ژرمنها با وضع جریمهی ۹۶۰ میلیون دلاری دایملر را نقرهداغ کردند. این جریمهی سنگین به خاطر تقلب در قوانین آلایندگی دیزلی صورت گرفته اما دایملر میگوید خطایی انجام نداده است.
مقامات قضایی و دادستانی آلمان فهمیدهاند که بخش خودروهای سواری مرسدس بنز حدود ۶۴۸ هزار دستگاه خودرو را که با استانداردهای آلایندگی نیتروژن اکسید هماهنگی نداشتهاند به فروش رسانده است.
این خودروساز در بیانیهای اعلام کرده جریمهی یاد شده تأثیر قابلتوجهی روی درآمدهای سهماههی سوم آن نخواهد داشت. دایملر اضافه کرده است:
دایملر از پیدا کردن راهکار قانونی برای پیدا کردن راهکار تخلفات اداری مقامات آلمانی امتناع کرده است. بهترین کار برای ما این است که به موقع و بهصورت جامع به این تخلفات خاتمه دهیم.
این آخرین پرده از پیامدهای دیزل گیت فولکسواگن است که همچنان ادامه داشته و اخیراً هربرت دایس مدیرعامل فولکس و هانس دیتر پوچ رئیس این شرکت را نیز درگیر کرده است. این دو نفر به همراه مارتین وینترکورن به دستکاری در بازار سهام متهم شدهاند.
مقامات آلمانی گفتهاند جریمهی یاد شده تأثیری روی اقدامات انجام شده علیه اتهامات شخصی مربوط به دستکاری نرمافزار پیشرانهی برخی از خودروهای دیزلی دایملر نخواهد داشت. در می ۲۰۱۷ بود که مقامات قضایی آلمان به دفاتر دایملر یورش بردند تا به اسناد احتمالی دربارهی تقلبات احتمالی در نرمافزار پیشرانههای دیزلی دست یابند.
KBA آلمان میگوید حدود ۲۸۰ هزار مدل C و E کلاس از نرمافزاری برای دستکاری نتایج آلایندگی در زمان تستها استفاده کردهاند. این امر منجر به فراخوان حدود ۷۰۰ هزار دستگاه در سال قبل شد و همچنین ۶۰ زار دستگاه GLK نیز به همین دلیل فراخوان شدند. وزارت دادگستری آمریکا نیز دربارهی اتهامات دایملر تحقیق میکند و این شرکت با شکایت دیگری در نیوجرسی هم روبرو شده است.
Mohamad
۵ مهر ۱۳۹۸ارزش سهام کمپانی دایملر به پایینترین میزان خودش تو چند سال اخیر رسیده و قیمت زیر 50 دلار رو به خودش میبینه
برای درک بهتر این موضوع اینو در نظر داشته باشید زمانی که جیلی سهم دایملر رو خرید بهای هر سهمش فکر میکنم بالای 90 دلار بود و چیزی حدود 10میلیارد دلار پرداخت اما الان نیمی از ارزش خودش رو از دست داده. اما چیزی که جالب بود من اسم جیلی رو تو سهامداران عمده شرکت نمیبینم، حتی سایت خود دایملر هم چیزی ننوشته و این امکان وجود داره که جیلی سهامشو به کلی فروخته باشه.
مهدی
۵ مهر ۱۳۹۸این نشون میده که همیشه خریدن یک برند معتبر نکته مثبتی به حساب نمیاد . یادمه وقتی جیلی دایملر رو خرید خیلی ها انگشت به دهان و متحیر مانده بودن از عظمت و شکوه قدرت چین ولی یک ضرر سنگین نشون داد غربی ها کاراشون رو حساب و برنامه ریزی دقیق استواره و به این راحت باج به کسی نمیدن
کامی
۵ مهر ۱۳۹۸دوست عزیز دایملر سهامشو به جیلی نفروخته بلکه به شخص مالک جیلی فروخته ..
Mohamad
۵ مهر ۱۳۹۸اولا چند ماه پیش که چک کردم اسم خود جیلی رو بعنوان shareholders ذکر کرده بودن
دوما
حقیقی یا حقوقی، شخص یا شرکت فرقی نداره
باید ذکر بشه که نشده
الان شرکت چینی بایک 5 درصد از دایملر رو داره و اسمش هست اما جیلی دیگه نیست.
Mopar or No Car
۵ مهر ۱۳۹۸همچنان آقای لی شوفو مدیرعامل جیلی با 9.69 درصد از سهام شرکت، بزرگترین سهامدار دایملر هست و بعد از آن مرجع سرمایه گذاری کویت با 6.8 درصد از کل سهام در جایگاه دوم قرار دارد.
ali (chevy nova)
۵ مهر ۱۳۹۸نتیجه تقلب همینه دیگه
اینبار که خوده المان هم جریمش کرده
Abbas
۵ مهر ۱۳۹۸سلطان تو دیگه چرا لامصب؟؟؟
ولی جدا از شوخی قانون ینی همین،دقیییییقا ینی همین،به غول خودروسازیه جهان که تازه مال خودشونم هس رحم نمیکنن،اونوقت اینجا همچنان از تولید ارابه ی مرگ و لگن حمایت میکنن اونم با حمایت های چندین هزاااار میلیاردی!!!!
mohammad
۵ مهر ۱۳۹۸چرا آلمانیها این روزا اینجوری شدن خودروسازاشون زیاد رفتن تو حاشیه و ارزششون کم شده …..