سیتروئنمرسدس بنز

دوئل مرسدس بنز CLA و دی‌اس 5LS

برای برگزاری سری رقابت‌های خودرویی پدال همواره سعی ما بر این بود که گروه‌بندی‌ها به‌درستی انجام گرفته و خودروهای هم‌سطح و هم‌کلاسی در یک گروه قرار گیرند اما درعین‌حال قصد داشتیم از ازدیاد گروه‌ها نیز جلوگیری کنیم. بدین ترتیب درنهایت رقابت‌ها را با ۳۲ گروه مختلف آغاز کردیم؛ اما با توجه به اینکه حضور آئودی A3 سدان در گروه سدان‌های کامپکت مناسب نبود، تصمیم گرفتیم یک گروه دیگر به نام گروه سدان‌های کامپکت لوکس را نیز به رقابت‌ها اضافه کرده و آئودی A3 سدان را به همراه دیگر خودروهای هم‌کلاسش در این گروه قرار دهیم؛ بنابراین چون این گروه تازه به رقابت‌ها اضافه شده، از دیگر گروه‌ها عقب بوده و امروز شاهد برگزاری نخستین دوئل آن هستیم که بین مرسدس بنز CLA و دی‌اس 5LS برگزار شده است. دیگر شرکت‌کنندگان و دوئل‌های گروه سدان‌های کامپکت لوکس را هم می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

آئودی A3 سدان

آکورا ILX

مرسدس بنز CLA

دی‌اس 5LS

؟

؟

ب‌ام‌و سری ۱ سدان

بیوک ورانو

؟

مرسدس بنز CLA

مرسدس بنز با رونمایی از کانسپتی بنام Concept Style Coupe در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۲ برای اولین بار نشان داده که در حال کار بر روی ساخت یک سدان کوپهٔ کامپکت است. سرانجام نسخهٔ تولیدی این خودرو که CLA نام گرفته بود در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۳ برای نخستین مرتبه رونمایی شد. این خودرو که کوچک‌ترین سدان مرسدس بنز محسوب می‌شود، روی پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی این شرکت مشترک با مدل‌های A کلاس و B کلاس ساخته شده است. البته CLA برخلاف دیگر شرکت‌کنندگان این گروه، یک سدان کوپه است که می‌توان آن‌را به‌نوعی برادر کوچک مدل CLS دانست. یک سال بعد از رونمایی CLA به پیروی از برادر بزرگ‌تر، نسخهٔ استیشن یا شوتینگ بریک آن‌هم در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۴ معرفی شد. CLA همچنان در یک نسل در حال تولید است اما برای مدل ۲۰۱۷ دستخوش فیس‌لیفتی جزئی شده که کمی ظاهر آن‌را بروز کرده است. این سدان کوپهٔ کامپکت با طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی عرضه می‌گردد که همگی از نوع چهار سیلندر بوده و همانند پلت‌فرم، با هاچ‌بک A کلاس مشترک هستند. قوی‌ترین نسخهٔ این خودرو، مدل A45 AMG است که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۸۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. این مدل به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic مجهز است. ولی ما برای این رقابت، مدل CLA250 را انتخاب کرده‌ایم که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو استفاده می‌کند. این موتور ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال این نیرو نیز یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته شده است. در CLA 250 در حالت استاندارد نیروی موتور به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ 4Matic هم برای آن وجود دارد.

دی‌اس 5LS

سیتروئن از سال ۲۰۰۹ نام DS خود را احیا کرده و محصولات جدیدی را تحت این نام معرفی نمود. سپس در سال ۲۰۱۴ سازندهٔ فرانسوی، دی‌اس را به‌عنوان یک برند مجزا جهت عرضهٔ محصولات لوکس خود تأسیس نمود. یکی از نخستین محصولات دی‌اس پس از استقلالش از سیتروئن، همین سدان کامپکت لوکس 5LS است که برای اولین بار در تاریخ ۲۸ مارس سال ۲۰۱۴ رونمایی شد. این خودرو همچنین نخستین سدان دی‌اس محسوب می‌شود و اولین مدلی است که در نمای جلویی آن از جلوپنجرهٔ موسوم به «بال دی‌اس» استفاده شده است. 5LS روی پلت‌فرم PF2 گروه پژو-سیتروئن ساخته شده که با خودروهای زیادی از این گروه مانند پژو ۳۰۸، پژو RCZ، سیتروئن C4، دی‌اس ۵ و… مشترک است؛ اما دی‌اس 5LS در چین تولید شده و فقط در این کشور عرضه می‌گردد. همچنین نسخهٔ هاچ‌بک این خودرو نیز با نام 4LS تولید می‌شود. این سدان لوکس فرانسوی با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌گردد که هردو از نوع بنزینی چهار سیلندر هستند. موتور اول یک واحد ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی است که ۱۴۰ اسب بخار قدرت دارد. موتور بعدی اما که از نوع ۱.۶ لیتری توربوشارژ است، خود در دو سطح قدرت مختلف عرضه می‌گردد که ما برای این دوئل جهت هماهنگی با رقیب آلمانی، نسخهٔ قوی‌تر آن‌را انتخاب کرده‌ایم که در اصل قوی‌ترین پیشرانهٔ دی‌اس 5LS محسوب می‌شود. این مدل ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیرو در این مدل هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک فقط به چرخ‌های جلو صورت می‌گیرد. این خودرو چند وقتی است که توسط نمایندگی دی‌اس در ایران یعنی آرین موتور همراه با دیگر محصولات این برند فرانسوی، در کشورمان هم عرضه می‌شود. دی‌اس 5LS در ایران با قیمت ۱۹۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 

مشخصات فنی

 

مرسدس بنز CLA

دی‌اس 5LS

پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۲۱۰ اسب بخار ۲۰۰ اسب بخار
گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر ۲۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو/چهارچرخ جلو
شتاب صفرتاصد ۶.۱ ثانیه ۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر/ساعت ۲۳۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۸.۱ لیتر (ترکیبی) ۷.۴ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۵۲۰ کیلوگرم ۱۵۲۰ کیلوگرم
طول ۴.۶۳ متر ۴.۷۰ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۰ متر ۲.۷۱ متر
حجم صندوق بار ۳۷۰ لیتر ۴۶۵ لیتر
قیمت پایه ۳۳,۳۲۵ دلار ۳۲,۳۰۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9802383]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. شایان

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (146 ديدگاه)

    چن روز پیش یدونه CLA مک دیزاین دیدم تو خیابون اصلا داشتم بال درمیاوردم از موتور 2 لیتری 410 اسب قدرت گرفتن شاهکاره

    1. Hm

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (17 ديدگاه)

      مطمئنی ۴۱۰ اسب داره

      1. شایان

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (146 ديدگاه)

        بله 410 اسب شما یه سرچ ساده کنید متوجه میشید چه هیولاییه

    2. مهدي بختياري

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      داداش ۲۱۰اسب بخار.

      1. اميرحسين رادفر

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11 ديدگاه)

        اون مدل پایست مرسدس پربازده ترین موتور ۴ سیلندر دنیارو تو A کلاس عرضه مى کنه که فابریک کارخونه ۳۹۲-۶ اسب بستگى به سفارش داره که تو تیونینگ مک بالاى ۴۰۰ اسب فقط از یه موتور ۴ سیلندر توربو مى گیره !!! تازه این نصل خیلى قدیمى شده الان یه فیست لیفت و تجربه کرده و به زودى یه نسل جدید تر مى اد با انجین هاى بسیار قوى تر و گیر باکس ۹g teronic جدید مرسدس با طراحى خارجى بسیار گیراتر و فک کنم کمترین ضریب درگ در بین خودرو هاى تولیدى حتى کمتر از تویوتا پریوس و کلى آپشن کار آمد و کیفیت بى نظیر مرسدس بنز واقعا کسایى که به Ds راى میدن و درک نمى کنم

    3. فورد

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (892 ديدگاه)

      قطعا بنز حتی اگه مشخصاتش پایین تر بود باز بنز و انتخاب میکردم اگه یکی مثل ما ماشین باز نباشه ببینه فکر میکنه از این چینی هاست

      1. Moein

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (74 ديدگاه)

        عقب DS خیلی شبیه ماشینای سیتروئنه.این گه جزو گروهPSA هستش دلیل نمیشه که شبیه محصولات بقیه ی اعضای گروه باشه.

    4. SARDAR

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      380 اسب بخاردوست عزیز

  2. علی

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (31 ديدگاه)

    رای من claهست
    خداییشم گنده ترازdsحریف بنز نیس چه برسه به این مدلds

    1. شایان

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (146 ديدگاه)

      تصاوریو بذارین کنار همدیگه متوجه میشین که دی اس چقدر سطح پایینه از طراحی داخلی گرفته تا نمای موتور!

    2. عطا

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      یحتمل تو Ds پایین سپر عقب اون طرح های کرومی اگزوز هستند مثلا ولی مثل رولزرویس تقلبیه یا مثل این چینی چیه هایدا یا تیگو مثله اون هست.

  3. AMIR SCHUMACHER

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    بدون شک CLA انتخابمه.

    1. AMIR SCHUMACHER

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      جدا از برتری فنی ، CLA ارزون ترین مدل بنزه و گاهی تا ۲۸۰۰۰ دلار هم دیدم که بعضی فروشنده ها روی صفرش قیمت گذاشتن و می‌فروشند ‌.

      به اعتقاد خیلی ها CLA یک بنز اصیل نیست

      با این وجود یکی از آرزوهام همین CLA هستش. چون واقعاً دوسش دارم

      به عکس دوم نگاه کنید ، همین CLA رو اگر از نزدیک ببینی شکوه و زیبایی بی نظیری داره و فکر میکنی بالای ۵۰/۰۰۰ تا قیمتشه.

      1. Efk

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (211 ديدگاه)

        تو عکس باهات موافقم ولی از نزدیک واقعا بنز بودنشو نشون میده حسابی
        توعکسا متقارن نیست انگار ولی از نزدیک خیلی موزون و خشن و خفنه

        1. AMIR SCHUMACHER

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          منظور من از اینکه گفتم خیلی ها عقیده دارن CLA یک بنز اصیل نیست ظاهرش نبود.
          شما با E class تا ۱ میلیون کیلومتر هم بری اتاقش مثل روز اول ذره ای به صدا نمیافته. اما CLA بعد از ۴۰۰/۰۰۰ تا اتاقش به صدا میافته‌
          یک سری موارد دیگه هم هست که از حوصله خارجه.

          بحث کیفیت ساخت هست که میگم CLA یک بنز اصیل نیست ، نه ظاهرش، البته با توجه به قیمت ۳۰۰۰۰ دلاریش طبیعیه کیفیت بالایی در حد محصولات دیگه ی بنز مثلا C class که ۴۴۰۰۰ دلار قیمتشه نداشته باشه.
          اما بازم خیلی خوبه.

      2. شاهين

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (856 ديدگاه)

        cla اگر بیاد ایران تا زیر ۳۰۰ میلیون کل ماشینای حریف از جمله سری ۳ رو لوله میکنه

    2. PaRHaM

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      طراحی خارجی 5LS واقعا خوشگل تره از طراحی CLA
      ولی تو طراحی داخلی برعکس
      در هر صورت تو قیمت برابر اگه منو بخوان بکشن هم نمیرم سراغ ی فرانسوی?
      ۳۲ هزار دلار بده برا دی اس؟???
      ی عالمه انتخاب بهتر و خوشگل تر وجود داره?
      والله

      1. AMIR SCHUMACHER

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        ‌.
        به نظر من طراحی خارجی CLA هم بسیار بسیار قشنگ تر از DS هست‌. اصن از طراحی دی‌اس خوشم نمیاد.
        داخل بنز که دیگه هیچ حرفی باقی نمیذاره

        1. PaRHaM

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (741 ديدگاه)

          درسته
          طراحی سلیقه ایه

  4. charger

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    هر چند CLA اصلا در شان مرسدس نیست ( واقعا زشته ) ولی بهش رای میدم

  5. کاوه

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    فقط داشبورد بنز به کل دی اس میارزه (نظر شخصی)

  6. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    DSهیچ برتری نداره که ادم بخواد حتی برای رای دادن بهش فکر کنه

  7. amin

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    به خاطر نام مرسدس بهش رأی دادم اما این مدل مرسدس رو اصلا نمیپسندم،

  8. kamran cooper

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    سردبیر عزیز اگه عکس هایی که از ماشینها میذارید همرنگ باشن خیلی بهتره.
    آخه آدم این cla قرمز دلبرو که میبینه دست و دلش طرف ماشن دیگه ای نمیره که:)

    1. شایان

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (146 ديدگاه)

      CLA قهوه ایم به خوبیه قرمزش دلبری میکنه شک نکن:))

  9. فيصل

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    انتخاب من cla. ی تیزر هم داره برای مدل ۲۰۱۴ که ی گرگ دنبالشه
    تو یوتیوب به اسم
    All-New 2014 CLA-Class Highlight Film — CLA250 4-Door Coupe — Mercedes-Benz

  10. مهدی

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    Cla اهواز زیاد هست و چند باری سوار شدم. کلا باید قبل از سوار شدن به این ماشین انتظارات رو بیارید پایین چون واقعا ماشین خوبی نبود! کیفیت بد کابین و مقداری سر و صدای قطعات پلاستیکی که با توجه به کیلومتر کارکرد اصلا جالب نبود و سواری بسیار بسیار کوبشی و خشک که اصلا قابل تحمل نیست. من اهمیتی به اعداد و ارقام نمیدم و با توجه به کیفیت سواری بیشتر محصولات فرانسوی به خصوص سیتروئن حداقل برای جاده های ایران ds رو ماشینتر میدونم و مطمعنم دوستان اگه سوار این بنز بشن دیگه حتی نگاهش هم نمیکنن

    1. محمد رضا

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (804 ديدگاه)

      اونی که شما تو اهواز سوار شدی cla چپی بوده حتما که میکانیکش باقطعات پراید جمعش کرده وگرنه بنز که اینقد بی کیفیت نمیشه

      1. AMIR SCHUMACHER

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        چیزایی که ایشون میگه حقیقت هست ولی به صورت فوق ‌اغراق شده !!!!

        منم سوار CLA شدم
        سواریش ضمخته ، نرم نیست ، اما کوبشی به هیچ عنوان، از اتومبیل های داخلی اگر بخوام مقایسه کنم که مردم بیشتر باهاش سر و کار دارن سواری CLA به نرمی سمنده.
        CLA حدود ۱/۵ تن وزن داره .

        .

        کوبشی ????
        آدم یاد تراکتور میفته !!

        .

        کیفیت کابین CLA اصلا و ابدا پایین نیست ، مگه چقدر داری پول میدی؟؟؟
        بله اگر قبلش سوار اتومبیل های لکسوس ، مدل های گرون تر بنز و ب‌ام‌و شده باشی و بتونی متریال رو تشخیص بدی متوجه میشی کیفیتش بالا نیست‌. اما کسی که بالفرض از تویوتا کرولا سوار CLA میشه محاله از کیفیت متریال شکایت کنه.

        .

        طبیعیه سکوت کابین اس‌کلاس یا حتی سی‌کلاس در CLA وجود نداشته باشه ، اما اصلا پرسروصدا نیست .
        سی کلاس ۴۳۰۰۰ دلاره و سی‌ال‌آ ۳۳۰۰۰ دلار‌ طبیعتا کابین و متریال باید به اندازه ی ۱۰۰۰۰ تا با هم اختلاف داشته باشن‌.

        در رتبه بندی سدان های نیمه لوکس کامپکت الان آئودی آ۳ اوله ، ب‌امو سری ۲ دوم و بنز CLA سوم ، بعد از بنز هم مدل هایی از بیوک و اکورا قرار دارن‌.

        اگر سی ال‌آ اونقدر بد بود که بچه های پدال حتی نگاهش هم نکنن !!!! امتیازش از اکورا ILX ، بیوک cascada و بیوک ورانو بیشتر نمیشد

    2. علی

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اصلا این حرف معنی نداره

  11. king lambo

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    حتی اگه برتری کامل چه از نظر کیفیت چه فنی با دی اس بود بازم بنز انتخابم بود. اخه دی اس با بنز؟ ??

  12. MOBIN POURMAND

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (78 ديدگاه)

    چرا فرمون بنز مث همیشه زیرش صاف نی؟؟؟؟
    ب مرسدس رای دادم ولی خدایی مصرف سوخت و حجم صندوق بار یکم دلمو زد.
    فضا برای سرنشینای عقبم خیلی خوبه

    1. محمد رضا

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (804 ديدگاه)

      مصرف سوخت یک لیتر بیشتر باعث شده شتاب بجای 8 ثانیه بشه 6.2 ثانیه که قابل توجیه

  13. حمیدرضا

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    هر دو خوبن و لوکس منتهی بنز کمی بیشتر ادمو جذب میکنه خصوصا به خاطر نوع طراحی

  14. Mohammad

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (84 ديدگاه)

    فقط همون نشان بنز به کل تاریخ صنعت خودروسازی فرانسه شرف داره…تمام

  15. مهدی

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    دوست عزیز جناب امیر شوماخر باید عرض کنم خدمتتون اصلا نرمی ماشینهایی مثل سمند و پژو رو با محصولات روز مقایسه نکنید . بنز cla که هیچ بلکه بنز اتاق e نسل جدید هم سواری نرمی ارائه نمیده اینم بیشتر به خاطر فاق لاستیک بسیار باریک بیشتر محصولات بنز هست . Cla از نظر نرمی در حد اپتیما اتاق جدید و حتی خشکتر هست. از نظر کیفیت متریال کابین هم پایین تر از ماشینی مثل مزدا ۳ اتاق جدید که زبر بیست هزارتا قیمت داره هست. اینا رو منی دارم میگم که تقریبا روزانه سوار این ماشینا میشم

    1. AMIR SCHUMACHER

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      حرف شما رو قبول ندارم
      منم سوار سی‌ال‌آ شدم و اصلا با شما موافق نیستم

    2. #ali.m#

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      مهدی جان
      نظر من اینه: اگه قراره بنز سوار شم دوست دارم یه مدل خوبشو سوار شم نه cla .اگه قراره پایین ترین ماشین یکی از بهترین برند هارو بخرم .فک کنم انتخاب بهترین یکی از اقتصادیا خیلی جالب تر باشه حداقل میدونم که بهترین رو سوار شدم .حالا میخواد لوکس باشه میخواد نباشه. من که اینجوری فکر میکنم .
      اما در مورد این دوئل از نظر فنی بنز به جز گشتاور برتری خاصی نداره ظاهر هم که سلیقه ایه و به نظر من cla به همون اندازه که جلوش زیباست پشتش زشته .
      با طراحی دی اس هم کلا حال نمیکنم .
      از نظر کیفیت هم من حرفی کسی که تجربشو میگه (مهدی)رو از حرف 100نفر که از روعکس نظر بدن بیشتر قبول دارم .
      پس رای نمیدم .
      اما اگه قرار باشه تو این سگمنت بخرم بینهایت انتخاب عاقلانه تر هست .غیر از این دوتا .

      1. AMIR SCHUMACHER

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        در سگمنت entry luxury compacts عاقلانه ترین انتخاب همین CLA ، آئودی آ۳ و … هست.
        مگر اینکه از لوکس بودن بگذری.

        1. #ali.m#

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          نمیشه یه ماشینو صد درصد عاقلانه دونست.
          واسه هر کسی معیار ها فرق میکنه .
          اگه من باشم اینایی که گفتی اخر لیستم هستن.

  16. علی

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (36 ديدگاه)

    دی اس از یه موتور 1.6لیتری ۲۰۰اسب بیرون کشیده
    که منو قانع کرد بهش رای بدم

  17. Hossein hb

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رفقا آخه انصاف بدین قیمت شون رو هم در نظر بگیرین یه ماشین فرانسوی 200 تومنی با یه بنز خدات تومنی خب معلومه نتیجه بهتر بود نویسنده میومد هم قیمت و هم رنکینگ هاشو بررسی میکرد اون موقع دی اس بازنده مطلق نمیشد ….

  18. MehdiTurbo

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2362 ديدگاه)

    من تو اون ۷۷ نفر موندم ک رای دادن به دی اس

  19. mohammad_fm480

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا برند گم نام دی اس با بنز قابل مقایسه هست؟
    ولی خداییش طراحی سی ال ای واقعا زیبا و گیرا هست.
    بعدم اینکه اون 83 نفری که به دی اس رای دادن فازشون چی بوده؟؟؟؟

  20. مهدی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    عزیزم دی اس زیرمجموعه سیتروئن هست جوری میگین گمنام انگار همین الان از تو لپ لپ درومده. دی اس راحت تر با دوام تر و کاربردی تر هست و فاز اونایی که بهش رای دادن هم همین بوده.باور کن نصف اینایی که cla رو ستایش میکنن تاحالا سوار یه بنز هم نشدن و یه ماشین ماورایی تو ذهنشون ساختن

    1. Lancer evo x

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      درود
      دقیقا هم همینطوره مهدی جان ، اینایی ک از اشغال بودن دی اس در مقابل بنز حرف میزنن و میگن فاز اوناییک ب دی اس رای دادن چی بوده تا حالا ب خودشون زحمت ندادن برن شوروم دی اس یا تو نمایشگاه ها سوار این ماشینا بشن تا متوجه بشن دی اس با اینکه فرانسویه ولی ی ماشین خاص با کیفیت بالاس ،، دومین چیزی ک میخوام بگن اینه ک قرار دادن دی اس در کنار بنز یا اصلا شرکت دادنش تو این سری مقایسه ها بنظرم اصن درست نیس چون خیلیا اصلا دی اس رو نمیشناسن خیلیا شناخت خاصی ندارن بهش و تا حالا از نزدیکم ندیدنش و این رای اوردن بنز هم از همون اول ک مطلبو دیدم تابلو بود چون بنز و تویوتا برای 99% ایرانی ها حکم خدای خودروسازیو دارن و بقیه هم کشکن ،، خب عزیز من بنزم ماشین بد داره همه ماشیناش ک خوب نیستن ، خوب نیستن منظور اینه ک در حد همکلاسی هاشون نیستن ، قرار نیس چون بنزه عالی باشه ک

    2. AMIR SCHUMACHER

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      هیچ کس از ماشین ۳۰۰۰۰ دلاری یک ماشین ماورایی در ذهن خودش نمیسازه.
      از ۳۰/۰۰۰ تایی که قیمت CLA هست ۷/۰۰۰ تاش پول برند بنزه (که عاشقان بنز با جون و دل پرداختش میکنن) ، بنز برای CLA حدود ۲۰/۰۰۰ دلار خرج کرده ، با ۲۰/۰۰۰ دلار هیچ کس انتظار سواری و کیفیت S65 رو نداره.
      .
      ترجیح میدم پایین ترین مدل بنز رو سوار شم به جای بهت ین مدل یک برند معمولی.

      چون رسیدن به شخصیتی که بنز داره حتی برای لکسوس هم یک آرزو و یک هدف بلند مدته‌.

    3. AMIR SCHUMACHER

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      به فاز اون ۱۰۰ نفری که به DS رای دادن توجه نکن

      شما در این دوئل ها پراید رو هم که در مقابل فانتوم بذاری چند نفر برای شیطونی کردن و شوخی هم که باشه به پراید رای میدن. بعضی ها دلایل دیگه هم دارن.

    4. AMIR SCHUMACHER

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      اگر کیفیت سواری مناسب و فضای کم در صندلی‌های عقب باعث نگرانی شما نشوند، سایر بخش‌های مرسدس‌بنز CLA شما را هرگز ناامید نمی‌کنند. در این خودرو، ترکیبی از ویژگی‌های لوکس، طراحی منحصربه‌فرد و افت قیمت بسیار کم را تجربه می‌کنید؛ مواردی که آن را تبدیل به یکی از مدعی‌های اصلی در بین سدان‌های اسپورت در این بازه قیمتی می‌کنند.

      1. AMIR SCHUMACHER

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        این تیکه رو ازبررسی سی‌ال‌آ بعد از ۳۰/۰۰۰ کیلومتر که مقالش در پدال بود برداشتم

    5. mohammad_fm480

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      امیر شوماخر جواب تون رو داد .دیگه لازم نمیبینم چیزی بگم.
      درود شوماخر جان

  21. ali a

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (776 ديدگاه)

    حتی شوخیشم قشنگ نیست مقایسه و دوئل بین مرسدس و دی اس !!!
    حداقل بی ام و و آئودی رو با مرسدس میذاشتید نه دی اس غراضه…

  22. مهدی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    دوست عزیز من خونم اهوازه و اتفاقا cla دوست و اشنا دارن که مدام سوار میشم اگه تو فکر برند و جلب توجهی که صرفا بگی بنز سوارم بله حرف شما درست cla هم یه بنزه ولی اگه واقعیت کف اسفالت های ما رو میخوای بدونی قوین بهت میگم این ماشین جالب از اب در نیومده اینو فقط من نمیگم خود بنز بازاش هم میگن. تو رویا سیر نکن لطفا توی شهر و جاده های ما ادم دوست نداره سوار ماشینی بشه که مجبور باشه مدام چشمش دنبال چاله و چوله و سنگ ریزهای تو خیابون باشه که خدایی نکرده ماشین بیفته توش ضربه رو زیر فرمون حس کنی و بترسی از اینکه کابین تقریبا کیفیت پایینش تو سر و صدا بیفته ادم وقتی اینجور از رانندگی خسته میشه و هیچ لذتی نمیبره اون موقع با خودت میگی به درک که برندش بنزه و ضریب پسار ۰.۲۳ داره و میری میشینی پشت همون کرولا و سیویک

  23. ebi V16 bi turbo

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (30 ديدگاه)

    بنز نگو بگو جامپو جت چه رخی هم داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا