مرسدس بنز

جزئیات برنامه‌های رانندگی خودکار مرسدس

رئیس بخش تحقیق و توسعه مرسدس بنز بخشی از جزئیات جدید درباره برنامه‌های این کمپانی برای تکنولوژی رانندگی خودکار را تشریح کرد.


Ola Källenius در مصاحبه با Motor Authority گفت که مرسدس S کلاس ۲۰۱۸ دارای رانندگی خودکار سطح ۲ است اما اگر مرسدس بخواهد بازدارنده‌ها را حذف کند، در بسیاری از شرایط رانندگی می تواند رانندگی خودکار سطح ۳ را داشته باشد.


این مدیر ارشد اذعان کرد مرسدس قبلاً در حال توسعه رانندگی خودکار سطح ۳ واقعی بوده اما به این نکته هم اشاره کرد که محیط قانون‌گذاری برای چنین خودروهایی هنوز مناسب نیست بنابراین آن‌ها در حال همکاری با مقامات کشوری به منظور تعیین الزامات هستند.


این امر می‌تواند قدری زمان‌بر باشد اما Källenius گفته سطوح بالاتر تکنولوژی خودران نیازمند حسگرهای بیشتر و همچنین سیستم‌های فرمان و ترمز اضافی است: “تکنولوژی‌های حس آینده ترکیبی از دوربین‌ها، لیدارها و رادارها هستند. این سه لایه از احساس اساساً جایگزین چشم‌ها و گوش‌های انسان می‌شوند.”


جالب اینکه مدیر مرسدس اشاره‌ای هم به سیستم‌های سطح ۴ و ۵ داشته و گفته کمپانی در حال حاضر چنین تکنولوژی‌ای را برای بازار تاکسی توسعه می‌دهد. همان‌گونه که Källenius می‌گوید، این سیستم‌ها بسیار گران بوده و همانند هزینه‌ی هزاران دلار در زمان تولید خواهند بود.


او می‌گوید وجود چنین هزینه‌ای باعث عقب کشیدن مرسدس از سناریوی تاکسی ربات نشده است.


مدیر مرسدس معتقد است زمانی که این سیستم‌ها در آینده عمومی‌تر شوند کمپانی خواهد توانست به مقیاس اقتصادی برسد و هزینه تکنولوژی رانندگی کاملاً خودکار به اندازه‌ای کم خواهد شد که شاید ارائه در مدل‌های مخصوص خریداران عمومی نیز توجیه‌پذیر شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Stuttgart

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (54 ديدگاه)

    زیاد موافق نیستم با این تکنولوژی ها،رانندگی طبیعی رو ترجیح میدم ولی میدونم ک تا الآنش ترفدارای خاص خودشو جذب کرده با توجه به ماشینایی چون تسلا مدل اس و اکس،همین اس کلاس،سری ۷،آئودی آ ۸و…

    1. محمد حسین

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (489 ديدگاه)

      شما از استارت استفاده می کنی یا هندل ؟
      از شیشه بالابر دستی استفاده می کنی یا برقی ؟
      گیربکس اتوماتیک (انواع مد روز غربیش نه اینایی که تو ایران هست) رو ترجیح میدی یا دستی ؟
      روشن و خاموش کردن دستی چراغ ها رو ترجیح میدی یا اتولایت ؟
      داشتن کیسه هوا و کلی سیستم های ایمنی جانبی رو ترجیح میدی یا نداشتن شون رو ؟
      صندلی با کنترل برقی رو دوست داری یا با اهرم های دستی ؟
      وجود بخاری و کولر رو چی ؟
      پیشرفت تو صنعت (هر قسمتیش) در گذر زمان رخ میده ! نمیشه گفت تا اینجاش خوب چون من باهاش راحتم از حالا به بعد دیگه خوب نیست.
      رانندگی طبیعی مرزش نسبت به غیرطبیعی کجاست ؟
      ماشین ها از کی غیرطبیعی شدن ؟
      دهه 20 ؟ 40 ؟ 70 ؟

    2. اميرحسين رادفر

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      این تکنولوژى ها خیلى کاربردى اتفاقا مخصوصا اگه قابل اعتمادتر شن و تکاملى تر اما لازم که خود ادمم به تونه هروقت خواست فرمون و کنترل رانندگى به دست به گیره و از رانندگى لذت ببره چون رانندگى خیلى وقتا برا انسان لذت نداره مخصوصا تو ترافیکاى شدید جاده هاى شلوغ یا زمانى که وضعیت جسمى یا روحى ادم خوب نیست اما مجبور به رانندگى این تکنولوژى هم به انسان زمان براى ارامش و استراحت میده هم از خیلى خطرات و صدمات احتمالى که ممکن این حالت براى انسان به وجود بیاره جلو گیرى مى کنه از یه طرف پیشرفته شدن هرچه بیشتر این تکنولوژى ها مى تونه خطا هاى انسانى و تشخیص بده و از حادثه جلو گیرى کنه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا