مرسدس G65 AMG خودرویی استثنایی بود. این یک آفرودر واقعی با یک نیروگاه V12 توئین توربو زیر کاپوت بود که پرفورمنسی دیوانهوار را در آفرود و آنرود فراهم میکرد؛ اما در نسل جدید G کلاس که در سال ۲۰۱۸ به بازار آمد، ارائهٔ نسخهٔ V12 خاتمه یافت و بهطور غیرمستقیم مدل G63 با موتور V8 جایگزین آن شد. این تصمیم مرسدس خیلیها را ناامید کرد اما آیا واقعاً در یک اسیووی آفرودی به موتور V12 نیازی هست یا یک موتور کوچکتر ۴ لیتری V8 توئین توربو میتواند بهتر عمل کند؟ درگی از ArabGT میخواهد به این سؤال پاسخ دهد.
پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 توئین توربوی G63 با ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور، خروجی فوقالعادهای دارد و موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی G63 با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر، در برابر آن حرفی برای گفتن نخواهد داشت. بااینحال، G63 به میزان قابلتوجهی از G65 سبکتر است و به همین دلیل طبق اعلام سازنده، ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه این زمان در نسخهٔ دوازده سیلندر ۵.۳ ثانیه است.
رقابت این دو G کلاس قدرتمند با درگ از حالت ایستاده آغاز میشود که در اینجا G63 لانچ خوبی نداشت و تا پایان مسیر نتوانست از G65 پیشی بگیرد. بااینحال نمیتوان G کلاس V12 را خودروی سریعتری دانست زیرا در اینجا فقط واکنش کُندتر راننده باعث باخت نسخهٔ V8 شد. علاوه بر این، در مسابقات رولینگ هم G63 بهخوبی تواناییهای خود را نشان میدهد. برای دیدن نتایج کامل رقابت این دو G کلاس، ویدئوی زیر را تماشا کنید.
مشخصات فنی
مرسدس G65 AMG | مرسدس G63 AMG | |
پیشرانه | ۶ لیتری V12 توئین توربو | ۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۳۰ اسب بخار | ۵۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۰۰۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۸۳۵ کیلوگرم | ۲۴۶۰ کیلوگرم |
قیمت | ۲۲۳,۶۹۵ دلار | ۱۵۷,۵۰۰ دلار |
R@m!n
۵ مرداد ۱۴۰۰بنظرم موتور سنگین V12 برای این ماشین خیلی زیاد و غیر ضروری بود. تصمیم بنز کاملا درست بود موتور سبک تر، پیشرفته تر، با بازده بهتر.
mahan
۵ مرداد ۱۴۰۰دقیقا v8 کاملا براش بسته.g550 خودروی قابلی و بی نقصی هست چه برسه g63
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۵ مرداد ۱۴۰۰نسل جدید واقعا قشنگتره مخصوصا بخش چراغای جلو و دیفیوزر و اینطور که معلومه تونستن با یه ۸ سیلندر جای خالی ۱۲ سیلندرشون رو پر کنن که این واقعا تحسین برانگیزه ، در کل من g63 رو به g65 ترجیح میدم و اینکه من کلا آدمی نیستم که از روی قیمت تصمیم بگیرم ولی این تفاوت دیگه خیلی زیاده و اینطور که معلومه در عملکرد تفاوت چندانی نداره و تازه قدیمیتره برای همین من نسل جدیدولی ۸ سیلندر رو به نسل قدیم ولی ۱۲ سیلندر ترجیح میدم مخصوصا با اون کابین رویاییش
A.....She only reminds Me of love.....A
۵ مرداد ۱۴۰۰از گنگ شون خیابونا جلوشون جفت میکنند!.!
بهنام
۵ مرداد ۱۴۰۰این اختلاف وزن فقط بخاطر موتور V12 نیست نسل جدید تو پلتفرم و سایر اجزای بدنه سبک سازی تر شده همچنین از سیستم انتقال قدرت پیشرفته تری استفاده میکنه به همین خاطر تو درگ به راحتی برنده شد ولی اگه نسل جدید هم V12 بود قطعا برنده V12 می شد
parsa_ashgh.mashine
۵ مرداد ۱۴۰۰یاساشین بنز این محصول یا سری g رو عاشقشم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ مرداد ۱۴۰۰بچهها کدومشون v12هستش؟
جفتشون خیلی قشنگن البته…
🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪
۵ مرداد ۱۴۰۰اونی که تو عکس اول دست راسته
GT
۵ مرداد ۱۴۰۰اون که قدیمی تره و چراغ هاش LED نیست V12 هست
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۵ مرداد ۱۴۰۰نسل قبل
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۵ مرداد ۱۴۰۰همونی که دیلایت جدا از چراغ دار
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ مرداد ۱۴۰۰مرسی امیررضا جان🙏🌹
BMW
۵ مرداد ۱۴۰۰آبتین جان همونی که جلوپنجره جدید AMG نداره
همونی که به قول دوستمون دیلایت هاش از چراغ ها جدا هست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ مرداد ۱۴۰۰ممنون از راهنمایی دوستان🙏🌹
Reza Waffen SS
۵ مرداد ۱۴۰۰G65
🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪
۵ مرداد ۱۴۰۰ماشین به اینا میگن 👌👏
مهدی
۵ مرداد ۱۴۰۰به نظرم این دو ماشین رو باید تو لیست ماشین هایی بزارن که تو خیابون توجه همه رو جلب میکنن به خصوص اگه یه ادم از روبرو ببینتشون
AMG GT R
۸ مرداد ۱۴۰۰من نسل جدید با انجین v8 رو بیشتر دوست دارم