کمپانی مرسدس بنز در نمایشگاه فرانکفورت از کوپه جدید مجموعه کلاس C خود، پرده برداشت.
این خودرو نسبت به سری پیشین اسپرتتر و شیکتر شده است. طراحی دوباره این خودرو جا پای کوپهی کلاس S گذاشته است و طراحی دینامیک اقتباسی آن، طراحی کلاس C را در میان بهترینها قرار داده است. کابین کلاس C کوپه قطعات زیادی را از مدل سدان به ارث برده است. این شباهت نقطهضعف خودرو نیست و نقطهی قوت آن محسوب میشود چرا که طراحی کابین مدرن است و در آن قطعات با کیفیت بالا دیده میشود. این کابین بهقدری شگفتانگیز است که حس حسادت طرفداران سری ۴ بامو را برمیانگیزد.
تنوع موتورهای زیر کاپوت بالاست و این حق انتخاب برای شما وجود دارد که موتور بنزینی چهار سیلندر ۱.۶ لیتری یا ۲.۰ لیتری را انتخاب کنید. مشخصات موتورهای بنزینی این خودرو به ترتیب زیر است:
- A C 180 با ۱۵۳ اسب بخار نیرو
- A C 200 با ۱۸۱ اسب بخار نیرو
- A C 250 با ۲۰۸ اسب بخار نیرو
- A C 300 با ۲۴۲ اسب بخار نیرو
مرسدس برای این خودرو دو موتور چهار سیلندر دیزل هم در نظر گرفته که ۱۶۷ و ۲۰۱ اسب بخار نیرو تولید میکنند.
شاید این میزان نیرو توجه شما را به این خودرو جلب نکند اما در نظر داشته باشید که مدل سطح بالای این کلاس یعنی C63 AMG با موتور هشت سیلندر توربوی دوقلو و ۴.۰ لیتری قادر به تولید ۴۶۹ اسب بخار نیرو و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه قدرتمند با گیربکس هفت سرعته AMG اسپیدشیفت MCT جفت میشود. این خودرو تنها در ۴ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و با پکیجهای رانندگی مختلف، نهایت سرعت محدودشدهی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت یا ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت میکند. مرسدس که قدرتمندتر کردن این کلاس را در دستور کار داشت مدل C63 S را روانه بازار کرد. مرسدس همان موتور هشت سیلندر توربوی دوقلو و ۴.۰ لیتری این خودرو را مورد بازبینی قرار داد. این موتور ارتقا یافته حالا میتواند ۵۰۳ اسب بخار نیرو و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این افزایش توان باعث بهبود عملکرد خودرو و صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳.۹ ثانیهای شد. البته نهایت سرعت این خودرو همچنان بهصورت الکترونیکی روی عدد ۲۵۰ و یا ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت (با توجه به نوع پکیج رانندگی) محدود است.
شایان
۴ مهر ۱۳۹۴ویدئوش چرا بی صداست؟
فورد
۴ مهر ۱۳۹۴هیچی کم نداره خیلی خوشتیپه موتور هم عالیه جون میده برای جاده چالوس
The Best Or Nothing
۴ مهر ۱۳۹۴واقعا دیگه این حرف لایق و شایسته C63 AMG Coupe شده
The Best Or Nothing
علی آهنگر
۴ مهر ۱۳۹۴هه بنز فک کرده ما نمیفهمیم از داشبورد جدید پژو پارس کپی زده
شایان
۵ مهر ۱۳۹۴از یه پلتفورم استفاده کردن
علی
۴ مهر ۱۳۹۴طلا 18 عیاره
جواد
۴ مهر ۱۳۹۴این فرم کوپه ها کاربردی ترین در نوع خودشون هستن البته در مقام مقایسه با کوپه های اسپرت فراری و لامبو و سایرین………خوراک مسافرت بلند و استفاده روزانه اونم با قیمت مناسب(به استثنا ایران)
amir
۴ مهر ۱۳۹۴چقدر خوبه
شایان
۴ مهر ۱۳۹۴بنز همیشه بنزه باز یه شاهکار دیگه
مهدی
۴ مهر ۱۳۹۴طراحی جدید چراغ های عقب بنز خیلی جالب و عالی شده
بنتلی
۴ مهر ۱۳۹۴شاید دوستان باور نکنن حرفمو،ولی خداوکیلی محصولات بنزو دوس دارم،این خودرو هم خیلی زیباست،مخصوصا عقبش،فقط دوس داشتم از جلوپنجره دیگه بنز هم(آرم بنز وسطش نیس و حاشیه پهنی داره) روش استفاده میکردن،چون ب نظرم خیلی زیباترمیشد و من اون جلوپنجره رو بیشتر دوس دارم
احمد باقری
۴ مهر ۱۳۹۴باز هم مثل همیشه. درود بر مرسدس.
Nissan...Japan
۴ مهر ۱۳۹۴بنظر من از هر نظر عالیه و نمیشه ازش ایراد گرفت بغیر از قسمت پشتی ماشین.منظورم چراغاش نیست ولی اگه دقت کنید قسمت جلوی ماشین پهنه و مثل کشتی میمونه در حالی که طراحی پشت ماشین به شکل جمع شده هستش دقیقا مثل چوب بیس بال که یه طرفش پهنه یه طرفش نازک.بنظر خودم مرسدس بنز توی طراحی پشت ماشیناش یه کوچولو تجدید نظر کنه دیگه حرفی باقی نمیمونه.
ALiHidden
۴ مهر ۱۳۹۴خب از اونجایی که C کلاس سدان عین S کلاس سدان بود اینم معلوم بود دیگه!
فرشید
۴ مهر ۱۳۹۴خیلی شباهت به sکلاس کوپه داره
1A1
۴ مهر ۱۳۹۴…از رنگ سفیدش لطفا…
ali ayat
۴ مهر ۱۳۹۴بسیار پر ابهت ولی چراغای عقبش جا برای بهتر شدن داشت ولی خدایی همین چراغ های عقب از آئودی و بی ام و برخی مدلای پورشه قشنگتره همش نه ولی آخرش بنزه و بهترین
محمد رحیمی
۴ مهر ۱۳۹۴من خیلی خیلی دوستش دارم…مخصوصا نقره ایش.
اما عاشق SL هستم…اون چیز دیگه ایه…