آیا مرسدس S 63 AMG کوپه پر زرقوبرق، میتواند قویترین مدل پورشه پانامرا یعنی توربو S را پشت سر بگذارد و نگاه عموم را به سمت خود جلب کند؟
همانطور که میدانید مرسدس بنز دارای یک سنت طولانی در ساخت خودروهای زیبا، مجلل، دو درب و قدرتمند است. S کلاس کوپه هم از این قاعده مستثنا نبوده و با هدف یک کوپهٔ سریع و لوکس که در واقع میتوان آن را نسخهٔ جدید CL دانست، تولید شده است، که کاملاً هم با CL ارزشمند مطابقت دارد و جایگزین مناسبی برای آن به حساب میآید.
S کوپه بر اساس یک نسخه کوتاهتر از سالن فوقالعادهٔ S کلاس، ویژگیهای جدیدی را که پیشگام فنآوری است، در چنته دارد. زیبایی بدنه و کابین چشمنواز است و نمای کابین مثل همیشه، لوکس و کاربردی است. تریم AMG هم که تسلط کامل بر S 63 دارد و از موتور توربو دوقلو V8 جدید آن، ۵۷۷ اسب بخار قدرت خروجی گرفته است. با این حال، آن را در مقابل پورشه پانامرا توربو S قرار دادهایم که ترکیبی از قدرت V8 توئین توربو با سیستم تمام چرخ متحرک و بدنهٔ چهار درب کوپه است که عملکرد فوقالعادهای را در میان رقبا از خود به نمایش گذاشته است.
حال این دو خودروی رده بالا را از نظر بهرهوری سوخت، راحتی و مجلل بودن، عملکرد فنی و هندلینگ مقایسه میکنیم.
شاخ به شاخ
فضای کابین و راحتی ردیف عقب
درست است که S کلاس کوپه فضای مسافری که نسخهٔ سالن آن دارد را ندارد اما با وجود سقف منحنی و شیبدار با ارتفاع کم، و پنجرههای مخروطی، احساس گرم و نرم و راحتی را در ردیف پشت به شما ارائه میکند. لذا با وجود بدنهٔ اسپرت و کوپهٔ خود، به لطف فاصلهٔ طولانی دو محور، فضای کابین به اندازه کافی برای یک سفر طولانی وجود دارد و در کمال راحتی میتوانید از ردیف عقب استفاده کنید. همچنین صندلیهای عقب کاملاً راحت هستند و بهخوبی و با زاویهٔ مناسب قرار گرفتهاند که از تجهیزات عقب هم بهرهمند هستند. پس اگر فضای عقب برای شما حائز اهمیت است، S کوپه نیازتان را برطرف میسازد، پورشه هم به لطف چهار درب بودن، نسبت به مرسدس فقط اندکی فضای پای عقب بیشتری دارد.
رینگهای اسپرت
مرسدس S کوپه به صورت استاندارد مجهز به رینگهای ۱۹ اینچی است که خودروی تست ما مجهز به رینگهای سیاه ۲۰ اینچی به ارزش ۱۷۴۰ پوند میباشد. پانامرا هم یک تایر پهنتر نسبت به مرسدس بنز دارد و به صورت استاندارد مجهز به رینگهای ۲۰ اینچی متعلق به مدل ۹۱۱ است، که خودروی مورد تست ما مجهز به رینگهای ۲۰ اینچی سبکوزن کلاسیک به ارزش ۲۵۸ پوند میباشد.
آپشن های استاندارد
S63 AMG به صورت استاندارد:
- سیستم ناوبری
- سیستم AM/FM/CD/SiriusXM استریو Burmester®
- سانروف پانوراما
- تهویه مطبوع فعال
- ماساژور صندلی فعال و چند کنترله
- گرمکن چهار صندلی، سردکن صندلیهای جلو
- پوشش چرم کابین و تجهیزات داخلی
- دوربین دید عقب
- چراغهای بیرونی تماماً LED
- نورپردازی مرسدس درون کابین
- اتصال بلوتوث
- آفتابگیر اتوماتیک و الکترونیکی شیشههای عقب
- شیشههای حرارتی و ضد اشعه UV
- سیستم خودکار پارک با سنسورهای فعال
- رینگهای ۲۰ اینچی ساده
- بسته کمک راننده DISTRONIC و ترمز PRE SAFE+
- تشخیص نقطه کور فعال
- تشخیص خط و نگهداری خودرو بین خطوط
- کروز کنترل تطبیقی
- سیستم مدیریت تجهیزات عقب (از جمله مدیریت سیستمهای ایمنی)
- فرمان گرم شونده
- صندلیهای جلو و عقب حافظهدار با تغییر زاویه و تهویه مطبوع
- سیستم کنترل چهار منطقهای هوای کابین به صورت خودکار، با کنترل درجه حرارت جداگانه برای هر چهار نفر
- زیر پایی قابل تنظیم الکترونیکی برای صندلی عقب و حرکت ۷۷ میلیمتری اتوماتیک صندلی جلو جهت فضای بیشتر صندلی عقب
- پکیج سرگرمی صندلی عقب مجهز به یک سیستم سرگرمی با صفحه نمایش TFT دوگانه و هدست AKG
- در این لیست از آپشن های مفید، سیستم مجیک بادی کنترل، سیستم صوتی 3D با صدای فراگیر Burmester®، سیستم نایت ویژن دید در شب و یخچال عقب از نکات برجسته S63 AMG به حساب میآید.
پورشه پانامرا توربو S به صورت استاندارد:
- بسته نورپردازی داخلی یکپارچه
- تقریباً تمام چراغهای بیرونی LED
- چراغ مطالعه برای سرنشینان جلو و عقب و چراغ جلوی پاها
- کنترل چهار منطقهای هوای کابین به صورت خودکار، با کنترل درجه حرارت جداگانه برای هر چهار نفر
- شیشههای تیره و رنگی حرارتی، عایق سر و صدا
- شیشههای ضد اشعه UV
- آفتابگیر الکترونیکی شیشههای عقب
- رینگهای ۲۰ اینچی مدل ۹۱۱
- پوشش چرم کامل کابین و تجهیزات داخلی
- سیستم صوتی پریمیوم
- ترمز سرامیکی
- هشدار خروج از خط
- فرمان گرم شونده
- کپسول آتش
آپشن های اضافی
هر دو خودرو لیست بلند بالایی از آپشن های اختیاری را در هم دسترس دارند. S63 ما با تعداد زیادی از تریم های طراحی مخصوص و محدود سفارشی مرسدس آمده است. برخی از آنها عبارتاند از: یک بستهٔ ۴۵۰۰ پوندی منحصربهفرد که شامل چرم مخصوص ناپا، نورپردازی به سبک AMG بر پنل دربها، پوشش سقف میکروفایبر، و تشخیص نقاط کور الکتریکی میباشد، همچنین تریم زیبای پیانو، به رنگ سیاه و سفید به ارزش ۱۵۲۰ پوند نیز در دسترس است. تریم چرم مشکی در پانامرا ۳۶۶۵ دلار، سیستم صوتی BOSE1990 دلار، سیستم تعلیق بادی انطباقی ۳۹۸۰ دلار، سنسورهای جلو و عقب کمک پارک ۶۰۰ دلار در دسترس هستند.
حکم
جایگاه نخست: مرسدس بنزS ۶۳ AMG کوپه
مرسدس AMG S63 کوپه با راحتی شگفتانگیز، پالایش و بهرهوری سوخت، و کیفیت خارقالعاده، بهراستی انتظارات ما را در کلاس S برآورده کرده است. مرسدس بنز، تکنولوژی جدید و نوآورانه، عملکرد فنی بالا و ویژگیهای اسپرتی بسیاری را در یک بسته در قالب یک بدنهٔ شیک، اسپرت و جذاب فراهم آورده است. عملکرد این خودرو فوقالعاده است و اکثر مواقع متوجه این خواهید شد که قدرت و هندلینگ خودرو بیش از چیزی است که شما نیاز دارید. با وجود حجم بیشتر نسبت به پورشه، آلودگی کمتری تولید میکند. با مرسدس S63 AMG، قدرت، عملکرد و هندلینگ یک سوپر اسپرت را در کنار راحتی و مجلل بودن یک سوپر لوکس، با هم در اختیار دارید، و این موارد باعث شد که این خودرو یکی از بهترین کوپههای اسپرت و فوق لوکس در جهان تبدیل باشد.
پورشه برای پانامرا تمام تلاش خود را جهت تولید یک سوپر سالن تمام عیار کرده است، این در حالی است که یک کوپه چهار درب با شتاب و سرعتی برابر با سوپر اسپرتهای سبکوزن و دو نفره! رسیدن به این دستاورد بسیار سخت است، ولی با این همه، مقابله با رقبای قدرتمندی چون S63 AMG و یا آئودی RS7 هم سختتر از هر چیز دیگری است. این خودرو فوقالعاده سریع و مجلل است اما برچسب قیمت بیش از ۱۳۰.۰۰۰ دلار برای مدل توربو S، گرانتر از مرسدس S 63 کوپه است و این در حالی است که نسبت به مرسدس پالایش سوخت ضعیفتر، استهلاک بیشتر و هزینههای جاری بیشتری در برابر آپشن ها در پی دارد، و همین عوامل باعث میشود پورشه پانامرا توربو S فوقالعاده، بهرغم کابین عملی آن، مقام دوم را کسب کند.
آمار و ارقام
مشخصات | Porsche Panamera Turbo S | Mercedes S 63 AMG Coupé |
قیمت پایه / قیمت مدل تست | £۱۳۲,۰۶۷/£۱۳۸,۳۶۲ | £۱۲۵,۵۹۵/£۱۵۵,۷۳۵ |
ارزش باقیمانده پس از (۳ سال/۳۰.۰۰۰) | £۴۹,۱۲۹/۳۷.۲% | £۶۱,۰۳۹/۴۸.۶% |
استهلاک | £۸۲,۹۳۸ | £۶۴,۵۵۶ |
مالیات سالانه / نرخ بالاتر | £۹,۱۸۱/£۱۸,۳۶۱ | £۸,۷۲۸/£۱۷,۴۵۵ |
طول / فاصلهٔ دو محور | ۵,۰۱۵/۲,920mm | ۵,۰۲۷/۲,945mm |
ارتفاع / عرض | ۱,۴۱۸/۱,931mm | ۱,۴۱۱/۱,899mm |
موتور / حجم | ۸ سیلندر خورجینی توئین توربو / ۴.۸۰۶ سیسی | ۸ سیلندر خورجینی توئین توربو / ۵.۴۶۱ سیسی |
بیشینهٔ قدرت | ۵۶۲ اسب بخار | ۵۷۷ اسب بخار |
بیشینهٔ گشتاور | ۸۰۰ نیوتنمتر | ۹۰۰ نیوتنمتر |
گیربکس و دیفرانسیل | ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه / 4WD | ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه / RWD / آپشن 4matic |
حجم باک | ۱۰۰ لیتر | ۸۰ لیتر |
حجم صندوق عقب | ۴۴۵ لیتر | ۴۰۰ لیتر |
وزن خودرو / حمل بار | ۱,۹۹۵/505kg | ۲,۰۷۰/465kg |
دایره دور زدن خودرو | ۱۲ متر | ۱۱.۶ متر |
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی | ۳ سال (نامحدود) / ۲ سال | ۳ سال (نامحدود) / ۴ سال |
رتبهٔ تولیدکننده / فروشنده | ۳ / ۶ | ۲۱ / ۹ |
۰ تا ۶۰ مایل | ۳.۶ ثانیه | ۴.۳ ثانیه RWD / 3.9 ثانیه 4Matic |
حداکثر سرعت (کیلومتر) | ۳۰۹ | ۳۰۰ |
مسافت ترمز از سرعت ۷۰ / ۶۰ / ۳۰ مایل | ۴۲.۳/۳۱.۱/۸.۲ متر | ۴۴.۱/۳۱.۸/۸.۵ متر |
مصرف سوخت شهری / اتوبان / میانگین | ۱۲.۲ / ۶.۴۰ / ۸.۴۹ لیتر | ۱۱.۶ / ۶.۴۹ / ۸.۴۰ لیتر |
تست واقعی / ادعای co2 کمپانی / مالیات | ۳۴۵/239g/km/35% | ۳۷۱/237g/km/35% |
ایربگ / کروز کنترل / هشدار نقطه کور | ۱۰ عدد / ۱.۵۸۹ پوند / ۴۹۸ پوند | ۸ عدد / دارد / دارد / ۳۳۰ پوند |
صندلی الکتریکی / چرم / گرمکن صندلی | دارد / دارد / دارد | دارد / دارد / دارد |
رنگ متالیک / چراغ LED / دامپر فعال | دارد / ۷۵۲ پوند / دارد | دارد / دارد / دارد |
دوربین دید عقب / soft close / ترمز سرامیکی | ۴۷۳ پوند / ۵۰۷ پوند / دارد | دارد / دارد / ۷.۰۹۰ پوند |
ناوبری / usb / dab radio / بلوتوث | دارد / دارد / دارد / دارد | دارد / دارد / دارد / دارد |
Archi khan
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴انتخاب را واقعا برامون سخت کردی پدال!!؟
محمد
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴خوب شد این مطلب گذاشته شد نزدیک بود گول بخورم برم پانامرا بگیرم! الان دیگه با خیال راحت میرم مرسدس می گیرم! کل مشکلات زندگیم با دونستن این موضوع برطرف شد!
Carroll Shelby
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴انتخاب من فقط بنز
« شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴هر دوشون عالین اما این دوتا ماشین اصلا به هم ربطی ندارن!!!
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴درود
نزدیک ترین رقیب به اس کوپه تو محصولات پورشه همین پانامراست
درسته دقیق تو یه کلاس نیستند ولی خب میشه مقایسشون کرد
پانامرا هم با S Class مقایسه میشه و هم با CLS Class
و هیچکدوم هم غلط نیست
حسين
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴درود. با E کلاس هم مقایسش میکنن!!!! نمیدونم چرا!
دست احمد آقا هم ایشالا برسه به جایی که واقعا دوتاشونو با قلم خودش مقایسه کنه
بعد متنشو ما بخونیم بریم Sکلاسو بخریم ;)
Ahmad..F12
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴قربونت حسین جان
ایشالا شما هم 2 بخری جفت شیم :D
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴درود
وقتی آپشن های استاندارد این دو تا رو مقایسه کردم واقعا یه لحظه دلم واسه پانامرا سوخت :-D
به هر حال این اس کلاسه!!! شکست دادنش کار هر کسی نیست
.
.
.
ممنون از احمد گل
Ahmad..F12
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴فدات رضا جان
من خودم حض کردم واقعاً
shahryar
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴این بنزه عجب چیزیه.
بنز لایک….
پورشه دیس….
رضا
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ولی تکنولوژی پورشه از نظر من برتره و لایک داره.
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴هردوشون رو سر ما جا دارن
aidin
۵ آذر ۱۳۹۴اس کلاس یه چیز دیگس
(((RETOLEX(((REZA
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴No one can be a s class
هیچی اس کلاس نمیشه
Sssssssssssssss
مهران72
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام.
ای خدا،این اس کلاس کوپه چقدر خوش تیپه آخه.
اینکه یه ماشین خوب باشه عجیب نیست ولی اینکه یه ماشین از همه نظر کامل باشه کاریه که هرکسی نمیتونه انجام بده.حتی کمپانی های بزرگی مثل همین بنز هم نمی تونی همیشه یه همچین خودرو کاملی بسازه.
عکس اولی رو ببینین!انگار بنز میخواد بره،نمی تونه یه جا وایسه
:)
صادق
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴احمد جون، داداش، دمت گرم
راستش خیلی نامردیه که با قاطعیت بگیم S-class بهتره (میدونم بهتره ها، ولی پورشه هم انصافا کم چیزی نیست، مطمئن موقع خرید با دیدنش یکم به شک میوفتید)
ولی منم انتخابم اس کلاسه
الان اگه مشکل مالی هم وجود داشته باشه (درسته خریداران اینا خیلی مشکل مالی ندارن ولی کلی میگم) با اینکه اس کلاس گرونتره ولی بازم صرف با اس کلاسه
هم ارزش باقیمانده اش بیشتره
طبق متن، استهلاکش پایین تره
مالیاتش کمتره
به خاطر آلایندگیش قطعا بیمه اش ارزون تر در میاد
مصرفش کمتره
از طرفی هم آپشناش خب بیشتر بودن
به نظرم این موارد بالا خیلی خیلی میتونه توی خرید تاثیر گذار باشه
ولی خب پورشه هم ترمزای بهتر
فضای بیشتر
سرعت بیشتر
شتاب بیشتر داره
(در واقع خصوصیات پورشه بودنشو داره) که اینا هم میتونه برای یه سری مهم باشه
در کل شخصا S coupe رو انتخاب میکنم
باشد که رستگار شویم.
صادق
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴یه مورد دیگه هم یادم رفت بگم، اگه اهل تیون کردن ماشین باشی بازم اس کلاس بیشتر به کار میاد، به خاطر موتور بزرگش خیلی کارا میشه روش کرد
ارادت
Ahmad..F12
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴صادق جون میخوامت ;)
american muscle
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴اومدین یه پورشه سدانو با یه اس کلاس کوپه مقایسه میکنین؟واقعا به این توجه نمیکنین که یه کارخونه میاد رو کوپه هاش بیشتر کار میکنه؟؟؟؟ آقای مترجم داری سلیقه شخصیتو میگنجونی تو متن؟نه؟ بگذریم گشتاور و اسب بخارش بیشتر تو جاده مستقیم به درد میخوره اون هندلینگی که یه پورشه داره جبران اسب بخار و گشتاور کمترشو میکنه.پورشه ماشین جمع و جوریه.بنز اگه تو ابعاد پورشه همچین چیزی بده بیرون شاید بشه مقایسه ای صورت داد من پرچمو میدم پورشه.طرفدارای پورشه واسه چن تا اسب بخار و گشتاور بیشتر خودشونو نبازن//////////////////////
Ahmad..F12
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴جناب ماسل کار
مگه من این تست رو انجام دادم که با عصبانیت میگی آقای مترجم داری سدان رو با کوپه مقایسه میکنی؟؟!!!!! :)
american muscle
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴نه آخه مورد داشتیم تو بین نویسنده های همین سایت که متنو تحریف میکنن..
Ahmad..F12
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴پس تا موردی ندیدیم نباید قضاوت پیش از گناه بکنیم
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴درود
آقای مترجم داره سلیقه شخصیشو وارد متن می کنه؟!؟!؟!
خیلی جالبه واقعا … پس میشه بگی کجا سلیقه شخصی وارد شده؟
قسمتی از متن اصلی رو بزار که اینجا ترجمه نشده یا قسمتی از ترجمه رو بزار که توی متن اصلی نیست لطفا!!!
منظورت از یه پورشه ماشین جمع و جوریه چیه؟!؟!؟!
اگه دلت میخواد مقایسه کنی … خیلی خب
Mercedes-Benz E63 AMG-S 4Matic
بیا اینم رقیب
شتاب 0-60 مایلش هم 3.4 ثانیه
.
.
.
“…عملکرد این خودرو فوقالعاده است و اکثر مواقع متوجه این خواهید شد که قدرت و هندلینگ خودرو بیش از چیزی است که شما نیاز دارید…”
این چیزیه که در مورد هندلینگ اس کوپه گفته شده
.
.
.
“…پورشه برای پانامرا تمام تلاش خود را جهت تولید یک سوپر سالن تمام عیار کرده است، این در حالی است که یک کوپه چهار درب با شتاب و سرعتی برابر با سوپر اسپرتهای سبکوزن و دو نفره! رسیدن به این دستاورد بسیار سخت است، ولی با این همه، مقابله با رقبای قدرتمندی چون S63 AMG و یا آئودی RS7 هم سختتر از هر چیز دیگری است…”
و این چیزیه که در مورد پورشه گفته شده…
.
رو چه اساسی میگی هندلینگ اس کوپه از پانامرا کمتره؟
فراموش نکن درسته این یه پورشه هست ولی 911 یا کیمن نیست که اینطوری در موردش میگی…قضیه پانامرا با همه اونها فرق میکنه
american muscle
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴جالب تر اینه گشتاو و اسب بخار پورشه کمتره ولی هم 0تا 60 مایلش کمتره هم سرعت بیشتری میره………………………….
(((RETOLEX(((REZA
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴بیشتر کمپانی ها دارن حجم رو میارن پایین ولی عملکرد رو بالا میبرن
نمونش کمپانی ها ژاپنی که بیشتر ماشین های اقتصادی میسازن
این کار در ماشین های خفن هم داره دیده میشه
american muscle
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴خب.قبول دارم
رهگذر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴سلاطین این کار آلمان ها هستند نه ژاپنی ها چه راحت تحریف میکنی ببین همین پورشه تو 4 سیلندر هاش چقدر قدرت و گشتاور و … میگنجونه فولکس واگن مرسدس بر عکس ژاپنی ها هنوزخیلی نتونستند نزدیک شن
(((RETOLEX(((REZA
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴جوابی برات ندارم
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴درود
بحث شتاب چیزی نیست که بگی چون گشتاور یا اسب بخار بیشتره پس شتاب هم باید بیشتر باشه
محاسبه شتاب یه ماشین به شکل تئوری کلی هم دنگ و فنگ داره
اول نوع سیستم AWD و نوع لاستیک ها ، گیربکس و تعداد ضرایب دنده و همچنین سرعت تعویض دنده و همچنین عملکرد موتور مخصوصا در دور های پایین و توانایی دور گرفتن پیستون ها و همچنین عملکرد ماشین هنگام لانچ کردن و …!!!
ولی همه اینا نصف کاره
نصف دیگه وزن ماشینه که عامل فوق العاده مهمیه چه تو شتاب اولیه چه تو ثانویه
برو یه نگاه به وزن دو خودرو بنداز اول:
1995 کیلو به 2070 کیلوگرم
البته همش به خاطر وزن نیست ولی تا حدود زیادی توجیح می کنه
بعدشم مگه فقط شتابه؟
خب چرا نمیگی ماشین با حجم و تورک و HP بیشتر بنزین کمتری می خوره؟؟؟
سرعت هم هیچ ربطی به گشتاور و گیربکس و … نداره
فقط دو عامل موثره
توان خروجی موتور و نیروهای مقاوم (مقاومت هوا و ایرودینامیک ماشین – توان هدر رفته در مجموعه powertrain – … )
بیشتر این سرعت ها هم محدود کننده الکترونیکی دارند و از حدی بیشتر نمیرن
مثل اکثر مدلهای بنز که روی 248 محدود شدن
Ahmad..F12
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴تکبییییر….. :)
رضا عاشقتم 3>
american muscle
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴پورشه برنده اصلیه که با حجم موتور کمتر.اسب بخار کمتر.گشتاور کمتر بازم از بنز سره.نمیدونم چرا رفتین تو خط اون بنز لش
(((RETOLEX(((REZA
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴شما دوتا از اون ماسل هاتو بیار ببینم با این بنز لش چکار می کنن
american muscle
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴نمیشه یه کوپه جدیدو با یه ماسل قدیمی ترش مقایسه کرد.صب کن ماسل سازا بعدیشونو بدن بیرون بعد مقایسه کن.تازه تا چن سال بعد اسب بخار و گشتاور ماسلا 4رقمی میشه.ببین کی گفتم بهت
kasra_AMG
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴آی گل گفتی !
kasra_AMG
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴منظورم حرف رضا بود اشتباه شد ببخشید :)
مجتبی (ساروی )
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴what؟(بنز لش)
حسين
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴درود. بنز با موتور بزرگتر آلایندگی و مصرف کمتری داره ;)
رهگذر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴تا اونجایی که ما میدونیم بخوان یه ماشین لش رو مثال بزنند بی برو برگرد ماشین آمریکایی مثال میزنند عجب رویی داری تو!
شایان
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴از امریکایی حالیت نی اینجوری میگی
متین
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام …
مقایسه خوبی بود با اینکه خیلی ها میگن این مقایسه جالب نبود و دو اتومبیل تست شده در یک کلاس ( تقریبا ) نبودن … اما اگه یکم انصاف داشته باشیم بهترین و مناسب ترین رقیب برای E63 Coupe همین پانامرا توربو اس هست … حالا درباره مقایسه :
از لحاظ تیپ و قیافه ( که مسلما یه چیز شخصیه و برای هر کسی متفاوته ) E63 Coupe به راحتی یه سر و گردن از پانامرا بالاتره …
از لحاظ زیبایی کابین هم واقعا سخته گفتنش چون E63 Coupe کنسول خلوت و مناسبی داره اما قسمت راست راننده و جلوی اون نسبتا شلوغه … در حالیکه پانامرا بر عکسه کنسول شلوغی داره اما قسمت راست و جلوی راننده نسبتا خلوته اما من از بالا بودن دسته دنده برای راحت عوض کردن دنده ها خیلی خوشم اومد ولی انتخاب کردن کابین خیلی سخته ولی من نظرم روی E63 هست ( به خاطر تجملی که داره ) …
از لحاظ انجین هم که مرسدس پیروزه با این حال سنگینی مرسدس اونو تو دردسر انداخته و باعث شده شتاب صفر تا 100 رو به پورشه ببازه و همچنین حداکثر سرعت رو ( البته باید به مرسدس حق داد چون با آپشن هایی که گذاشته و تجملی کردن یه کوپه اون رو با کوپه های معمولی و یا اسپرت متمایز کرده ) …
در کل ممنون از آقای نیشابوری به خاطر مطلبشون … شب خوش
american muscle
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴داداش تو از عکس پروفایلت معلومه به سود کی حرف میزنی حالا هر چیم دوس داری طرفداریشو بکن خخخخ
Ahmad..F12
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ممنون از توجه شما متین جان
باید خدمتت عارض بشم که E63 AMG شتابش 3.4 ثانیه است که در این مورد پانامرا رو پشت سر میذاره
در مورد تاپ اسپید هم بازم بیشتر از پانامرا توربو اس هستش
ارادت
متین
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام …
با عرض معذرت من اشتباهاً (و همین الان فهمیدم!!!) به جای S63 اسم E63 رو اوردم … باز هم به خاطر اشتباهی که کردم از همه پدالی ها و مخصوصا شما عذر خواهی میکنم … شب خوش
Ahmad..F12
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴درود متین جان
من هم اول احتمال دادم، ولی دیدم چند جا E63 رو نام بردین گفتم حتماً ازش مطمئنین
مشکلی نیس ;)
سعید
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴هر ماشینی که طرف مقایسش اس کلاس کوپه باشه از همون اول محکوم به شکسته.
محسور زیبایی این ماشین شدم من،از لحاظ زیبایی،کابین،کیفیت،امکانات،تکنولوژی،هندلینگ و…آخرشه،مصرف سوختش برا یه ماشین 8 سیلندر 5.5 لیتری عالیه.
american muscle
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴هر ماشینی؟؟؟؟؟ این حرفو نزن داداشششش
شایان
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴هر ماشینی که با بنز مقایسه بشه محکوم به شکسته حالا میخواد هرچی و هرکی باشه بنز سالار تمام اتومبیل هایه دنیاست
احمد باقری
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴واقعا بنز یک چیز دیگه است. کم کم باید متعصبین به پورشه، این تعصبات بیجا رو کنار بذارن و به واقعیات توجه کنن. بسیار عالی.
شایان
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴احمد یه سوال دارم ازت چرا اینقدر از پورشه بدت میاد؟!
AMGs
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴یه کوپه تو هندلینگ امکانات و راحتی و لوکس بودن یه پانامرای سدان رو شکست داد!
از این راحت تر و بی نقص ترonly Mercedes Benz
The best or nothing
سجاد
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴تشخیص خط و نگهداری خودرو بین خطوط :l
Mclaren
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴جفتشون رو دوست دارم این همه جنگ واسه چیه؟مگه شرکت بنز یا پورشه ماله پدرتونه تو سر هم میزنین همو تحقیر میکنین…
در کل جفتشون عالی هستن و انتخابش سلیقه ای نمیشه گفت پورشه کم آورد یا بنز کم آورد ولی آپشن های بنز تمومی ندارن اما پورشه هم واقعا واقعا خودروهای مردی میسازه.
در کل
نتیجه اخلاقی : بخاطر این برندها هم دیگه رو خرد نکنیم (با خودمم هستم) :D
شایان
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴شما از خودت شروع کن اول از همه هم از اسمت بعد مطمئن باش من یکی حرفتو گوش میکنم! اگه میخوای کسی عوض کنی اول خودتو عوض کن بردار من
mclaren
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴داخل پرانتز رو شما دقت کن خط آخر
در ضمن اسم من علاقه به اسطوره مکلارنه عکس من هم عشقه منه شما نمیتونی در مورد آواتار یا اسم بنده ایرادی بگیری شما هیچکس تو دنیا نمیتونی پیدا کنی که به مکلارن بگه آشغال حتی اگر بهترین نباشه تو زمینه کاری خودش اما جز بهتریناس و شما خیلی راحت بدون هیچ اطلاعاتی میای میگی آشغاله؟ برادر من اینم شد نظر؟ اینم شد منطق؟ حالا من تعصب دارم یا شما؟…شما علاقه شدید به بنز داری + آلمان توی تمام مطالب یه کلمه بکار میبری اونم اینکه فقط آلمان و بقیه آشغال اما من مثل شما نیستم عاشق تکنولوژی هستم عاشق مهندسی وقتی بنر داره خوب کار میکنه تحسینش میکنم وقتی رقیبش کم شرکتی نیست (پورشه) اونم تحسین میکنم هیچوقت هیچوقت کامنتی از بنده نمیبینی که نوشته باشم فلان شرکت چون ژاپنی چون چینی چون فرانسوی پس آشغاله !!!اصلا من و شما چه جایگاهی داریم که به شرکتی بگیم آشغال؟
من به خود انگلیس علاقه خاصی ندارم من عاشق ایران خودمم اما از 16 سال پیش که شما سنت قد نمیده عاشق مکلارن اف 1 شدم یادمه بازی های ماشین از نید فور اسپید گرفته تا بقیه تا چندین و چند سال خفن ترین و گرون قیمت ترین ماشین اون بازی بود کم کم مطالعه کردم تحقیق کردم فهمیدم شرکتش چه غولیه باهاش آشنا شدم در مورد خیلی از خودروهای دیگه هم که اطلاعاتی تخصصی ندارم نه مثل شما بهش میگم آشغال نه کامنت میذارم…
شما عاشق بنزی منم دارم میگم فوق العاده ست منم دوستش دارم اما بی ام دابلیو رو مثل المانیا بیشتر میپسندم.
جنگی هم با کسی ندارم
البته تنها جایی که من خیلی مخالفت کردم با بوگاتی بود که …. حوصلشو ندارم توضیح بدم :D
The Best Or Nothing
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴پورشه مسلما یه لول پایین تر از مرسدس بود …
ولی من وقتی پست رو باز کردم ، انتظار بررسی فنی رو هم داشتم …
فرهاد
۶ خرداد ۱۳۹۴چقدر خوشگله این اس.
Kian
۷ خرداد ۱۳۹۴نه الان هر ماشینی با بنز مقایسه شه نابوده؟!؟
الان M6 گرن کوپ بنظرمن از جفت اینا بهتره
M5 خیلی جذابتر از E63
M4 هم خیلی جذابتر از C63
X6 هم در کلاس خودش صاحب سبکه. حالا حالا مونده GLE بهش برسه
سرمد
۲۱ خرداد ۱۳۹۵بله هر ماشینی با بنز مقایسه شه نابوده خصوصا وقتی بحث از دوام و عمر باشه