نسل ششم بنز SL دوباره طراحی شده تا یادآور SL افسانه ای مدل ۱۹۵۴ باشد. استفاده زیاد از آلومینیوم این مدل را به بنز SLS شبیه کرده است. لازم به ذکر است پلت فرم این خودرو نیز تازه طراحی شده و اولین پلت فرم مرسدس بنز در آغاز این دهه می باشد.
SL جدید بلندتر، عریض تر، سبک تر و قویتر از نسل قبل است. تقریباً همه چیز این خودرو جدید است. موتور هشت سیلندر ۵.۵ لیتری توربوی دوقلو این خودرو ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند که این توان به وسیله یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می شود. بدنه این خودرو حدود ۵ سانتی متر عریض و طویل تر شده است. رنگ های مات انتخاب شده برای این خودرو باعث القای هرچه بیشتر حس اسپرت می شود.
از آنجایی که همه چیز خودرو جدید است همه چیز بهبود چشم گیری داشته است. تیم مهندسی می گوید حدود یک سوم از قطعات این خودرو با SL550 متفاوت است. این تغییرات عبارت اند از: پیشرانه، سیستم خنک کننده، نسبت فرمان و سیستم سوخت رسانی که باعث کاهش ۱۲۵ کیلوگرمی وزن خودرو شده اند.
SL63 AMG مثل یک جت دو نفره است. استفاده از چرم مجلل، فیبر کربن و کابین که برای راننده تهیه شده است. همه آنچیزی که از رانندگی با یک رودستر عضلانی انتظار دارید، در منتهای درجه آن فراهم است. اما اگر حالت رانندگی را روی حالت اسپرت+ قرار دهید صدای غرش موتور و سواری پرشتاب و سخت در انتظارتان خواهد بود.
پکیج اسپرت یا پرفورمنس با تقویت فشار توربو از ۱۴.۲ Psi به ۱۸.۵ Psi قدرت و گشتاور خودرو را به ترتیب به ۵۵۷ اسب بخار و ۹۰۰ نیوتن متر ارتقاء می دهد. و البته سرعت محدود شده لاک پشتی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت هم به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت افزایش می یابد. همچنین شتاب صفر تا صد با کاهش ۰.۲ ثانیه ای از ۴.۲ ثانیه به ۴ ثانیه می رسد.
اگر بخواهیم به نکات منفی SL63 بپردازیم باید اشاره کنیم که زمانی که یک فرد ۱۵۰,۰۰۰ دلار برای خرید یک خودرو خرج می کند انتظار حداقل امکاناتی از قبیل دوربین دید عقب و سیستم ورود بدون کلید را دارد. در ضمن نرم افزار سیستم کامپیوتر SL در بعضی مواقع بسیار گیج کننده است.
شروع قیمت SLS63 AMG از ۱۴۶,۶۹۵ دلار شروع شده و با احتساب مواردی چون حق بیمه و کیت AMG و تجهیزاتی نظیر سیستم صوتی گران قیمت بنگ اند اولاوسن و سقف مجیک اسکای به حدود ۱۹۰,۰۰۰ دلار می رسد.
SL در گروه خود رقیبانی مانند جگوار XKR-S، پورشه ۹۱۱ کروکی، مازراتی گرن توریسمو اسپرت و بنتلی کانتیننتال GTC را در مقابل دارد.
ترجمه: آریا وفاجو
aref
۳۱ مرداد ۱۳۹۱عشقه عشق
t
۱۹ آبان ۱۳۹۱190 هزار دلار میرزه.. ای کاش 4نفره بود مثل مازاراتی و پورشه اما 2در و اسپرت.. ولی با همه ی این حرفا چیزی از ارزش بنز کم نمیکنه. جیگره جیگر.. اصلا جیگر طلاست. اول بنز بعد بقیه ی برندها!!
علی قضایی
۳۱ مرداد ۱۳۹۱بنزSL63عالی_پورشه911عالی تر
هادی
۳۱ مرداد ۱۳۹۱slتو کلاس خودش همیشه جزء بهترین هاست…
نیما
۳۱ مرداد ۱۳۹۱نه اقا هادی تو رده sl از همه بالا تر SLS بعدSLR سری SL در سومین رده بنز سری SL هستش
هادی
۳۱ مرداد ۱۳۹۱داداش حالت خوبه؟من دارم میگم تو کلاس خودش بعد تو میگی sls و slr ؟ اصن کلاس می دونی یعنی چی؟
من منظورم در مقایسه با ب ام و سری 6 وآستون مارتین ونتیج وچند تا دیگه از رودستر های رقیبشه…
نیما
۳۱ مرداد ۱۳۹۱شما داری میگی تو کلاس خودش….
کلاس sl میشه sl..slr…sls…
اونا میشه رقیب…
ب ام و استو مارتین رقیب حساب میشن نه هم کلاس…
مگه اینکه بگی تو کلاس رودستر…
SL در گروه خود رقیبانی مانند جگوار XKR-S، پورشه 911 کروکی، مازراتی گرن توریسمو اسپرت و بنتلی کانتیننتال GTC را در مقابل دارد.
خوبه این جمله رو بالا نوشته…
رقیب…! نه هم کلاس
هادی
۱ شهریور ۱۳۹۱خوب عزیز دل برادر من وقتی میگم کلاس تو واقعا نمی فهمی منظورم(( کلاس رودستر))های رقیبشه؟(آخرشم که خودم واژه رقیبو به کار بردم!)
در ضمن مهندس sls وslr به هیچ وجه کلاس تو sl نمی شن…از هرکی می خوای بپرس(نباید واژه کلاسو به کار ببری)…همونطور که خودت هم اولش گفتی رده حساب می شن…
هادی
۱ شهریور ۱۳۹۱اشتباه نوشتم کلاس تو sl…تصحیح میکنم:تو کلاس sl…(حواس واسه آدم نمی ذاری نیما)
بهرام
۳۱ مرداد ۱۳۹۱آقا نزارید تو رو خدا از این پست ها،خیلی کم توهم ماشین داریم ما،هر روز 2تا پست میزارید آدم تحریک میشه خودکشی کنه!!!
محسن
۳۱ مرداد ۱۳۹۱خیلی خوشگله ! خیلی خیلی زیباست ! اما من بی ام و z4 رو به این ترجیح میدم چون z4 توی طراحی هیچی کم نداره یک رودستر عالیه ! قبول کنین که همه z4 رو توی دنیا یک ردستر تک میدونن ! کلا رودستر از همون اول مختص بی ام و بوده و هست ( اونجوری به national geographic میگفت ! ) :D
slr mclaren
۳۱ مرداد ۱۳۹۱ازکی موتور و گیربکس z4 با این کلاس بنز رقابت میکنه جیگر؟
.
.
.
z4هم کم قدرت تره وهم گشت آورش کم تره.
hossein
۶ شهریور ۱۳۹۱عزیزم بنز که کلا از بی ام و سرتره.ولی اکه بخوایم به خاطر دل تو یه مدل ازش اینجا بذاریم(کاری که خود نویسنده هم نکرده!) سری 6 رو باید بذاریم.نه z4!
momo
۳۱ مرداد ۱۳۹۱ماشین 150 هزار دلاری توی امریکا مثل یه ماشین 150 میلیونی تو ایرانه ولی اونجا sl63 amg میدن ولی تو ایران چی ؟ یه لکسس عادی یا ی ام و سری 3 یا هیوندا سنتینال! دیگه دارم افسردگی میگیرم دیگه به این سایت نمیام
علیرضا
۱ شهریور ۱۳۹۱دوستان تا حالا SL63 تو تهران دیدید؟
من دیدم صدای موتورش ماورای وحشتناکه!
N.I.M.A
۱ شهریور ۱۳۹۱دقیقا فکر کنم بیمارای قلبی برن طرفش سکته کنن چون صدای موتورش خیلی زیاده
ارمان
۱۱ شهریور ۱۳۹۱ای یاوه گویان به جای زدن این همه حرف مفت بروید دنبال کاروتولید و این قدر خزع نگویید
امید
۱۸ شهریور ۱۳۹۱یکی دیگه تست کرده کیفشو برده شما نظرشو میدین؟! البته عذر میخواما!بیایید همگی ببینیم و لذت ببریم
هادی
۲ مهر ۱۳۹۱وااااااااای!خداییش محشره!خداقوت مرسدس!!!!!
هادی
۲ مهر ۱۳۹۱محسن جون Z4 باید جلوش لنگ بندازه!
MAHDI
۷ آبان ۱۳۹۱این طراحی جدید از ابهتش کم کرده
رضا
۹ تیر ۱۳۹۳بنزsl65 خوبه پورشه911 خوبه ولی مازراتی گرن توریسمو ام سی استردال یه چیز دیگست مخصوصا کروکش.
Xman
۱۶ شهریور ۱۳۹۵عجب ماشین خوبیه!