مرسدس A45 S AMG سلطان هاچبکهای داغ است اما آیا بامو M2 CS و آلپاین A110 S میتوانند آنرا در خط مستقیم به چالش بکشند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال بهتر است اول نگاهی به اعداد و ارقام داشته باشیم. پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مرسدس ۴۲۱ اسب بخار قدرت تولید میکند که این نیرو به هر چهارچرخ منتقل میشود. از سوی دیگر، بامو M2 CS به لطف موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی خود با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور، قویترین عضو این جمع است. برای انتقال این نیرو گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ دوکلاچه قابل انتخاب است اما برخلاف A45 S، این کوپهٔ بامو خودرویی محرک عقب است. ضعیفترین خودروی این رقابت هم آلپاین A110 S است که از یک موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربوی جمعوجور با ۲۹۲ اسب بخار قدرت استفاده میکند و مثل بامو، کوپهای محرک عقب است.
البته هرچند آلپاین کمترین قدرت را در اینجا دارد اما باید توجه داشت که با تنها ۱۱۱۷ کیلوگرم وزن، سبکترین خودروی رقابت هم محسوب میشود. به همین دلیل هرچند A110 S قدرت بسیار کمتری نسبت به دو خودروی دیگر دارد اما در طول مسابقه بهخوبی با رقبا مبارزه میکند. با آغاز رقابت که در هوای سردی برگزار شده، جای تعجب نیست که مرسدس از برتری در لانچ برخوردار است و بهسرعت جلو میافتد. در همین حال، آلپاین هم بامو را پشت سر گذاشت زیرا رانندهٔ M2 CS باید با گیربکس دستی دندهها را تعویض میکرد. با افزایش سرعت اما بامو توانست از آلپاین پیشی گرفته و زودتر از خط پایان عبور کند اما نتوانست مرسدس را بگیرد و نهایتاً با ۰.۱ ثانیه اختلاف، مسافت ۱۰۰۰ متر را به پایان رساند.
[دانلود ویدئو]
امیرحسین
۲۹ بهمن ۱۳۹۹واقعا نمیدونم چرا تمام خودروسازان رفتن به سمت برقی سازی،چرا نمیان خودروااشونو هیدروژنی کنن
هیدروژن که خیلی از برق کمتر خطر داره اسه طبیعت
منظورم باتری خودروهای برقیه که واقعا خطرناکه
تسلا تونسته تمام خودروسازانو قانع کنه ولی تویوتا نتونسته
امیدوارم تویوتا بتونه همه رو به این سمت بکشونه
علی
۲۹ بهمن ۱۳۹۹چون برا تولید سوخت هیدروژنی باید از سوخت فسیلی استفاده کرد که آلودگی داره یا از برق استفاده کنند خب اگه قراره از برق استفاده بشه چرا به شکل مستقیم نه
و دلیل مهم تر اینکه آینده برقی ها روشن تره و جای پیشرفت بیش تری دارند (برد بیش تر ، شتاب بیش تر و…..البته اینها که گفتم برا آینده است ، آینده نچندان دور )
سوم اینکه تسلا خیلی سریع داره میره جلو و بقیه خیلی ترسیدند حتی فولکس واگن که گفته ما نمی ترسیم هم خیلی ترسیده ، خب الکی نیست که برد ماشین رقیب دو برابر باشه !!! شتابش خیلی بیش تر باشه !!! موتور های الکتریکی پیش رفته تر و کم مصرف تری داشته باشه یا تکنولوژی خودران که دوستان میگند اینا بچه بازیه ولی نمیدونند دنیای تکنولوژی چقدر بیش رفته است که هنوزه که هنوز ه بعد از گذشت ۱۵ سال هنوز رقیبی برای اندروید و رابط اپل پیدا نشده !!! و حتی سامسونگ و هواوی هم تو این راه تقریبا شکست خوردند
امیرحسین
۲۹ بهمن ۱۳۹۹خب داداش برق هم از سوخت فسیلیه
ولی تو ایران اکثرا از سوخت فسیلی برق تولید میکنند
و کلا بادو آبو خورشیدو ول کردن?
اونم با این همه باد و آب و سرزمین آفتابی ای که ما داریم
البته از انرژی هسته ای هم برق تودید میکنند که اونم خیلی آلودگی و خطرناک هستش
بعدشم اونا رفتند سمتش که آینده روشن تری داره اگه نمیرفتن سمتش و یا میرفتن سمت هیدروژنی ها اون موقع میگفتی هیدروژنی ها آینده روشنی دارند
تسلا هم فقط در مسائل برقی تبحر داره و نه چیز دیگه ای
علی
۲۹ بهمن ۱۳۹۹دلیل هات مسخره است
اول از همه پاک ترین نوع تولید برق ، روش نیروگاه های هسته ای هست که حتی از تولید برق با نور خورشید هم پاک تر هست( نسبت به بازده بسیار بالاش)
دوم گفتی که تسلا فقط تو برق تبحر داره ?
بهتر بدونی برق همه چیز آینده خودرو هاست
شتاب : برق
برد : برق
خودران : برق
سرگرمی : برق
موتور های الکترونیکی: برق
سوم چطور هیدوژن میتونست آینده بهتری داشته باشه در حالی که این باتری ها هستند که هر لحظه ممکنه تحقیقات در این زمینه به ثمر برسه و شاهد شارژر هایی با سرعت شارژ وحشتناک بالا تر باشیم یا برد های بسیار بالا یا حتی تکنولوژی های بسیار جالب
امیرحسین
۲۹ بهمن ۱۳۹۹خب ببین خورشید اصلا آلودگی نداره ولی انژی هسته ای خیلی خطرناکه
گفتی تسلا در …فلانوفلان خوبه خب اینایی که گفتی که همش برقند:ینی گیربکس سیستم تعلیق پرفورمنس لاستیک رینگ شتاب جانبی یعنی تحملش،ضریب درگ و…. خیلی چیزای دیگه تسلا در برابر غول های خودروسازی حرفی واسه گفتن نداره چون اونا جند دهه هست که دارند این کارو میکنند و تجربه ی خیلی زیادی دارند اگه میگی رودستر کا رودستر فقط اسب بخار و گشتاوره جون واقعا خیلی بالاهستند و این قدرت زیاد تونسته این شتابو واسش بیاره.
بعدش خودران چه ربطی داره به برق،اون چیزایی هم که گفتی همش نالخ برقه
بعدش دنیا و تمام شرکتا آمدن رو برق و باتری کار میکنن خب معلومه که پیشرفت میکنن ولی نیامدن رو هیدروژنی کار کنند اگه رو اینم کار میکردند خب معلومه اینم پیشرفت میکرد بعدش این چیزایی که تو گفتی خب همش به پیشرانه خودرو مربوط میشه و حالا باتری هاش که ربطی نداره خب معلومه هیدروژن هم همین طوریه
بعدشم فقط چن تا شرکت هستن که رو هیدروژنی کار میکنند نه همشون
اگه سوخت هیدروژنی از سوخت فسیلی بدست میاد که واقعا خیلی مسخرست بابا اونا میان انرژی های تجدید پذیر و انرژی هایی که تموم نمیشند رو واسه ماشینا در نظر میگرنداگه از سوخت فسیلی بدست میاد که خوده سوخت فسیلی یه روز تمام میشه بعدشم تازه اونو رقیب برق نمیدونستند که پاکه
بعدشم یه چیز میگم ناراحت نشید اکه هم ناراحت شدی من ازتون معذرت میخوام:یبار اون چیزی رو که نوشتی بخون حرف خودت مسخرست دوست عزیز امدی میگی تسلا تو فقط تو برق تبحر نداره مثلا:شتاب،برد،موتورهوی الکتریکی،خب دوست عزیز اینا که همشون برقین که?اینا همشون تفاوت خودروهای ررقی و درون سوزند??
امیدوارم ازم ناراحت نشده باشی ولی خب نظر شما هم به خودتون ربط داره نه به هیچ کس دیگه ای البته نظر همه به حودشون ربط داره و نظرتون نتها واسه من بلکه واسه همه قابل احترامه
masoud
۲۹ بهمن ۱۳۹۹بجز صحبت هایی که شد توی ریپلای ها
باید گفت در ابتدا کل سیستم انرژی رو ببینید که شامل مصرف برق عادی مردم و کارخانه جات و…هست
سیستم هیدروژن باید بوسیله پیل سوختی باشه چون سوختن هیدروژن درون موتور درون سوز راندمان خوبی نداره
از طرفی پیل سوختی خیلی وسیله گرونیه و مشکلاتی هم داره که هنوز در تحقیقات وسیعه
مثلا یجا خونده بودم یه پیل سوختی ممکنه به مسمومیت برسه
و از طرفی پیل هم یه راندمانی داره که باعث میشه مقداری تلفات اضافی داشته باشیم نسبت به باتری (دقت کنید نسبت به مبدا انرژی دارم میگم،ینی برقی که توی باتری شارژ بشه یاااااا صرف تولید هیدروژن و مصرف در پیل بشه)
خود تولید هیدروژن و انتفالش به کل کشور و تعلیم نیروی متخصص تعمیرات پیل و….که بماند چقدر هزینه بر هست
بسیاار بسیاااااار چگالی کمی داره گاز هیدروژن به طوری که مخزن های هیدروژن تا 700 بار فشار دارن تا بتونن 5یا 6 کیلو گاز هیدروژن ذخیره کنن که این فشار بسیار بالا میتونه خطرناک باشه (هیوندای نکسو رو ببینید با قیمت و پرفورمنسش)
این حرف ها در باب تحسین الکتریکی ها نیست
اما
فعلا باتری سرمایه ها رو بخودش جذب کرده و تسلا بی تقصیر نیست توی این روند سریع سماورالکتریکی ساختن
نوید جهرمی
۳۰ بهمن ۱۳۹۹دولت ها از خودروهای برقی حمایت کرده ان ولی از هیدروژنی ها نه. اگر چندتا از این کارتلهای نفتی، کنترل فروش هیدروژن رو به دست بگیرن، از فرداش میبینی همه خودروسازا تغییر رویه میدن.
پیکان جوانان گوجه ای
۲۹ بهمن ۱۳۹۹بهتر بود نتیجه درگ تو متن لو نمیدادین تمام لذت دیدن فیلم از بین رفت
با تشکر از پدال
ali a.j.g.
۲۹ بهمن ۱۳۹۹لطفا مطلبی درباره تاریخچه خودروهای آلپاین بزارید
?Ali Hossein?
۲۹ بهمن ۱۳۹۹بنز لایک
M2 دیسلایک
نظر شخصی : M2?
Shirko
۲۹ بهمن ۱۳۹۹Just Mercedes ❤️❤️??
Benz
۲۹ بهمن ۱۳۹۹آلپاین واقعا عالی پیش اومد . m2هم که عالی بابنز رقابت کرد ولی بنز اخر برد .
MAHDI
۲۹ بهمن ۱۳۹۹درکل بین این 3 ماشین M2CS در خط مستقیم سریع تره، اما چون اینجا نسخه دستی M2 CS بود که اختلاف خیلی زیادی با نسخه اتومات داره شکست خورد.
چون درگ M2 CS و A45S از CARWOW که اونجا نسخه اتومات M2CS بود زمان 12 ثانیه رو ثبت کرد و A45S مثل همیشه 12.1 ثانیه و در درگ رولینگ نزدیک به 100 متر M2CS از A45s فاصله گرفت.
(فقط نسخه اتومات❤️)
MAHDI
۲۹ بهمن ۱۳۹۹https://www.pedal.ir/%D8%A2%D8%A6%D9%88%D8%AF%DB%8C/%D8%AF%D8%B1%DA%AF-bmw-m2cs-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-a45-%D8%A2%D8%A6%D9%88%D8%AF%DB%8C-rs3/
درگ CARWOW بین M2CS و A45S و RS3 تیونینگ
Kf
۲۹ بهمن ۱۳۹۹Cs یه چیز دیگس اما اینجا آلپین رو انتخاب میکنم کلا از نظر شخصی خودرو های سبک رو بیشتر دوست دارم
Sina
۲۹ بهمن ۱۳۹۹نمیدونم چرا ولی آلپین در کل موفق نبود
شاید اگه انجینش بزرگتر بود تبلیغات منفی که انجین کوچیک براش ایجاد کرده بود از بین میرفت
شاید برای همینه که رفته برقی بسازه ، که واقعا حیف شد
قدرت همیشه تبلیغ بیشتری از وزن داره ، اگه روی موتور بیشتر کار میکردن خیلی بیشتر محبوب میشد
همونطوری که گفته شده M2 CS دستی بوده ، نسخه دوکلاچه بهتر عمل میکنه
بنز A45 که از بس عالیه و توی هاچبک ها بی رقیبه اومده با اسپرت ها مبارزه کرده و اینجا هم عالی کار کرده
این موتور A45 ، با اینکه ۴ سیلندره ، اندازه خیلی V8 ها هیجان انگیز عمل کرده
هر سه عالین اما انتخاب هم A45 و M2 CS هست ، بین این دو تا
Hami
۳۰ بهمن ۱۳۹۹مشکل Alpine موتورش نبود، Alpine در دوران بدی احیا شد، در دورانی که چنین خودروهای دیگه جایی در بازار ندارند، Alpine حدودا ۲۰ سال نبود و وقتی برگشت دیگه دیر شده بود.
اگه مدل A110 پانزده سال پیش وارد بازار میشد و رنو زمانی که Benetton رو خرید اسم تیم Alpine میزاشت، با توجه به قهرمانی ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ و وضعیت بازار اون زمان الان یه پورشه فرانسوی داشتیم.
مدل A110 ساختن تا بعدا مثل پورشه suv بفروشند. بهتر بود در ابتدا یه ماشین halo در سطح بالاتری میساختن.
این ماشین هیچ چیز wow نداره، نه موتور AMG ، نه گیربکس پورشه ولی یه بالانس بینظیر
ماشین شخصی گوردون موری و بنچمارک T50 بوده. موری میگه A110 بهترین سواری و هندلینگ از زمان Evora داره، بهتر از پورشه، بهتر از سوپرکارها.
متاسفانه این بالانس با برقی شدن از بین خواهد رفت. مدیر جدید رنو شدیدا اعتقاد داره که برقی شدن تنها راه سوددهی Alpine خواهد بود.