آیا فکر میکنید که مرسدس-ای ام جی E63 S سدان خودرویی کمتوان است؟ برابوس اینجاست تا مشکل نه چندان مهم شما را حل کند! این شرکت که به ارتقای عملکرد محصولات مرسدس بنز و ای ام جی مشهور است مرزهای مربوط به پرفورمنس، راحتی و خاص بودن را همواره جابجا کرده است. اگر تصمیم گرفته باشید که جادوی برابوس را روی خودروی خود داشته باشید کافی است سری به مقر این شرکت زده تا هم قطعات مدنظر را سفارش داده و یا هم خودروی کاملی را از برابوس بخرید.
در ویدئویی که مشاهده خواهید کرد جادوی برابوس با اعداد را میبینید. خودروی حاضر در تصویر برابوس ۸۰۰ نام داشته و بر پایهی مرسدس-ای ام جی E63 S سدان شکل گرفته است. اگرچه ما میدانیم این خودرو به خودی خود محصولی جادار، راحت و بسیار تواناست اما برابوس مسیر ۸۰۰ اسب بخاری را در پیش گرفته است. ورودیهای هوای بزرگ، فیبر کربن و رینگهای ۲۱ اینچی هم ماهیت اصلی این هیولا را نشان میدهند. یک سیستم اگزوز پرفورمنس نیز دارای کنترل الکترونیکی است تا در شهر و شب از خشونت این خودرو بکاهد.
پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی مرسدس با یک سیستم چهار چرخ محرک همکاری کرده و قادر است شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۲ ثانیهای را برای برابوس ۸۰۰ به ارمغان بیاورد. این خودرو در زیر ۱۰ ثانیه از سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و اگر کمی بیشتر گاز داده و جرات داشته باشید سرعت ۳۳۸ کیلومتر در ساعت را نیز تجربه خواهید کرد. گفتههای ما را باور ندارید؟ حتماً ویدئو را تماشا کنید!
محمد
۲۹ مهر ۱۳۹۸این خیلی خوبه
محسن
۲۹ مهر ۱۳۹۸دوستان دو تا سوال دارم
گشتاور رو با ذکر یه مثال ساده ساده ساده توضیح بدید و
چرا گشتاور موتورهای بنز اینقدر زیاده؟؟؟
MAHDI
۲۹ مهر ۱۳۹۸یه شرکت مثل بنز با افزایش گشتاوری چنین سهمگین این شتاب و توان رو در اختیار این خودرو میزاره. یه شرکت مثل ب ام و با کاهش وزن و هماهنگی سرسام آور موتور وگیربگش اون شتاب و توان رو در اختیار خودرو میزاره با گشتاور خیلی کمتر.یه شرکت هم هست که با افزایش 100 تایی اسب بخار همون شتاب رو در اختیار یک خودرو میزاره.
هرشرکتی دیدگاه خودش رو داره. اما خودروسازان آلمان انگار همیشه یه تصمیمات شبیه به هم رو دارن برای معرفی هر نسل ازکلاس های مختلف. که هرنسل با هم دیگه به یک شکل و اندازه یک حجمی از اسب بخار رو در اختیار هرنسل از خودرو میزارن. و یا همین موضوع 4محور محرک شدن M5 و E63 و نسل جدید M3 و C63.
مثلا اینطور نیست انگار که E63 قدرتش 600 اسب بخاره باشه و ب ام و بیادواسه M5 قدرتش رو 700 اسب بخاردرنظر بگیره. وهمیشه خیلی نزدیک به هم هستن قدرتشون اما هرکدوم به روش خودشون اون عملکرد مورد نظررو از موتور بیرون میکشن!!!!! البته اینا فقط نظر منه واحتمالش هست که کاملا غلط باشه. البته قوانینی هم واقعا وجود داره در مورد توان موتور ها!!!!
البته مطلب بالا در مورد نسخه برابوس هستش!!! یه چیزی شبیه به G پاور!!!
مانی
۳۰ مهر ۱۳۹۸من فکر میکنم یجور باند بازی پنهان و پشت پرده هست
که از رقابت بیدلیل و مخرب جلوگیری بشه که به نفع تولید کننده هست
البته همه جا چنین چیزی هست
بهراد
۲۹ مهر ۱۳۹۸اسب بخار رو میشه به سرعت مشت زدن یک ورزشکار بوکس تشبیه کرد،
و گشتاور به شدت ضربات شبیه هست،یه ورزشکار که مشت های سریع رو به کیسه بوکس معمولی میزنه، اگر کیسه بوکسش سنگین تر باشه مطمئنا سرعتشم میاد پایین.
گشتاور نیروی پیچشی هست، برای باز کردن در شما باید نیرویی داشته باشی که جهتش متغییر هست،یعنی رفته رفته محل وارد شدن نیرو ،زاویَش عوض میشه.
اما برای کشیدن یه جعبه روی زمین فقط به نیروی مستقیم نیاز داریم که جهتش ثابت باشه.
و هر دو باید متناسب به هم باشن(منظورم برابر نیست)
برای اینکه حداکثر گشتاور تو محدوده دور موتور خاصی بدست میاد اگر دور موتورت تو محدوده باشه شتاب خوبی میگیری اصطلاحا میگن “دور گرفت”و تو ماشین های سنگین برای حمل بار به زور و گشتاور زیادی نیاز داریم و سوخت دیزل گشتاور زیادی داره بخاطر همون ماشین سنگینا دیزلی اند.دیفرانسیل ماشین یک نوع مبدل گشتاوره که مثلا چهار دور چرخش از سمت گیربکس رو به یک دور گردش چرخ تبدیل میکنه،یعنی مبدل گشتاور هست.
مانی
۳۰ مهر ۱۳۹۸سوخت دیزل گشتاور زیادی داره!!!
بازده موتورهای دیزل بیشتره و طراحی موتور طوری هست که
گشتاور زیادی تولید کنه
به نیرویی که وزنه یک کیلوگرمی رو هر ثانیه یک متر بالا میکشه
میگن یک نیوتون متر گشتاور
نکته مهم اینه که مثلا اگه تو دور ۳۰۰۰ پانصد اسب قدرت و گشتاور داشته باشی
ماشینی که تو دور ۶۰۰۰ پانصد اسب قدرت و ۲۵۰ نیوتون متر گشتاور داشته باشه
همون کار رو برات انجام میده(به کمک گیرباکس)
بهراد
۳۰ مهر ۱۳۹۸عزیز این اصطلاحات و تعریف همه جا هست ولی حفظ کردن تعریف باعث یادگیری نمیشه.ایشون یه مثال ساده می خواستن برای راحت شدن تفهیم این دوتا کلمه و بازی با اعداد یکم قضیه رو سخت ترش می کنه.
گرچه خودمم دل خوشی از فیزیک ندارم ولی تئوری بهتر یاد میگیرم، خودمم یه مطلب راجب نمودار گشتاور و اسب بخار هم داخل گنجوندم
Behrouz. anzali
۲۹ مهر ۱۳۹۸چه صدای موتوری داره !! مثل یه هایپر کار !!
مانی
۳۰ مهر ۱۳۹۸خوب موتورش از موتور تمام سوپر اسپرتها قویتره
Amir.ferrari
۲۹ مهر ۱۳۹۸چی میشه گفت،واااااو،۳۴۰ تا اونم سوار بر صندلی های ماساژور دار!!! فقط مرسدس بنز از پسش بر میاد…
ایمان
۲۹ مهر ۱۳۹۸اگر یک مرسدس بنز هیولا می خواهید فقط به برابوس فکر کنید و از جادوی این تیونر لذت ببرید
روی خیلی از ماشین های اسپرت و سوپر اسپرت رو کم میکنه
سریع ترین ماشین تیون شده توسط برابوس هم تاپ اسپید ۳۷۰ کیلومتر رو ثبت کرده ??