مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور سوم، قسمت هجدهم، سومین دوئل از گروه کوپههای بزرگ لوکس
نتایج دوئل قبلی بین بنتلی کانتیننتال و رولزرویس ریث
مجموع آراء: ۱۴۳۲
آراء بنتلی کانتیننتال: ۱۰۷۹
آراء رولزرویس ریث: ۳۵۳
پیروز دوئل: بنتلی کانتیننتال با کسب ۷۵ درصد از کل آراء
مرسدس بنز SL | فراری GTC4 |
فراری GTC4 | |
بنتلی کانتیننتال | رولزرویس ریث |
بنتلی کانتیننتال | |
مرسدس بنز S کلاس کوپه | بامو سری ۸ |
؟ |
مرسدس بنز S کلاس کوپه
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴
نسل کنونی: هشتم
پلتفرم: –
امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
بامو سری ۸
تاریخ معرفی: ۱۶ ژوئن ۲۰۱۸
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: CLAR
امتیاز از کاربایر: ۴.۳ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: – از ۵
مقایسهٔ مشخصات فنی
مرسدس S560 | بامو M850i | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 | ۴.۴ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۴۷۰ اسب بخار | ۵۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۰ ثانیه | ۳.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۵ ثانیه | ۱۲.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۱.۲ لیتر (ترکیبی) | ۱۲.۴ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۲۰۰ گرم/کیلومتر | ۲۳۵ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۸۰ لیتر | ۶۸ لیتر |
وزن | ۲۱۵۵ کیلوگرم | ۲۰۴۰ کیلوگرم |
طول | ۵.۰۳ متر | ۴.۸۵ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۴ متر | ۲.۸۲ متر |
حجم صندوق بار | ۳۵۰ لیتر | ۴۲۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ نفر | ۴ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۹۰,۸۹۵ دلار | – |
قیمت موردبررسی | ۱۲۵,۴۹۵ دلار | ۱۱۲,۸۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10153888]
sina
۱۱ آبان ۱۳۹۷من همه بی ام و ها رو به بنزهای هم کلاسشون ترجیح میدم.
هم طراحی و هم قابل اطمینان بودنشون.
مزدا
۱۱ آبان ۱۳۹۷اینجا دیگه دوئل معنی نداره !!انصافا هردوتاش هم خوب هستن.سلیقه ها مهمه که بی ام و خیلی عشقه??
Masih
۱۲ آبان ۱۳۹۷اما فقط سلیقه نیست بنظرم BMW انتخاب معقول تریه چون هم مشخصات و فیس بهتری داره و هم قیمت پایین تری
محمد رضا
۱۱ آبان ۱۳۹۷اینا در واقع هم کلاس نیستن بی ام و خیلی کوچیک تره
Mohammad
۱۱ آبان ۱۳۹۷اینجا مرسدس ولی به طور کلی بنتلی ! ??
Mohammad
۱۱ آبان ۱۳۹۷اینم در تظر بگیریم طراحی بنز برای 4 سال پیشه
Cadillac
۱۱ آبان ۱۳۹۷بنظر منم خیلی بنز شیک تره
ولی خب سری هشته دیگه
غولیه واسه خودش
..::Majidio Lamborghini::..
۱۱ آبان ۱۳۹۷بنتلی هم مال فولوکسه ، با اون درجه ای از سمپاتی که به خودروسازان آلمانی و زیر مجموعه هاشون داری ، در این کلاس خودرویی انتخاب های بسیار محدودی خواهی داشت ???
Reza
۱۱ آبان ۱۳۹۷خوب بنتلی هم تحت مدیریت فولکس هستش
shirko
۱۱ آبان ۱۳۹۷به نظر بنده نمای بیرون و مشخصات ب ام و در حد بالاتریه ، غیر از نمای داخلیش
Amir
۱۱ آبان ۱۳۹۷سری ۸ ماشین کامل تر جذاب تریه.هم خیلی راحت و ریلکسه و هم توی پیست و پرفورمنس بنز رو قیمه قیمه می کنه.چقدر جذابه این لامصب!
Hemn
۱۱ آبان ۱۳۹۷چند بار سری ۸ و روندی داداش?
Amir
۱۲ آبان ۱۳۹۷من نروندمش بررسی هاشو خوندم و فیلم هاش رو نگاه کردم اونایی که بررسی کردن اینو گفتن داداش :)))
..::Majidio Lamborghini::..
۱۱ آبان ۱۳۹۷کاملا موافقم
نسل اول سری 8 هم جزو جذاب ترین ماشین های تاریخه
اینجا انتخاب به میزان زیادی سلیقه ایه و برتری خاصی وجود نداره
از نظر ظاهر هر دو زیبا و جذاب هستند
سری 8 جدیدتر و چابک تره ولی در عوض S کوپه امتحانشو پس داده و ایرادات نسل های قبلی در این مدل برطرف شده
درسته نسل اول سری 8 ، E31 افسانه ای بود و این خودرو هم خیلی تازه کار محسوب نمیشه ؛ اما باید اینو در نظر داشت سری 8 بعد از توقف تولید E31 در سال 1999 قریب به 20 سال میشه که از خط تولید دور بوده.
نسل اول سری 8 واقعا معرکه بود … طراحیش مثل اکثر ماشین های دهه ی 1990 هنوز هم جذابیت و زیبایی روز اولش رو داره و به هیچ عنوان کهنه نشده
قوی ترین مدل سری 8 به نام E31 850CSI، مجهز به موتور S70B56 بود … یه V12 تنفس طبیعی با حجم 5576 سی سی که 556 نیوتن متر گشتاور و 401 اسب بخار قدرت داشت
BMW همین موتور سری 8 رو یک سری تغییرات درش ایجاد کرد و با کد S70/2 به مک لارن داد تا در هایپرکار افسانه ای F1 استفاده بشه و میدونیم که یکی از مهم ترین نقاط قوت F1 در کنار گیربکس بی نظیرش ، همین موتور ساخت BMW بود.
سری 8 علیرغم موتور قدرتمندش به دلیل امکانات رفاهی و لاکچری زیادی که بعضی هاشون برای اولین بار در تاریخ در یک ماشین استفاده میشدن ، وزن نسبتاً زیادی داشت و با فلسفه ی چابکی و لذت رانندگی BMW کاملاً همخوان نبود ، به همین دلیل BMW قصد داشت موتور S70 رو از اینی که هست هم قوی تر کنه و با تغییراتی مثل اضافه کردن یک میل بادامک اوورهد دیگه ( تبدیل موتور SOHC به DOHC ؛ یعنی همون کاری که در انجین مک لارن اف وان انجام داد) مدل M8 رو با قدرتی 550 اسب بخاری و گشتاور 745 نیوتن متری (در سال 1995 ! ) به جنگ پرچم داران فراری بفرسته ، ولی متاسفانه دهه ی 90 جنگ خلیج فارس باعث افزایش ناگهانی قیمت سوخت شد و همین محافظه کاری و ترس از شکست فروشی که الان در سال 2018 در BMW وجود داره و نمیذاره مثل بنز به سراغ تولید هایپرکار بره ، اون زمان هم وجود داشت و پرونده ی M8 با تولید فقط یک دستگاه بسته شد
در اینترنت بزنید BMW Giftschrank ببینید چی براتون میاره. Giftschrank در زبان محاوره ای آلمان به معنای انبار زهر هست ! BMW یک گاراژ مخفی داره که بعضی ماشین هایی که هرگز کسی چیزی ازشون نشنیده رو اونجا نگه میداره. BMW و M power جفتشون سالهای سال اصلاً وجود M8 رو انکار میکردند. تا اینکه در سال 2010 یکی از مجلات خودرویی کشف کرد BMW سالهاست از M8 در “انبار زهر” خودش نگه داری میکنه. در سال 2012 بود که M8 برای اولین بار با کشتی از مونیخ به کالیفرنیا برده شد و در فستیوال اساطیر اتوبان” در معرض نمایش عمومی قرار گرفت.
پروژه ی سری 8 در سال 1986 کلید خورد ، بالغ بر 1/5 میلیارد مارک (1/2 میلیارد دلار) هزینه داشت و 3 سال اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت سری 8 به نمایش درآمد … با قیمت امروزی دلار ، نسل اول سری 8 اگه الان تولید بشه حدود 136 هزار دلار قیمت داره … بعد از 20 سال قیمت پرچم دار BMW نه تنها بالا نرفته ، بلکه کاهش قابل توجهی هم داشته. چرا؟ چون اونجا 5-6 خودروساز بزرگ چهارچشمی منتظرن تا یه مشتری BMW به خاطر قیمت های بالا از در نمایندگی بیاد بیرون تا مثل عقاب شکارش کنن و فروش خودشون رو زیاد کنن … چون بین خودروسازا “رقابت” وجود داره ..
Amir
۱۱ آبان ۱۳۹۷آقا مجید عزیز دست شما درد نکنه برای این اطلاعاتی که به ما دادین خیلی جالب بودن.واقعا وقتی یک چیز هایی رو آدم متوجه میشه و میفهمه این خودروساز ها چه زحمت هایی کشیدن که به اینجا رسیدن حیرت می کنه.کلا صنعت خودروسازی با زحمت و خون دل خوردن آمیخته شده حقیقتا دست مریزاد دارند.
مجید جان شما هم دست مریزاد داری که خاضعانه این اطلاعات رو به بقیه منتقل می کنی و سطح بحث ها و گفتگو ها رو اینقدر بالا میبری.بیشتر به سایت سر بزن برادر.
..::Majidio Lamborghini::..
۱۱ آبان ۱۳۹۷ممنونم عزیز دل …
شما و بقیه ی بزرگواران لطف دارین به من …
هر چی خوبی هست از خودتونه …
ارادتمندیم …
Amir Machine
۱۱ آبان ۱۳۹۷نسل اول سری 8 یه شاهکار تکرار نشدنی بود، هنوزم که هنوزه عاشق اون چراغهای مخفیشم
حیف که این چراغها از صنعت خودروسازی کنار رفتن، همونطور که موتور دوازده سیلندر هم داره کمکم به تاریخ میپیونده
در مورد این دوئل اما، تو این کلاس فقط بنتلی کانتیننتال و دیگر هیچ!
شاهين
۱۱ آبان ۱۳۹۷اولا که این دوعل بسیار سخت و سنگینه و رای دادن تو این مورد خاص واقعا واسم سخته، دوما بنز s ۴ ساله داره با این اتاق تولید میشه در حالی که bmw با مدل 2019 میاد بیرون پس یعنی ۵ سال اختلاف طراحی، سوما بهتر بود که amg gts رو برای این مبارزه انتخاب میکردین که از لحاظ سن و سال و حال هوای طراحی نزدیکتر باشن، ولی در کل من به خاطر تعصب به بنز به s رای دادم،هیچ دلیل منطقی وجود نداره که چرا یکی از اینارو به اونیکی ترجیح بدیم و مثلا اگه سری ۸ رو بهم بدن بگم نه ممنون نمیخام :)) جفتشون عشقن
mahdy
۱۱ آبان ۱۳۹۷شاهین جان مدل AMG باید با M8 مقایسه بشه که هنوز نیومده
دوما همین مدل هم 13 هزار تا گرونتره اونجوری که اختلاف بیشترم میشه
Efk
۱۱ آبان ۱۳۹۷چقدر زندگی برای مردم اونجا سخته، چه بحرانی ، بندگان خدا چجوری بین این دوتا انتخاب کنن..
خداروشکر ما ازین دغدغه ها نداریم.. خخخخ
رای من s class بخاطر بزرگتر بودن و لوکس تر بودنش اونم صرفا تو این نظر سنجی وگرنه اگه به فرض محال قرار بر خریدشون بود ممکن بود bmw رو بردارم
در کل این دو برای من نهایت ماشینن
Radin
۱۱ آبان ۱۳۹۷سخت تر از این دوئل نیست /:
Porsche & Bmw
۱۱ آبان ۱۳۹۷ب نظرم بی ام و بنا ب چند دلیل با احترام ب بنز
پرفورمنس بالاتر
طراحی بروز تر هم داخلی هم خارجی
لذت رانندگی بیشتر
نرم بودن سری 8 رو توی اکثر بررسی ها تحسین کردن
بی ام و شدیدا توی مسیر درستی قرار داره
دوباره میگم:با احترا م زیاد ب مرسدس ولی اعتماد خاص و بیشتری ب BMW دارم
امسال سال بی نظیری بود واسش با سری 8 و M5 و X5
net
۱۱ آبان ۱۳۹۷دریچه کولر و عقب و چراغ عقب بنز زشته.مدل سقف روباز بی ام و سری ۸ خیلی دوست دارم.اگر بی ام و برای سری ۸ سقف پارچه ای نگذاشته بود و از سقف فلزی خودکار جمع شونده استفاده کرده بود عالی میشد
David
۱۱ آبان ۱۳۹۷کاش میشد به دوتاش رای داد
طراحی بیرون بی ام و از بنز سرتره از اون طرفم طراحی داخلی بنز فوقالعادست فنی هم بی ام و بهتره اگه این گروه برای سدان لوکس بود میگفتم فنی مهم نیست ولی اینجا خیلی مهمه بنظرم بی ام و بهتره امیدوارم نسل بعد بنز بهتر بشه
Cadillac
۱۱ آبان ۱۳۹۷خب رای نده فرقی نداره که
كامي
۱۱ آبان ۱۳۹۷نمیشه رای داد
نوید جهرمی
۱۱ آبان ۱۳۹۷نمیدونم تا حالا چن بار موستون بین دوتاگزینه وا مودنده. برا من یکی از سخت تریناش این بار بود.
هر دوتا حرف ندارن. هر کدوم بیاد بالا خوبه.
mahdy
۱۱ آبان ۱۳۹۷به نظرم ادامه دوئل های این کلاس بی معنیه
برنده این دوئل رو قهرمان بازندش رو دوم و بنتلی رو سومین ماشین پر طرفدار این کلاس معرفی کنین بره
Amir
۱۱ آبان ۱۳۹۷نظر من بر عکس شماست آقا مهدی،به نظرم کانتیننتال جدید به راحتی میتونه این دو رقیبش رو شکست بده.در اشرافیت و کیفیت و راحتی که کاملا یک پله بالاتر از این دو هستش همین طور پلتفرمش با پورشه پانامرا یکسانه و طبق بررسی ها هندلینگ و سواری فوق العاده ای داره و موتورش هم باز خیلی جذابتره،W12 توربو شارژ!به معنای واقعی کلمه شاهکاره شخصا برای من یک جور انگیزه برای تلاش در زندگیه!
Just bentley continental
۱۱ آبان ۱۳۹۷اتفاقا بنتلی از هر دو شون کامل تره و به نظرم بهترین ماشین این سگمنته و طرفداراشم کم نیست.
با اون نظرسنجی که یکی از دوستان دیروز تو مطلب بی ام و سری ۸ بین بنتلی و سری ۸ گذاشت حدودا تعداد رای ها برابر بود که این جالبه چون تو مطلب بی ام و تعداد رای ها برابر بود و نشون میده بنتلی خیلی طرفدار داره.
و به نظرم کاملا یه پله بالاتره.
و اینجا هم بی ام و رو با کلی سختی انتخاب کردم هر دو شون فوقالعادن.
رضا
۱۱ آبان ۱۳۹۷دوستان. بی ربطه ولی کسی میدونه هزینه تغییر رنگ 206 چقدر دوندگی و هزینه داره?
mahdy
۱۱ آبان ۱۳۹۷بی ام دابلیو قدرت بیشتر سرعت بیشتر وزن کمتر قیمت کمتر و به سلیقه من طراحی بهتر
و جا دار تر بودن با احترام بینهایت به پادشاه چند ساله این کلاس یعنی S63
حمیدرضا
۱۱ آبان ۱۳۹۷دنده چرخی متنفرم ازش با احترام به بنز رای من بی ام و
مهدی
۱۱ آبان ۱۳۹۷سری8کروک کامل تر معرفی شد.سعی میکنمچندتا عکس ازش بفرستم
#ali.m#
۱۱ آبان ۱۳۹۷سری 8 حرف نداره
ولی مرسدس مثل یه الماس درخشانه .
به اس کلاس رای میدم
سام
۱۱ آبان ۱۳۹۷به نظرم ب ام و M850i از نظر طراحی بدنه و چیدمان داخل کابین یک سر و گردن از بنز S560 بالاتر است و از لحاظ بصری خودروی به مراتب مدرن تری به نظر می رسد.من در این دوئل خودرویی با کمال افتخار به ب ام و M850i رأی می دهم نه به بنزی که اصلا هویت و کاراکترجالب توجهی در طراحی بدنه خود ندارد و بدون آرم جلو و عقب خود اصلا قابل تشخیص نیست که چه ماشینی است و به نوعی سردر گم و گیج است.
مهدی
۱۱ آبان ۱۳۹۷سری8پرفومنس خیلی قوی تری داره.ظاهر جذاب تری داره. مشخصات قوی تری داره.لذت رانندگی بالاتری داره. کابین کلاسsظاهر لوکس تری داره اما کابین سری8 مدرن تر واسپرت تر وارگونومیگ تره.در مورد لدکس بودن هردو از بنتلی پاین تر هستن اما در مورد کیفیت کابین بین سری8 وکلاسsکوپه مشخص نیست. اما اگه کیفیت متریال کابین اس کلاس کوپه مثل اس کلاس سدان باشه احتمال داره کابین سری8 باکیفیت تر باشه چون کیفیت کابین سری7 از کابین کلاس اس سدان بالاتره. در آخر انتخاب من سری8 مدلm850 بااون صدای خیلی جذابش
:::فرشاد:::
۱۲ آبان ۱۳۹۷بایدم اینو بگی وقتی S کوپه AMG رو به نا حق تو این رقابت شرکت ندادن.
مهدی
۱۱ آبان ۱۳۹۷چرا مدل S63 در این رقابت حضور نداره؟ به هیچ وجه عادلانه نیس
:::فرشاد:::
۱۲ آبان ۱۳۹۷بار اول نیست که تو مقایسههای پدال، باموهای پرچمدار رو با بنزهای غیر AMG مقایسه میکنن؛ اینکار واقعا رو اعصابه
:::فرشاد:::
۱۲ آبان ۱۳۹۷ادمین یکبار برای همیشه بگو چه مشکلی با AMG داری که تو مقایسهها همیشه از مدلهای ساده بنز استفاده میکنی؟?
:::فرشاد:::
۱۲ آبان ۱۳۹۷طبق منطق نویسنده، اگر مثلا پرسپولیس استقال بازی داشته باشن و استقلال ضعیفتر باشه، پرسپولیس باید با تیم دومش بیاد تو میدون! اینجا هم دقیقا چون پرچمدار سری هشت از پرچمدار S کوپه ضعیفتره، عمدا مدل پایینرده مرسدس رو شرکت دادن تا خدایی نکرده بامو تحقیر نشه؛ این بار اول نیست.
AMG 63
۱۲ آبان ۱۳۹۷این دیگه چه مقایسه مسخره ایه ؟!
مدل M باید با AMG مقایسه بشه !
امیر
۱۲ آبان ۱۳۹۷جفتشون عالین واقعا اما طراحی سری 8 معرکس مخصوصا عقبش
تنها برتری ک بنظرم بنز تو همه مدلاش نسبت به بی ام و داره لوکس بودنشه
بی ام و بیشتر حس اسپرت بودن داره تا لوکس بودن
بهرحال تو این دوئل سری 8 قطعا!!
مهدی
۱۲ آبان ۱۳۹۷مدل850 پرچمدار bmwنیست. بلکه M8هستش که هنوز معرفی نشده. پدال ازشما بهتر میدونه باید چه مدلی مقابل رقیب باشه.هرچند الانشم 10تا12هزار دلار بنز گرون تره درحالیکه از هرنظرسری8 برتری داره نسبت به بنز
:::فرشاد:::
۱۲ آبان ۱۳۹۷اینکه قراره در آینده چی معرفی بشه مهم نیست، الان باید پرچمدارها رقابت کنن، فعلا این مدل پرچمدار سری هشته
Mopar or No Car
۱۲ آبان ۱۳۹۷S
emad1990
۱۲ آبان ۱۳۹۷اس کلاس