استیشنهای زیادی در بازار وجود ندارند که بتوانند با مرسدس C63 S AMG استیت رقابت کنند و همچنین خودرویی با لوگوی بامو هم در این بخش دیده نمیشود. البته باواریاییها آلپینا B3 تورینگ را دارند اما موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی آن تنها ۴۶۲ اسب بخار قدرت دارد درحالیکه زیر کاپوت مرسدس ۵۱۰ اسب بخار قدرت پنهان شده است. به همین دلیل، جای خالی M3 تورینگ در این بخش بشدت احساس میشود اما بامو مدتها است که از ساخت آن امتناع میورزد.
به این خاطر، برخی از کسانی که خواهان یک M3 تورینگ هستند خود دستبهکار شده و اقدام به ساخت آن کردهاند که در اغلب موارد هم نتیجهٔ کار بسیار جالبتوجه بوده است مثل همین نمونهای که در اینجا مشاهده میکنید. کسی که این M3 تورینگ را ساخته است کار خود را با یک مدل 320d تورینگ ساده آغاز کرده و سپس پیشرانه، گیربکس، سیستم تعلیق، پانلهای بدنهٔ عریضتر و تقریباً هر قطعهای که میتوانسته از M3 بگیرد را به آن اضافه کرده است. نتیجهٔ این کار یک استیشن جذاب و اسپرت است که لیاقت گرفتن نشان M را دارد.
این شخص خلاق تغییراتی را هم در پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی استاندارد M3 ایجاد کرده و خروجی آنرا به ۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. این یعنی حالا این M3 تورینگ حتی از C63 S استیت هم قدرت بیشتری دارد؛ بنابراین روی کاغذ این بامو سفارشی باید سریعتر از رقیب اشتوتگارتی باشد خصوصاً با توجه به اینکه مرسدس صد کیلوگرم هم وزن بیشتری دارد. حال برای اینکه مشخص شود این M3 تورینگ در واقعیت در برابر رقیب اصلی خود چند مرده حلاج است، CarWow آنرا در مسابقهٔ درگ در برابر C63 S قرار داده است.
بین این دو استیشن قدرتمند دو مسابقهٔ درگ و دو مسابقهٔ رولینگ برگزار میگردد. در این رقابتها مشخص میشود این M3 تورینگ استثنایی مشکل انتقال قدرت به زمین دارد و به همین دلیل در هردو درگ از مرسدس شکست میخورد. البته با وجود این مشکل، بامو هنوز هم زمان قابلتوجه ۱۲.۷ ثانیه را به ثبت میرساند. در مسابقهٔ رولینگ اما اوضاع تغییر کرده و M3 به لطف قدرت بیشتر و وزن کمتر هردو بار پیروز میشود. آخرین رقابت این دو خودرو هم آزمایش ترمز است که نتیجهٔ آنرا میتوانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید.
مشخصات فنی
بامو M3 تورینگ | مرسدس C63 S استیت | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۵۴۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۸۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۶۰۰ کیلوگرم | ۱۷۰۰ کیلوگرم |
قیمت | ۵۰ هزار پوند | ۷۰ هزار پوند |
MAHDI
۱۳ مرداد ۱۳۹۹البته فکرکنم M3CS تورینگ با تعداد محدودی معرفی شد!!!
درسته که. این ماشین M3 نیست، اما بارم انگار تو کارخونه تول د شده اونقدر تمیز در اومده.
تو رقابت درگ در شروع حرکت با مشکل بر میخورد و انگار نصف مسیر رو راننده داشت باهاش کشتی میگرفت که هدایتش کنه!!!
(( ایکاش رقابت M3CS و C63S مجله CAR SALES رو میذاشتید که هم رقابت درگ انجام میدن و هم با M3CS و C63S فیس لیفت در پیست زمان گیری میکنن که خیلی خیلی جذابه))
behnam1012
۱۳ مرداد ۱۳۹۹عجب چیزی شده ?
بخصوص نمای عقب که کاملا از مرسدس سر تره
پارسا عشق ماشین
۱۳ مرداد ۱۳۹۹وای خدا عالی بود
(Saeed(peugeot
۱۳ مرداد ۱۳۹۹جانم از این مرسدس …… جانم از این ستاره درخشان صنعت خودروسازی ….
عالی بود …….. بی ام و هم خیلی خوب بود ، ولی یه بی ام و هیچ وقت یه بنز نمیشه …..با احترام به همه بیمر باز ها
Malt hill
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ولی بنز هم بی ام و نمیشه :)
روح اسپورت بی ام و خیلی خاصه
ارشیاsvj
۱۳ مرداد ۱۳۹۹خوب شده
ولی یه جوریه انگار مگه نه؟؟
Kf
۱۳ مرداد ۱۳۹۹این که m3 نیست درسته موتور و گیربکس m3 هستش اما شاستی سیستم لانچ دیفرانسیل و چیزای دیگه هست که هیچ تغیری نکرده بعضی ها فکر کردن با یه موتور و دو تا اگزوز ماشین میشه M که کاملا اشتباهه
داود
۱۴ مرداد ۱۳۹۹هنوز از مادرش زاده نشده BMW را جا بذاره به شرط این که کلاسشون و تعداد سیلندرهاش مساوی باشند نه اینکه ۸سیلندر را با ۶ یا ۴ سیلندر مقایسه کنی