مرسدس بنز EQS یک شگفتی تکنولوژی است اما همه میدانیم که این خودرو بیشتر برای راحتی و پیمایشهای طولانی طراحی شده تا پرفورمنس. بااینحال، این بدان معنا نیست که سدان الکتریکی مرسدس در پرفورمنس حرفی برای گفتن ندارد. قویترین نسخهٔ EQS به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموع خروجی آنها ۵۱۶ اسب بخار قدرت و ۸۲۸ نیوتن متر گشتاور است و خودرو را ظرف ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسانند.
خب با توجه به این مشخصات، EQS از لحاظ پرفورمنس در برابر دیگر سدانهای الکتریکی لوکس چگونه عمل خواهد کرد؟ کاواو با قرار دادن این خودرو در برابر آئودی E-Tron GT، تسلا مدل S و پورشه تایکان قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد اما در اینجا یک مشکل وجود دارد. EQS حاضر در این رقابت از نوع پایهٔ ۴۵۰ است که فقط یک موتور الکتریکی روی محور عقب خود با تنها ۳۲۹ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین، مرسدس نهتنها ضعیفترین عضو این گروه محسوب میشود بلکه با ۲۴۸۰ کیلوگرم وزن، سنگینترین و گرانترین هم هست.
از سوی دیگر، قویترین عضو جمع یعنی تسلا مدل S 100D تقریباً دو برابر مرسدس قدرت دارد و حدود ۲۰۰ کیلوگرم هم سبکتر است. پورشه تایکان 4S و آئودی E-Tron GT هم از لحاظ قدرت و وزن تقریباً همسطح هستند. با این شرایط، احتمالاً انتظار دارید EQS هیچ شانسی در این رقابت نداشته باشد و درست هم هست زیرا در اولین درگ این خودرو بیشتر یک مهمان افتخاری بود اما از بین سه سدان الکتریکی دیگر، کدامیک سریعترین است؟ پاسخ را در ویدئوی زیر ببینید.
Reza Waffen SS
۲۵ مرداد ۱۴۰۰انتخابم بی چون و چرا مرسدس EQS 👍👍👍
ممد ژانگولر
۲۵ مرداد ۱۴۰۰تسلا تو تست ترمز و شتاب اولیه طرفدارهاشو شرمنده کرد.
ولی بجاش تا دلت بخواد ساده و باهوشه 💪
King+918
۲۵ مرداد ۱۴۰۰من فکر میکنم بنز حتی در حد قیاس با باقی هم نبود . از همه بهتر هم طبق معمول پورشه بود
جناب ایکس
۲۵ مرداد ۱۴۰۰بنظرم برعکس بقیه مواقع اینجا بنز بیشتر پول امکانات خورده و یه مقدارم برند. البته بنظرم بین همه اینا بنز ماشین خیلی بهتری برای خانواده و برای زندگیه. حتی من که عشق ماشینم اگه 100 هزار پوند داشتم همشو میدادم بنز چون از امکانات و سیستم صوتی تصویری ای که داره خیلی خوشم میاد. هر چقدر هم که شتاب بقیه زیاد باشه، چون من با شتاب گرفتن الکتریکی ها حال نمیکنم بازم انتخابم بنزه. JUST EQS
Kf
۲۵ مرداد ۱۴۰۰فقط مرسدس جوریه ک انگار داره میگه با این قدرت من چ غلطی بکنم
Philipp
۲۵ مرداد ۱۴۰۰حضور EQS تله جذب مخاطب بود توی این ویدیو
توی دو روز نزدیک 1.5 میلیون بازدید داشته
وگرنه برای دیدن عملکرد اصلی EQS باید تا رونمایی نسخه AMG صبر کرد
محمدرضا
۲۵ مرداد ۱۴۰۰نسخه amg باید با مدل s plad رقابت کنه که قطعا شکست سنگینی میخوره.البته فقط در بحث شتاب
Kf
۲۵ مرداد ۱۴۰۰بزار بعرفی بشه بیاااد تست کنه بعدا قطعا قطعا بگین
OMID
۲۵ مرداد ۱۴۰۰خیر مقایسه نمیشه
EQS به شدت لوکستره و پرفورمنس هدفش نیست اصلا
وزن ۲.۵ تنیش هم نشون میده این مسئله رو
RezaRs
۲۵ مرداد ۱۴۰۰بازار هدفش بازار لوکساست نه صفر تا صدو و شناب و اینا
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۵ مرداد ۱۴۰۰اصلا مدل پلاد هم ول کنید حتی برای رقابت با پورشه و آئودی هم باید آامگ بیاد ، هر چمد من مطمئنم نبابد انقد با قاطعیت بگین قطعا چون بنز شرکت معجزه هاس از جمله گرفتن ۴۲۰ اسب از یه موتور ۲ لیتری
hssn
۲۵ مرداد ۱۴۰۰البته حدود ده سال قبلش این معجزه از لنسر EVO X سردراورد
جناب ایکس
۲۵ مرداد ۱۴۰۰بشدت منتظر Mercedes-AMG EQS هستم
AMG GT R
۲۵ مرداد ۱۴۰۰من eqs رو میخرم چون لوکس ترین هست همچنین شارژ رایگان داره و البته بسیار زیبا هست
Mad.z.Max
۲۵ مرداد ۱۴۰۰پول شارژشو قبلا گرفته چون :)) مرد حسابی نسخه ضعیفش نسبت به نسخه های دوموتوره بقیه، ۲۰ هزااااااار پوند گرونتره! شارژ رایگان؟ :))
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۵ مرداد ۱۴۰۰هر موقع دستت رسید بعد تصمیم بگیر!
MAHDI
۲۵ مرداد ۱۴۰۰آئودی از همه جذاب تره و پورشه هم بهترین عملکرد رو داره و در جایگاه بعد بازم آئودی نسبت به قدرتی که دارن.
اما چیزی که واسه من جالب بود اینه که پورشه تایکان 4S با 570 اسب بخار و 650 نیوتن گشتاور و آئودی E. TRON با 523 اسب بخار و 640 نیوتن و تسلا مدل S با 605 اسب بخار و 585 نیوتن گشتاور به ترتیب زمان های 11.8 و 12 و 12.4 رو ثبت کردن در حالی که M3 کامپتیشن نسخه محرک عقب در همین مجله زمان 11.4 ثانیه رو ثبت کرد با 510 اسب بخار و 650 نیوتن گشتاور.
(( یعنی این خودروها با وجود الکتریکی بودن و با وجود قدرت و گشتاور بیشتر و با وجود چهار چرخ محرک بودن کندتر از یه سدان بنزینی محرک عقب با قدرت کمتر بودن. و دلیل سریع تر بودن نسخه های بالاتر الکتریکی ها بخاطر قدرت و گشتاور بسیار بیشتر اونا نسبت به سدان های بنزینی بوده))
Kf
۲۵ مرداد ۱۴۰۰اونا کند نبودن M3 جدید خیلی سریعه
MAHDI
۲۵ مرداد ۱۴۰۰گشتاور تسلا 687 نیوتن هستش که من اشتباه نوشتم 🙏
A.....She only reminds Me of love.....A
۲۵ مرداد ۱۴۰۰چرا همش میخواهی بی ام و رو بالا ببری به هر قیمتی هم که شده
Philipp
۲۵ مرداد ۱۴۰۰چون توی پرفورمنس حرف ندارن
هنوز من باورم نمیشه که چجوری سال 1981 از سه لیتر 250 اسب گرفتن
جناب ایکس
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ببخشید منظورتون کدوم مدل 1981 بی ام و هست؟
Philipp
۲۵ مرداد ۱۴۰۰@جناب ایکس
M3 E30 Sport Evolotion از یه موتور 6 سیلندر خطی 2.5 لیتری 238 اسب قدرت میگرفت
یانکی
۲۵ مرداد ۱۴۰۰خودت بهتر از همه میدونی تسلا مدل s100d درگ400متر رو تو 10.8 میزنه.کارواو فقط جنبه تفریحی داره و به هیچ عنوان نمیشه معیار سنجش عملکرد قرار بدیش.در ضمن هیچ وقت آمریکایی نمیاره اگرم بیاره به دنبال ضهیف نشون دادنشه.مثل سریعترین ماشین تولیدی بنزینی فعلی دنیا داج چلنجر دیمون که از قصد رو زمین پر از آب آورده بود و تایم 11.3 گرفته بود در حالی که همه دنیا میدونن دیمون 9.6 میزنه.
Mad.z.Max
۲۵ مرداد ۱۴۰۰اصلا اون دیمن که اورده بود یجوره پوکیده ای بود انگار، دست دومه داغونی بود خدایی از رو قیافش میشد فهمید! اصن انگار گشته بودن یه دیمن داغون پیدا کرده بودن، شبیه ماشینای تصادفی و رنگ شده تو ایران بود، جدی میگم :))
منم موافقم که تایم خیلی ضعیفی با دیمن گرفت. کلا مت از کانالش پول خوبی درمیاره فقط و باید به چشم فان نگا کرد.. (هر ۱۰۰۰ بازدید یوتوب حدود ۱۸ دلار درامد داره، هر ویدیوی مت حدود ۵۰۰هزار ویو میخوره به بالا، که ویدیوی میلیونی هم کم نداشته تا الان، هفته ای چنتا ویدیو هم میذاره، دیگه شما خودتون پیدا کنین پرتقال فروش را)
mos
۲۵ مرداد ۱۴۰۰تو پست کوروت جوابتون رو دادم آقای با سواد منتظر جواب قانع کننده هستم!
جناب ایکس
۲۵ مرداد ۱۴۰۰تا اونجا که من میدونم هر 1000 تا 2 تا 3 دلار بودا!
MAHDI
۲۵ مرداد ۱۴۰۰اینجا نسخه S100D تسلا نیست، مثل تایکان که نسخه 4S هستش نه توربو و توربو S همینطور آئودی که نسخه RS نیست.
porsche
۲۵ مرداد ۱۴۰۰فقط لاو کارز
Hamid
۲۵ مرداد ۱۴۰۰انتخابم اون هر چیزی بجز مرسدس!
چیه آخه ضعیف تر و گرون تر!
A.....She only reminds Me of love.....A
۲۵ مرداد ۱۴۰۰مافازا اخوی
•Mohamad•
۲۵ مرداد ۱۴۰۰صبر داشته باش تا نسخه AMG بیاد
abdi_mahdi
۲۵ مرداد ۱۴۰۰eqs ماشین لوکسه نه پرفرمنس
Kf
۲۵ مرداد ۱۴۰۰چیزی Carwow حالیش نیست
Mad.z.Max
۲۵ مرداد ۱۴۰۰درست میگی، قدرت نصف، قیمت ۲۵درصد بالاتر از نسخه های دوموتوره بقیه، ۵۰ درصد بیشتر از نسخه های تک موتوره بقیه. واقعا نمیدونم چرا باید مرسدس ای کیو اس رو خرید غیر از شو آف
Philipp
۲۵ مرداد ۱۴۰۰اولا که اون پول مال چرم داخل ماشین و اون ابر کامپیوتر جلوشه + پول حمل بزرگترین باتری استفاده شده
دوما که این یه سدان واقعیه و روی چیزایی که برای یه سدان واقعی مهمه سرمایه گذاری شده
از جمله: دایره چرخش برد ترمز (که دیدیم 200 کیلو بیشترو فقط یک متر بعد از تایکان نگه داشت) طراحی داخلی دید و غیره
نه شتابو حداکثر سرعت!
بعدشم از جانشین برقی S-class انتظار داری ارزون باشه؟ مگه در مورد تویوتا و فولکس داری صحبت می کنی؟
Hamid
۲۵ مرداد ۱۴۰۰چه ربطی داره
اصلا روکش طلا بکشن رو ماشین!
در نهایت نه زیباست بیرونش
نه پرفورمنس عالی داره
نه ارزون تره!
واقعا بجز تعصب هیچ چیزی باعث نمیشه بری سمت مرسدس
ابر کامپیوتر رو که همه دارن …
اگه اس کلاس میخوای خب میری اس کلاس میخری دیگه نسخه الکتریکیش چ صیغه ایه!
Philipp
۲۶ مرداد ۱۴۰۰@amgc63
من نگفتم که ماشین عالی ایه که
انتخاب خودمم بین این و S-class S-class هستش
ولی این قیمت دلیل داره و برای بنز معقوله
Mad.z.Max
۲۷ مرداد ۱۴۰۰تعجبم از اینه که همیشه افرادی که اهل توجیهن، یچیزی پیدا میکنن واسه توجیه..
آئودی و پورشه لوکس نیستن ولی ای کیو هست!
پرفورمنس ماشین تو روز روشن نصف بقیس
نصف
حالا توش از چرم کله کرکس قفقازی رو به انقراض استفاده کرده باشن اصلا!
پک باتریشم حتی از چنتا رقیب چینیش کوچیکتره، اونا ۱۲۰ کیلوواتی گذاشتن. همین شرکت گک یه نمونش که پدالم مطلبشو گذاشت، توی ۱۰ دیقه هم ۸۰ درصد باتریش شارژ میشه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۵ مرداد ۱۴۰۰معلومه پرسدس میبازه ، چرا خنگ بازی در میارن ، پورشه نسخه 4s هست ، آئودی هم نسخه rs ، پس با این حساب مرسدس باید نسخه amg میبود ، یکم ص،بر کنید amg واد بازی شه اونموقه یه قدرتی نشون میده که کیف کنین
Amin
۲۵ مرداد ۱۴۰۰کلا درگ های درگ تایمز هیچکدوم نیست که کامل باشه ، همیشه یه چیزی بوده یه مشکل اساسی
Mad.z.Max
۲۵ مرداد ۱۴۰۰این کار وَو بود البته. ضمن اینکه از نظر قیمتی مرسدس ۱۰۰۰۰۰پونده، اون نسخه های اسپورد ۸۰هزارتا!!!
Mad.z.Max
۲۵ مرداد ۱۴۰۰اگه نسخه ای ام جی میاوردن که قیمتش لابد ۲۰۰۰۰۰هزار تا میشد که!
بابا چرا منطق رو کلا شوت کنیم کنار، خب خودت میگی این ضعیفترین نسخه بنزه اونا نسخه های پرفورمنسن، خب این نسخه ضعیفه ۲۰هزار پوند از اون نسخه های پرفورمنس گرونتره! لطفا از لوکس بودنه اضافی هم چیزی نگو که پورشه و آئودی ماشیناشون کاملا لوکسن! تسلا هم هست حتی، ولی به هرحال آلمانیا رو گفتم که خودت مطمئنم بهتر از من میدونی..
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۵ مرداد ۱۴۰۰بنز داشتن هزینه داره ، همونطور که بوگاتی شیرون با شتاب و پرفورمنس یه پورشه ۹۱۱ ۳ میلیون دلاره ، بنز یه سدان واقعیه ، هیچکس با خانواده و یه صندوق عقب پر از بار مسابقه درگ نمیزلره ، بلکه با استفاده از هایپر اسکرین ماساژورشو روشن میکنه و از سفرش لذت میبره ، در ضمن بازم سر حرفم هستم که که وقتی اون سه تای دیگه نسخه پرفورمنسشونو اوردن بنزم باید نسخه پرفورمنسش مسابقه میداد ، ربطی هم به قیمت ندابه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۵ مرداد ۱۴۰۰اونایی که میگن چرا مرسدس گرونتره لطفا یه نگاه به کابین مرسدس و آپشناش بندازن ، مرسدس حتی با اینکه این مدل قویترین نسخه و نسخه اصلیش نیست سنگ تموم گذاشته
امیر
۲۵ مرداد ۱۴۰۰من مرسدس رو انتخاب می کنم.
دلیل اول : چون از ماشین های تپل مپل خوشم میاد. EQS هم این شکلی
دلیل دوم : چون من ماشین الکتریکی رو برای راحتی می خرم نه پرفورمنس چون اگر
ماشین پرفورمنس بخوام قطعا یه ماشین بنزینی انتخاب می کنم که لذت ببرم.
دلیل سوم : EQS شارژ رایگان داره البته که آئودی هم داره.
امیر
۲۵ مرداد ۱۴۰۰البته نظر شخصی بود.
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۲۵ مرداد ۱۴۰۰نسخه پایه رو میندازن به جون رقبای فول 😐 اصلا هدف ساخت EQS پرفورمنس نیست ولی هدف ساخت تسلا و پورشه بیشتر پرفورمنس هست آئودی هم همینطور .
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۵ مرداد ۱۴۰۰شارژ رایگان مثل ناهار مجانی میمونه ، هیچوقت نباید از دستش داد 😂
ماکان
۲۵ مرداد ۱۴۰۰سلام . با اینکه می دانم هنوز تا زمان رونمایی و معرفی رسمی اش زمان زیادی باقی مانده ، اما در هر صورت بگویم که من خیلی دوست دارم که انشاالله بعد از معرفی رسمی و تولید آن ، قوی ترین نسخه بی ام و i7 هم بیاد و با این خودروها مسابقه دهد .
akrh78
۲۵ مرداد ۱۴۰۰راننده مرسدس غرق در چرم و چوب و لاکچری اون عقبا داشت برا خودش سوت میزد و رانندگی میکرد و با خودش میگفت اینا دارن چیکار میکنن اون جلو
ارشیاsvj
۲۵ مرداد ۱۴۰۰اگه بخوام یکیشونو بخرم که هیچی.
ولی اگه یه روز اونقدر سنگ بزرگی بخوره تو سرم که یکیشونو بخرمم که نه پولشو دارم و هم اینکه اون سنگی که باعث بشه اینارو بخرم اونقد بزرگه که فاتحهههههه.
🤣🤣🤣🤣🤣
ولی بین مزخرفا به نظرم ائودی چون قیافه اش فوق العاده زیباست.
(JONATHAN (TESLA
۲۵ مرداد ۱۴۰۰این مضحک ترین معیاری هست که میشه
باهاش مقایسه کرد
نه میزان شارژ خودرو ها مشخص
نه وضعیت لاستیک ها مشخص
نه وضعیت کلی خودرو ها
نه توانایی راننده ها مشخص
صرفا برای بازدید بیشتر ویدیو چنین درگ هایی
انجام میشه و فاقد هرگونه جنبه علمی و منطقی و اصولی هستش
وزن بالای eqs به خاطر پک باتری بزرگش هست
اشتباه بزرگی بود این پک باتری بزرگ
مهدی
۲۵ مرداد ۱۴۰۰بالاخره carwow یه درگ جذاب و اصیل انجام داد
مهدی
۲۵ مرداد ۱۴۰۰و به نظرم بنز باید بیشتر رو موتور EQS کار میکرد و به نظرم خدایی قدرتش خیلی کمه اما امکانات و اپشن هاش و لوکس بودنش باعث ندیدن این مشکلات میشه
جناب ایکس
۲۵ مرداد ۱۴۰۰درگ صرفا جهت کسب درآمد بود
علی
۲۵ مرداد ۱۴۰۰پورشه آئودی ماشین های جذابی هستند بقیه سدان های برقی چنگی به دل نمیزنن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۵ مرداد ۱۴۰۰همش جاروبرقی،چه بنز باشه چه تسلا اصلا با برقی حال نمیکنم،صدای پنکه مانندشون که بماند چقدر رو مخه…
حسین دهمرد
۲۶ مرداد ۱۴۰۰من احساس میکنم بنز رو از قصد زشت طراحی کردن که تو نسل بعدی جبران کنن.
چون به هر حال فروش نسخه ی برقی نسل بعدیش مهم تره. اینو واسه دست گرمی زده.
آریا ماشین
۲۷ مرداد ۱۴۰۰تسلا پرفورمنس خوب کیفیت پایین و به اندازه رقبا لوکس نیست
بنز لوکس و با کیفیت به اندازه رقبا سریع نیست
آئودی و پورشه انتخاب های بهتری هستن که من تایکان رو انتخاب میکنم