آلفا رومئوبی ام ومرسدس بنز

درگ کراس‌اوور آلفارومئو، هاچ‌بک مرسدس و استیشن ب‌ام‌و!

مسابقات درگ معمولاً بین خودروهای مشابه و هم‌کلاس برگزار می‌شود تا مشخص شود کدام خودرو می‌تواند در کلاس خود سریع‌تر باشد اما بااین‌حال گاهی درگ‌ها بین خودروهایی برگزار می‌شود که در یک کلاس و سگمنت واحد قرار ندارند مثل جدیدترین درگ مت واتسون از کارواو که خودروهای کاملاً متفاوتی شامل یک استیشن، یک کراس‌اوور و یک هاچ‌بک را به جان هم انداخته و برای رانندگی با دو خودروی دیگر، از دوست‌دخترش «جو» و مادرش «سالی» استفاده کرده است! شرکت‌کنندگان این رقابت جالب ب‌ام‌و M340i، مرسدس A45 AMG و آلفارومئو استلویو کوادریفولیو هستند که مت پشت ب‌ام‌و می‌نشیند، جو مرسدس را انتخاب کرده و سالی هم با آلفا رانندگی می‌کند.

قوی‌ترین خودروی این جمع، استلویو کوادریفولیو با موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو است که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. عنوان ضعیف‌ترین خودرو به M340i می‌رسد که از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. در میانهٔ گروه هم A45 با پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر خود قرار می‌گیرد که ۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل راننده می‌دهد. علیرغم این تفاوت‌ها، هر سه خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند.

درگ اول این سه خودرو با استارت زودهنگام استلویو خراب شد اما درگ بعدی بسیار جالب بود زیرا کراس‌اوور بزرگ علیرغم برخورداری از بیشترین قدرت، از همان ابتدا مغلوب رقبای آلمانی شد. در ادامه، مرسدس و ب‌ام‌و تقریباً پابه‌پای هم پیش رفتند اما نهایتاً این A45 بود که زودتر از خط پایان عبور کرد. در درگ بعدی هم نتایج تغییری نکردند و بازهم هاچ‌بک داغ آلمانی به‌راحتی پیروز شد. سپس نوبت به مسابقهٔ رولینگ رسید که انتظار داشتیم نتایج متفاوتی را ببینیم اما در اینجا هم A45 به لطف برخورداری از بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت و گیربکس دوکلاچه، بر دو رقیب خود غلبه کرد. در آزمایش ترمز اما نتیجهٔ تغییر کرد و ب‌ام‌و به پیروزی رسید.

مشخصات فنی

آلفارومئو استلویو QV

ب‌ام‌و M340i تورینگ

مرسدس A45 S AMG

پیشرانه ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو ۳ لیتری I6 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۳۷۴ اسب بخار ۴۲۱ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۸۳۰ کیلوگرم ۱۷۴۵ کیلوگرم ۱۶۳۵ کیلوگرم
قیمت ۷۳ هزار پوند ۵۰ هزار پوند ۵۶ هزار پوند
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. افشار

    ۲۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درگ های بی معنی و الکی خیلی زیاد شده

    موافقم 28
    مخالفم 7
    1. Ahmedreza2002

      ۲۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      فکر کنم میرن تو پارکینگ شرکت بیمه و هر ماشین که نزدیک تر پارک شده برمیدارن میارن درگ میذارن

      موافقم 12
      مخالفم 4
    2. Me

      ۲۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (314 ديدگاه)

      چشمها را باید شست جور دیگر باید دید

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. AMG///

        ۲۰ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        که نعش کش یا همون استیشن رو انتخاب کنیم؟

        موافقم 6
        مخالفم 3
    3. پدر خودروسازی جهان

      ۲۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (436 ديدگاه)

      نکنه انتظار داشتید به جای این یه ام هشت کامپتیشن بیارن ؟

      موافقم 4
      مخالفم 2
  2. - A M I R -

    ۲۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (728 ديدگاه)

    واضحه که نمیشه به نتیجه این درگ به طور قطعی استناد کرد اما با این حال به نظرم بی ام و با توجه به وزن و قدرتش در مقایسه با بنز عملکرد واقعا خوبی داشت.
    کاملا مشخص بود که موتور و گیربکس در ایده آل ترین حالت ممکن باهم مچ شدن ضمن این که بیمر در رده قیمتی پایین تری از اون دوتا هم قرار میگیره.

    موافقم 20
    مخالفم 20
  3. Mehdi

    ۲۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    آلفا رومئو

    موافقم 8
    مخالفم 6
    1. Hadi

      ۲۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      فقط آلفا ?

      موافقم 5
      مخالفم 4
  4. ??Amin_sto??

    ۲۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    درگ های کارواو هم دیگه مسخره شده چرا دو تا زن غیر حرفه ای رو گذاشتن پشت فرمون !!!!!!!

    موافقم 19
    مخالفم 8
  5. R@min

    ۲۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    ریختن قیمه ها تو ماستا

    موافقم 5
    مخالفم 1
  6. ??Amin_sto??

    ۲۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    یعنی آلفارومئو با وجود 140 اسب بخار قدرت بیشتر کند تر از اون بی ام و بود صد درصد مشکل از راننده ها بود

    موافقم 13
    مخالفم 6
  7. ارشیاSVJ

    ۲۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    چرا استلویو هارو میریزین تو تورینگا و a45s ها؟؟!!

  8. مهدی

    ۲۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    الفارومئو به خاطر وزن زیادش باخت البته خیلی وزن زیادی نداشت از دوج دیمون کمتر بود راننده های الفارومئو و بنز یه کم غیر حرفه ای بودن و گرنه خیلی مشکلی نداشت اگه ینی و یه کس دیگه رو می اوردن شاید کمی نتایج تغییر میکرد بنز به خاطر وزن کمتر و قدرت بیشتر برد البته قدرت بیشتر و وزن کمتر از بی ام و از الفا به خاطر وزن کمتر برد بیشتر وزنش تعثیر گذاشت الفا تو حالت رولینگ برد با وجود وزن بیشتر و راننده ی غیر حرفه ای تر به هر حال همشون عالی هستن

    موافقم 3
    مخالفم 1
  9. AMG///

    ۲۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    درگ جالبی نبود
    خب تابلو بود مرسدس میبره سوال نداره ک

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. محمدهادی

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      چرا آلمانیا انقدر راندمانشون بالاس

      موافقم 1
      مخالفم 1
  10. ارش

    ۲۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    دفعه دیگه نوزاد قنداق شده همسایه ات رو بیار مسابقه بده ببین سر کوچه چی پیدا میکنی بیاری برا مسابقه چه مسخره بازیه ؟

    موافقم 7
    مخالفم 1
  11. iman

    ۲۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (26 ديدگاه)

    اقاااا
    چ خبرتونهههه
    چرا انقد جوشی میشین
    اتفاقا خیلیم درگ قشنگی بود
    کسی نمیاد این درگ رو معیار و ملاک قرار بده ، وگرنه خود carwow میتونست از بقیه راننده ها استفاده کنه
    هممون میدونیم نتیجه این درگ قابل استناد نیس اما بنظرم خارج شدن از کلیشه خیلی نکته مثبتیه
    یکی از دوستان اشاره کرد اون خانم جوون غیرحرفه ای هستش اما با توجه ب شتابگیری های اولیه برداشت دگ میشه
    در کل من ازین درگ خیلی خوشم و سنت شکنی قشنگی بود
    همیشه یادمون باشه سالمندان هم بخشی ازین دنیا هستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا