شاسی بلندهایی با سقفهای بازشوی نرم خیلی عادی نیستند اما رنجروور با ساخت اِووک کانورتیبل امیدوار است که فروش یک خودروی عادی این روزهای بازار را داشته باشد.
این خودرو هیچ رقیب مستقیمی ندارد اما با بهای آغازی ۴۷۵۰۰ پوندی، اووک از این نظر هم ردهی برخی خودروهای روباز چهارنفره همانند مرسدس بنز C کلاس کابریولت قرار می گیرد. درحالیکه این خودرو یک مدل روباز معمولی بر پایهی نسخهی کوپه است اما مرسدس آن را با سیستم چهارچرخ محرک عرضه میکند.
خب آیا اووک کانورتیبل یک پیشرو است؟ یا از ریشههای لندروور بسیار فاصله دارد؟
شاخبهشاخ
تکنولوژی بکار رفته در سقف
سقف هر دو خودرو با لمس یک دکمهی ساده باز میشود و این فرایند میتواند تا سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت برای رنجروور و ۶۰ کیلومتر در ساعت برای مرسدس بنز صورت پذیرد.
هر دو خودرو مدلهای چهارنفرهی هوشمندی هستند اما سرنشینان در بخش عقبی C کلاس کابریولت وزش باد کمتری را به لطف سیستم aircap که جریان باد را از کابین دور میکند شاهد خواهند بود. مرسدس سیستم Airscarf را نیز بهصورت استاندارد در خودرو قرار داده که این سیستم هوای گرم را به بخشهای گردن و بالایی بدن سرنشینان جلویی منتقل میکند.
در اووک کانورتیبل می توانید پکیج استایل مشکی را با بهای ۲۰۷۵ پوند سفارش دهید درحالیکه مرسدس رنگهای قهوهای، قرمز و آبی را بسته به رنگ بدنه برای سقف پیشنهاد میدهد و البته هزینهای نیز دریافت نمیکند. شما همچنین میتوانید رینگهای چند پرهی ۱۹ اینچی را نیز با لاستیکهای ران فلت و با بهای ۵۹۵ پوند سفارش دهید.
قضاوت نهایی
رتبهی اول: مرسدس C کلاس کابریولت
در پایان C کلاس کابریولت خودروی روباز راضیکنندهتری نسبت به حریف انگلیسی خود است. درحالیکه هیچیک از این دو خودرو از نظر پرفورمنس و هندلینگ صدرنشین کلاس نیستند اما تجمل و اشرافیت یک خودروی آرام روباز را به مشتری ارائه میدهند و البته مرسدس حس گرانبها بودن بیشتری را نسبت به اووک دارد و جالب آنکه بهای مرسدس نیز کمتر است. به این مورد باید هزینههای رانندگی کمتر و کابین کاربردیتر را نیز اضافه کرد که باعث پیروزی نهایی این خودرو شده است.
اینکه اووک را با سقفی متحرک عرضه کنید شجاعت است اما نتیجهی کلی کاملاً موفقیتآمیز بوده است. کابین خودرو با بسته بودن سقف ساکت و آرام است و فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد. اووک بخاطر لیست قیمت بالاتر و هزینههای رانندگی زیادتر در اینجا دوم شده به علاوه کابین آن کاربرد کمتری نسبت به حریف دارد.
دیگر گزینهها
جدید: ب ام و 435d xDrive کانورتیبل M اسپورت
قیمت: 49605 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری ۳۱۳ اسب بخاری
سری ۴ کانورتیبل از یک سقف سخت پیچیده اما زیبا سود میبرد و همین امر باعث افزایش وزن میشود اما نسخهی قدرتمند دیزلی M اسپورت قدرت بیش از حد کافی برای جبران این اضافهوزن دارد.
کارکرده: بنتلی کانتیننتال GTC
قیمت: 50 هزار پوند
پیشرانه: 12 سیلندر ۶ لیتری ۵۵۲ اسب بخاری
اگر میخواهید خودرویی شیک و باکلاس داشته باشید یک بنتلی کانتیننتال GTC 2007 با کارکرد کمتر از ۵۰ هزار کیلومتر میتواند انتخابی خوب بوده و البته بهای آن نیز مشابه دو خودروی حاضر در این تست است. سیستم چهارچرخ محرک در خودرو وجود دارد اما پیشرانه قویتر بوده و البته باید با هزینههای آن کنار بیایید.
مرسدس C 220d کابریولت 4MATIC AMG Line Prem Plus | رنجروور اووک کانورتیبل ۲.۰ TD4 HSE Dynamic | |
بهای مدل تست شده (پوند) | ۵۰۰۶۰ | ۵۵۹۵۵ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۴۶۸۶/۱۸۱۰/۱۴۰۹ | ۴۳۷۰/۱۹۸۰/۱۶۰۹ |
پیشرانه | ۴ سیلندر خطی،۲۱۴۳ سیسی | ۴ سیلندر خطی، ۱۹۹۹ سیسی |
قدرت (اسب بخار) | ۱۶۸ | ۱۷۸ |
گشتاور (نیوتون متر) | ۴۰۰ | ۴۳۰ |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک، چهارچرخ محرک | ۹ سرعته اتوماتیک، چهارچرخ محرک |
حجم باک سوخت (لیتر) | ۶۶ | ۵۴ |
ظرفیت محفظه بار (لیتر) | ۳۶۰ | ۲۵۱ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۸۰۵ | ۱۹۶۷ |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۷.۹ | ۱۰.۲ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۲۲۵ | ۱۹۵ |
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۵.۸/۴.۷/۵ | ۶.۷/۵.۱/۵.۷ |
منبع: autoexpress
uss zumwalt DDG-1000
۱۱ شهریور ۱۳۹۵هردو در زمینه خودشون عالی هستن
Elemento
۱۱ شهریور ۱۳۹۵ببین مرسدس چقدر عالی بوده که اتواکسپرس هم نتونسته برنده اعلامش نکنه.
جدا انتظار داشتم رنج روور رو برنده اعلام کنه.
ایده ی ساخت یک SUV کانورتیبل به نظرم اصلا حالب نیست.
ماشین کانورتیبل و SUV ؟ اصلا به هم نمیان.
حس گاری به آدم دست میده.
(ali (CHEVY NOVA
۱۱ شهریور ۱۳۹۵میدونستین اولین شاسی بلند کروک دنیا شورولت بلیزر 1969 هستش؟؟
چند سال پیش که نیسان مورانوی کروک رو به بازار داد مجله ها میگفتن این اولین شاسی بلند کروکی دنیاس اما نمیدونستن 40 سال قبل تر بلیزر کروکی بوده
http://1.bp.blogspot.com/-uc5VCe2Cy-8/VIxjuiH2OHI/AAAAAAAAHKk/JYoqrxYtpUE/s1600/blazer%2Bb.jpg
این مدل بصورت فابریک کروکی است
(ali (CHEVY NOVA
۱۱ شهریور ۱۳۹۵البته منظور من شاسی بلند فول سایز هستا نه کوچک مثل جیپ یا لندروور
شاهین
۱۱ شهریور ۱۳۹۵دوست عزیز اینجوریا هم نیست
شاید کمی طرفداری برندهای داخلی رو بکنه اما همیشه تو تست جدیدترین خودروها و ایده ها پیش قدم بوده و واقعا بالاتر از برخی مجلات هستش.
حتی بعضا خودروهایی که تولید نشدن و در مرحله تحقیقاتی قرار دارن هم توسط این مجله تست میشن که نشان از اعتبار بالای اون داره.
Elemento
۱۱ شهریور ۱۳۹۵آقا شاهین عزیز درسته.
حرفات رو تماما قبول دارم.
اتواکسپرس مثل جرمی کلارکسون میمونه !! درسته شاید بعضی وقتا هندونه بده زیر بغل ماشینای انگلیسی اما خوبی های خاص خودشو داره. نمیشه از کنار حرفاش بی توجه رد شد.
ولی راستش چندین بار دیدم اتواکسپرس مقایسه ای انجام داده بین دو خودروی آلمانی و انگلیسی. بعدا که این مقایسه توسط موتور ترند انجام شده نتیجه برعکس بوده.
کلا اتواکسپرس زیاد از ماشین های آلمانی و ژاپنی دل خوشی نداره. مخصوصا محصولات گروه فولکس واگن. باید خیلی بی نقص و تو همه ی زمینه ها عالی باشن تا بتونن نظر این مجله رو جلب کنن. مثل مرسدس.
Monster_ALM
۱۲ شهریور ۱۳۹۵مجلات و سایت های مطرح دنیا معمولا انگلیسی هستن هیچوقت نمیان خودشون رو خراب کنن دوست عزیز انقدر بی در و پیکر نیست…مشکل ما ایرانیا اینه که اگر حقیقت طبق میل ماها نباشه اون طرف رو متقلب خطاب میکنیم…و از آلمان غولی ساختیم که هیچ کشور پیشرفته دیگه ای جلودارش نیست!!… من و بقیه دوستان هم میدونیم صنعت خودرو آلمان حرف اول میزنه تو دنیا اما این نیست که هیچ محصولی از هیچ کشوری نتونه باهاشون رقابت کنه…ولی بدنیست بدونین مطرح ترین کشور های اروپا انگلیس و آلمان و فرانسه هستن…که اگر صنعت خودرو سازی جدا کنین تو 70% زمینه های دیگه انگلیس قدرتش به آلمان میچربه.
حميد
۱۱ شهریور ۱۳۹۵به نظر من اصلا رنجرور اووک گزینه مناسبی برا کانورتیبل شدن نیست
این نوع ماشین حس اسپرتیش خوبه
مجید
۱۱ شهریور ۱۳۹۵مقایسه این دو تا عادلانه نیست چون یکی سدانه اون یکی SUV و در ضمن کاربردشون هم فرق داره!!!!!!من هر دو تا رو دوست دارم
REVENTоN ?
۱۱ شهریور ۱۳۹۵:|
امير علي
۱۱ شهریور ۱۳۹۵با ۲۰۰ تومن بنتلی کار کرده میخرن با این پول اینجا باید یه جنسیس 60 هزار کیلومتری ۲۰۱۳ بخری
احسان(احسان سابق)
۱۱ شهریور ۱۳۹۵اگر صفحه نمایش داخل رنج روور بزرگتر بود واقعا ظاهر زیباتری داشت
ALIREZA034
۱۱ شهریور ۱۳۹۵لندروور زشت شده.نامتوازن به نظر میاد و اطلا زیبا نشده.
REZA ///AMG
۱۲ شهریور ۱۳۹۵این رده اس یو وی کانورتیبل مضخرف ترین و بیخودترین چیزیه که به عمرم دیدم
(البته حساب اون اس یو وی های افرودر که قسمتی از سقفشونو میشد برداشت جداست)
مسعود
۱۳ شهریور ۱۳۹۵مرسدس بنز همیشه پیشرو
احمد باقری
۱۳ شهریور ۱۳۹۵هر دو خوبن، من مرسدس رو ترجیح میدم.
Xman
۱۹ شهریور ۱۳۹۵این مقایسه اشتباهه چون به قول متن از دنیاهای متفاوت هستن.
مسعود
۲۰ شهریور ۱۳۹۵پیشنهاد بنتلی عالی بود .اولین 100،000 پوندی که به حسابم بریزن بهش فکر میکنم اما خوب چلنجر هلکت رو ترجیح میدم.