مرسدس بنز

شعاع حرکت مرسدس EQC الکتریکی چقدر است؟

معرفی اولین شاسی‌بلند تمام الکتریکی مرسدس بنز قطعاً یکی از مهم‌ترین رویدادهای چند سال اخیر مرسدس بوده است؛ و البته پس از رونمایی این خودرو یک نکته‌ی مهم به‌صورت ابهام باقی ماند و آن‌هم محدوده‌ی حرکتی این خودروی الکتریکی بود.

EQC
مرسدس بنز گفته بود شاسی‌بلند میان سایز و الکتریکی EQC در بازار آمریکا شعاع حرکتی تخمین زده شده‌ی ۳۲۲ کیلومتری خواهد داشت. البته برد این خودرو در بازارهای اروپایی به خاطر روش تست متفاوت برابر با ۴۵۰ کیلومتر اعلام شده است.

EQC
این اختلاف ارقام غیرعادی نیست زیرا همان‌گونه که گفته شد روش‌های تست دو بازار آمریکا و اروپا فرق می‌کند. البته به نظر می‌رسد پس از انتقاداتی که به بُرد این خودرو شده است، مرسدس دوباره به فکر اصلاح عدد یاد شده افتاده است.

EQC
بخش آمریکای مرسدس بنز بیانیه‌ای منتشر و محدوده حرکتی شاسی‌بلند EQC را اصلاح کرده است. مدیر تولید و تکنولوژی مرسدس دراین‌باره گفته است:

همکاران ما در اشتوتگارت اعلام کردند محدوده حرکتی تخمین زده شده برای EQC در بازار آمریکا صحیح نیست. فعلاً از اصحاب رسانه درخواست می‌کنیم که از برد تخمینی ۴۵۰ کیلومتری بازارهای اروپایی برای این خودرو استفاده کنند.

همچنین مدیر ارشد مرسدس خاطرنشان ساخته شعاع حرکتی رسمی این خودرو در بازار آمریکا اندکی پیش از عرضه‌ی خودرو به بازار اعلام خواهد شد.


اگرچه محدوده حرکتی ۴۵۰ کیلومتری قطعاً بهتر از ۳۲۲ کیلومتر است اما گفته شده روش تست NEDC اروپایی بسیار خوش‌بینانه می‌باشد. از اول سپتامبر این روش تست جای خود را به استانداردهای واقع‌بینانه‌تر WLTP داده است.


روش تست EPA و WLTP به عملکرد خودروها در دنیای واقعی نزدیک‌تر بوده بنابراین شاید EQC نتواند همان محدوده حرکتی ۴۵۰ کیلومتری را ارائه کند و تخمین ۳۲۲ کیلومتر احتمالاً دقیق‌تر خواهد بود. پس چرا مرسدس این عدد را اصلاح کرده است؟ آیا دلیل آن می‌تواند برد کمتر در مقایسه با رقبا باشد؟!


شاسی‌بلند الکتریکی مرسدس از سال آینده به‌طور مستقیم به جنگ تسلا مدل X و آئودی E-Tron خواهد رفت. تسلا شعاع حرکتی ۳۸۱ کیلومتری را با باتری کوچک‌تر ۷۵ کیلووات ساعتی ارائه می‌کند درحالی‌که EQC از باتری ۸۰ کیلووات ساعتی سود می‌برد. البته مدل X 100D که از باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی سود می‌برد شعاع حرکتی ۴۷۵ کیلومتری را ارائه کرده است. از طرفی انتظار می‌رود آئودی محدوده حرکتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    اینقدر سخته تو چند تست مختلف برد خودرو معلوم بشه بعد هم یک میانگین بگیرن مثلا تست تو مرکز شهر + تست اتوبان * تست تو محل کم ترافیک + چند ایتم دیگه بعد یک میانگین

  2. ram

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (14 ديدگاه)

    بعد چند سال پیگیری و مطالعه این سایت دیگه برام مشخص شده که ما تو دنیای واقعی زندگی نمیکنیم.هنوز تو کف پراید چهل میلیونی هستیم و براش صف میکشیم ولی هنوز یه ماشین برقی رو از نزدیک نه دیدیم نه سوار شدیم.
    ینی اینقدر از دنیا عقبیم؟
    اندازه گیر ی عمق فاجعه با روشهای ریاضی امکان پذیر نیست.
    خوشبختانه فقط یه روزنه امید برای ما ایرانی ها مونده اونم اینه که “”” همه میمیریم “””

  3. datsun

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3953 ديدگاه)

    آقا شاهین میشه یه مطلب در مورد موتورهای الکتریکی که تو خودروها به کار میره یه مطلب بزاری چون موتورهای الکتریکی صنعتی در ابعاد بزرگ اسب بخار خیلی کمی تولید میکنن این موتورها ی کوچک چطوری این همه قدرت تولید میکنن

  4. ساسان

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (99 ديدگاه)

    ماشین قشنگی مخصوصا از جلو اما پشتش از لینکلن بر گرفته شده

  5. الهی

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (640 ديدگاه)

    از کانسپت جدید ولوو .. ۳۶۰ درجه چه خبر…؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا