بی ام ولکسوسمرسدس بنز

درگ دیدنی لکسس RC F با دو نسل مرسدس C63 و ب‌ام‌و M3 و M4

در دنیای کوپه‌ها و سدان‌های لوکس پرفورمنس، خودروسازان آلمانی سلطه دارند و ماشین‌هایی مثل مرسدس C63 AMG و ب‌ام‌و M3 این بخش را تعریف کرده‌اند. به همین دلیل، هنگامی‌که لکسس مدل RC F را برای رقابت با این خودروهای افسانه‌ای آلمانی معرفی کرد، بسیار موردتوجه قرار گرفت؛ اما اگر این کوپهٔ اسپرت ژاپنی واقعاً قصد دارد ژرمن‌های باتجربه را به چالش بکشد باید این را در دنیای واقعی اثبات کند. به همین دلیل، CarWow یک لکسس RC F Track Edition را در برابر رقبای آلمانی اصلی یعنی ب‌ام‌و M4 و مرسدس C63 قرار داده است اما در این رقابت نسل قبلی C63 و M3 هم حضور دارند تا شرایط جالب‌تر شود.

RC F به یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۷۷ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است و هرچند نسل کنونی M4 و C63 از توربوشارژر برای افزایش قدرت و بهره‌وری استفاده کرده‌اند اما نسل قبلی M3 و C63 هردو از پیشرانه‌های V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کردند؛ بنابراین تقابل لکسس تنفس طبیعی با دو نسل رقبای آلمانی با پیشرانه‌های تنفس طبیعی و توربوشارژ جالب خواهد بود. زیر کاپوت M3 نسل E92 یک موتور ۴ لیتری V8 با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته که این موتور در نسل بعدی M3 و M4 با یک نمونهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو جایگزین شد که ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

ستارهٔ واقعی این ویدئو اما نسل قبلی مرسدس C63 AMG با کد W204 است که به‌طور تعجب‌آوری در برابر نسل کنونی C63 S بسیار خوب ظاهر شد. C63 نسل W204 از یکی از بهترین موتورهای هشت سیلندر تاریخ استفاده می‌کند یعنی موتور افسانه‌ای ۶.۲ لیتری M156 که زیر کاپوت بسیاری از محصولات AMG مثل سوپراسپرت SLS قرار می‌گرفت. این پیشرانه در C63 قدرتی برابر با ۴۶۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۶۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند درحالی‌که در نسل کنونی C63 S از موتور جدید ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده شده است. حال برای اینکه ببینید لکسس RC F در برابر نسل قبلی رقبای آلمانی با موتورهای تنفس طبیعی و نسل جدید با موتورهای توربو چه عملکردی دارد، ویدئوی زیر را تماشا کنید.

 

مشخصات فنی

 

لکسس RC F

ب‌ام‌و M3

ب‌ام‌و M4

مرسدس C63 سدان

مرسدس C63 کوپه

پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 ۴.۰ لیتری V8 ۳.۰ لیتری I6 ۶.۲ لیتری V8 ۴.۰ لیتری V8
تنفس طبیعی طبیعی توئین توربو طبیعی توئین توربو
قدرت ۴۷۷ اسب بخار ۴۲۰ اسب بخار ۴۳۰ اسب بخار ۴۶۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۵۳۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب عقب عقب عقب
وزن ۱۷۶۵ کیلوگرم ۱۶۰۵ کیلوگرم ۱۶۴۵ کیلوگرم ۱۶۵۵ کیلوگرم ۱۸۲۰ کیلوگرم
قیمت ۵۹,۷۵۵ پوند ۲۵,۰۰۰ پوند ۶۶,۵۲۰ پوند ۱۹,۰۰۰ پوند ۷۷,۶۹۸ پوند

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. رزیتا

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    کمپانی بنز و بی ام و تو آلمان سلطنت قدرتمندی دارن و هر دو آلمانی باکیفیتو با اصالتو سازندگان لوکس‌ ترین خودروهای جهان هستن ، خب درسته که لکسوسم یکی از بهتریناست ولی هرگز به گرد پای اصالت بنز و بی ام و نمیرسه

    1. شاهین

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (107 ديدگاه)

      بهترین صدا رو بنظرم C63 فقید داشت

      1. Hamidreza

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        عشق C63 البته اون سدانه که قیمتش عالیه …
        عشق بی پایان …
        دیدنش لذت فراوانه حتی بیشتر از مک لارن …

    2. GERMANY

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (947 ديدگاه)

      شتاب اولیه بیمر?❤
      شتاب ثانویه مرسدس.❤?
      تماااااااام

    3. امیرحسین

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      کیفیت ساخت لکسوس با هیچ ماشینی قابل مقایسه نیست ، بی خود برند اول دنیا نشده ، تو امریکا هم که مهد ماشین و تکنولوژی انتخاب اولشون لکسوس و تویوتاست ، لکسوس RC-F هم پلتفرم جدید نیست دقیقا هم نسل بی ام و ام ۳ بود که این ماشین رونمایی کرد و لقب ام ۳ کیلر رو بهش دادن ، از همه اینها به کنار موتوری که لکسوس LFA داره اوج مهندسی هستش که حالا حالاها المانیها باید بدون تا بهش برسن

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. Sina

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (831 ديدگاه)

    11 دقیقه کلیپ برای یه درگ آخه چ خبره اینجور درگ هارو هی باید فیلم رو عقب جلو کنی صحبتها و ور زدناشون تموم بشه ببینی درگ کجاشه
    واقعا مسابقات درگ فقط مال مجله ها یا برنامه های مثل تاپ گیر و موتورترند و…
    سریع نهایتا تو دو دقیقه سر ته قظیه رو سرهم میارن و توی آخر کلیپ هم تایم هر ماشین با مشخصاتش رو به صورت نوشتاری اعلام میکنن
    یکی خلاصه بگه کی اول شد
    دمت گرم

  3. sajjad

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (120 ديدگاه)

    بنظرم جالبترین بخشش انجین 4 لیتری جدید ای ام جی مقابل 6.2 لیتری نسل قبل بود واقعا هردو موتور یکی از بهترین انجینای نسل خودشونن . اینقد گشتاور تولیدیشون بالاس که من خیلی کم دیدم تاحالا توی درگ های رولینگ کم بیارن
    .

  4. ارشیا

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    نسل قبلی سی ۶۳ عجب چیزی بود نزدیک بود نسل امروز رو ببره

    1. آریا ماشین

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (661 ديدگاه)

      انتخاب من نسل قبلی c63 هستش ، واقعا که فوق العادس
      تو درگ که فقط با ۰.۲ ثانیه دوم شد و تو رولینگ یه بار اول شد و تو تست ترمز هم دوم شد ، با اون موتور ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی و اون صدای خوفناکش
      همه و همه با فقط ۱۹ هزار پوند!!!
      مقایسه کنین با نسل جدید و m4 که ۷۷ هزار و ۶۶ هزار قیمت دارن

      1. Hamidreza

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        واسه همینه که عاشقشم
        معجزست لامصب …
        AMG C63 2013

        1. WARRIOR_NISSAN-GTR_BENZ

          ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (9 ديدگاه)

          دقیقا داداش گلم
          مخصوصا c63 black series که یه اسطورس و از نظر طراحی ظاهری هم جزو بهترین طراحی های مرسدس بنز بوده

      2. مانی

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        البته نسخه‌های بلک سریز سی‌ کلاس با موتور ۶.۲ هم هست
        که حتی از صفرش گرونتره

  5. Farzad

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    مگه داریم بهتر از درگ های Car Wow !!
    دیروز تو یوتیوب دیدمش فوق العاده جذابه …
    نسل قبلی c63 چقدر خوبه !!

  6. MPNobel

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (11 ديدگاه)

    فقط ایتالیایی ها می تونند کل آلمانیها رو تو سرعت و هندلینگ بزنند….سلطان هندلینگ و شتاب تو کلاس فقط آلفا جولیا❤

    1. MAHDI

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      عجب!!!!
      والا تو خیلی از پیست ها آلفاجولیا از M2 کامپتیشن هم کندتره. حتی در چندپیست از X3M که یه شاسی بلند هست با همون قدرت جولیا و وزن بیشتر از آلفارومئو جولیا سریع تره.
      در پیست حتی M3 معمولی هم از آلفارومئو جولیا سریع تره دیگه چه برسه به M3 کامپتیشن و M3CS
      اگه خواستی بگو تا دهها زمان گیری در پیست های مختلف رو برات بزارم.
      هندلینگ وپرفومنس عملکرد یک خودرو رو در پیست نشون میده.

  7. حسین دهمرد

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    وسط اینا m4 عجیب دلبره. شش سیلندر خطی.
    البته فقط تجربه شش سیلندر خطی تویوتا رودارم ولی ب ام و قطعا نور علی نوره

  8. MAHDI

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    M4 با وجود قدرت کمتر شتاب خیلی خوبی داشت. اما در این رقابت ها حداقل باید M4 کامپتیشن که حدود 440 اسب بخار قدرت داره رو بیارن. و یا M4CS با 460 اسب بخار!!!
    M4CS لعنتی اونقدر خوبه که تونسته در 2 پیست AMG GT63 رو شکست بده که این خیره کننده است و البته خیلی رقبای دیگه.

    1. آریا ماشین

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (661 ديدگاه)

      GT63 به M4CS باخته؟??
      میشه بگین کدوم پیست و زمان هاشم بزارین؟

      1. MAHDI

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        بله دوست عزیز!!!!
        مجله MOTOR SPORT MAGAZINE پیست مگنی کورس
        ب ام و M4 CS ثبت زمان // 1:56.07
        مرسدس AMG GT63S زمان// 1:56.49

        مجله SPORT AUTO فرانسه!!!!
        ب ام و M4 CS ثبت زمان // 1:50.12
        مرسدس AMG GT63S زمان// 1:52.24

        البته در پیست های دیگه AMG GT4 63 هم سریع تر بوده اما در این دو رقابت اونم با راننده های مشترک M4CS تونسته سریع تر از AMG GT63 S باشه. در یوتیوب تو کانال این مجلات برید و لپ تایم هارو تماشا کنید

    2. WARRIOR_NISSAN-GTR_BENZ

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (9 ديدگاه)

      چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      m4cs از gt63s سریعتر بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      gt63s توی پیست از m5 c هم سریعتره حتی سریعتر از مدل m4 gts که تمرکز روی پیسته
      gt63s با اون وزنش و کلاسش حتی خیلی جاها از sls black series هم سریعتره
      خداروشکر مرسدس بنز با amg gtr pro زمان هایی رو توی پیست ثبت کرده حتی سریعترین بی ام و هم حتی ذره ای نزدیکش نمیتونه بشه

      1. MAHDI

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        مجله MOTOR SPORT MAGAZINE پیست مگنی کورس
        ب ام و M4 CS ثبت زمان // 1:56.07
        مرسدس AMG GT63S زمان// 1:56.49

        مجله SPORT AUTO فرانسه!!!!
        ب ام و M4 CS ثبت زمان // 1:50.12
        مرسدس AMG GT63S زمان// 1:52.24

        البته در پیست های دیگه AMG GT4 63 هم سریع تر بوده اما در این دو رقابت اونم با راننده های مشترک M4CS تونسته سریع تر از AMG GT63 S باشه. در یوتیوب تو کانال این مجلات برید و لپ تایم هارو تماشا کنید

      2. MAHDI

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        تو یه پست از BMW بگید تا زمان خودروهای دیگه رو هم در این پیست ها که تازه رقابت های خودروهای پرفومنس سال تموم شده رو براتون بزارم.
        بله GT4 63 از M5 در پیست سریع تره چون اسپویلر فعال داره و خیلی کمک میکنه اما آیا E63S میتونه M5 رو در پیست شکست بده که نزدیک ترین رقیب M5 هستش؟؟؟
        یادم باشه رقابت های شناخت خودروهای برتر بین M5 و مرسدس AMG GT63 رو هم براتون بزارم که چندمجله تا الان انجام دادن و این دیگه مال رقابت برای خودروی برتر هستش.
        درضمن در عوض M5 در خط مستقیم از GT4 63 سریع تره.

  9. آریا ماشین

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    GT63 به M4CS باخته؟??
    میشه بگین کدوم پیست و زمان هاشم بزارین؟

  10. WARRIOR_NISSAN-GTR_BENZ

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلطان c63 w204 با موتور تنفس طبیعی فوق العاده اش نشون داد که سلطان کیه
    با اون غرش وحشتناکش به نظرم بهترین صدای اگزوز بین تمام انجین های 8 سیلندر رو داره چه بسا مدل بلک سریز صدای متفاوت تر و بلند تر و قشنگ تری هم داره
    واقعا c63 قدیمی برتری خودش رو نسبت به c63s جدید نشون داد ولی جفتشون تو رولینگ ریس بسیار عالی ظاهر شدند
    البته توی همین کانال carwow همین c63s جدید تایم خیلی بهتری رو ثبت کرده ولی ظاهرا اینجا نمیدونم چرا لانچ خوبی نداشت
    سلطان c63 w204

  11. Milad AMG

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (186 ديدگاه)

    ۱۹ هزار تا واسه C63 نسل قبلی
    خدایی مفته
    قیمتش با یه مزدا ۲ ۲۰۲۰ یکیه?
    ولی جدای این راننده خیلی زر میزد?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا