بسته به مکان زندگی، مدلهای پایهی مرسدس بنز E کلاس فرق میکنند. مدل پایهی این خودرو در آمریکا E300 نام دارد که از پیشرانه ۲ لیتری توربوی بنزینی با قدرت ۲۴۱ اسب بخار استفاده میکند. این سدان لوکس میان سایز در وطن خود یعنی آلمان با مدل پایهی E200 عرضه میشود که تنها ۱۸۱ اسب بخار یعنی قدرتی در حد اشکودا اوکتاویا دارد. آیا E کلاس پایه از کمبود اسب بخار رنج میبرد؟ نه اصلاً!
کانال یوتیوب AutoTopNL که همواره اقدام به تست شتاب خودروهای جدید میکند اخیراً مدل پایهی E کلاس را نیز در تست مشابهی شرکت داده است. برای سدانی که حدود ۱.۶ تن وزن دارد، این عملکرد بد به نظر نمیرسد. قطعاً عملکرد E200 همانند E63 نیست اما فاصلهی قیمتی قابلتوجه هر دو خودرو را نیز باید در نظر گرفت. این فاصله قیمتی ۶۴۷۱۲ یورو است! با این اختلاف قیمت میتوانید دو دستگاه E200 با قیمت ۴۵۶۹۶ یورو بخرید و حدود ۱۹ هزار یورو را نیز صرف آپشن های آن بکنید و تازه به قیمت ۱۱۰۴۰۸ یورویی E63 استاندارد برسید.
با استفاده از یک برنامه موبایلی که دادهها را نشان میدهد، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این سدان در ۸.۷۳ ثانیه ثبت شده که حدود یک ثانیه بیشتر از اعداد رسمی سازنده است. در نهایت هم شاهد رسیدن سرعت خودرو به ۲۳۳ کیلومتر در ساعت هستیم که ۷ کیلومتر در ساعت کمتر از حداکثر سرعت اعلام شده میباشد. اگرچه E200 در نوربرگ رینگ رکوردزنی نمیکند اما اکثر رانندگان عادی پرفورمنس بیش از حد نیاز برای انجام کارهای روزمره در اختیار خواهند داشت.
احتمالاً قبلاً دیدهاید که مرسدس در حال تست نسخههای فیس لیفت E کلاس است. بر پایهی تصاویر منتشر شده میتوان گفت نمای جلو و عقب این خودرو با چراغها و جلوپنجره جدید و برخی بازنگریها در سپرها عرضه خواهد شد. انتظار داریم مدل فیس لیفت E کلاس در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شود.
محمد
۲۴ آبان ۱۳۹۷همین E200 به صرفه واسه آمریکا و اروپا تو ایران چند قیمته؟؟؟
فاصله صنعت ما با اونا دقیقا همین قدره
سورنا
۲۴ آبان ۱۳۹۷اولش ببین ما اصلا صنعتی داریم یا نه !!!!
سورنا
۲۴ آبان ۱۳۹۷چقدر این E کلاس رو دوست دارم ?
حسین
۲۴ آبان ۱۳۹۷۸.۷۳ !!
اون وقت ما به این فکر میکنیم که موتور rc بزاریم روی ۲۰۶ ، برسیم به این عدد!
تازه هیچ وقت هم پولش رو نداریم!
راسی یه سوال ، الان قانون گذاشتن برای تعویض موتور باید از قطعه نو استفاده کرد ، چه باید کرد؟
حجم موتور جدید چقدر میتونه باشه؟
علیx76
۲۴ آبان ۱۳۹۷قرار به شتاب باشه باید بری سراغ bp
حسین
۲۴ آبان ۱۳۹۷BP واسه پراید بیشتر استفاده میشه
مهدی
۲۴ آبان ۱۳۹۷بنز خیلی زود فیس لیفت کلاسeرو شروع کرد.مگه چند وقته اومده.فعلا زوده.طراحی کلاسeاز کلاس جذاب تره هرچند طراحیشون خیلی شبیهه.اما این سبک طراحی روی اتاق بزرگتر جذاب تر میشه همونطور که Sکلاس جذاب تر ازeکلاس هستش
AMG 63
۲۴ آبان ۱۳۹۷فیس لیفتش واسه سال ۲۰۲۰ هستش !
این فیس ( W 213 ) نیمه دوم ۲۰۱۶ به عنوان مدل ۲۰۱۷ عرضه شد
Sajjad
۲۴ آبان ۱۳۹۷اگر این ماشین امریکایی بود شاهد کامنت های فضایی دوستان بودیم
علی تاجیک
۲۴ آبان ۱۳۹۷داداش سجاد به کامنت ها زیاد ت توجه نکن هرکی یه چی میگه من خودم طرفدار خودروهای ژاپنی ام اما تو ماسل کارها امریکا همیشه اول بوده مخصوصا چلنجر /کوروت/ کامارا zl1 و…. ماشین های امریکایی همیشه ارزون بودند ولی پرقدرت و نصف المانی ها قیمت دارن ولی مردم ما فقط برند پرستن
فکر میکنند فقط المان ماشین خوب داره وبقیه لگن هستند چی بگم والا
آآآآرماااانننن
۲۵ آبان ۱۳۹۷خودروهای چینی هم یک چهارم امریکایی قیمت دارن پس حتما بهترن!
مانی
۲۵ آبان ۱۳۹۷به نظرت ماشین مشکلی داره یا ماشینه بدی هست؟
مطمئن باش اگه آمریکاییها چنین چیزی بسازن تمام کاربرهای پدال فقط تعریف میکنن
peyman
۲۴ آبان ۱۳۹۷از چه نرم افزاری برای تست سرعت وشتاب میشه استفاده کرد؟
بهزاد
۲۵ آبان ۱۳۹۷جسارتا این کانال یوتیوبی وسیله ایی بهتر از یه موبایل نداشته ؟ با موبایل آخه ؟
Mopar or No Car
۲۵ آبان ۱۳۹۷اگه ماشین آمریکایی بود الان همه ی کامنتها درباره ی این بود که کارخانه شتاب رو یک ثانیه کمتر اعلام کرده ولی چون بنزه کسی به روی خودش نمیاره.