در دنیای کوپهها و سدانهای لوکس پرفورمنس، خودروسازان آلمانی سلطه دارند و ماشینهایی مثل مرسدس C63 AMG و بامو M3 این بخش را تعریف کردهاند. به همین دلیل، هنگامیکه لکسس مدل RC F را برای رقابت با این خودروهای افسانهای آلمانی معرفی کرد، بسیار موردتوجه قرار گرفت؛ اما اگر این کوپهٔ اسپرت ژاپنی واقعاً قصد دارد ژرمنهای باتجربه را به چالش بکشد باید این را در دنیای واقعی اثبات کند. به همین دلیل، CarWow یک لکسس RC F Track Edition را در برابر رقبای آلمانی اصلی یعنی بامو M4 و مرسدس C63 قرار داده است اما در این رقابت نسل قبلی C63 و M3 هم حضور دارند تا شرایط جالبتر شود.
RC F به یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۷۷ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است و هرچند نسل کنونی M4 و C63 از توربوشارژر برای افزایش قدرت و بهرهوری استفاده کردهاند اما نسل قبلی M3 و C63 هردو از پیشرانههای V8 تنفس طبیعی استفاده میکردند؛ بنابراین تقابل لکسس تنفس طبیعی با دو نسل رقبای آلمانی با پیشرانههای تنفس طبیعی و توربوشارژ جالب خواهد بود. زیر کاپوت M3 نسل E92 یک موتور ۴ لیتری V8 با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته که این موتور در نسل بعدی M3 و M4 با یک نمونهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو جایگزین شد که ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
ستارهٔ واقعی این ویدئو اما نسل قبلی مرسدس C63 AMG با کد W204 است که بهطور تعجبآوری در برابر نسل کنونی C63 S بسیار خوب ظاهر شد. C63 نسل W204 از یکی از بهترین موتورهای هشت سیلندر تاریخ استفاده میکند یعنی موتور افسانهای ۶.۲ لیتری M156 که زیر کاپوت بسیاری از محصولات AMG مثل سوپراسپرت SLS قرار میگرفت. این پیشرانه در C63 قدرتی برابر با ۴۶۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۶۰۰ نیوتن متر تولید میکند درحالیکه در نسل کنونی C63 S از موتور جدید ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده شده است. حال برای اینکه ببینید لکسس RC F در برابر نسل قبلی رقبای آلمانی با موتورهای تنفس طبیعی و نسل جدید با موتورهای توربو چه عملکردی دارد، ویدئوی زیر را تماشا کنید.
مشخصات فنی
لکسس RC F | بامو M3 | بامو M4 | مرسدس C63 سدان | مرسدس C63 کوپه | |
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 | ۴.۰ لیتری V8 | ۳.۰ لیتری I6 | ۶.۲ لیتری V8 | ۴.۰ لیتری V8 |
تنفس | طبیعی | طبیعی | توئین توربو | طبیعی | توئین توربو |
قدرت | ۴۷۷ اسب بخار | ۴۲۰ اسب بخار | ۴۳۰ اسب بخار | ۴۶۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۳۰ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب | عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۶۵ کیلوگرم | ۱۶۰۵ کیلوگرم | ۱۶۴۵ کیلوگرم | ۱۶۵۵ کیلوگرم | ۱۸۲۰ کیلوگرم |
قیمت | ۵۹,۷۵۵ پوند | ۲۵,۰۰۰ پوند | ۶۶,۵۲۰ پوند | ۱۹,۰۰۰ پوند | ۷۷,۶۹۸ پوند |
[دانلود ویدئو]
رزیتا
۱۰ فروردین ۱۳۹۹کمپانی بنز و بی ام و تو آلمان سلطنت قدرتمندی دارن و هر دو آلمانی باکیفیتو با اصالتو سازندگان لوکس ترین خودروهای جهان هستن ، خب درسته که لکسوسم یکی از بهتریناست ولی هرگز به گرد پای اصالت بنز و بی ام و نمیرسه
شاهین
۱۰ فروردین ۱۳۹۹بهترین صدا رو بنظرم C63 فقید داشت
Hamidreza
۱۰ فروردین ۱۳۹۹عشق C63 البته اون سدانه که قیمتش عالیه …
عشق بی پایان …
دیدنش لذت فراوانه حتی بیشتر از مک لارن …
GERMANY
۱۰ فروردین ۱۳۹۹شتاب اولیه بیمر?❤
شتاب ثانویه مرسدس.❤?
تماااااااام
امیرحسین
۱۲ فروردین ۱۳۹۹کیفیت ساخت لکسوس با هیچ ماشینی قابل مقایسه نیست ، بی خود برند اول دنیا نشده ، تو امریکا هم که مهد ماشین و تکنولوژی انتخاب اولشون لکسوس و تویوتاست ، لکسوس RC-F هم پلتفرم جدید نیست دقیقا هم نسل بی ام و ام ۳ بود که این ماشین رونمایی کرد و لقب ام ۳ کیلر رو بهش دادن ، از همه اینها به کنار موتوری که لکسوس LFA داره اوج مهندسی هستش که حالا حالاها المانیها باید بدون تا بهش برسن
Sina
۱۰ فروردین ۱۳۹۹11 دقیقه کلیپ برای یه درگ آخه چ خبره اینجور درگ هارو هی باید فیلم رو عقب جلو کنی صحبتها و ور زدناشون تموم بشه ببینی درگ کجاشه
واقعا مسابقات درگ فقط مال مجله ها یا برنامه های مثل تاپ گیر و موتورترند و…
سریع نهایتا تو دو دقیقه سر ته قظیه رو سرهم میارن و توی آخر کلیپ هم تایم هر ماشین با مشخصاتش رو به صورت نوشتاری اعلام میکنن
یکی خلاصه بگه کی اول شد
دمت گرم
sajjad
۱۰ فروردین ۱۳۹۹بنظرم جالبترین بخشش انجین 4 لیتری جدید ای ام جی مقابل 6.2 لیتری نسل قبل بود واقعا هردو موتور یکی از بهترین انجینای نسل خودشونن . اینقد گشتاور تولیدیشون بالاس که من خیلی کم دیدم تاحالا توی درگ های رولینگ کم بیارن
.
ارشیا
۱۰ فروردین ۱۳۹۹نسل قبلی سی ۶۳ عجب چیزی بود نزدیک بود نسل امروز رو ببره
آریا ماشین
۱۰ فروردین ۱۳۹۹انتخاب من نسل قبلی c63 هستش ، واقعا که فوق العادس
تو درگ که فقط با ۰.۲ ثانیه دوم شد و تو رولینگ یه بار اول شد و تو تست ترمز هم دوم شد ، با اون موتور ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی و اون صدای خوفناکش
همه و همه با فقط ۱۹ هزار پوند!!!
مقایسه کنین با نسل جدید و m4 که ۷۷ هزار و ۶۶ هزار قیمت دارن
Hamidreza
۱۰ فروردین ۱۳۹۹واسه همینه که عاشقشم
معجزست لامصب …
AMG C63 2013
WARRIOR_NISSAN-GTR_BENZ
۱۱ فروردین ۱۳۹۹دقیقا داداش گلم
مخصوصا c63 black series که یه اسطورس و از نظر طراحی ظاهری هم جزو بهترین طراحی های مرسدس بنز بوده
مانی
۱۰ فروردین ۱۳۹۹البته نسخههای بلک سریز سی کلاس با موتور ۶.۲ هم هست
که حتی از صفرش گرونتره
Farzad
۱۰ فروردین ۱۳۹۹مگه داریم بهتر از درگ های Car Wow !!
دیروز تو یوتیوب دیدمش فوق العاده جذابه …
نسل قبلی c63 چقدر خوبه !!
MPNobel
۱۰ فروردین ۱۳۹۹فقط ایتالیایی ها می تونند کل آلمانیها رو تو سرعت و هندلینگ بزنند….سلطان هندلینگ و شتاب تو کلاس فقط آلفا جولیا❤
MAHDI
۱۰ فروردین ۱۳۹۹عجب!!!!
والا تو خیلی از پیست ها آلفاجولیا از M2 کامپتیشن هم کندتره. حتی در چندپیست از X3M که یه شاسی بلند هست با همون قدرت جولیا و وزن بیشتر از آلفارومئو جولیا سریع تره.
در پیست حتی M3 معمولی هم از آلفارومئو جولیا سریع تره دیگه چه برسه به M3 کامپتیشن و M3CS
اگه خواستی بگو تا دهها زمان گیری در پیست های مختلف رو برات بزارم.
هندلینگ وپرفومنس عملکرد یک خودرو رو در پیست نشون میده.
حسین دهمرد
۱۰ فروردین ۱۳۹۹وسط اینا m4 عجیب دلبره. شش سیلندر خطی.
البته فقط تجربه شش سیلندر خطی تویوتا رودارم ولی ب ام و قطعا نور علی نوره
MAHDI
۱۰ فروردین ۱۳۹۹M4 با وجود قدرت کمتر شتاب خیلی خوبی داشت. اما در این رقابت ها حداقل باید M4 کامپتیشن که حدود 440 اسب بخار قدرت داره رو بیارن. و یا M4CS با 460 اسب بخار!!!
M4CS لعنتی اونقدر خوبه که تونسته در 2 پیست AMG GT63 رو شکست بده که این خیره کننده است و البته خیلی رقبای دیگه.
آریا ماشین
۱۰ فروردین ۱۳۹۹GT63 به M4CS باخته؟??
میشه بگین کدوم پیست و زمان هاشم بزارین؟
MAHDI
۱۲ فروردین ۱۳۹۹بله دوست عزیز!!!!
مجله MOTOR SPORT MAGAZINE پیست مگنی کورس
ب ام و M4 CS ثبت زمان // 1:56.07
مرسدس AMG GT63S زمان// 1:56.49
مجله SPORT AUTO فرانسه!!!!
ب ام و M4 CS ثبت زمان // 1:50.12
مرسدس AMG GT63S زمان// 1:52.24
البته در پیست های دیگه AMG GT4 63 هم سریع تر بوده اما در این دو رقابت اونم با راننده های مشترک M4CS تونسته سریع تر از AMG GT63 S باشه. در یوتیوب تو کانال این مجلات برید و لپ تایم هارو تماشا کنید
WARRIOR_NISSAN-GTR_BENZ
۱۱ فروردین ۱۳۹۹چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
m4cs از gt63s سریعتر بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
gt63s توی پیست از m5 c هم سریعتره حتی سریعتر از مدل m4 gts که تمرکز روی پیسته
gt63s با اون وزنش و کلاسش حتی خیلی جاها از sls black series هم سریعتره
خداروشکر مرسدس بنز با amg gtr pro زمان هایی رو توی پیست ثبت کرده حتی سریعترین بی ام و هم حتی ذره ای نزدیکش نمیتونه بشه
MAHDI
۱۲ فروردین ۱۳۹۹مجله MOTOR SPORT MAGAZINE پیست مگنی کورس
ب ام و M4 CS ثبت زمان // 1:56.07
مرسدس AMG GT63S زمان// 1:56.49
مجله SPORT AUTO فرانسه!!!!
ب ام و M4 CS ثبت زمان // 1:50.12
مرسدس AMG GT63S زمان// 1:52.24
البته در پیست های دیگه AMG GT4 63 هم سریع تر بوده اما در این دو رقابت اونم با راننده های مشترک M4CS تونسته سریع تر از AMG GT63 S باشه. در یوتیوب تو کانال این مجلات برید و لپ تایم هارو تماشا کنید
MAHDI
۱۲ فروردین ۱۳۹۹تو یه پست از BMW بگید تا زمان خودروهای دیگه رو هم در این پیست ها که تازه رقابت های خودروهای پرفومنس سال تموم شده رو براتون بزارم.
بله GT4 63 از M5 در پیست سریع تره چون اسپویلر فعال داره و خیلی کمک میکنه اما آیا E63S میتونه M5 رو در پیست شکست بده که نزدیک ترین رقیب M5 هستش؟؟؟
یادم باشه رقابت های شناخت خودروهای برتر بین M5 و مرسدس AMG GT63 رو هم براتون بزارم که چندمجله تا الان انجام دادن و این دیگه مال رقابت برای خودروی برتر هستش.
درضمن در عوض M5 در خط مستقیم از GT4 63 سریع تره.
آریا ماشین
۱۰ فروردین ۱۳۹۹GT63 به M4CS باخته؟??
میشه بگین کدوم پیست و زمان هاشم بزارین؟
WARRIOR_NISSAN-GTR_BENZ
۱۱ فروردین ۱۳۹۹سلطان c63 w204 با موتور تنفس طبیعی فوق العاده اش نشون داد که سلطان کیه
با اون غرش وحشتناکش به نظرم بهترین صدای اگزوز بین تمام انجین های 8 سیلندر رو داره چه بسا مدل بلک سریز صدای متفاوت تر و بلند تر و قشنگ تری هم داره
واقعا c63 قدیمی برتری خودش رو نسبت به c63s جدید نشون داد ولی جفتشون تو رولینگ ریس بسیار عالی ظاهر شدند
البته توی همین کانال carwow همین c63s جدید تایم خیلی بهتری رو ثبت کرده ولی ظاهرا اینجا نمیدونم چرا لانچ خوبی نداشت
سلطان c63 w204
Milad AMG
۱۱ فروردین ۱۳۹۹۱۹ هزار تا واسه C63 نسل قبلی
خدایی مفته
قیمتش با یه مزدا ۲ ۲۰۲۰ یکیه?
ولی جدای این راننده خیلی زر میزد?