مرسدس-ایامجی به قدری روی پیشرانه فرمول ۱ جدید خود کار کرده که هماکنون شاهد کسب راندمان گرمایی بیش از ۵۰ درصدی در تستهای داینو هستیم.
پیشرانه این کمپانی آلمانی از سال ۲۰۱۴ تاکنون در مسابقات حاضر بوده و همانند دیگر پیشرانههای فرمول ۱ دارای ۶ سیلندر و گنجایش ۱.۶ لیتری به همراه سیستم توربو است. این پیشرانه ثابت کرده که قدرتمندترین و قابلاعتمادترین پیشرانه فرمول ۱ بوده و هماکنون کاراترین آنها نیز به شمار میرود.
راندمان گرمایی یک پیشرانه احتراق داخلی با محاسبه توانایی پیشرانه در خارج کردن انرژی از سوخت تخمین زده میشود. عموماً این پیشرانهها تنها میتوانند حدود ۲۰ درصد انرژی بنزین را به قدرت قابل استفاده تبدیل کنند. البته برخی پیشرانههای دیزلی راندمانی بالاتر از ۴۰ درصد دارند.
پیشرانه جدید مرسدس هماکنون بیشتر از انرژی تلفشده میتواند قدرت تولید کند.
ذکر این نکته مهم است که مرسدس با یک پیشرانه داینو (موتور متصل به دستگاه داینامومتر در آزمایشگاه) به این راندمان گرمایی دست یافته و تست انجام شده در جاده یا پیست مسابقه نبوده است. با این وجود، راندمان کسب شده یک رویداد مهم در تاریخ پیشرانههای احتراق داخلی است.
vahid 956
۳۱ شهریور ۱۳۹۶خب کرکره هارو بکشید پایین همینجا پایان صنعت خودروسازی رو اعلام میکنیم😶
mehran911
۳۱ شهریور ۱۳۹۶این عدد برای من قابل درک نیست
.
قبلا به راندمان ۴۳ و بعد ۴۷ درصد رسیده بودن
که برتر از موتورهای دیزل با راندمان بالا بود اما امروز رکورد راندمان ۵۰ درصد رو برای اولین بار در تاریخ موتورهای احتراق داخلی زدن
.
قطعا استفاده ازنسل جدید و توسعه یافته ای از تکنولوژی هایی مثل سیستم احتراق hcci برای اولین بار در فرمول توسط مرسدس در سال ۲۰۱۴ و استفاده از سیستم های بسیار پیشرفته بازیابی انرژی جنبشی و گرمایی MGU-K و MGU-H و سیستم توربو و کنترل کنندها و هماهنگ کننده های الکترونیکی به همراه بالاترین سطح از علم ابزار دقیق دلایل اصلی رسیدن به این رکورد بوده
.
توصیه میکنم در مورد علم ابزار دقیق که در گذشته معمولا در ساخت انواع راکتورها کاربرد بسیاری داشت و سیستم احتراق HCCI بخونید
Ahmadreza 2002
۳۱ شهریور ۱۳۹۶ایول به مرسدس
میشه گفت بزرگ ترین برگ برنده ماشینw08 هم همین موتوره مگرنه شاسی مرسدس همچین تعریفی نیست اینو تو مارینا بی نشون داد
البته به نظر من زیاد نمیشه در باره مطمئن ترین بودنش نظری داد
Meysam..LaFerrari
۳۱ شهریور ۱۳۹۶کلا هیچ موتوری تو فرمول یک وجود نداره که صد در صد قابل اطمینان باشه بعلت پیچیدگی زیاد.
تو این فصل یا فصول گذشته هم موتور مرسدس هم موتور فراری دچار مشکل شدن چند بار حالا رنو و هوندا بماند.
در مورد شاسی درسته مرسدس یه مقدار عقب تر از ردبول و فراریه اما کندتر بودن مرسدس تو پیست هایی مثل سنگاپور فقط به خاطر شاسی نیست و دلایل دیگه ای هم داره.
ایرودینامیک خودروی مرسدس بنز به طوری طراحی شده که مناسب پیست های کلاسیکی مثل اسپا یا سوزوکائه و پیچ های بسیار سریع با زاویه ی کم که سرعت مرسدس تو این گونه پیچ های باز با سرعت زیاد فوق العاده ست و در عوض تو شیکین های کند و پیچ های متوسط و کند از فراری و ردبول عقب تره.
فاصله ی محوری و طول خودروی مرسدس هم مناسب پیست های تنگ و شهری مثل موناکو و سنگاپور نیست که همین موضوع باعث میشه که راننده های ردبول و فراری تو اینجور پیست ها راحت تر ایپکس رو بزنن و کارشون یه مقدار راحت تر باشه
و یه نکته ی دیگه هم چسبندگی مکانیکی و سیستم تعلیق خودروی مرسدسه که یه مقدار عقب تر از ردبول و فراریه اما موتور قدرتمند مرسدس این مسائل رو تو 50-60% پیست ها جبران میکنه.
یه نکته ای که در مورد موتور مرسدس وجود داره اینه که تو تعیین خط یه مود خاص داره که حدود 0.2-0.3 ثانیه ماشین رو نسبت به شرایط مسابقه از نظر موتوری سریع تر میکنه. چیزی که تو اسپا هم دیدیم همین بود که تو شرایط مسابقه مرسدس به اندازه ی تعیین خط فوق العاده نیست و چون پیچیدگی ایرودینامیکی خودروها این سال ها فوق العاده بالاست و امکان سبقت گیری کمه عملکرد این تیم تو تعیین خط خیلی بهشون کمک کرده.
:::فرشاد:::
۳۱ شهریور ۱۳۹۶همه کمپانیها دارن برای پیشرفت صنعت خودروسازی تلاش میکنن و کاراشون قابل تحسین هستن، اما بدون اغراق هیچ نامی تو این صنعت درخشانتر از نام مرسدس بنز نیست ❤
:::فرشاد:::
۳۱ شهریور ۱۳۹۶شاهکار کرده، اگرم بتونه تو جاده و پیست به این رکورد دست پیدا کنه، رسما برگ جدیدی از دفتر موتورهای احتراق داخلی ورق میخوره. هر یک درصد ارتقا راندمان، نیازمند پیشرفت در تمام قسمتهای موتوره، حالا فکر کن برای پیشرفت چند درصدی چه تکنولوژیهایی به خرج دادن ? الان بزرگترین مشکلات موتورهای احتراق داخلی، یکی آلایندگیه، یکیم هدر رفت زیاد انرژیه
Mohammadreza
۳۱ شهریور ۱۳۹۶نمیدونم چرا با مرسدس پروژکت وان حال نمیکنم
از لحاظ عملکردی خیلی خوبه ولی کلا ماشین چسبی نیست
Khan
۳۱ شهریور ۱۳۹۶کاش مسئولین خودروسازی ما نفله میشدن باقی مونده عمرشون نصیب مهندس های اینا میشد
مسعود
۱ مهر ۱۳۹۶واقعا یکی از پرمفهوم ترین جملاتی که تو این چند وقت دیدم و شنیدم همین جمله بالا بود.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۳۱ شهریور ۱۳۹۶Mercedes’ Formula 1 engine has hit a landmark achievement on the dyno at its Brixworth factory after breaking the 50 percent thermal efficiency barrier for the first
Mercedes amg high performance powertrans (previously known as ilmor engineering and mercedes benz high performance engine) is a british formula one engine manufacturer owned by mercedes benz
فقط فرانسه فقط بوگاتی
۸ مهر ۱۳۹۶نذر کردم بوگاتی و کوئنیک زگ بیان فورمول1 گاو زمین بزنم بیان اصفهان زرین شهر گوشت قربونی بگیرین