مرسدس بنزهوندا

دوئل مرسدس A45 و هوندا سیویک تایپ R

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور دوم، قسمت سوم، دومین دوئل از گروه هاچ‌بک‌های کامپکت اسپرت

نتایج دوئل قبلی بین آئودی RS3 و فولکس‌واگن گلف R

مجموع آراء: ۸۸۲

آئودی RS3: 683

فولکس‌واگن گلف R: 199

پیروز دوئل: آئودی RS3 با کسب ۷۷ درصد از کل آراء

 

آئودی RS3

فولکس‌واگن گلف R

آئودی RS3

مرسدس-آام‌گ A45

هوندا سیویک تایپ R

؟

ب‌ام‌و M140i

رنو مگان RS

؟

 

مرسدس-آام‌گ A45

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳

پلت‌فرم: W176 مرسدس بنز

امتیاز از کاربایر: ۳.۶ از ۵

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۳ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۱ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۷ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۸۶ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

هوندا سیویک تایپ R

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷

پلت‌فرم: کامپکت جهانی هوندا

امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۲ درصد

حفاظت از کودکان: ۶۷ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۵ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۸۸ درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

 مقایسهٔ مشخصات فنی

هوندا سیویک تایپ R

مرسدس-آام‌گ A45

پیشرانه ۲ لیتری I4 ۲ لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۳۲۰ اسب بخار ۳۸۰ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۴۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۵.۸ ثانیه ۴.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۷.۷ لیتر (ترکیبی) ۷.۱ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۱۷۶ گرم/کیلومتر ۱۶۵ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۴۶ لیتر ۵۶ لیتر
وزن ۱۳۲۵ کیلوگرم ۱۴۸۰ کیلوگرم
طول ۴.۵۵ متر ۴.۳۶ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۰ متر ۲.۷۰ متر
حجم صندوق بار ۴۲۰ لیتر ۳۴۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۳۰,۹۹۵ پوند ۴۱,۸۳۰ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

[polldaddy poll=10103907]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    چقدر اختلافه بین امتیاز نهایی کاربایدر به هوندا و بنز!!!
    و هوندا ۱۱.۰۰۰ دلار ارزانتر
    و طراحی اسپرتتر
    با احترام به بنز که همیشه بنزه، اما این کلاس رو سیویک به آتیش کشیده
    هوندا انتخاب من بود

    1. Omid

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      بنز گرونتره اما عوضش دو دیفرانسیل ه و قدرت و شتاب بهتری هم داره مصرفش هم کمتره مارکش هم بهتره، دیگه از 11هزار دلار چی میخوای؟

      1. سامان اذری

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        تو خط مستقیم بنز ولی تو پیست صد درصد سیویک بنز رو رنده میکنه

        1. نوید جهرمی

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (3793 ديدگاه)

          اینم اضاف کن: دنده دستی سیویک، اتومات بنز

    2. mahdy

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      به نظر من سلطان این کلاس آئودی RS3 هست تو پیست هر دو تای اینا به علاوره هاچ بک های دیگه رو رنده میکنه ظاهر بسیار جنگنده و جذابی داره و مارکش هم کسایی که در بند لگو و سازنده هستن رو ارضا میکنه از لحاظ تکنولوژی هم یه سر و گردن از رقبا سرتره(خودم طرفدار بی ام وم ولی خب برتری آئودی در اینجاانکار نا پذیره)

  2. حسین وی

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    هوندا سیویک شاهکار هوندا هست و با اینکه بنز مشخصات فنی بهتری داره ولی قیمت بسیار بالاتری هم داره با تمام این اوصاف بنز در همه ی مشخصات بهتر هست مخصوصا این که چهارچرخ هست
    ولی رای من هوندا

  3. محمد

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (126 ديدگاه)

    همیشه زیبایی رو در سادگی میدونستم ( البته بجز محصولات لامبورگینی و پاگانی که بحثشون جداست ) الانم سادگی مرسدس در طراحیش ۳ بر ۰ از شلوغی هندا در طراحی میبره. :)

  4. shirko

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    هر چند برند بنز در جایگاه بالاتریه ، ولی خدایی سیویک هم زیباتره هم یه چیزه دیگست .

  5. s ๏ я ๏ u s h

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    تو این مقایسه مرسدس سر تره ولی چون من خودم تجربه نشستن تو سیویک هاچبک ( با وجود ضعیف تر بودن نست به مدل RS ) داشتم واقعا از ته دل سیویک رو دوست دارم
    مدل هاچبکش شتاب فوق العاده ای داشت و قشنگ حس یه ماشین اسپرت رو به راننده منتقل میکرد❤❤

  6. sina

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    مرسدس با اینکه قدرت و گشتاور و شتابش بیشتره ولی تو پیست حریف سیویک نمیشه (لینکشو میذارم). پس دیفرانسیل جلو بودن سیویک وقتی تو پیست برتره یه مزیت براش به حساب میاد که باعث افزایش فضای عقب و کاش قیمتش 25 درصدیش میشه.
    تو این دویل فقط ایودی حریف سیویک میشه تو پیست.
    سیویک از دید من بهترین دیفرانسیل جلوی تاریخه!

  7. saeed

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    جز قیمت و تعصب واقعا از همه نظر از جمله برند و فنی و… دلیلی نیست به نظرم برای رای دادن به سیویک.

    1. Mohamad

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (812 ديدگاه)

      خود مدیرعامل بنز هم کامنت تو و 30-40 تا لایکتو ببینه شاخ درمیاره

      1. saeed

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (349 ديدگاه)

        اونوقت شما به جز مدیر عامل بنز دیگه با کدوم مدیر عاملهای کمپانیهای ماشین سازی در تماسی که به خلق و خوشون آشناییت داری عزیزم.
        لایکای کامنته من اذیتت میکنه مال تو. لایک مگه نون و آب میشه .من نظرمو گفتم بعضی وقتها هم 2 برابر اینو دیسلایک خوردم عمو جون.اما دلیل نمیشه نظرمو نگم.
        بعد نتیجه نظر سنجی مشخصه توضیحی لازم نداره.

  8. Landscape

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (174 ديدگاه)

    با اینکه بنز از لحاظ آمار و ارقام بهتره ولی هوندا رو ترجیح میدم
    بنز هاچبک برای من قابل هضم نیست

  9. امیر

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    بنز عالیه (غیر از طراحی خارجی
    اما هوندا تو اکثر پیستا رکورد دار هست
    هوندا

    1. مانی

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      سیویک تو پیست ۰.۸ ثانیه سریع تر هست
      واسه ما که راننده حرفه‌ای نیستیم اصلا به چشم نمیاد
      و قدرت و دو دیفرانسیل بودن بیشتر به چشم میاد
      اگه قیمت رو در نظر نگیریم به نظر من صد در صد مرسدس
      اما کلا همه جوانب رو در نظر بگیریم انتخاب یکمی سخت میشه هوندا این ماشین رو عجیب خوب درست کرده
      در آخر اگه فقط برند رو نگاه کنیم مقایسه چندان درستی‌ نیست

  10. #ali.m#

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    ظاهر نسل جدید a کلاس رو خیلی بیشتر میپسندم .
    ولی رکوردهایی که سیویک توی پیست زده با وجود مشخصات ضعیف تر از همه ی رقبا .
    باعث میشه عاشقش بشم .
    رای من هوندا .به خاطر علاقم به این برند ،هندلینگ بی نظیرش و طراحی عالیش.
    امتیاز های این دوتا ماشین گویای همه چیز هست .

    به نظرم فاصله ماشین های لوکس و غیر لوکس تو بعضی سگمنت ها خیلی کم شده .
    هم سیویک از a45 بهتره هم گلف از rs3(نظر شخصی)
    ?سیویک?

  11. omid622

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    به قیمت رسیدم انتخابم تغییر کرد
    سویک
    ۱۰ هزار پوند خیلیه

  12. ahmad m

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (63 ديدگاه)

    مرسدس بنز

  13. sina7

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (436 ديدگاه)

    بنز هاچبک؟! نه مرسی?

  14. Mopar or No Car

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    اهلش میدونن سیویک تو این سگمنت یه چیز دیگه است.

  15. محمد مهدی

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    مرسدس بنز با ین که قیمت خیلی بالاتره
    اما ارزش این قیمت را هم دارد

  16. cfz

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (44 ديدگاه)

    قطعا بنز
    کاری به قیمت ندارم چون دست ما که به هیچکدومشون نمیرسه
    بنز کلا سرتره چه فنی چه ظاهری البته من خودم یکی از طرفدارای هوندا هستم ولی مقایسه بنز و هوندا قشنگ نیست

  17. کاوه

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    بنز از فرم سدان که خارج میشه ابهتش نصف میشه. از هاچبک تا کراس اوور و کامیون! سدان های بنز تا انتهای تاریخ ، دلربا باقی می مونن. مثل بنزهای ۱۸۰ تا ۲۳۰ و بنزهای معماران و بنزهای دانشجویی که تز اوایل دهه شصت تااواخردهه هفتاد تولید شدند. الان هم amg نشان از ابهت قدیم دارد.
    همه این گله و شکایت هارو کردم اما بازم بنز رو به سیویک ترجیح می دم. ده هزار پوند اضافه هم فدای مرسدس عزیز.

  18. حامد

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هوندا

  19. car lover

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    هوندا ژاپن
    سنگ محک این کلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا