همهی کمپانیها با سرعت زیاد در حال کار هستند تا برای عصر خودروهای خودران آماده شوند و مرسدس هم شرکتی نیست که قافیه را به رقبا ببازد.
این کمپانی آلمانی پیش از این نسخهی نیمه خودران درایو پایلوت خود را در جدیدترین نسل E کلاس عرضه کرده اما آنها در حال کار بر روی نسخهی کاملاً خودران هستند.
Marques Brownlee که ویدئوهایش در یوتیوب طرفداران فراوانی دارد برای تست یکی از پروتوتایپ های خودران مرسدس دعوت شده و او به ما نشان میدهد مرسدس در آیندهای نزدیک چه چیزی را ارائه خواهد کرد.
برخلاف دیگر سیستمهای موجود در بازار، درایو پایلوت برای فرمان گرفتن نه تنها به دوربینها و حسگرها تکیه دارد بلکه دادههایی را از نقشهها نیز جمعآوری میکند تا خودرو را قادر سازد که خودش دور بزند.
مرسدس همچنین نسل آیندهی درایو پایلوت را در S کلاس فیس لیفت شده معرفی خواهد کرد بنابراین شایعاتی که پیش از این شنیده بودیم رنگ حقیقت به خود میگیرند.
اگر خواهان اطلاعات بیشتری هستید ویدئوی زیر را ببینید.
peyman
۱۹ بهمن ۱۳۹۵علمشو دارن میسازن مثل مدیران ما اولین و اخرین فکرشون اختلاس و دزدی و زد و بند نیست که.
ME84
۱۹ بهمن ۱۳۹۵.
بچه ها ببخشید. اون موسیقی اولش که پخش میشه چه سبکیه؟
برای یه کاری چند تا از این موسیقی نیاز دارم اما نمیدونم چی سرچ کنم.
ممنون میشم اگه کسی میدونه بگه.
vahid porsche
۲۰ بهمن ۱۳۹۵این mkbhd و ویدیوهاشو رو دوست دارم
elemento
۱۹ بهمن ۱۳۹۵بنز همیشه جزو پیشگام ترین خودروسازان دنیا بوده.
تعریف اتوپایلوت رو هم خیلی شنیدم. میگن خیلی امنیتش بالاست.
Kamran
۱۹ بهمن ۱۳۹۵?برترین خودرو ساز تاریخ?
حسين
۱۹ بهمن ۱۳۹۵درود.
بنز یک سال دیرتر از ب ام و کار روی ماشینای خودران رو شروع کرد اما الان داره جلو میفته. در واقع جلو افتاده
Bavaria
۱۹ بهمن ۱۳۹۵سلام ی سوال دارم از شما
.
بامو سرش جایی گرمه و میخواد قافلگیر کنه یا واقعا داره عقب میوفته؟!
همش رو دو سه تا ماشین و تکنولوژی مانور میده و همونو روی همه ماشیناش تکرار میکنه
Bavaria
۱۹ بهمن ۱۳۹۵*غافلگیر
حسين
۱۹ بهمن ۱۳۹۵سلام باواریا جان.
ب ام و الان عقب نیست. اگه فکر میکنید که ب ام و در حال حاضر عقب افتاده باید بگم که اینطور نیست. همین الان سیستم خودران سری 5 یه برتری هایی نسبت به سیستم E کلاس داره و از سری 7 پیشرفته تره. الان ب ام و هم توی ماشینای لوکس و هم توی ماشینای اسپرت M داره فوق العاده کار میکنه. M4 GTS، M2، نسل بعد M5 و … از طرف دیگه سری 7 و سری 5 با اون سطح لاکچری نشون دهنده عقب بودن ب ام و نیستن. i3 هنوز که هنوزه داره جایزه میگیره، سرویسهای اشتراک اتومبیلش قبل از سایر خودروسازها راه افتاده و در حال رشده و….
بنز بعد از یه دوره چند ساله که دوران گذار رو طی میکرد الان “تقریبا” رسیده به بهترین جایی که میتونه باشه. تو فرمول یک اوله، تو خودروسازی عالیه، تو فروش اوله و …
اما ب ام و دقیقا الان داره یک دوران گذار رو شروع میکنه. تغییراتی رو داره به خودش میبینه که شاید 10 سال طول بکشه. اما این به معنی عقب افتادن نیست. در واقع میشه گفت ب ام و داره دوران خیلی خوبی رو سر میکنه و همزمان در حال تغییر هم هست که این تغییرات و هزینه هایی که داره باعث شده تمرکزش روی چیزایی باشه که واقعا مهم هستن. مثلا تولید سوپر اسپرت رو کنسل کرده چون هزینه بر بود و سود دهی بالایی نداشت.
البته غافلگیری هم در راهه. ب ام و داره روی پروژه i-Next کار میکنه که در واقع ماشین i بعدیه و در سال 2021 رونمایی میشه. گفته این ماشین هوشمندترین ماشینی خواهد بود که تا حالا ساخته شده و تجربه نشون داده ب ام و ادعای الکی نمیکنه. اگر هوشمندترین نباشه یکی از هوشمندترینها خواهد بود. در مورد سیستم خودران هم ب ام و میگه تا زمانی که این سیستم کاملا قابل اعتماد نباشه روی ماشینای تولیدی قرارش نمیده. به تسلا هم کلی اعتراض کردن که چرا سیستمی که در حد آزمایشگاهیه رو دست مشتری دادی؟ الان ب ام و داره با شرکتهای کامپیوتری مختلف کار میکنه و ماشینای خودرانشو تست میکنه تا اینکه در سال 2021 رونمایی کنه.
این سیستمهایی هم که شما میگی همش همینا هستن و روی ماشینای مختلف دارن استفاده میشن رو درست نفهمیدم منظورتون کدوم سیستماس اما اگه منظورتون یه سری چیزا مثل تشخیص دستورات حرکتی و رانندگی نیمه خودران و دستورات صوتی و ارتباطات اینترنتی و … است، باید بگم که سال به سال به روزتر میشن و نمیشه گفت ثابت هستن.
امیدوارم جوابم مناسب بوده باشه و شک شما رو برطرف کرده باشه
مجید / خودروسازی = آلمان + ایتالیا + ژاپن
۱۹ بهمن ۱۳۹۵جوابت از مناسب هم مناسب تر بود.
Bavaria
۲۰ بهمن ۱۳۹۵دست شما درد نکنه، عالی بود?
رضا
۱۹ بهمن ۱۳۹۵جالبه اکثر مطالبی که درمورد سیستم های خودرانه از هر برندی و هر کشوری توی تصاویر یه خانم پشت فرمونه…که غیر مستقیم یه واقعیت رو داره میرسونه!