پورشهمرسدس بنز

دوئل پورشه ماکان و مرسدس بنز GLC کوپه

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور اول، قسمت هشتم، اولین دوئل از گروه کراس‌اوورهای کامپکت لوکس

مرسدس بنز GLC کوپه

پورشه ماکان

؟

لکسس NX

ولوو XC60

؟

مرسدس بنز GLC

جگوار F-Pace

؟

دی‌اس ۷

کادیلاک XT4

؟

 

مرسدس بنز GLC کوپه

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۶

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MRA مرسدس بنز

امتیاز از کاربایر: ۳.۴ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۱۱,۱۹۳ دستگاه

فروش پنج‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۶۶,۱۷۳ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۴۸,۶۴۳ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۳۵,۱۴۵ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۹ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۸۲ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۱ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

پورشه ماکان

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۳

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MLB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۶,۵۵۵ دستگاه

فروش پنج‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۲,۰۶۸ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۱,۴۲۹ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۱,۶۵۰ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۸ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۰ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۶۶ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 مقایسهٔ مشخصات فنی

 

مرسدس GLC43

پورشه ماکان GTS

پیشرانه ۳ لیتری V6 ۳ لیتری V6
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۳۶۵ اسب بخار ۳۶۰ اسب بخار
گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۳ ثانیه ۴.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۰ ثانیه ۱۳.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر (ترکیبی) ۱۲.۴ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۱۹۸ گرم/کیلومتر ۲۱۰ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۶۶ لیتر ۶۸ لیتر
وزن ۱۹۳۲ کیلوگرم ۲۰۳۷ کیلوگرم
طول ۴.۷۲ متر ۴.۶۹ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۸۷ متر ۲.۸۰ متر
حجم صندوق بار ۵۲۰ لیتر ۵۰۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۴ نفر ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۴۱,۷۳۵ پوند ۴۵,۹۱۵ پوند
قیمت پایه آمریکا ۴۷,۵۹۵ دلار ۴۸,۸۵۰ دلار
قیمت موردبررسی ۶۰,۶۴۵ دلار ۶۸,۲۵۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10077848]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. saeed

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    ایکاش کراس اوورهای کوپه و عادی کلا از هم جدا میشدن .الان GLC هم خودش هست هم کوپش .از بابتی پورشه فقط کوپه داره و مثلا بره بالا اگر با GLC عادی بیفته تقریبا 2 کلاس متفاوته مقایسشون و منطقی نیست .مثل اینکه تو سواریها سدان با هاچبک مقایسه شه.

    1. Infinite

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (452 ديدگاه)

      دوست عزیز پورشه ماکان کراس اوور کوپه نیست. پورشه فعلا در این کلاس محصول کوپه نداره.
      اتنخاب بین این دو مدل کمی سخت هست. اگر دقیقا بین این دو مدل قرار بر انتخاب باشه مرسدس مشخصات بهتری رو با قیمت کمتر ارائه میده. اما با وجود علاقه‌ای که به مرسدس بنز دارم به طور کلی در این کلاس ماکان رو ترجیح میدم. به خصوص این که ماکان هم جدیدا فیس لیفت شده. هر رقیبی غیر ار ماکان اینجا بود، انتخاب من GLC بود.

      1. Infinite

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (452 ديدگاه)

        اگر هم دوئل بین GLC63S و ماکان توربو بود انتخاب من GLC بود. ولی بین این دو تیپ، ماکان…

        1. saeed

          ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (349 ديدگاه)

          ممنون از کامنتتون . بحث من سر جداسازی کلاسها بود .بعنوان مثال وقتی صحبت از هاچبک میشه هاچبکهای پرفورمنس یه گروهن عادیها یه گروه در حالی که تشابهات خیلی زیادی دارند ظاهری.حرف شما هم درست هست .اما چون پورشه برند اسپرت لوکس فولکس هست نه صرفا لوکس مثل آئودی عمدتا کراس اووراش به خاطر طراحی عقبشون (که عمده تفاوت حداقل ظاهری کراس اوورهای عادی با کوپه هست)در زمان مقایسه با کراس اوورهای کوپه همطراز میشن .اما بازم میگم حرف شما هم درسته .ولی نظر کلی من این بود که قرار گرفتن GLC هم عادی هم کوپه منطقی نیست تو یه گروه.بعد در بحث انتخاب شما دیگه اون سلیقه ای هست و بنده حرفی برای انتخاب بین این 2 تا ندارم چون جفتشون فوق العاده هستند و انتخاب کاملا شخصی.

    2. KING918

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      نگران نباش داش
      هیچ پورشه ایی توی دوئل های پدال بالا نمیاد ….

      1. Saeed

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (349 ديدگاه)

        دستت درد نکنه از نگرانی درم آوردی!لبته من‌خودم انتخابم‌پورشه بود به خاطر خاص تر بودن برندش .اما بحثی سر مقایسش ندارم.

        1. Saeed

          ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (349 ديدگاه)

          ضمنا امروز پدال یه مقاله ای نوشته در خصوص کراس اوورهای لوتوس در آینده که توش عینا قید شده کراس اوور کوچیکه قصد رقابت با ماکان و x4و کراس اوور بزرگتر قصد رقابت با کاین و x6 رو دارن و هیچ جایی تو این‌مقاله اشاره ای مثلا به x5 یا x3 نشده.منم از اول اساس حرفم در خصوص کوپه بودن ماکان این بود دوست عزیز.

        2. اميرحسين رادفر

          ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1 ديدگاه)

          خاص تر بودن برندش ! خود فردیناند پورشه کارمند و مهندس مرسدس بوده ! قدمت مرسدس به جایى یرمى گرده که مى گن کارل بنز اولین خالق خودرو تو جهان بوده . سریع ترین ماشین تاریخ و با ترکیب موتور هواپیما ساختن که همین جناب فردیناند پورشه هم جز مهندساى ارشد اون پروژه بودن . پرفروش ترین لوکس ساز چند سال اخیر همه و همه بخش کوچیکى از افتخارات تاریخ مرسدس نمى دونم با چه منطق و برچه اساسى شما پورشه رو خاص تر از مرسدس مى دونى

      2. shirko

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (499 ديدگاه)

        این بلا رو بعضی ها از روی تعصب سر ب ام و هم اوردن !!!!

        1. saeed

          ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (349 ديدگاه)

          من چندین سال سایت پدالو دنبال میکنم .انصافا کارشون فوق العادس و حرفه ای هستند .اما از شروع مسابقات تا الان هر جور حساب میکنم در دوئل هابه نظرم در حق ماشین های بی ام و از سمت پدال عادلانه رفتار نشد.البته این فقط نظر شخصی منه.

        2. مانی

          ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          پدال چه تقصیری داره
          تقصیر طرفدار‌های مرسدسD:

        3. Saeed

          ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (349 ديدگاه)

          دوست عزیزم فکر کنم منظورمو از خاص بودن‌خوب بیان نکردم.من تو این دوئل به پورشه رای دادم اما قبول دارم‌از نظر فنی بنز سرتر بود.فکر کنم بنز یجورایی نماد لوکس بودن نه تو ایران که کل دنیاس.از لحاظ فنی و تکنولوژی هم که در قدر بودنش حرفی نیست.انقدر امثال بنز و بی ام و قوی هستند که تونستن بدون پشتوانه برند اقتصادی تو دنیا بهترین باشن و از این لحاظ واقعا نسبت به آئودی لکسوس…کار سخت تری داشتن.حرف من اینه وقتی کسی میخواد ماشین لوکسی بگیره یکی از مهمترین فاکتوراش اینه که برندی که زیر پاش هست محدود باشه و در دسترس همه نباشه.بنز و بی ام و در حالی در چین دارن مثلا سدانهای سری aو سری ۱ رو میزنن که به درستی کمک حال اقتصادیشون بشه .اما پورشه بدلیل محدود بودن حجم و تنوع محصولاتش (به پشتوانه فولکس واگن) واقعا صرفا در دسترس افراد خاص هست و این همون چیزیه که خیلی افراد پولدار دنبالش هستند.منظور منم از خاص بودن این بود نه بحث قدرت و تکنولوژی …..

      3. mahdy

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        داداش اینجوری که نمیشه طرفدار هر شرکتی میگه پدال در حق ما ظلم کرده
        یکی میگه ما ژاپنی باز ها ماشینامون توسط توطئه پدال با دادن اطلاعات غلط راجع بهشون حذف میشن(دقیقا عین این حرفو زد یکی از دوستان) اون پائین میگن به بیمر ظلم شده اینم از شما رو چه حسابی میگید هیچ پورشه ای بالا نمیاد .
        این اتهام اگه مدرک محکمی پشتش نباشه توسط دارندگان حقوق پدال امکان پیگیری از طریق مراجع قضایی رو داره نمیگم پدال این کارو میکنه اما میگم مراقب باشین این کاری که خیلی هاتون میکنیدو بدون مدرک محکم تهمت میزنید چه شرعی چه قانونی جرمه

        1. King 918

          ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          دوست عزیز تازه وارد هم نیستی بگم دیدگاه از رو کم تجربه بودنت باشه. رفیق من پدال رو نمیگم من کسایی که رای میدن و میگم اینو قبلا هم گفتم شما پست ها رو دنبال نکردی مدرک جلو چشمت بوده هیچ پوشه ایی تا حالا توی رقابت بالا نیومده

  2. Moein

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (74 ديدگاه)

    یه چیزی راجب این دوئل برام جالب بود که از هیچ زاویه ای نمیتونستم به خودم اجازه بدم که بگم این ماشین این قسمتش زشته یا از این نظر ضعیفه،و به نظرم این یعنی طراحی درست که برای هر سلیقه ای جذاب باشه.انتخاب واقعن برام سخت بود ولی انتخابم مرسدسه

  3. KamyR

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (51 ديدگاه)

    هردو عالین ولی پورشه یه چیز دیگس?

    1. سید

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (132 ديدگاه)

      هردو عالین…بله پورشه یه چیز دیگست…آمممما،بنز بی رقیبه…تمامیه فاکتورهای مقایسه به نفع بنزه…دیگه واقعا جالب شد

  4. امیر

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    مث هم هستن جز مصرف سوخت و گنجایش افراد و قیمت
    فنی حق بیشتر با بنز هست
    ماکان اسپورت تر هست اما بنز لوکس
    ماکان با اون کابین پر از کلیدش جذبم میکنه

  5. PARTHIAN

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    بنظر من بنز خیلی زیباتر و باکلاس تره
    میشه سالها روندش و ازش لذت برد
    البته ماکان هم همینطوره ولی خب من بنزو بیشتر می‌پسندم

    1. سید

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (132 ديدگاه)

      دقیقا…فقط بنز

  6. Hossein

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (157 ديدگاه)

    هر دو عالین ولی من ماکان رو ترجیح میدم

    من در کل طریقه قرعه کشی این دوئل ها رو متوجه نشدم
    یجا دوتا خودرو از یک برند باهم میوفتن
    یجا مثل این جدا میوفتن
    برای مثال دوئل نیسان ترانو و نیسان کیکس
    یا دوئل پریوس و پریوس پرایم
    یا دوئل سیتروئن c3 و سیتروئن c4

    دلیلشو کاش یکی توضیح میداد

  7. سام

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    بنز GLC اصلا از لحاظ طراحی و زیبایی و کیفیت متریال مصرفی در کابین با پورشه ماکان قابل مقایسه نیست و من به ماکان رأی می دهم.

  8. omid

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    اگه یه ذره به عکس ها دقت کنید بنز پنج نفره هست چون ردیف عقب سه تا پشت سری داره . تو مشخصات چهار نفره ذکر شده .
    پدال لطفا اصلاح کن

  9. مهدی

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    انتخاب من قطعا پورشه ماکان.هم کیفیت متریال بهتری داره.هم پرفومنس بهتر.هم ظاهر جذاب تر.امتیازمجله های معتبر هم که بهش دادن بالاتره

  10. مهدی

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ازنزدیک اون چراغ های عقبش اونقدر جذابه که نگو.باجسه کوچیک لعنتی یه رینگ ولاستیک بزرگی داره که نگو.حس محکم وتنومندی میده به ادم.ایکاش درنسل جدید نمی چسبید به هم چراغ های عقبش

  11. Saeed

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    من سالیان سال پدال رو دنبال میکنم .البته هیچ وقت کامنتی نذاشته بودم و فقط نظرهایی رو که قبول داشتم لایک میکردم .واقعا هم پدال کارش درسته و حرفه ای .اما از اول مسابقات تا الان هرجور حساب میکنم حس میکنم با بی ام و تو این نظر سنجیها عادلانه رفتار نشد از سوی پدال

    1. مهدی

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      منم دقیقا این نظررودارم.البته درخیلی چیزای دیگه مثل جوایزbmw دردنیایی خودرو که میگیره ویاسال قبل چندین مدلbmwبهترین درکلاس خودشون انتخاب شدن که معمولا خبرش درپدال نمیاد اما کوچکترین فراخوان رومیارن خبرشو.برعکس بنزکه فراخوان هاش معمولا نمیادتوپدال و…

      1. Saeed

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (349 ديدگاه)

        ایکاش سایت پدال که کارش فوق العاده حرفه ای هست شرکت کنندگان هر گروهو از اول قرعه کشی میکرد تا فینال عین‌مسابقات پلی آف جام جهانی که برنده این‌دوئل a مثلا بر اساس قرعه کشی با برنده دوئل b مسابقه میده.بعد میشد دوئل ها رو برای اینکه روندش سریعتر باشه و خسته کننده نباشه گروهی کرد مثلا یه گروه ۴ ماشینی از ژاپن آمریکا کره آلمان تو یه گروه که قشنگ مقایسه شه و هیجانی تر. هر کسی حق انتخاب ۱ یا ۲ تا رای داشته باشه و از هر گروه ۲ تا که بالاترین رای رو آورد بیاد بالا و بعد پلی آف …. تا فینال و رده بندی .البته کار پدال که که این‌مسابقاتو شکل داد واقعا عالی بوده و قطعا هی کامل تر میشه بره جلوتر.

  12. کاوه

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (61 ديدگاه)

    همه اعداد و ارقام به نفع جی ال سی است اما چه کنم که دلم با فرمول کراس اوور کوپه صاف نیست. بدقیافه ترین اتومبیل های ممکن همین کراس اوورهای کوپه هستند که آلمانی ها راه انداخته اند. نسخه ب. ام . و هم واقعا در این کلاس زشت است. پس می گویم پورشه ماکان

    1. mahdy

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      اگه به ایکس سیکس میگی زشت باید تعریفتو از زیبایی تغییر بدی

      1. مهدی

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        باور کن عاشق طراحی بی مانندx6هستن.ولی تعصب.نسل اولx6 هنوز وقتی توخیابون حرکت میکنه انگاریه تانکه جدابه.یه غول تنومد

        1. کاوه

          ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (146 ديدگاه)

          خداشاهده بحث تعصب نیست. این ترکیب کوپه و کراس اوور واقعن خیابان ها را شبیه بازی های کامپیوتری می کنه. چینی ها هم بلافاصله شروع به کپی کرده اند و از همه بدتر لنسرخوش آوازه هم ممکنه به زودی نسل بعدی اش را از همین کراس اوور کوپه ها بدهد بیرون. امیدوارم این تب به زودی بخواب

  13. Ali Keyhani

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    خیلی نزدیک به هم هستن،سلیقه ای پورشه ماکان

  14. Mohamad

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    پورشه ماکان رو انتخاب میکنم
    ظاهر داخلی و خارجیش و همچنین اعتمادی که به برند پورشه دارم موجب چنین انتخابی میشه.

  15. بهزاد

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (64 ديدگاه)

    اعتمادم به پورشه زمانی از بین رفت که اون پلاستیک های خشک و ارزون صندلی های عقب ماکانو دیدم……الحق هیچ خودروسازی به اندازه ایی که پول میدی بهت جنس نمیده…..همین بنز به هیچ عنوان برازنده شعار یا بهترین یا هیچی نیست….

  16. بهنام

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    اینکه مرسدس بنز به نوعی پدر خودرو سازی جهان هست شکی نیست. حتی می‌توان نصف پیشرفت صنعت خودرو رو مدیون مرسدس بنز دونست. ولی از اونجایی که تنوع تولید سقف تولید و اینکه تولیدات مرسدس بخش‌هایی شامل انواع ونها، کامیون ها، کامیونت ها، و اخیرا وانت رو هم شامل میشه، حرف اون دوستمون که برند پورشه رو خاص تر میدونست کاملا صحیحه.

  17. Arman

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    واقعا نمیتونم انتخاب کنم،هر دو عالی هستن ولی الکی به بنز رای دادم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا