برای افرادی که ماجراجویی در طبیعت و یافتن مکانهای بکر و دستنخورده را دوست دارند آفرود گزینهای هیجانانگیز محسوب میشود. البته رفتن به مکانهایی که جذاب و دوستداشتنی بوده و درعینحال مسیر سختی هم دارند تنها مهارت راننده و رانندگی در آفرود مهم نیست بلکه باید خودرویی مناسب هم در اختیار داشته باشید. برای محققان و رانندگان تیمی در شیلی، این فقط یک کار روزمره است. خوشبختانه آنها برای کار خود از هیولایی به نام مرسدس بنز یونیماگ استفاده میکنند!
یونیماگ ها در محیطهای نظامی، آفرودی، علمی و موتور اسپورت بکار گرفته میشوند. این خودروها از قوای محرکه منعطف و شاسیهای متنوع برای برآورده کردن نیازهای گوناگون مشتریان سود میبرند.
این دو یونیماگی که مشاهده میکنید به دومین آتشفشان مرتفع دنیا در شیلی صعود کردهاند تا تیم ویژهی در نظر گرفته شده بتوانند واحدهای رادیویی اضطراری را در کمپهای گوناگون کوه آتش فشانی نصب کنند. به عنوان مرتفعترین آتشفشان فعال روی زمین، موافقیم که نصب این واحدهای رادیویی بسیار مهم و حیاتی بوده است. پس از نصب آخرین رادیو در ارتفاع ۶۱۰۰ متری، وظیفه بعدی این تیم ثبت رکورد جدید برای مرتفعترین مکانی بوده که یک خودروی چرخدار توانسته به آن برسد. یکی از این یونیماگ ها توانسته به ارتفاع ۶۶۹۴ متری رفته و رکورد قابلتوجهی را به نام خود ثبت کند.
بخش تراک های ویژه مرسدس بنز این دو یونیماگ U5023 را در اختیار تیم یاد شده گذاشته تا با آن بتوانند به ارتفاعات مذکور صعود کنند. لاستیکهای ویژه، وینچ و پانلهای بدنه اصلاح شده که دارای تکنولوژی بالانس مرکز ثقل متغیر هستند توسط مهندسان موزه یونیماگ و دیگر بخشها توسعه یافتهاند. مدیر تیم اعزامی به آتشفشان موجود در شیلی گفته هر دو خودرو به لطف ترکیبی عالی از تکنولوژیهای منحصربهفرد و قابلاطمینان، به راحتی از صخرهها و مسیرهای سخت عبور کردهاند. تاکنون هیچ تیمی در دنیا با دو تراک قوی و بهصورت همزمان نتوانسته به چنین ارتفاعی صعود کند. یک تیر و دو نشان!
یانکی
۶ بهمن ۱۳۹۸عجب افه خری زدن.زاپاس رویه میله بندیه خاصی که جلو ماشینه با فاصله از خوده ماشن قشنگ حفظ تعادل میکنه.حال کردم.
s.h
۶ بهمن ۱۳۹۸اقای یانکی اون یه کاربرد دیگه هم داره بیشتر برای جاهای برفی و یخ مثل قطب استفاده میشه اونهم اینکهه وقتی داره میره ماشین یهو میره تو چاله و عقق اون چاله هم خدا میدونه چقدره برای همین از این میله استفاده میکنند تازه بعضی موقع بلند تر هم هست
NAVID۰۰۹۸
۶ بهمن ۱۳۹۸حالا هِی برید هایلوکستونو بکشید بالا تو دوردور فَخر بفروشید از روی دست اندازها رد بشید بگیم رفتیم آفرود .
بیا ، به این میگن غول آفرود با استفاده اختصاصی برای آفرود .
محمد حسین
۶ بهمن ۱۳۹۸بالا رفتن از مسیر صعب العبور یه موضوعه
روشن موندن موتور و کار کردن تو اون ارتفاع و فشار هوای کم یه موضوع دیگه
باید دید سوختش چی بوده ؟
Abbas.Lambo
۶ بهمن ۱۳۹۸سلطان آفرود شمایین،بقیه اداتونم نمیتونن در بیارن!خیلی مهندسی باید پشتشون باشه برای یه همچین ارتفاعی
Farzad
۶ بهمن ۱۳۹۸آخ آخ فک کن با این بری تو خیابون پراید از زیرش رد میشه .
M3csl
۶ بهمن ۱۳۹۸و نیسان گاوی از روش
OUTIS
۶ بهمن ۱۳۹۸روندن این ماشین هم هنر میخواد
سعید
۱۰ بهمن ۱۳۹۸از این یونیماک ها برای ادارات برق و مخابرات ایران در زمان شاه تعداد زیادی خریداری و بکار گرفته شد که همچنان در حال استفاده از اونها هستن …. خیلی قوی و محکم و کارا هستند ….