مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور اول، قسمت هشتم، اولین دوئل از گروه کراساوورهای کامپکت لوکس
مرسدس بنز GLC کوپه | پورشه ماکان |
؟ | |
لکسس NX | ولوو XC60 |
؟ | |
مرسدس بنز GLC | جگوار F-Pace |
؟ | |
دیاس ۷ | کادیلاک XT4 |
؟ |
مرسدس بنز GLC کوپه
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۶
نسل کنونی: اول
پلتفرم: MRA مرسدس بنز
امتیاز از کاربایر: ۳.۴ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۱۱,۱۹۳ دستگاه
فروش پنجماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۶۶,۱۷۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۴۸,۶۴۳ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۳۵,۱۴۵ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۹ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۲ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
پورشه ماکان
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۳
نسل کنونی: اول
پلتفرم: MLB گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۶,۵۵۵ دستگاه
فروش پنجماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۲,۰۶۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۱,۴۲۹ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۱,۶۵۰ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۸ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۰ درصد
سیستمهای ایمنی: ۶۶ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
مرسدس GLC43 | پورشه ماکان GTS | |
پیشرانه | ۳ لیتری V6 | ۳ لیتری V6 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۳۶۵ اسب بخار | ۳۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۲۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۳ ثانیه | ۴.۴ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۰ ثانیه | ۱۳.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۱.۷ لیتر (ترکیبی) | ۱۲.۴ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۹۸ گرم/کیلومتر | ۲۱۰ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۶۶ لیتر | ۶۸ لیتر |
وزن | ۱۹۳۲ کیلوگرم | ۲۰۳۷ کیلوگرم |
طول | ۴.۷۲ متر | ۴.۶۹ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۷ متر | ۲.۸۰ متر |
حجم صندوق بار | ۵۲۰ لیتر | ۵۰۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۴۱,۷۳۵ پوند | ۴۵,۹۱۵ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۴۷,۵۹۵ دلار | ۴۸,۸۵۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۶۰,۶۴۵ دلار | ۶۸,۲۵۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10077848]
saeed
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ایکاش کراس اوورهای کوپه و عادی کلا از هم جدا میشدن .الان GLC هم خودش هست هم کوپش .از بابتی پورشه فقط کوپه داره و مثلا بره بالا اگر با GLC عادی بیفته تقریبا 2 کلاس متفاوته مقایسشون و منطقی نیست .مثل اینکه تو سواریها سدان با هاچبک مقایسه شه.
Infinite
۲۰ مرداد ۱۳۹۷دوست عزیز پورشه ماکان کراس اوور کوپه نیست. پورشه فعلا در این کلاس محصول کوپه نداره.
اتنخاب بین این دو مدل کمی سخت هست. اگر دقیقا بین این دو مدل قرار بر انتخاب باشه مرسدس مشخصات بهتری رو با قیمت کمتر ارائه میده. اما با وجود علاقهای که به مرسدس بنز دارم به طور کلی در این کلاس ماکان رو ترجیح میدم. به خصوص این که ماکان هم جدیدا فیس لیفت شده. هر رقیبی غیر ار ماکان اینجا بود، انتخاب من GLC بود.
Infinite
۲۰ مرداد ۱۳۹۷اگر هم دوئل بین GLC63S و ماکان توربو بود انتخاب من GLC بود. ولی بین این دو تیپ، ماکان…
saeed
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ممنون از کامنتتون . بحث من سر جداسازی کلاسها بود .بعنوان مثال وقتی صحبت از هاچبک میشه هاچبکهای پرفورمنس یه گروهن عادیها یه گروه در حالی که تشابهات خیلی زیادی دارند ظاهری.حرف شما هم درست هست .اما چون پورشه برند اسپرت لوکس فولکس هست نه صرفا لوکس مثل آئودی عمدتا کراس اووراش به خاطر طراحی عقبشون (که عمده تفاوت حداقل ظاهری کراس اوورهای عادی با کوپه هست)در زمان مقایسه با کراس اوورهای کوپه همطراز میشن .اما بازم میگم حرف شما هم درسته .ولی نظر کلی من این بود که قرار گرفتن GLC هم عادی هم کوپه منطقی نیست تو یه گروه.بعد در بحث انتخاب شما دیگه اون سلیقه ای هست و بنده حرفی برای انتخاب بین این 2 تا ندارم چون جفتشون فوق العاده هستند و انتخاب کاملا شخصی.
KING918
۲۰ مرداد ۱۳۹۷نگران نباش داش
هیچ پورشه ایی توی دوئل های پدال بالا نمیاد ….
Saeed
۲۰ مرداد ۱۳۹۷دستت درد نکنه از نگرانی درم آوردی!لبته منخودم انتخابمپورشه بود به خاطر خاص تر بودن برندش .اما بحثی سر مقایسش ندارم.
Saeed
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ضمنا امروز پدال یه مقاله ای نوشته در خصوص کراس اوورهای لوتوس در آینده که توش عینا قید شده کراس اوور کوچیکه قصد رقابت با ماکان و x4و کراس اوور بزرگتر قصد رقابت با کاین و x6 رو دارن و هیچ جایی تو اینمقاله اشاره ای مثلا به x5 یا x3 نشده.منم از اول اساس حرفم در خصوص کوپه بودن ماکان این بود دوست عزیز.
اميرحسين رادفر
۲۰ مرداد ۱۳۹۷خاص تر بودن برندش ! خود فردیناند پورشه کارمند و مهندس مرسدس بوده ! قدمت مرسدس به جایى یرمى گرده که مى گن کارل بنز اولین خالق خودرو تو جهان بوده . سریع ترین ماشین تاریخ و با ترکیب موتور هواپیما ساختن که همین جناب فردیناند پورشه هم جز مهندساى ارشد اون پروژه بودن . پرفروش ترین لوکس ساز چند سال اخیر همه و همه بخش کوچیکى از افتخارات تاریخ مرسدس نمى دونم با چه منطق و برچه اساسى شما پورشه رو خاص تر از مرسدس مى دونى
shirko
۲۰ مرداد ۱۳۹۷این بلا رو بعضی ها از روی تعصب سر ب ام و هم اوردن !!!!
saeed
۲۰ مرداد ۱۳۹۷من چندین سال سایت پدالو دنبال میکنم .انصافا کارشون فوق العادس و حرفه ای هستند .اما از شروع مسابقات تا الان هر جور حساب میکنم در دوئل هابه نظرم در حق ماشین های بی ام و از سمت پدال عادلانه رفتار نشد.البته این فقط نظر شخصی منه.
مانی
۲۱ مرداد ۱۳۹۷پدال چه تقصیری داره
تقصیر طرفدارهای مرسدسD:
Saeed
۲۱ مرداد ۱۳۹۷دوست عزیزم فکر کنم منظورمو از خاص بودنخوب بیان نکردم.من تو این دوئل به پورشه رای دادم اما قبول دارماز نظر فنی بنز سرتر بود.فکر کنم بنز یجورایی نماد لوکس بودن نه تو ایران که کل دنیاس.از لحاظ فنی و تکنولوژی هم که در قدر بودنش حرفی نیست.انقدر امثال بنز و بی ام و قوی هستند که تونستن بدون پشتوانه برند اقتصادی تو دنیا بهترین باشن و از این لحاظ واقعا نسبت به آئودی لکسوس…کار سخت تری داشتن.حرف من اینه وقتی کسی میخواد ماشین لوکسی بگیره یکی از مهمترین فاکتوراش اینه که برندی که زیر پاش هست محدود باشه و در دسترس همه نباشه.بنز و بی ام و در حالی در چین دارن مثلا سدانهای سری aو سری ۱ رو میزنن که به درستی کمک حال اقتصادیشون بشه .اما پورشه بدلیل محدود بودن حجم و تنوع محصولاتش (به پشتوانه فولکس واگن) واقعا صرفا در دسترس افراد خاص هست و این همون چیزیه که خیلی افراد پولدار دنبالش هستند.منظور منم از خاص بودن این بود نه بحث قدرت و تکنولوژی …..
mahdy
۲۰ مرداد ۱۳۹۷داداش اینجوری که نمیشه طرفدار هر شرکتی میگه پدال در حق ما ظلم کرده
یکی میگه ما ژاپنی باز ها ماشینامون توسط توطئه پدال با دادن اطلاعات غلط راجع بهشون حذف میشن(دقیقا عین این حرفو زد یکی از دوستان) اون پائین میگن به بیمر ظلم شده اینم از شما رو چه حسابی میگید هیچ پورشه ای بالا نمیاد .
این اتهام اگه مدرک محکمی پشتش نباشه توسط دارندگان حقوق پدال امکان پیگیری از طریق مراجع قضایی رو داره نمیگم پدال این کارو میکنه اما میگم مراقب باشین این کاری که خیلی هاتون میکنیدو بدون مدرک محکم تهمت میزنید چه شرعی چه قانونی جرمه
King 918
۲۰ مرداد ۱۳۹۷دوست عزیز تازه وارد هم نیستی بگم دیدگاه از رو کم تجربه بودنت باشه. رفیق من پدال رو نمیگم من کسایی که رای میدن و میگم اینو قبلا هم گفتم شما پست ها رو دنبال نکردی مدرک جلو چشمت بوده هیچ پوشه ایی تا حالا توی رقابت بالا نیومده
Moein
۲۰ مرداد ۱۳۹۷یه چیزی راجب این دوئل برام جالب بود که از هیچ زاویه ای نمیتونستم به خودم اجازه بدم که بگم این ماشین این قسمتش زشته یا از این نظر ضعیفه،و به نظرم این یعنی طراحی درست که برای هر سلیقه ای جذاب باشه.انتخاب واقعن برام سخت بود ولی انتخابم مرسدسه
KamyR
۲۰ مرداد ۱۳۹۷هردو عالین ولی پورشه یه چیز دیگس?
سید
۲۱ مرداد ۱۳۹۷هردو عالین…بله پورشه یه چیز دیگست…آمممما،بنز بی رقیبه…تمامیه فاکتورهای مقایسه به نفع بنزه…دیگه واقعا جالب شد
امیر
۲۰ مرداد ۱۳۹۷مث هم هستن جز مصرف سوخت و گنجایش افراد و قیمت
فنی حق بیشتر با بنز هست
ماکان اسپورت تر هست اما بنز لوکس
ماکان با اون کابین پر از کلیدش جذبم میکنه
PARTHIAN
۲۰ مرداد ۱۳۹۷بنظر من بنز خیلی زیباتر و باکلاس تره
میشه سالها روندش و ازش لذت برد
البته ماکان هم همینطوره ولی خب من بنزو بیشتر میپسندم
سید
۲۱ مرداد ۱۳۹۷دقیقا…فقط بنز
Hossein
۲۰ مرداد ۱۳۹۷هر دو عالین ولی من ماکان رو ترجیح میدم
من در کل طریقه قرعه کشی این دوئل ها رو متوجه نشدم
یجا دوتا خودرو از یک برند باهم میوفتن
یجا مثل این جدا میوفتن
برای مثال دوئل نیسان ترانو و نیسان کیکس
یا دوئل پریوس و پریوس پرایم
یا دوئل سیتروئن c3 و سیتروئن c4
دلیلشو کاش یکی توضیح میداد
سام
۲۰ مرداد ۱۳۹۷بنز GLC اصلا از لحاظ طراحی و زیبایی و کیفیت متریال مصرفی در کابین با پورشه ماکان قابل مقایسه نیست و من به ماکان رأی می دهم.
omid
۲۰ مرداد ۱۳۹۷اگه یه ذره به عکس ها دقت کنید بنز پنج نفره هست چون ردیف عقب سه تا پشت سری داره . تو مشخصات چهار نفره ذکر شده .
پدال لطفا اصلاح کن
مهدی
۲۰ مرداد ۱۳۹۷انتخاب من قطعا پورشه ماکان.هم کیفیت متریال بهتری داره.هم پرفومنس بهتر.هم ظاهر جذاب تر.امتیازمجله های معتبر هم که بهش دادن بالاتره
مهدی
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ازنزدیک اون چراغ های عقبش اونقدر جذابه که نگو.باجسه کوچیک لعنتی یه رینگ ولاستیک بزرگی داره که نگو.حس محکم وتنومندی میده به ادم.ایکاش درنسل جدید نمی چسبید به هم چراغ های عقبش
Saeed
۲۰ مرداد ۱۳۹۷من سالیان سال پدال رو دنبال میکنم .البته هیچ وقت کامنتی نذاشته بودم و فقط نظرهایی رو که قبول داشتم لایک میکردم .واقعا هم پدال کارش درسته و حرفه ای .اما از اول مسابقات تا الان هرجور حساب میکنم حس میکنم با بی ام و تو این نظر سنجیها عادلانه رفتار نشد از سوی پدال
مهدی
۲۰ مرداد ۱۳۹۷منم دقیقا این نظررودارم.البته درخیلی چیزای دیگه مثل جوایزbmw دردنیایی خودرو که میگیره ویاسال قبل چندین مدلbmwبهترین درکلاس خودشون انتخاب شدن که معمولا خبرش درپدال نمیاد اما کوچکترین فراخوان رومیارن خبرشو.برعکس بنزکه فراخوان هاش معمولا نمیادتوپدال و…
Saeed
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ایکاش سایت پدال که کارش فوق العاده حرفه ای هست شرکت کنندگان هر گروهو از اول قرعه کشی میکرد تا فینال عینمسابقات پلی آف جام جهانی که برنده ایندوئل a مثلا بر اساس قرعه کشی با برنده دوئل b مسابقه میده.بعد میشد دوئل ها رو برای اینکه روندش سریعتر باشه و خسته کننده نباشه گروهی کرد مثلا یه گروه ۴ ماشینی از ژاپن آمریکا کره آلمان تو یه گروه که قشنگ مقایسه شه و هیجانی تر. هر کسی حق انتخاب ۱ یا ۲ تا رای داشته باشه و از هر گروه ۲ تا که بالاترین رای رو آورد بیاد بالا و بعد پلی آف …. تا فینال و رده بندی .البته کار پدال که که اینمسابقاتو شکل داد واقعا عالی بوده و قطعا هی کامل تر میشه بره جلوتر.
کاوه
۲۰ مرداد ۱۳۹۷همه اعداد و ارقام به نفع جی ال سی است اما چه کنم که دلم با فرمول کراس اوور کوپه صاف نیست. بدقیافه ترین اتومبیل های ممکن همین کراس اوورهای کوپه هستند که آلمانی ها راه انداخته اند. نسخه ب. ام . و هم واقعا در این کلاس زشت است. پس می گویم پورشه ماکان
mahdy
۲۰ مرداد ۱۳۹۷اگه به ایکس سیکس میگی زشت باید تعریفتو از زیبایی تغییر بدی
مهدی
۲۰ مرداد ۱۳۹۷باور کن عاشق طراحی بی مانندx6هستن.ولی تعصب.نسل اولx6 هنوز وقتی توخیابون حرکت میکنه انگاریه تانکه جدابه.یه غول تنومد
کاوه
۲۱ مرداد ۱۳۹۷خداشاهده بحث تعصب نیست. این ترکیب کوپه و کراس اوور واقعن خیابان ها را شبیه بازی های کامپیوتری می کنه. چینی ها هم بلافاصله شروع به کپی کرده اند و از همه بدتر لنسرخوش آوازه هم ممکنه به زودی نسل بعدی اش را از همین کراس اوور کوپه ها بدهد بیرون. امیدوارم این تب به زودی بخواب
Ali Keyhani
۲۰ مرداد ۱۳۹۷خیلی نزدیک به هم هستن،سلیقه ای پورشه ماکان
Mohamad
۲۰ مرداد ۱۳۹۷پورشه ماکان رو انتخاب میکنم
ظاهر داخلی و خارجیش و همچنین اعتمادی که به برند پورشه دارم موجب چنین انتخابی میشه.
بهزاد
۲۱ مرداد ۱۳۹۷اعتمادم به پورشه زمانی از بین رفت که اون پلاستیک های خشک و ارزون صندلی های عقب ماکانو دیدم……الحق هیچ خودروسازی به اندازه ایی که پول میدی بهت جنس نمیده…..همین بنز به هیچ عنوان برازنده شعار یا بهترین یا هیچی نیست….
بهنام
۲۱ مرداد ۱۳۹۷اینکه مرسدس بنز به نوعی پدر خودرو سازی جهان هست شکی نیست. حتی میتوان نصف پیشرفت صنعت خودرو رو مدیون مرسدس بنز دونست. ولی از اونجایی که تنوع تولید سقف تولید و اینکه تولیدات مرسدس بخشهایی شامل انواع ونها، کامیون ها، کامیونت ها، و اخیرا وانت رو هم شامل میشه، حرف اون دوستمون که برند پورشه رو خاص تر میدونست کاملا صحیحه.
Arman
۲۳ مرداد ۱۳۹۷واقعا نمیتونم انتخاب کنم،هر دو عالی هستن ولی الکی به بنز رای دادم!