رئیس مرسدس-ایامجی آقای توبیاس موئرز مطمئن است که هایپرکار هیبریدی Project One به حدی سریع خواهد بود که یک دور پیست نوربرگ رینگ را چند دقیقه سریعتر از A45 طی خواهد کرد.
موئرز به رود اند تراک گفته که مدل A45 یک دور پیست نوربرگ رینگ را زیر ۸ دقیقه طی کرده و درحالیکه Project One احتمالاً کندتر از رکورد ۶ دقیقه و یازده ثانیه و ۱۳ صدم ثانیهی استفان بلوف خواهد بود اما این پتانسیل را دارد که بهطور قابلتوجهی سریعتر از لامبورگینی اوراکان پرفورمنته باشد.
اما موضوع قابلتوجه در رابطه با اهداف تعریف شده برای هایپرکار مرسدس این است که خودروی یاد شده کممصرفتر از A45 خواهد بود و از پربازدهترین پیشرانهی احتراق داخلی دنیا سود خواهد برد.
قوای محرکهی این هایپرکار ترکیبی از کممصرفترین و پربازدهترین پیشرانهی احتراق داخلی دنیا خواهد بود. این پیشرانه راندمان گرمایی بیشتر از ۴۰ درصدی دارد. راندمان گرمایی پیشرانههای فرمول ۱ ۴۷ درصد و برای هایپر کار Project One در حدود ۴۱ درصد است. این میزان بسیار بیشتر از هر پیشرانهای است که امروز میبینید. ترکیب این پیشرانه با موتورهای الکتریکی چه حالتی را به وجود میآورد؟
موئرز همچنین فاش ساخت این خودرو قادر خواهد بود بدون از دست دادن قدرت الکتریکی خود بارها و بارها به ثبت رکورد در پیست بپردازد.
او گفت:
این فهم من است. شما باید انرژی را دوباره به باتریها بازگردانید و نیاز دارید که پیشرانه احتراق داخلی یک حامی برای بازگرداندن انرژی به باتریها باشد؛ اما این بخشی از قضیه است. ما شبیهسازیهای بیشماری را انجام دادهایم.
رونمایی از هایپرکار پر حرف و حدیث مرسدس-ایامجی Project One در ماه سپتامبر سال جاری و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت خواهد بود.
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۷ اسفند ۱۳۹۵.
این ماشین به احتمال زیاد بهترین هایپرکار در دو دهه ی اول قرن 21 خواهد بود.
بعضی ویژگی هاش از ماشین های فرمول 1 هم بهتره.
خودروی فرمول 1 لوتوس در پیست تاپ گیر به رکورد زیر 1 دقیقه رسید که با رتبه ی دوم بسیار فاصله داشت ، من احتمال میدادم هایپرکار مرسدس به رکورد زیر 6 دقیقه برسه ، ولی مثل اینکه مسئولان مرسدس همچین انتظاری ازش ندارن. به هر حال اونا ماشینشون رو خیلی بهتر از ما میشناسن.
پروژکت وان هر جوری که باشه مطمئنم مثل مک لارن اف وان رکورد هایی بر جا خواهد گذاشت که برای شکستنشون حداقل 10 سال زمان نیاز باشه.
بی صبرانه منتظر پاسخ پورشه به مرسدس بنز هستم ، پورشه عادت داره سریع تر از خودش رو تحمل نمیکنه. با توجه به این که پورشه در فرمول 1 هم حضور نداره هایپرکاری که خواهد ساخت باید بسیار متفاوت و هیجان انگیز باشه.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۷ اسفند ۱۳۹۵داداش زیاد صبر نکن خسته میشی. پورشه گفته جانشین 918 تا 2025 نمیاد
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۷ اسفند ۱۳۹۵.
نه داداش من صبرم زیاده ، مثل اقیانوسم ، با این چیزا خسته نمیشم. خیالت راحت.
.
ماشین های زیادی هستن که منتظرشونم ، از جانشین اونتادور بگیر تا نسل بعد 918. اگر تا سال 2250 هم معرفی نشن اگر زنده باشم براشون صبر می کنم.
گفتم که ، صبرم زیاده.
BMW
۲۷ اسفند ۱۳۹۵به بنتلی
عزیزم پورشه یه بار با مرسدس در اُفتاد و بعدش وَر افتاد منظورم رقابت کارار جی تی و slrمکلارن هست (منبع برنامه تاپگیر) پورشرو تو سایت الکی گندش کردین نمیگم بدِ اما بهترین نیست…..
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۷ اسفند ۱۳۹۵.
دوست عزیز ، هم بنز برای من عزیزه هم پورشه ، مجبورم نکن از یک کدوم دفاع کنم.
ولی کاررا جی تی هیچ وقت در مقابل SLR شکست نخورد . در تمام پیست ها که همیشه بهتر بود. در شتاب هم تا 1 مایل میتونی رکوردش رو از سایت fastestlaps نگاه کنی که بسیار بهتر از مرسدسه.
دلیلش هم مشخصه. SLR یک ماشین سنگین و لوکس بود در حالی که کاررا جی تی و فراری انزو بیشتر برای مسابقه و پیست ساخته شده بودن.
پورشه کاررا جی تی با موتور 10 سیلندرش حتی در برابر انزو فراری قد علم می کرد. در حالی که فراری انزو روی کاغذ در همه ی موارد نسبت به کاررا جی تی برتری داشت .
پورشه کاررا جی تی : فراری انزو
موتور : وی 10 / 5700 سی سی : وی 12 / 6000 سی سی
قدرت : 604 اسب بخار :651 اسب بخار
گشتاور : 650 نیوتن متر : 590 نیوتن متر
یه سر به سایت fastestlaps بزنی در آخر با مقایسه ی همه ی اعداد و ارقام گفته در رقابت بین کاررا جی تی و انزو فراری برنده ای وجود نداره. ( یعنی هر دو تا در سطح هم هستن).
انزو فراری بهترین ماشین تاریخ تا اون زمان بود ، پورشه کاررا جی تی پا به پای انزو جلو می آمد ، مرسدس SLR که دیگه تکلیفش مشخصه.
برات احترام زیادی قائلم ولی روی هوا نظر دادی.
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۷ اسفند ۱۳۹۵گشتاور رو جا به جا نوشتم.
590 مال پورشست. 650 مال فراری.
Mehran nikfar
۲۷ اسفند ۱۳۹۵اوووووو سپتامبررررر،،، ۶ ماه دیگه، تا اون موقع دلمون اب میشه.
كوروش
۲۷ اسفند ۱۳۹۵فقط المانه که چند پادشاه توی یک قلمرو داره این همه هیولا ساز با هم یکجا جمع شدن خودش یک هنره که فقط از خودرو سازان المانی بر می اید
برترین برترین ها بنظر من اینجا معنی می شود
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۷ اسفند ۱۳۹۵تا جایی ک میدونم این پادشاه مرسدس توی یه قلمرو دیگس «انگلیس» ! :-D :-D
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۷ اسفند ۱۳۹۵.
باز شروع شد ???
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۷ اسفند ۱۳۹۵این بحثو من شروع نکردم!…
این در جواب اونایی هس ک هیی ب پلتفرم و موتور بنتلی گیر میدادن!…مگه من آدم نیستم ک این همه مدت هزارجور حرف درمورد برند مورد علاقم شنیدم و اعصابم خورد شد؟!…حالا نوبت منه،فرمول وان نهایت تکنولوژی صنعت خودروسازیه و انگلیس پایتخت بین المللی فرمول وانه.چطور شماها حق دارین از مهندسی آلمانی تعریف کنین ولی من نمیتونم از مهندسی و تکنولوژی فوق العاده انگلیس چیزی بگم و لال شم ؟!!!
باید همه سطح بالای مهندسی و تکنولوژی صنعت خودرو انگلیسو درک کنن چون این یه واقعیته و من تا جاایی ک بتونم این واقعیتو تکرار میکنم!
پهلوان مک لارن
۲۷ اسفند ۱۳۹۵البته منظوره بنتلی از قلمرو مقر مهندسی فرمول یک مرسدسه.
که البته ممکنه تکنولوژی های زیادی از اونجا گرفته باشه.
البته هیچ چیز معلوم نیست تا نظر قطعی خوده مرسدس.
شاید اصلا این ماشین به طور کامل در خوده آلمان همچیش تهیه شده.
بگذریم که این بحث های تعصبی خوبیت نداره تو این موقع سال.?
هایپر مرسدس-هایپر استون مارتین و هایپر جی تی مک لارن که احتمال زیاد 2019 میاد. و این سه تا رقیب اصلی هم هستن.
تو درگ که به احتما زیاد مک لارن هر دوتاشون رو جا میزاره.تو رکورد پیست هم هنوز قطعی مشخص نیست.
اگر پورشه رو بهترین سوپر اسپرت ساز دنیا بدونیم(کاملا بدون اغراق) مک لارن دومه.هنوز مک لارن باید خیلی تلاش بکنه که به پورشه برسه.ولی داره کم کم نزدیک میشه.
با این که به احتمال زیاد پورشه هایپری نخواهد داشت برای رقابت با استون و مرسدس ولی مک لارن هست و جاش رو خالی میکنه و با قدرت مبارزه میکنه.??
پورشه آسوده بخواب که مک لارن بیدار است………………?
پهلوان مک لارن
۲۷ اسفند ۱۳۹۵دوست عزیز بنتلی.خب بزار تو هر پست بنتلی بگن مهندسیش آلمانیه.مگه چیه؟؟؟؟!!!
مگه خودروسازی انگلیسی فقط رولز رویس و بنتلی هستن به نظر شما؟؟
من اصلا میگم رولز رویس و بنتلی برای آلمانی بازهای دوست داشتنی.
همین مک لارن -جگوار-لندروور -استون و ………برای ما کافیه.
میبینی که تو نامزدهای خودروی سال اروپا نه خبری از رولز رویس هستش نه از بنتلی.ولی جگوار و مک لارن هستن.حتی تو رده ی خودروهای پرفورمنس db11 هم بود که وقتی سه تا شد حذفش کردن.
رولز رویس و بنتلی روی هم 20 هزارتا هم فروش ندارن.شاید بشه گفت سهم خیلی کوچکی در رشد خودروسازی بریتانیا دارن.
من و شما بهتره خودمونو خسته نکنیم.بزار تو هر پستی بگن مهندسی رولز رویس و بنتلی آلمانیه.
البته نباید واقعیت ها رو نگفت .بله بخش اعظم مهندسی بنتلی و رولز رویس آلمانیه.ولی معنیش این نیست که مهندسی خودروسازی انگلیس ناتوانه.
من که دیگه برام مهم نیست.شما هم زیاد اهمیت نده بعد یه مدت براتون کاملا عادی میشه.
موفق باشی……
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۷ اسفند ۱۳۹۵اینایی ک گفتم همش حقیقته و کسی ک یکم با فرمول وان آشنا باشه و متعصب نباشه حرفمو تایید میکنه.
كوروش
۲۷ اسفند ۱۳۹۵بگو عزیز تا دلت می خواهد بگو جنبه دوستاران المانی بالاست ؛) ما هم ناراحت نمی شیم به هر حال در جایگاه خودرو سازان المانی نخودی خدشه وارد نمی شود
پهلوان مک لارن
۲۷ اسفند ۱۳۹۵البته خودروی سال دنیا هستش نه اروپا که من هل هلی نوشتم.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۸ اسفند ۱۳۹۵پهلوان عزیز هایپرکار مرسدس در انگلیس توسط تیم فرمول وان مرسدس ساخته میشه.درمورد بنتلی و رولزرویس هم قبلا خییلی گفتم ک این دو شرکت مرگز طراحی و مهندسی خودشونو دارن و اگه از فولکس و بی ام و قطعاتی ب اشتراک گذاشته میشه فقط برا کاهش هزینس و ربطی ب توانایی این دو شرکت نداره .پلتفرم جدید رولزرویس هم یکی از دلایل اثبات توانایی این دوتاس. اونا اعصاب مارو بهم میریزن چرا ما ساکت باشیم و چیزی نگیم؟…مگه ما نباید آرامش داشته باشیم؟!…ازین ب بعد دیگه ساکت نمیشینم…بعضیا خودشونو عقل کل میدونن و چشماشونو بستن،
البته هر چی هم بگیم فایده نداره ،تهش یه برچسب تعصب میزنن ب ما درحالی ک خودشون متعصبن!
Meysam..laferrari
۲۸ اسفند ۱۳۹۵@پهلوان مکلارن
پورشه تو سگمنت سوپراسپورت ها از دار دنیا یه دونه 911 داره که به 500 شکل مختلف و پیشرانه های مختلف عرضه میکنه و البته نسبت به قیمت فوق العاده هستن ولی در برابر سوپراسپورتهای گرون تر و سریع تر پورشه حرفی برای گفتن نداره
اصلا به لافراری یا هر هایپرکار دیگه ای کار ندارم ولی فراری هر 2-3 سال یک بار یک سوپرکار کاملا جدید و فوق العاده عرضه میکنه دیگه نمیخوام زیاد حرف بزنم فقط تعداد سوپراسپورت های فراری رو تو ذهنت بشمار و یه بررسی هم ازشون بخون ، اگه خودروساز دیگه ای تو دنیا انقدر در این زمینه کامل بود اون وقت قبول میکنم فراری بهترین سوپر اسپورت ساز دنیا نیست ؛
بماند که برترین خودروی GT دنیا هم در انحصار فراریه
ب ام و سلطان
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
مگه فرمول یک هم پایتخت داره؟
فصل چندن اونا؟
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۸ اسفند ۱۳۹۵دوست عزیز توی سایت فرمول یک ایران خوندم گفته بود انگلیس پایتخت ورزش های موتوری.
اگه یکم با فرمول وان آشنا باشی میفهمی ک انگلیس در فرمول وان نقش کلیدی داره .
Saied
۲۷ اسفند ۱۳۹۵خیلی عالیه. ولی هیبریدی ها سنگین میشن و این خودش یه مشکله بزرگیه. حتما که فکر اونجاشو هم کردن.
shirko
۲۷ اسفند ۱۳۹۵البته یه نظر کاملا شخصیه ولی غیر از طراحی لامبورگینی ، قشنگترین و استادانه ترین طراحیه که تا به حال دیدم ، اما ای کاش موتورشو این جوری درست نمی کردن !!
خسرو
۲۷ اسفند ۱۳۹۵موتورشو جور دیگه درست میکردن که اینجوری نمیشد دیگه/ یعنی حتما غیر از این جور دیگه نمیشد این اعداد رو بدست اورد/با اینکه از زبان طراحی جدید بنز خوشم نمیاد ولی یه بنز همیشه بنزه-چیزی که نه فقط ما بلکه طبیعت هم ازبودن بنز لذت میبره! ..
OMID-LAMBO
۲۷ اسفند ۱۳۹۵پ ن پ ! بیاد و سریعتر از هوراکان نباشه !
با اونهمه تکنولوژِی و موتور فرمول یکیش و آیرودینامیکی که فراتر از مکلارن یا پورشه هست بایدم سریعتر باشه
Parsa
۲۷ اسفند ۱۳۹۵الان یکی میاد اینو با جنسیس کوپه کیاGTمقایسه میکنه هایپر کاره مرسدس شکست سختی می خوره و بعد معلوم میشه کره قطب خودرسازی جهانه و انگلیسم پایتختش…
بابا کوتاه بیاین یکی رو هوا نظر میده شما که با سوادی و اطلاعات داری جدیش نگیر
shirko
۲۷ اسفند ۱۳۹۵فک کنم clsو دیگه از خط تولید خارج می کنن به جاش amg gt4 رو جایگزین می کنن ، به تازگی اعلام شده
مهدی
۲۷ اسفند ۱۳۹۵یعنی آدم از تعجب میکنه چرا هروقت اسم پورشه میادباید اسم فراری رو هم بیارید؟؟ خدایی کجا و تو کدوم مقاله و مجله اومده که کررا جی تی در مقایل انزو قد علم کرده؟؟؟
Meysam..laferrari
۲۸ اسفند ۱۳۹۵توی دوره ای قرار داریم که هایپرکارها هر روز زشت تر و بی روح تر از قبل صرفا به اسم تکنولوژی دارن طراحی و تولید میشن و بنظرم این مرسدس هم که بسیار زشته (اصلا کار به مشخصات فنی ندارم) ، مخصوصا نمای جلوش. اگه لوگوی مرسدس رو از روش برداری هیچ پرستیجی نداره
تنها چند کمپانی معدود مثل فراری و پاگانی هستن که در عین حال که تکنولوژی فوق العاده و گاها فرمول یکی رو به خیابون میارن اصالت ، پرستیج ، زیبایی و گیرایی خودشون رو حفظ میکنن با صدای گوشنواز و ظاهری جذاب باعث میشه طرف پرفورمنس بالاتر رو ول کنه بیاد سراغ این خودروها! و شدیدا از این بابت خوشحالم که ایتالیایی ها (بخصوص آلفا رومئو ، فراری ، لامبورگینی ، پاگانی) هیچ چیز رو فدای دلنشیتی و زیبایی یک خودرو نمیکنن.
رامتین
۲۸ اسفند ۱۳۹۵دوستان رکورد استفان بلوف چیه؟ چطور جابجا نشده!