مرسدس بنز

حراج یک مرسدس بنز SL72 AMG بسیار کمیاب

این یکی از کمیاب‌ترین ساخته‌های آام‌گ است

در سال ۱۹۹۵، آام‌گ پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 بکار رفته در مرسدس بنز SL600 را ارتقاء داده و برای تولید قدرتمندترین محصول خود در آن زمان، حجم موتور مذکور را به ۷ لیتر رساند. بدین ترتیب قدرت این موتور به ۵۲۰ اسب بخار و گشتاورش به ۷۵۰ نیوتن متر افزایش پیدا کرد. سپس SL کلاس به این موتور قدرتمند مجهز شده و SL72 نام گرفت. بدین ترتیب این موشک آلمانی با چنین قدرت بالایی می‌توانست ظرف ۴.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

از SL72 AMG طی سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ تنها ۳۵ دستگاه ساخته شده که به همین دلیل یکی از کمیاب‌ترین محصولات تاریخ AMG محسوب می‌شود. این در حالی است که از ابن تعداد، ۲۵ دستگاه توسط سلطان برونئی خریداری شدند. هرچند تعدادی از این خودروها در سال ۱۹۹۶ ساخته شدند اما گفته می‌شود تمامی آن‌ها با مدل ۱۹۹۵ عرضه شدند.

اما در سال ۱۹۹۸، آام‌گ مدل دیگری را بنام SL73 معرفی کرد که به پیشرانه‌ای حتی بزرگ‌تر به حجم ۷.۳ لیتر مجهز شده بود. همین موتور ۷.۳ لیتری V12 بعدها توسط پاگانی در مدل زوندا مورداستفاده قرار گرفت. از SL73 نیز تا سال ۲۰۰۱ فقط ۵۰ دستگاه ساخته شد؛ بنابراین درمجموع از این دو سوپررودستر ۸۵ دستگاه تولید گردید؛ اما به‌طورکلی مدل SL72 امروزه خودروی مطلوب‌تری است زیرا تعداد کمتری از آن ساخته شده است.

حال یک دستگاه مرسدس بنز SL72 به حراج گذاشته شده است. این یک نمونهٔ سفیدرنگ فوق‌العاده است که در آگوست سال ۱۹۹۵ ساخته شده است. این خودرو در طول دوران زندگی‌اش تنها دو مالک داشته و هیچ حادثه‌ای برای آن رخ نداده است. همچنین این SL72 تاریخچهٔ کاملی داشته و سرویس‌های آن به‌درستی انجام شده است. بنابراین به نظر می‌رسد خرید مطمئنی باشد؛

اما برای فهمیدن قیمت گفته شده که باید با مالک تماس گرفته شود. برای داشتن ایده‌ای از قیمت این خودرو بهتر است بدانید که یک نمونهٔ مشابه این SL72 مدل ۱۹۹۵ طی همین هفته در فستیوال سرعت گودوود با قیمت ۷۴,۳۰۰ پوند فروخته شد که برابر است با ۹۶,۵۷۵ دلار.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۱۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    طراحی خارجیش فوق‌العاده شیک و جذابه ?

    1. بنزما

      ۱۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      چقدر زیباست این ماشین از هر زاویه یک اثار هنریه
      واقعا در دهه نود طراحی خودروها به اوج رسید
      کاشکی طراحیا هنوز هم اینقدر ابهت داشتن
      اصالت و زیبایی و سادگی یه بنزو تو این طراحی
      بنز میشه دید برعکس الان که خیلی از طراحیاش
      بخاطر تغییر سلیقه مردم ضعیف تر و تا حدی شبیه
      اسیایی ها شده

      1. ونوم اف ۵

        ۱۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        بنزما جان اتفاقا طراحی دهه ی ۸۰ و ۹۰ طبق گفته اکثر کارشناسا خوب نیست و از ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ دوباره طراحی ها به شکوه دهه ی ۶۰ و هفتاد نزدیک میشه

        1. ونوم اف ۵

          ۱۵ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          ولی بنز و بی ام و دهه ی ۹۰ یه چیز عجیبی داره خیلی بیشتر از الان دوستشون دارم

    2. علیرضا

      ۱۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (337 ديدگاه)

      ولی رنگش اصلا خوب نیست

      1. فرشاد سجادیان

        ۱۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        اتفاقا همین رنگش جذابیتش رو دو چندان کرده

  2. sevlan

    ۱۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    لامصب کشتی منو ، عاشقتم قوی سفید من?????

  3. DYBALA

    ۱۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    چقد زشته

    1. رضا

      ۱۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      اگه این زشته.حتما دیبالا هم قشنگه ;-)

  4. CNA

    ۱۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    لامصب سلطان برونئی همه ی ماشینای دنیارو خریده

    1. حسین

      ۱۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      خوب هم نگهداری نمیکنه!
      اون مدل هایی که چنتا ازش داره رو اگر بفروشه ، هزینه کافی برای بازسازی بقیه که پیدا میکنه ، هیچ! میتونه کلی فقیر رو هم سیر کنه!

  5. ACR VIPER

    ۱۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    عجب انجین بیگ بلاگی رو این نصبه غول بودن این موتورو v۱۲بودنش تکمیل میکنه

  6. مهدی

    ۱۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    بنظر من طراحی های امروزی با اینکه چشم نواز تر هستند ولی ماندگاری طرح های قبلی را ندارن و خیلی زود دمده و از چشم میفتن ولی طرح های بنز دهه نود و هشتاد و حتی هفتاد هنوز ابهت خاصی دارن

  7. aston martin

    ۱۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    قدرت فوق العاده ایه برا اون زمان
    ماشین هم رخ خوبی داره..
    البته الان خرید این ماشین به هیچ وجه اقتصادی نیست چون با توجه به تکنولوژی اون زمان قطعا مصرف سوخت و اصطحلاکش بسیار بالا خواهد بود ..مالیاتش هم بخاطر بحث های زیست محیطی یقینا خیلی گرون تموم میشه
    و با توجه به این که امکانات کنترلی هوشمند اون زمان وجود نداشته قطعا یه ماشین سرکشه که کنترلش هم کار هرکس نیست و اگر آدمش پشت فرمون این ماشین نَشَسته باشه و بخواد بی مهابا رانندگی کنه قطعا به سرنوشت پول واکر با یه خودروی مشابه این دچار میشه

    1. charger

      ۱۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (396 ديدگاه)

      ماشین پل واکر کررا جی تی بود

      1. aston martin

        ۱۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        charger جان آره میدونم چی بود ماشینش.. پورشه هم بود.از این نظر که مقادیر بالایی از قدرت رام نشده رو در اختیار راننده قرار میده قیاس کردم
        بنزما جان آره قطعا اینام هست
        این ماشین بیشتر از هرچیز جنبه ی همون عتیقه رو داره ^_^

    2. بنزما

      ۱۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      استون جان فکر میکنم این یه ماشین نیمه کلکسیونی نه ماشین استفاده روزمره
      همینجوری که میبینید قیمتش اندازه پایه قیمت یه اس ال 2017 پس قیمت گذاریش هم یه مقدار نه زیاد کلکسیونی بوده
      طرز نگه داری صاحب قبلیش هم اینجوری که تو متن اومده همین رو یرسونه و به این موضوع دقت شده با توجه به این که بعد بیست و دوسال تصادفی هم نداشته و کسی که این ماشین رو میخره بعید بخواد برای گاز دادن و دور دور ازش استفاده کنه

  8. ali a

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (776 ديدگاه)

    عجب ماشین تو دل بروی هست..من اگه اینو داشتم رو چشام نگهش میداشتم..

  9. Roham

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (757 ديدگاه)

    این اسطوره یه شاهکار بود .
    اون زمان امکانات جالبی مثل ایربگ ، کنترل هرزگردی ، نشان دهنده مصرف سوخت ، تنظیم ارتفاع و … داشت.
    جالبه که سقف سرعتش 300 کیلومتر در ساعت بود ولی سرعت سنجش فقط تا 260 کیلومتر بر ساعت مدرج شده بود! ( مثل مزدا وانت که سرعت واقعیش بیشتر از سرعت سنجش هست!)
    و باز هم جالب تر اینکه بعدها از موتورش تو پاگانی زوندا استفاده شد ( مدل 98 )که این نشون میده موتورش چیزی فراتر از روزگار خودش بود.
    من همیشه عاشششق این اسطوره بودم و هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا