جلسه سهامداران خیلی جذاب نیست اما خب در خلال سخنرانی طول و دراز مدیران میتوان به برخی جزئیات مهم از محصولات آتی یک خودروساز دست یافت. به خاطر شیوع ویروس کرونا، جلسه سالانه دایملر فقط بهصورت آنلاین برگزار شده است. اولا کالنیوس سکاندار دایملر قبل از اشاره به خبرهای جذابتر ابتدا به تأثیر کرونا روی افت فروش خودروسازان پرداخته است.
پس از انتشار جزئیات اولیه از مرسدس S کلاس W223 در ماه سپتامبر، مدیرعامل دایملر درباره EQS سخن گفته است. او گفته که این خودرو از صفر به عنوان محصولی الکتریکی طراحی شده و نسخهای پاک از نسل بعدی S کلاس نخواهد بود. درست همانند نسخه کانسپت معرفی شده در سال ۲۰۱۹، نسخه تولیدی این خودرو برد بیشتر از ۷۰۰ کیلومتر خواهد داشت که این شعاع حرکتی به لطف باتریهای تولیدی توسط خود دایملر به دست خواهد آمد.
شایان ذکر است شعاع حرکتی اعلامی بر مبنای تستهای واقعبینانهتر WLTP به دست آمده است. البته با توجه به تجربههای پیشین میتوان گفت برد این خودرو از نظر EPA آمریکا کمی پایینتر خواهد بود.
تسلا مدل S برد بلند پلاس اولین خودروی الکتریکی با برد ۶۴۷ کیلومتری در آمریکا بوده است. هنوز مشخص نیست که آیا مرسدس EQS خواهد توانست این خودرو را پشت سر بگذارد یا خیر. هماکنون نسخهای از تسلا مدل S در اروپا که بیشترین برد را دارد مسافت ۶۱۰ کیلومتری را پوشش میدهد.
تسلا مدل S یاد شده باید با رقبای بیشتری همچون نسل بعدی جگوار XJ روبرو شود. البته ظاهراً عرضه این سدان لوکس بریتانیایی تا اواخر سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است. ب ام و نیز قبلاً تائید کرده نسل بعدی سری ۷ با نسخه الکتریکی هم عرضه خواهد شد و ظاهراً آئودی نیز در حال برنامهریزی برای تولید A9 E-Tron در سال ۲۰۲۴ است.
AMG///
۳۱ تیر ۱۳۹۹بنز است دیگر
تمام چیز هایی که یه بنزو بنز میکنه داره
The best or nothing
?Mercedes Benz?
Reza
۳۱ تیر ۱۳۹۹به این جمله دقت کنید : این شعاع حرکتی به لطف باتریهای تولیدی توسط خود دایملر به دست خواهد آمد.
دست مریزاد به نبوغان آلمان ???
OMID
۱ مرداد ۱۳۹۹نبوغان؟
نوابغ؟
امیر علی
۳۱ تیر ۱۳۹۹فکر نکنم بنز انقدر خوب از اب دراره
امیر علی
۳۱ تیر ۱۳۹۹منظورم طراحیش بود
محمد
۳۱ تیر ۱۳۹۹700 کیلومتر با یک بار شازژ ادم سرش سوت میکشه
محمد
۳۱ تیر ۱۳۹۹کابینش آدمو یاد کابین هواپیما میندازه
محمد
۳۱ تیر ۱۳۹۹اژدها وارد میشود??
ATa
۳۱ تیر ۱۳۹۹در نهایت برای جذب سهام دار این هم یک رویکردی است (وعدهههه)… اوون چیزی که الان داره با قیمت رقابتی برای عموم خدمات می ده تسلا ست. یکی تو جاده ها و دیگری پشت مانیتور و تخیلات بنگاه های تبلیغاتی. برنده های انگلیسی و آلمانی خودروهای درون سوزشون چنان سودی از مشتری طلب می کنند که امکان توسعه پلتفرم برای برقی ها رو دور از ذهن می کنه (BMW ix3). یکی از X وانت می سازه و دیگری خودروی الکتریکی!
Bilbo
۳۱ تیر ۱۳۹۹خخخخخخ
این صفر و صد بودن برای چیه؟ مرسدس بنز بالغ بر 120 ساله داره خودرو تولید میکنه، دو تا جنگ جهانی و دو تا رکود بزرگ رو پشت سر گذاشته، بعد حالا قراره تسلا نابودش کنه؟ ????
والا برای همه اظهر من الشمس هست که تسلا شرکت پیشرو و فوق العاده ایه، اما این رفتار سهامدارمآبانه فن های ایرانی تسلا خیلی جالبه.
Elmiraj
۳۱ تیر ۱۳۹۹شک نکن همینه…..با یه بُرد خیالی که فقط خودشون بهش رسیدن…..
چند ماه دیگه میان یه قیمت ۲۰۰ هزار دلاری روش میزارن و آخرسر اینقدر بد فروش میره که مثل EQC اصلا از اعلام تعداد فروشش هم امتناع میکنن…!!!!
.
.
یا مثل پورشه تایکان که قرار بود model S را کره زمین بیرون کنه و اصلا خط تولید Fremont را تخته کنه….ولی در عوض طی شش ماه اول امثال تایکان سرجمع ۴۴۸۰ دستگاه فروش داشته در حالی که model S تنها در آمریکا ۷۸۰۰ دستگاه ازش فروش رفته…!!!
و جالبتر اینکه تایکان هشت ماهه به بازار اومده و model S هشت سال و یک ماه…!!!
Bilbo
۳۱ تیر ۱۳۹۹Elmiraj عزیز من جوابی نوشتم ولی اصلا معلوم نیست رفته برای تایید یا نه. نوشتن دوباره هم از حوصله من خارجه، اگر اومد و دیدی که هیچی، ولی اگه نیومد باید بگم که شما هم داری صفر و صدی میبینی قضیه رو. نمیدونم چرا اینطوری واکنش نشون میدید?والا هیچ تحلیلگری اینطور نمیاد جهان خودرو رو اینطور که شما ترسیم میکنی، شرح بده. احتمالا شما تو بعد دیگه ای دارید زندگی میکنید که خبر دارید از آینده و اینطور با قاطعیت حرف می زنید. که مرسدس رو هوا داره رنج حرکتی میگه، 200 هزار تا قیمت میذاره و… خود دانید ولی این نحوه طرفداری از برند محبوب نیست.
ارادت. ❤️
Bilbo
۳۱ تیر ۱۳۹۹به به?
کانسپت که از هر نظر معرکه بود، از هر نظر. اگه تو محصول تولیدی بیشتر از 10 درصد کانسپت رو نرمالیزه کنن در حق همه جفا کردند بابت دریغ کردن اون همه زیبایی.
این برد حتی تو EPA هم بالای 600 کیلومتر میشه و این فوق العاده رقابتی و عالیه، اینکه از پایه و برای برقی بودن توسعه داده شده بهترش هم میکنه. دست مریزاد داره بنز???
JDM
۳۱ تیر ۱۳۹۹الان ماسک میاد میگه
دیگه تابلو شده به تسلا وصلین?(شوخی بود)
" Swedish Arrogant Tiger"
۳۱ تیر ۱۳۹۹مرسدس :
الو، ایلان ماسک خودتی؟ ??
AMG///
۳۱ تیر ۱۳۹۹تسلا دیگه اوت
JDM
۱ مرداد ۱۳۹۹تسلا:
میگم مگه من باطری هاتو… که تو میگی چرا??
مهدی
۱ مرداد ۱۳۹۹لامصب…واقعا چقدر میشه لوکس بود؟
درجه یک یکه ?
kmal
۱ مرداد ۱۳۹۹کم کم بقیه خودور سازا دارن رقیب میشن واسه تسلا فعلا اولشه صبر کنید وگرنه تسلا با اون طراحی داغون جلو بقیه حرفی واسه گفتن نداره
پارسا عشقی
۱ مرداد ۱۳۹۹انشالا همون کانسپته باشه k 135 نباشه که رنر هاش اون بود اصلیش پیکان جدید شد
Behrouz. anzali
۱ مرداد ۱۳۹۹به این میگن الکتریکی واقعی