در این درگ شاهد نبرد بسیار جذابی هستیم. نبرد میان دو سوپرکراساوور، دو بلندقامت قدرتمند از آلمان و ایتالیا. این دو ماشین آلفارومئو استلویو کوادروفولیو و مرسدس-آامگ GLC63 هستند. روی کاغذ این دو کراساوور اسپرت تقریباً برابر هستند. آلفا در زیر کاپوت خود یک نیروگاه ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور را پنهان کرده درحالیکه صدای غرش یک ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور هم از سینهٔ مرسدس به گوش میرسد.
علاوه بر این، هردو خودرو چهارچرخ محرک هستند، هردو وزنی تقریباً یکسان دارند و هردو رکورد پیست نوربرگرینگ را شکستهاند. در این پیست در ابتدا آلفا رکورددار بود اما چندی بعد مرسدس با دو ثانیه کمتر، رکورد ایتالیاییها را شکست و سریعترین شاسیبلند جهنم سبز لقب گرفت؛ بنابراین رقابت بسیار سخت و نزدیکی بین این دو کراساوور اسپرت جریان دارد. البته دراینبین تفاوت واقعی میان این دو ماشین در گشتاور آنها است یعنی جایی که پیشرانهٔ ۴ لیتری بزرگتر مرسدس با دو سیلندر بیشتر، مزیت خود را نشان داده و ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید میکند.
بااینحال به نظر شما در این نبرد جذاب و دیدنی، کدام خودرو پیروز میشود، آیا استلویو با تکیه بر نیروگاهی که از اسب رقصان مارانلو گرفته میتواند زودتر به خط پایان برسد یا این کراساوور اشتوتگارتیها است که با استفاده از گشتاور بیشتر خود بر حریف خوشچهرهاش غلبه میکند؟ برای دریافتن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را مشاهده کرده و از دیدن رقابتی حساس و تماشایی بین این دو بلندقامت اسپرت لذت ببرید.
مقایسهٔ مشخصات فنی
مرسدس GLC63 S | آلفا استلویو QV | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 | ۲.۹ لیتری V6 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
مصرف سوخت | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی |
وزن | ۲۰۴۰ کیلوگرم | ۱۹۱۵ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۸۱,۷۴۵ دلار | ۸۱,۳۹۰ دلار |
[دانلود ویدئو]
مهدی
۷ اسفند ۱۳۹۷بنزGLC63 هم عملکرد بهتری داره وهم طراحیش بهتره نسبت به آلفا.
تاپ گیر درگ های جذابی انجام میده.کوتاه.فیلم برداری خوب وباکیفیت
ایمان
۷ اسفند ۱۳۹۷دوتاشون عالین ولی ۲ سیلندر اضافه و صد نیوتن متر گشتاور بیشتر مرسدس بنز کار خودشو کرد
ولی عجب موتوری ساخته فراری دست مریزاد
ارش
۷ اسفند ۱۳۹۷همانا مرسدس.
AMG 63
۷ اسفند ۱۳۹۷داخل متن به ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور اضافى مرسدس اشاره شد ولى ۱۲۵ کیلو وزن بیشتر نسبت به آلفارومئو جز داخل جدول هیچ اشاره اى بهش نشد !
جدول مشخصات رو هم لطفاً کامل بنویسید .
مرسدس تو این درگ ۰-۶۰ مایل رو تو ۳.۶ میزنه و ۴۰۰ متر رو در ۱۲.۰۷ . شگفت انگیزه
shirko
۷ اسفند ۱۳۹۷بهترین ماشین دنیا قطعا بنزه ، با هیچ ماشینی قابل مقایسه نیست !!
M
۸ اسفند ۱۳۹۷یعنی هنوزم همچین ماشین بازایی هست ن؟
452 تا کامنت داده هنوز اینطوری حرف میزنه !
یه درگ برنده شده انقد ذوق زده میشه میگه همه ماشیناش بهترین ماشینای دنیان و هیچکی حتی باهاش قابل مقایسه نیست
یعنی هرکی آئودی و بی ام و و پورشه و لینکلن میخره هیچی حالیش نیست تو خوبی !
بنز یکی از بهترین هاست اما چند تا رقابت نشونت بدم که قابل مقایسه که سهله بنز شکست خورده؟
Amir
۷ اسفند ۱۳۹۷چه میشه گفت، GLC خیلی سریعه بدجور سریعه!من البته آلفا رو بیشتر دوست دارم به خاطر جذابیت فوق العادش و موتور بی نظیرش که دستپخت فراریه.
احمدرضا
۷ اسفند ۱۳۹۷من که آلفا رو بهتر میپسندم
البته به خوب بودن بنز شکی نیست
mazaher
۸ اسفند ۱۳۹۷بنز بهترین عملکرد رو داره.
OMID
۸ اسفند ۱۳۹۷بنز که خیلی خوبه ولی من که نمیتونم از موتور فراری دل بکنمم
emad1990
۸ اسفند ۱۳۹۷زمان بسیار خوبیه برای یه کراس اور 1.9تنی
بنز e63 با موتور قویتر و مزیت سدان بودن زمان 12 ثانیه رو داره
اختلاف واقعا ناچیزه