورهای برندهای انگلیسی ماله انگلیس نیست همشون یا ژاپنیه یا آلمانی و اواخر فرانسوی خوشبختانه یا متاسفانه انگلستان در صنعت اتومبیل هنوز حرفی زیاد برای گفتن نداره (در تمامی موارد برندینگ) ربطی به این پست نداره در مورد تاریخ فولکس واگنه که پست مربوطه جنابعالی بعد از بایگانی شدن خبر رفتی سراغش اینجا جوابتو میدم اون سه سال اول بعد از جنگ قرار بود انبار تسلیحات نظامی های آمریکائی بشه کارخانه فولکس ولی یه نظامی انگلیسی برای اینکه تامین بشه ماشین جنگیشون و خسارات های بار اورده جبران سفارش 20000 دستگاه و برای ارتش انگلیس داد فقط همین و هیچ کجای شرکت نگفته که این آقا اولین کسی بود که فولکس و بین المملی کرد اگه ساخت 20000 هزار دستگاه ماشین برای ارتش در اصل به عنوان غرامت میشه بین المللی آره ولی در هیچ سندی نگفته شده که فولکس اینو گفته باشه فط جناب انیس حسینی محترم که تا حالا گیر داده بودن به بقول خودشون رسوایی فولکس دیدن جواب نمیده و کاربران متوجه شدن این حجمه رسانه ای بود رو آوردن به تحقیر این شرکت ما عادت کردیم شما به خودت نگیر ضمنا هیچوقت از دیدن و شنیدن واقعیت ها فرار نکن
great britain
۱۳ دی ۱۳۹۴باز این خسته شده نظر گوهر بار داد.
موتور مکلارن طراحیش توی بریتانیا انجام شده.و فقط ساختش کاره بی ام و بوده.
آخه بچه خوب اگه بی ام و توانایشو داشت خودش میساخت .رکوردو میزد.
برای حرفم لینکم گذاشتم ظاهرا تو بازم قبول نکردی.توی تاپیک مقایسه کابین جگوار با مرسدس و ولوو بود اگه اشتباه نکنم برو یه سر بزن.
در مورد مرسدس هم انجین این مدل باز کاره خوده مکلارن هست.
در مورد بحث شیرین فرمول یک هم اینقدری که من برای تو لینک گذاشتم.
واقعا باید خسته میشدی.
بازم میگم تمام مهندسی بخش فرمول یک مرسدس در بریتانیا انجام میشه و حتی ساخت انجین. نه تنها مرسدس بلکه 80 تا 90 درصد تکنولوژی های فرمول یک در بریتانیا توسعه داده میشه .در این مورد بازم برات لینک گذاشتم.البته تقسیری هم نداری شاید انگلیسی بلد نیستی که مطالعه کنی.
من در مورد تمامی حرف هام لینک گذاشتم موجوده در تاپیک های قبلی.
برای تو یکی دیگه لینک نمیزارم چه فایده بیخودی خودمو خسته کنم بازم تو در نهایت قبول نمیکنی.من از بقیه دوستان خواهش میکنم برای این کابر خسته لینک بزارید چون من آنگلا مرکل هم بیارم حرفمو تایید کنه این کابر بازم حرفمو تایید نمیکنه.در صورت درست بودن.
فرانسه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فرانسه رو داری با بریتانیا مقایسه میکنی.این مقایسه واقعا خنده داره…….
رنو فقط از لحاظ مالی لوتوس رو تامین میکنه تمام تکنولوژی هاش توی بریتانیا توسعه داده میشه.
من میدونم تو فقط هدفت خودی نشون دادنه و اینکه میخوای جو رو متشنج کنی.
همین فقط حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف……….
این حرفات جز اینکه خودتو خسته کنی فایده ی دیگه ای واسط نداره.
واقعیت تلخه خیلی تلخ……
احمد
۱۲ دی ۱۳۹۴آقای arshia میشه ازت بپرسم چرا میگی 918 از p1و لافراری بهتره صرفا بخاطر اینکه چند دهم یا صدم ثانیه سریعتره ؟
اصلا از خودت پرسیدی چرا 499 دستگاه لافراری بعد رو نمایی در ژنو حتی یک عدد هم برای فروش نبود ولی 918 در سال 2014 هم با توجه به قیمت بسیار کمترش هنوز دنبال مشتری بود؟
چرا فراری از سیستم awd مثل فراری ff واسه لافراری استفاده نکرد که با توجه به وزنش میتونست رقباشو قورت بده.؟
اگه میخوای یه مقایسه بکنی باید خیلی چیزا رو بدونی.
mehran911
۱۲ دی ۱۳۹۴دوست عزیز
اینی که می گید لافراری اگه اینو داشت و اگه اونو داشت که نشد حرف
نداشتنش یعنی ضعف
پورشه 918 علاوه بر وزن بیشتر و قدرت و مصرف سوخت خیلی کمتر زمان بهتری رو بثبت رسونده حالا ارزش کدوم بیشتره 918 یا لافراری
از طرفی بهتره به اخبار فیک توجه نکنید و انتشار ندید میزان در خواست ها برای 918 بحدی بود که پورشه برای انتخاب خریدار به مشکل برخورده بود و مجبور به وضع قوانین خاصی برای تحویل شد بود
بهمین دلیل بود که فروش 918 مدت زمان زیادی طول کشید
VAHI:D
۱۲ دی ۱۳۹۴فک کنم منظورش این بود که فراری به خاطر لذت رانندگی به جای awd از دیف عقب ایتفاده کرده و سرعت بیشتر رو فدای لذت رانندگی کرده چون بیش فرمانی میکنه سر پیچ ها ولی پورشه فک کنم اینجوری نمیشه هوراکانم دیف عقب شد بهمین خاطر
1A1
۱۲ دی ۱۳۹۴داش احمد اونم همش 918 سریعتر نیست.تو بعضی درگ ها و تستهای بچگانه اوله لا فراری خیلی معتبر درگ هاش وسریعتر…
mehran911
۱۲ دی ۱۳۹۴باز هم طبق معمول جناب 1A1 استاد حوزه و دانشگاه در رشته پورشه ستیزی پیوسته با افاضات خودشون مارو به فیض رسوندن و فضای سایت رو منور کردن !
.
.
.
جناب 1A1 شما لطف کن لینک چند تا از همون درگ هایی رو که میگید در سایت قرار بدید
تا ماهم مستفیض بشیم ان شاء الله
REZA
۱۲ دی ۱۳۹۴آقا اول مقاله slr رو نوشتید srl
سردبیر
۱۲ دی ۱۳۹۴ببخشید. اصلاح شد
شایان
۱۲ دی ۱۳۹۴عکس اولی شبیه ماشین آمریکاییاست
مسعود
۱۲ دی ۱۳۹۴معلومه که یه هایپر کار تمام معنا از AMG
“هیچ چیز مگر بهترین” باید رعایت شه
1A1
۱۲ دی ۱۳۹۴آقا مهران ناین الون به همین خاطر میگم که به پستهای قبلی یک نگاهی بندازید.یادم نمیاد کدوم پست ولی الان تو پدال میگردم میگم.خودم لینکشو در دسترس ندارم .
احمد باقری
۱۲ دی ۱۳۹۴واقعا این SLR، چه قدیم و چه جدید که قراره تولید بشه، یکی از شاهکارهای مهندسی و طراحی هست، هم زیبا و پرابهت هست و هم تکنولوژی بالایی داره. این، قدرت مرسدس هست که قبلا هم گفتم، یا چیزی تولید نمیکنه، یا اگه چیزی تولید کنه، دنیا رو به تحسین وا میداره. محصولات فراری هم همینطور هستند، واقعا دنیا رو تکون میدن.
Infinite
۱۲ دی ۱۳۹۴SLR اتومبیل اول دنیای من بوده و هست. از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شدم. امیدوارم جانشین شایسته ای رو شاهد باشیم.
من امیدوارم به این اسطوره…
1A1
۱۲ دی ۱۳۹۴http://www.dailymotion.com/video/x3ezeyg.
اینم از لینکش شما که یکبار نگاه کردید دیگه چرا و جوابشو با یک کامنت بی ترتیب و بی ربط داره بودید دیگه چرا…
mehran911
۱۳ دی ۱۳۹۴برادر من
تو همون ویدیوی که خودت گذاشتی
لافراری با حدود 400 کیلوگرم وزن بیشتر و قدرت بیشتر در سرعت 300 کیلومتر بر ساعت تونست 918 رو بگیره
در ضمن در همین ویدیو تا سرعت 240 کیلومتر برساعت 918 مقام اول رو داشت
شما اول ویدیو رو دیدی فکر کردی 918 بازنده درگ شده در صورتی که زمان ها برای هر راننده بصورت جدا و براساس عکس العمل هر راننده بصورت جداگانه محاسبه میشه
به نمودار و نتیجه انتهای ویدیو بیشتر توجه کن
محمدحسین
۱۲ دی ۱۳۹۴به نظر من اگرچه SLR ماشین هیجان انگیزی بود ، ولی تو هندلینگ در مقایسه با مثلا Carrera GT ضعیف بود ، همینطور SLS !
مرسدس باید مثل پورشه ، سرعت و هیجان و هندلینگ و طراحی و لوکس بودن رو همزمان تو مدل جدید بیاره