پاسخ دیرهنگام مرسدس بنز به آئودی A6 Allroad بهزودی معرفی میشود
در سال ۱۹۹۹ آئودی خودرویی بنام آلرود را معرفی نمود. این خودرو درواقع همان A6 استیشن بود که مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک و رینگهای بزرگتری شده، ارتفاع آن از سطح زمین افزایشیافته و یک سری تجهیزات آفرود به آن افزودهشده بود. آئودی آلرود را میتوان شبه کراساووری دانست که بین استیشنها و کراساوور/SUVها قرار میگیرد. به دلیل موفقیت آلرود، آئودی در سال ۲۰۰۹ نسخهٔ آلرود مدل A4 استیشن نیز معرفی نمود؛ بنابراین هماکنون آئودی دو مدل آلرود بانامهای A4 Allroad و A6 Allroad تولید میکند.
موفقیت و فروش مناسب محصولات خانوادهٔ آلرود آئودی موجب شده که مرسدس بنز نیز به فکر ساخت چنین مدلی بر اساس نسخهٔ استیشن E کلاس خود بیفتد. این خودرو E Class All Terrain نام دارد و تاکنون تصاویر جاسوسی زیادی آز آن منتشرشده است. حال رندرهایی از این خودرو انتشاریافته است که بسیار به واقعیت نزدیک بوده و تا حد زیادی چهرهٔ نهایی E کلاس آلترین را نشان میدهد.
همانطور که گفته شد، پایه و اساس این شبه کراساوور، E کلاس استیشن است که برای افزودن تواناییهای آفرود سبک به آن، روکشهای پلاستیکی به اطراف گلگیرها اضافهشده، توسط پوششهایی از قسمتهای زیرین خودرو محافظتشده، ارتفاع خودرو از سطح زمین افزایشیافته و تغییراتی نیز در سیستم تعلیق ایجادشده تا مناسب حرکت در جادههای ناهموار گردد.
E کلاس آلترین برای رقابت مستقیم با A6 آلرود به بازار خواهد آمد و برای دیدن آن نیازی نیست که تا سال آینده منتظر بمانیم چراکه مرسدس اعلام نموده E کلاس آلترین را در نمایشگاه پاریس امسال که در ماه اکتبر (مهر) برگزار میگردد، رونمایی میکند. این خودرو احتمالاً گرانتر از آئودی A6 آلرود بوده و سطح پریمیوم بالاتری از نسخههای سدان و استیشن E کلاس خواهد داشت.
E کلاس آلترین قطعاً بهصورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic عرضه خواهد شد و به سیستم تعلیق بادی مجهز خواهد بود. مهندس ارشد E کلاس در این رابطه میگوید:
«ما نمیگوییم که آلترین میتواند در جادههای ناهموار و مسیرهای دشواری که کراساوورها و SUVها توانایی عبور از آنها را دارند حرکت کند اما این خودرو قادر به حرکت در جادهها و مسیرهایی بالاتر از انتظار مالکش خواهد بود».
استفاده از قطعات پلاستیکی در اطراف گلگیرها، افزایش ارتفاع از سطح زمین، تجهیز به سامانهٔ چهارچرخ محرک بهصورت استاندارد، استفاده از محافظهای فلزی در قسمت زیرین سپرها و تجهیز به تعلیق بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع، همه و همه نشاندهندهٔ این است که مرسدس بنز، E کلاس آلترین را با نگاهی کامل به آئودی A6 آلرود طراحی کرده است.
خبر بد اینکه مرسدس بنز برنامهای برای عرضهٔ E کلاس آلترین در ایالاتمتحده ندارد درحالیکه آئودی A6 آلرود هم در این بازار ارائه نمیگردد. در ایالاتمتحده برای کراساوورها و SUVها تقاضای بسیار بالایی وجود دارد و عدم عرضهٔ آلرود و آلترین در این بازار پُر کشش به ضرر این دو استیشن قد کشیده خواهد بود اما دو سازندهٔ آلمانی بر این باورند که بازار ایالاتمتحده بهاندازهٔ کافی بزرگ نیست که توجیه عرضه و فروش A6 آلرود و E کلاس آلترین را داشته باشد.
البته آئودی نسخهٔ آلرود A4 را در ایالاتمتحده عرضه میکند بنابراین شاید مرسدس بنز نیز بازهم به پیروی از آئودی، نسخهٔ آلترین C کلاس را نیز تولید کرده و برای مبارزه با A4 آلرود راهی بازار ایالاتمتحده نماید. این در حالی است که C کلاس آلترین نیاز به ایجاد تغییرات قابلتوجهی نسبت به C کلاس استیشن ندارد.
علي
۴ مرداد ۱۳۹۵چقدر این سبک ماشین خوبه و داره ی جوراهی جواب میده و جا میوفته تو دنیا . البته بعید بدونم تو ایران بپسندن این نوع خودروهارو ولی در کل دوسشون دارم هر چند که آئودی فکر کنم ی چیز دیگست.
mohammad-fm480
۴ مرداد ۱۳۹۵بنز و آئودی هردو خوبن ولی ولوو s60 کراس کانتری یه چیز دیگست
مهزیار
۴ مرداد ۱۳۹۵بنزه حرفی نداره مقابل آئودی
uss zumwalt DDG-1000
۴ مرداد ۱۳۹۵چطوری مقایسه کردی شما؟؟؟؟؟؟؟؟
هردو غول های خودروسازی المان هستن
احمد باقری
۴ مرداد ۱۳۹۵مرسدس همیشه کارش درست بوده و هست.
فرامرز
۴ مرداد ۱۳۹۵طراحی پشتش در حد اسم بنز نیست مخصوصاْ از نزدیک. برعکس مدل سدان که تو عکس پشتش زیاد جالب نیست ولی از نزدیک خوبه. آئودی آ۶ که این نسلش داره قدیمی میشه هنوز طراحی خارجی جذابتری داره مخصوصاْ تو قسمت عقب.
احسان(احسان سابق)
۴ مرداد ۱۳۹۵عاشق کلاس E هستم اما واگن ائودی زیباتره
محمدرضا
۴ مرداد ۱۳۹۵فولکس واگن هم نسخه Alltrack گلف و پاسات داره
سعید
۴ مرداد ۱۳۹۵خب آخه کی سعی میکنه قابلیتهای آفرود همچین رو امتحان کنه، حیفن…
احمدرضا خواجه زاده
۴ مرداد ۱۳۹۵واقعا جالب میشه وجود چنین ماشینی