مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور اول، قسمت دوازدهم، اولین دوئل از گروه کراساوورهای سابکامپکت لوکس
مرسدس بنز GLA | اینفینیتی QX30 |
؟ | |
آئودی Q2 | مینی کانتریمن |
؟ | |
بامو X2 | رنجروور اووک |
؟ | |
ولوو XC40 | آئودی Q3 |
؟ |
مرسدس بنز GLA
تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳
نسل کنونی: اول
پلتفرم: MFA مرسدس بنز
امتیاز از کاربایر: ۳.۴ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۷۲,۸۶۹ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۳۴,۹۶۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۴,۱۰۴ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۲,۱۶۲ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۸ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۷ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۰ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
اینفینیتی QX30
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۵
نسل کنونی: اول
پلتفرم: MFA مرسدس بنز
امتیاز از کاربایر: ۳.۶ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۳ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱,۷۹۷ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۴۳۹ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۴,۰۹۳ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۴,۸۱۴ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۴ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۶ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۹۱ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
مرسدس GLA250 | اینفینیتی QX30 | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 | ۲ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۲۱۰ اسب بخار | ۲۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۰ نیوتن متر | ۳۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | جلو یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۸ ثانیه | ۶.۲ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۵ ثانیه | ۱۴.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۰ لیتر (ترکیبی) | ۹.۴ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۵۲ گرم/کیلومتر | ۱۵۵ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۶ لیتر | ۵۶ لیتر |
وزن | ۱۶۰۰ کیلوگرم | ۱۶۰۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۴۱ متر | ۴.۴۲ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۰ متر | ۲.۷۰ متر |
حجم صندوق بار | ۴۲۰ لیتر | ۴۳۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۳۴,۳۹۵ دلار | ۳۰,۹۴۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۳۶,۳۲۵ دلار | ۳۵,۳۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10080848]
حمیدرضا
۲۴ مرداد ۱۳۹۷به خاطر ایمنی بالای عابرین و سیستم های ایمنی به اینفینیتی رای دادم وگرنه برتری خاصی نداشت در واقع جفتشونم هاچ بکن
خسرو
۲۴ مرداد ۱۳۹۷مرسدس
Madjidiano Rolambo
۲۴ مرداد ۱۳۹۷هر ماشینی اون ستاره ی ۳ پر رو داشته باشه به خودی خود یک صفر از رقبا جلوئه
باز حالا در مورد بی ام و ، لکسوس و آئودی این قضیه کمتر صدق میکنه اما اختلاف برند بنز و اینفینیتی خیلی زیاده ، معلومه که با قیمت مساوی بنز انتخاب بهتریه
اسم بنز خودش یه دنیاس
Madjidiano Rolambo
۲۴ مرداد ۱۳۹۷از کلاس کراس اوور ساب کامپکت متنفر ترجیح میدم یه استیشن یا هاچ بک سوار شم
بهترین کلاس کراس اوور واسه من ، میدسایزه … فول سایز کاربردی نیست ، کامپکت رو میشه تحمل کرد اما ساب کامپکت یه شترگاوپلنگه مضحکه
مزدا
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ظاهر اینیفیتی داخل بنز??
Radin
۲۴ مرداد ۱۳۹۷اینفینیتی طراحیش خیلی خاصه مشخصات فنی هم تقریبا یکیه بنزو خیلی دوس دارم ولی دوس ندارم اینفینیتی حذف بشه و میخوام به اینفینیتی رای بدم
saeed
۲۴ مرداد ۱۳۹۷طراحی بیرونش انصافا اینفینیتی به روز تره و انگار زمان بیشتری گذاشته شده روش برخلاف بنز که انگار خیلی حساسیتی رو طراحیش نبوده .طراحی داخلیش فکر کنم هیچ کدوم برتری خیلی خاصی ندارن بهم.فنی هم خیلی نزدیکن.تنها برتری بنز برندش و اسم کمپانیشه (که چیز کمی نیست ) و علاقه شخص .
shirko
۲۴ مرداد ۱۳۹۷اینفینیتی از بنز زیباتره
سروش
۲۴ مرداد ۱۳۹۷پدال جان هر پستی رو که خیلی مشتاقم کامنت بزارم و ارزش بحث کردن داره رو چرا کامنتهاشو بستی؟ خودتون سانسور میکنید یا مجبورتون کردن؟
#ali.m#
۲۴ مرداد ۱۳۹۷دیروز فرصت نکرددم جواب یکی از دوستانو در دوئل قبلی بدم .
اقای مهران 911 چرا اینقدر به خودت فشار اوردی😂
تو دوئل خودروهای اقتصادی اسم اس کلاس و رولز رویز میاری؟
اول فکر کن ببین دارم در مورد سدان های غیر لوکس حرف میزنم یا لوکس و سوپر لوکس .
***
mehran911
۲۴ مرداد ۱۳۹۷اون کامنت فاجعه بود
((( تو دوئل خودروهای اقتصادی اسم اس کلاس و رولز رویز میاری؟ )))
خودت برو ببین چی نوشتی
نوشتی : (( به هر حال سلاطین سدان ها همه ژاپنی هستن))
این چه معنی میده ؟؟؟
کاربرای سایت باید مواظب باشن همیشه بعد از خوندن کامنت منظور رو هم بپرسن تا شاید منظورت چیز دیگه ای باشه …
مانی
۲۶ مرداد ۱۳۹۷نبودی
پدال کامنتهای منو پاک کرد:D
امیرمحمد
۲۴ مرداد ۱۳۹۷خب دوستان ما در این دوعل در واقع با دوتا مرسدس روبرو هستیم یکیشون یک مرسدس خالص و نابه و اون یکی یک مرسدس در لباس نیسانه من ترجیح میدم به نسخه ی اصلی رای بدم نه ریبیج شدش در لباس نیسان?
#ali.m#
۲۴ مرداد ۱۳۹۷همین الان پدال یه مطلب گذاشته در مورد یک نیسان در لباس مرسدس.(پیکاپ مرسدس)دقیقا پایین همین مطلب .
نظرت در مورد اون چیه؟
datsun
۲۴ مرداد ۱۳۹۷☺
امیرمحمد
۲۴ مرداد ۱۳۹۷علی من کلا با خودروی ریبیج شده حال نمیکنم چون به نظرم هیچ هویتی از خودش نداره حالا میخواد نیسان در لباس مرسدس باشه یا مرسدس در لباس نیسان به عنوان یه طرفدار خودروهای المانی مرسدس ایکس کلاس رو یه خودروی اشتباهی و بی هویت میدونم و به نظرم این که اسم مرسدس رو این خودرو باشه واقعا فاجعس برعکس جنابعالی که متعصب خشکی هستی و ژاپن رو تافته ی جدا بافته و بدون ایراد میدونی من تفکر صفر یا صدی ندارم همونقدر که عاشق مرسدسم در عین حال ایکس کلاس رو یه خودروی اشتباهی و بدردنخور میدونم اشتباهی که امیدوارم دیگه تکرار نشه…
امیرمحمد
۲۴ مرداد ۱۳۹۷و همینطور مطمیین باش اگر یروزی یه دوعل بین مرسدس ایکس کلاس و نیسان ناوارا انجام بشه صددرصد به ناوارا رای میدم نه ایکس کلاس همینطور که در این دوعل به مرسدس رای دادم?
کاوه
۲۴ مرداد ۱۳۹۷من معنای این همه خط شکسته و پیوسته روی بدنه خودروهای مثلا لوکس را نمی فهمم. تویوتا ماجرارو باب کرده. مثل سی اچ آر و البته لکسوس ان ایکس. شما ببینید لکسوس آرایکس نسل قدیم ،چقدر جذابتر از ان ایکسه . البته شاید نظر شخصی ام باشد. بههرحال نمی فهمم که اینفنیتی بر طبق کدام الزام دینامیکی این همه خط شکسته روی بدنه کار کرده؟ این خطها قراره چی کار کنند؟ به هرحال این نسخه پرفروش و البته نه چندان ممتاز بنز را ترجیح می دهم.
مهدی
۲۴ مرداد ۱۳۹۷این مدل بنز طراحی خوبی نداره.انگار یه هاچبکه.که ارتفاع بهش داون.نه زیبایی یه هاچبک روداره ونه ظاهرکلاس خودش رو
Mohamad
۲۴ مرداد ۱۳۹۷راستش جفتش برام فرقی نداره فقط انگار ظاهر اینفینیتی بهتر و قابل قبولتره وگرنه آنچنان تفاوت اساسی ای من نمیبینم
(Saeed(peugeot
۲۴ مرداد ۱۳۹۷واقعا ظاهر اینفینیتی سرتره
مشخصات فنی ام که تقریبا یکی هستند…
رای من اینفینیتی..
Mp
۲۵ مرداد ۱۳۹۷با سلام:
لطفا مقاله ای درباره ی موتور ها و دوچرخه های برقی در ایران و قیمت و مشخصات فنی آنها بگذارید.
بهزاد
۲۵ مرداد ۱۳۹۷حیف cla و gla که entry level ان….
کیوان
۲۷ مرداد ۱۳۹۷نیسان جزو برندهای مطرح جهان و بنز هم که جای خود داره اینفینیتی زیباتر و به روزتره