پورشهمرسدس بنز

جدال جانانه پورشه پانامرا توربو و مرسدس E63 S

با اینکه نسل جدید پورشه پانامرا توربو یکی از سریع‌ترین سدان های چهار درب دنیاست اما مرسدس-ای‌ام‌جی E63 S مدل ۲۰۱۸ نه تنها قدرت بیشتری داشته بلکه سبک‌تر نیز هست.


خب اما این سؤال پیش می‌آید که مزیت‌های فرزند خلف مرسدس برای شکست دادن پانامرای گران‌تر کافی هستند؟ این دقیقاً همان سؤالی است که دست‌اندرکاران Evo خواسته‌اند جوابش را پیدا کنند.

Evo در نظر داشته بفهمد آیا مرسدس-ای‌ام‌جی E63 S در مسابقه خط مستقیم می‌تواند پانامرا توربو را شکست دهد یا خیر.


در روی کاغذ می‌بینیم که E63 S دارای پیشرانه‌ای با خروجی ۶۰۴ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری بوده و در مقابل، پانامرا توربو دارای قدرت ۵۴۲ اسبی و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری می‌باشد. مرسدس در بحث شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیم ثانیه سریع‌تر بوده و البته ۱۱۵ کیلوگرم نیز سبک‌تر است.

[دانلود ویدئو] اما در زمان مسابقه درگ دیده شد که هر دو خودرو دقیقاً در زمان ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و تفاوت جزئی در زمانی که شتاب گیری از سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت شروع می‌شود پدیدار می‌شود.


اگرچه رکورد طی مسافت ۴۰۰ متر هر دو خودرو بسیار نزدیک است اما شتاب صفر تا ۲۵۷ کیلومتر در ساعت این‌گونه نیست. اگر مشتاقید بدانید این دو خودرو چگونه در برابر یکدیگر قد علم می‌کنند حتماً ویدئوی زیر را تماشا بفرمایید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. PaRHaM

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    مرسدس چ قدر جالب سریع تر بود
    مخصوصا تو ۰تا ۱۲۰ و ۰ تا ۱۶۰ مایل

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      چیزی که به وضوح تو نسل جدید E63 s مشخصه، عملکرد بهبود یافته لانچ کنترلشه، بخشی از شتاب خوبشم مدیون همین سیستمه.

    2. dice

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خیلی شرمنده که زیر پیست اول ریپلای کردم
      ولی باید اینو بگم اون دسته از عزیز هایی که خیلی روی اینکه تو یه کلاس نبودن این ماشین ها مانور می دن باید بگم که اگر واقعا بخواییم ریز بشیم تو این قضیه .. رقیب های پانامرا ..استون مارتین راپید اس و فراری gt4 همشون اسپورت بک هستن ولی cls 63 , و M6 و rs7 فست بک…
      ولی خب مقایسه پانامرا با فراری GT4 یکم غیر عادیه چون داخل فراری به اندازه پانامرا لوکس نیست و پانامرا هم به اندازه اون سریع نیست… استون مارتین راپید اس هم که کلا روی سرعت مانور نمی ده و روی لوکس بودن بیشتر تاکید داره و قیمت خیلی بیشتر عملا مقایسه چرتی می شه..
      پس به ناچار پانامرا رو بافست بک ها مقایسه می کنن…
      (حالا چرا می گم پانامرا فست بک نیست؟ چون می شه گفتماشین فست بکی که درب صندوق عقب مثل لیفت بک ها باز بشه… می شه اسپورت بک
      یا یک دلیل اینکه پانامرا اساسا لوکس تر ساخته می شه…چون کلاس ماشین این رو می طلبه..و رقیب اصلی بدون قید و شرط پانامرا amg gt سدان هستش که قراره در اینده معرفی بشه )

  2. الف.ی

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    عالین حرف ندارن
    اگر هم اختلافی بینشون باشه کمتر از قطر تار مو آدمه
    به هر حال رای من بنزه

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      البته اینم در نظر بگیر که پانامرا تو یه کلاس متفاوت قرار می‌گیره و در اصل باید با CLS مقایسه شه، با توجه به عملکرد عالی مرسدس، مطمئنم نسل بعد CLS هم پیروز دوئل با پانامراست.

      1. Serial winner

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        مطمئنم پانامرا توربو اس هیچ حریفی رو بدون شکست دادن رها نمی‌کنه

        1. الف.ی

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          فرشاد درست میگه
          اینو فراموش نکن که این رقیبه یه مقداری زیادی قویه مجید

        2. Serial winner

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز اینا اصلا رقیب هم نیستن که با هم مقایسه بشن .

          آیا ۹۱۱ توربو میتونه رقیب S65 باشه ؟ ۹۱۱ توربو می‌تونه به شکست ⁦دادن اس ۶۵ در درگ افتخار کنه ؟
          جواب هر ۲ سوال «خیر» هست.

          هر ماشینی باید با هم کلاس خودش مقایسه بشه . رقیب پانامرا CLS 63 هست ( اس کلاس ) ، نه M5 و E63 S .
          CLS63 و‌ پانامرا توربو مشخصاتشون خیلی به هم نزدیکه ، چون رقیب مستقیم همدیگه هستن.

          غول ۲ تُنی پورشه رو اومدن در مقابل سدان میدسایز قرار دادن ! پیش‌بینی شکست پانامرا در این درگ ، هوش انیشتین نمیخواد

        3. Serial winner

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          پورشه در هر کلاسی که وارد بشه و آستین هاش رو برای ساخت هر محصولی که بالا بزنه ، همیشه بهترین ماشین در اون کلاس رو‌ میسازه .
          به قول مهران ، Ever ahead …

        4. mehran911

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          خودتم میدونی
          خیییییلی دوستت دارم مجید

        5. Serial winner

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          منم همچنین مهران جان

        6. الف.ی

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          اِ اینجوریه؟ پس The best or nothing
          مجید یه انتقادی ازت میکنم کاملا دوستانه و برای اینکه میخوام یه مقدار منطقی تر بشی
          یادته یه مدت زیادی قبل با هم بحثی داشتیم سر اف 12 و اونتادور؟
          من گفتم اف 12 نباید با اونتادور مقایسه بشه و مقایسه صرفا فانتزیه چون همکلاس نیستن ولی تو گفتی مقایسه کاملا منطقیه و استناد کردی به اینکه چند تا مجله معتبر مقایسشون کردن پس با هم قابل مقایسه هستند. یعنی فاکتور مجلات
          حالا اینجا فاکتور هم کلاس بودن رو مد نظر قرار میدی و به مجلات توجهی نداری!!!!!!!!!!
          دوست عزیز من نمیشه که برای اثبات نظر خودت هر دفعه از یه چیز استفاده کنی اگر واقعا به نظر مجلات اهمیت میدی باید قبول کنی که از نظر مشخصات اسپرت اینجا پانامرا قافیه رو به بنز باخته اگه همکلاس بودن مهمه که پس باید قبول کنی اف 12 و اونتادور هم همکلاس نیستن اونجا برگشتی گفتی به من حکایت آدمی که نمیخواد بفهمه
          فقط یه انتقاد دوستانه بود همین

        7. Serial winner

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          الف ی دوست عزیز
          عزیز جان باور کن برای من فرقی نمی‌کنه بنز برنده بشه یا پورشه. هر ۲ برام محبوبن. واقعا چیزی که فکر میکنم رو میگم. به نظر من اونتادور رقیب ۸۱۲ هست و پانامرا رقیب CLS۶۳.
          .
          دوست عزیز من اف۱۲ و اونتادور رو بر روی کاغذ مقایسه کردم و گفتم رقیب هم هستند ، در روی کاغذ ، بدون توجه به ظاهر اتومبیل و محل قرار گیری موتور و … ، اونتادور و اف۱۲ از نظر قدرت و گشتاور اختلاف بسیار کمی با هم دارن ، اونتادور گشتاور بیشتری داشت و اف۱۲ قدرت بیشتر . وزن اونتادور ۱۷۱۹ کیلوگرم و اف‌ دوازده ۱۶۹۹ کیلو. موتور هر دو ۶/۵ لیتری وی۱۲. (TDF).
          درسته از نظر ظاهر تفاوت این ۲ ماشین زیاده ولی روی کاغذ «خیلی» به هم نزدیک‌ند.
          .
          در مورد ای۶۳ اس و پانامرا نه روی کاغذ ربطی به هم دارن و نه در ظاهر.
          در تمام عکس های این صفحه و تمام قسمت های ویدیویی که برای دانلود گذاشته شده متوجه اختلاف سایز این ۲ ماشین و بزرگی جثه ی پانامرا می‌شی ضمن اینکه این دو از ۲ کلاس متفاوت هستند.
          روی کاغذ پانامرا حدود 50 اسب بخار و 100 نیوتن متر از بنز ضعیف تره. وزنش ۱۱۵ کیلو سنگین تره. اختلاف ، خیلی زیاده.

          در درگ وقتی ۲۰۰ متر طی میشه و سرعت به بالای ۱۵۰ کیلومتر میرسه ماشین سنگین شروع می‌کنه به فاصله گرفتن و عقل افتادن. البته این رو جایی نخوندم و تجربه ی شخصی خودمه.

        8. الف.ی

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          کاری با لایک و دیسلایک ندارم ولی انصافا از این بحث کردن ها خیلی خوشم میاد
          گفت و گو و تبادل نظر همراه با حفظ احترام
          دمت گرم مجید
          دم همه ی پدالی هایی که تو بحثاشون احترام همدیگر رو نگه می دارن گرم

        9. Serial winner

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          ممنون
          برای منم لایک و‌ دیسلایک یک کامنت فقط نشون‌دهنده ی تعداد موافقین و مخالفینه ، نه درست بودن یا غلط بودن نظر بقیه یا خودم ، اتفاقا کامنت هایی که دیسلایک هاش زیادتره رو بیشتر پیگیر هستم بخونم ببینم طرف چی گفته که دیسلایک گرفته. الانم که برای خودم اینطوری شده،

          اکثریت پدال بنز بازن و‌ تعجبی نداشت این دیسلایک ها . پورشه از نظر تعداد طرفدار در رده ی هشتم تا دهمه

  3. Ahura

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (50 ديدگاه)

    من خیلی از پورشه خوشم میاد ولی بعد از مرگ چند نفر تو تصادف با پورشه که ماشین کمپوت شده بود بعضیا گفتن بدنه پورشه استحکام لازم رو نداره و به همین خاطر من تو ذهنم پایین تر از بنز بی ام و و آئودی قرارش میدم
    حالا این ادعا درسته یا یه حرف بی اساسه؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      ضمن عرض ادب و احترام باید خدمت شما عرض کنم هیچ‌وقت چند تصادف، ملاک اندازه‌گیری استحکام محصولات یه شرکت نیست، درسته که مرسدس خیلی خوب توی تصادفات خودشو نشون داده و پورشه هم چند تصادف بد داشته، اما تست‌هایی که انجام شدن نشون میدن همه برندهایی که ذکر کردین، تقرییا در یه حد هستن و ایمنی رو تا حد ممکن تضمین می‌کنن.

  4. ENER-G-FORCE

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (204 ديدگاه)

    اگه نگم، دلم میسوزه! اگه بگم، پل میمونه اونور آب! E63s سوپر اسپورتیه برا خودش؛ جوری که یکی از بهترین ماشین‌های مورد علاقه ام رو همچین بفهمی نفهمی، به آرومی مچاله کرد!

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      شدیدا منتظرم یه رقابت نفس‌گیر و همه‌جانبه بین E63 s AMG و M5 برگزار شه تا ببینیم تاج پادشاهی این کلاس روی سر کدومشون آروم میگیره.

  5. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    اینه قدرت مرسدس ? باید ببینیم پانامرا توربو S میتونه این شکست رو جبران کنه یا نه. . .

    1. mehran911

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2115 ديدگاه)

      پانامرا توربو اس معادل ۶۷۰ اسب قدرت خواهد داشت یعنی ۱۳۰ اسب بخار بیشتر از مدل توربو

  6. BMW

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (661 ديدگاه)

    این خبر رو یک بار دیگه هم گذاشته بودین!!

  7. Kamran

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    ?بنازمت بنز جان?

  8. Kian70

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خداوکیلی اینا چی میسازن ایرانخودرو و سایپا چی میسازن
    اینا دارن ماشین پرنده و خودران میسازن ویرانخودرو روز به روز پسرفت میکنه ، انشالله به زمین گرم بخوری فرغون ساز

  9. Serial winner

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    پانامرا توربو رو خیلی بیشتر دوست دارم
    بدون شک‌ انتخابش می‌کنم
    پانامرا توربو به نظرم خیلی قشنگ تر و خاص تره
    درگ هم خیلی برام مهم نیست ، با این ماشین ها باید مثل جنتلمن رفتار کرد و‌ لذت رانندگیشون برام مهم تره که فکر نکنم پورشه در این زمینه کبودی داشته باشه

  10. mehran911

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2115 ديدگاه)

    مرسدس عالی بود
    .
    نسل جدید کلاس E تعریف جدیدی از سدانهای تکنولوژیک بود
    .
    از برد مرسدس تعجب نکردم
    به هر حال ۵۰ اسب قدرت بیشتر و ۸۰ نیوتون متر گشتاور بیشتر به همراه ۱۱۵ کیلو گرم وزن کمتر این برتری کوچک مرسدس رو توجیه میکنه
    هر خودرویی غیر از پورشه بود با این تفاوت بین قدرت و وزن زمان ها قطعا اختلاف بیشتری داشتن

    1. vahid 956

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (474 ديدگاه)

      مهران توهم به وجود کارتل بین خودروسازان اعتقاد داری؟ که توی عرضه ی تکنولوژی باهم هماهنگ عمل میکنن که مثلا تو یه کلاس خودرویی فاصله خودروها فاحش نباشه

      1. mehran911

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2115 ديدگاه)

        راستش نه خییلی
        این موضوع در گروه فولکس واگن وجود داره اما
        در بین خودروساز های رقیب بعید میدونم چنین چیزی وجود داشته باشه

  11. mohammad_FM 480

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    اوه ای کلاس رو داشته باشن…
    پانامرا هم خیلی دوست دارم ولی ای کلاس یه چیز دیگست … ?
    (البته دوستان میدونم یه کلاس نیستن)

  12. emad1990

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (999 ديدگاه)

    با اینکه طرفدار ماشین های مرسدسم ولی فکر نمیکردم پورشه رو ببره.
    پ.ن:به نظر من مرسدس تو ساخت ماشین های کامفورت و لوکس بهترینه و پورشه هم از بهترین های اسپورت سازه

  13. #ali.m#

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    چیزی ک مشخصه اینه که این دوتا تو یه کلاس نیستن ک با هم مقایسه بشن .
    وزن کمتر بنز خیلی تاثیر دارع .
    تو این کلاس هیچ ماشینی نمیتونه به خوبی پانامرا باشه نه cls نه سری 6(منظورم سرعت و قدرت نبود)

  14. Saied

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    پوزه e63 رو به زودی بی ام دبلیو خواهد زِد.
    با احترامی که به پورشه قائل هستم ولی از اولش با وزن بسیار سنگین و قیمت بسیار بالاش مشکل پیدا کردم. وزنش که أدم رو یاده ماشین هایه امریکایی میندازه. قیمتش هم که افتضاحه. و یه ماشین کم قیمت پوزشو میزنه. حالا مزیته این پانامرا چیه من نمیدونم. فقط یکی مثل خودم این ماشین رو میگیره که عاشق پورشه باشه.

    1. mohammad_FM 480

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      هر وقت راجب بنز خواستی حرف بزنی اول فک کن بعد دقت کن چی داری میگی

      1. Saied

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1262 ديدگاه)

        ???بعضی از حرفارو فقط به حساب کم سنیه دوستان باید گذاشت. وگرنه علاقه شما به یک خودرو دلیل به این نیست که به خودت اجازه بدی توهین امیز با یکی صحبت کنی.
        در ضمن در مورد m5 هم سر هر چی بگین شرط میبندم که تو شتاب و هندلینگ یه سر و گردن بالا خواهد بود.

    2. Serial winner

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      جالبه که شما ۱۱۳۹ کامنت داری و هنوز تعریف و خصوصیات ماشین هایی مثل پانامرا و اس کلاس رو نمی‌دونی.

      1. Saied

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1262 ديدگاه)

        جالب تر اینه که شما داری پانامرا رو با s کلاس تو یه جمله میاری.

  15. Omid622

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    پورشه با این هندلینک عالی و بی نظیر کل محصولاتش به تمام خودرو سازان دنیا میفهمونه که فقط اسب بخار زیاد ملاک برتری نیست و وزن زیاد هم سوء تفاهمی بیش نیست احسنت پورشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا