مرسدس بنز

جزئیات طراحی هایپرکار مرسدس-ای‌ام‌جی پروجکت وان

وقتی اولین بار درباره هایپرکار مرسدس-ای‌ام‌جی پروجکت وان شنیدید چه احساسی داشتید؟ ما به فرمول ۱ فکر کردیم زیرا هر تکه از آن تقریباً فرمول ۱ را فریاد می‌زند! از الهام گرفتن بسیار اساسی از طراحی آئرودینامیک گرفته تا پیشرانه‌ای که مغز را به فنا می‌دهد!

مرسدس-ای‌ام‌جی پروجکت وان
بله شاید بگویید نمای جلوی این خودرو زیباترین طراحی را ندارد و ما حتی برخی رندرها با نمای جلوی بهتر را نیز به شما نشان دادیم اما زمانی که ویدئوی پیش رو را نظاره کنید خواهید فهمید که وظیفه طراحی پروجکت وان چقدر سخت و پیچیده بوده است. در این ویدئوی کوتاه، گوردون واگنر مدیر طراحی ارشد دایملر، مرسدس بنز و مرسدس- ای‌ام‌جی به همراه رابرت لسنیک مدیر طراحی خارجی این کمپانی اهداف اصلی در طراحی این هایپرکار را تشریح کرده‌اند.

مرسدس-ای‌ام‌جی پروجکت وان
هارتموت سینکویتز مدیر طراحی داخلی مرسدس نیز به شما اجازه می‌دهد تا بدانید که تقریباً تمامی متریال بکار رفته در کابین این خودرو از موتور اسپورت گرفته شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به پارچه‌های میکرو فیبری و فیبر کربن اشاره کرد. طراحی بیرونی و داخلی این خودرو فلسفه ساده‌ی “فرم پیروی عملکرد” و یا “استایل نه! اول از همه عملکرد” را دنبال می‌کند.

اما نیروبخش این مجسمه آهنین متحرک پیشرانه هیبریدی برگرفته از فرمول ۱ است که می‌تواند بیش از ۱۰۰۰ هزار اسب بخار قدرت تولید کند. این عدد احساس‌برانگیز تضمین می‌کند که پروجکت وان تنها در ۲.۷ ثانیه می‌توان از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت شلیک شود. مرسدس برنامه‌ای برای تولید بیش از ۲۷۵ دستگاه از پروجکت وان در تأسیسات برکلی ندارد. خودروهای فرمول ۱ مرسدس نیز همین‌جا ساخته می‌شوند. هر خودرو بهای حدود ۲.۷ میلیون دلاری داشته و متأسفانه تمامی آن‌ها قبلاً فروخته شده‌اند. ولی اگر واقعاً خواهان خرید یکی از این خودروها هستید می‌توانید مدلی را که با بهای ۵.۲۲ میلیون دلاری برای فروش گذاشته شده بخرید!
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    اتفاقا نمای جلو زیباترین طرح رو داره / اووه نفس حبس میشه اینهمه دانش و فن اوری رو همین چند نفر با خودشون دارن / اینجا هم پشت کیبورد وایمیستن و اراجیف تولید میکنن و انگار اتم شکافتن / چه شاهکاریه این پروجکت وان / همیشه مرسدس ..

    1. علی

      ۱۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      من به شخصه هر چی میگذره بیشتر به عظمت و زیبا بودن این ابر خودرو پی میبرم . اولش لغزیدم ولی هر چه گذشت فهمیدم .

      به قول آقای زیچه با دیدن عکس در اینترنت زود قضاوت نکنید ی تکون به باستنتون بدین و برید از نزدیک در داخل شو رومها ماشینو تست کنید.
      با تشکر

    2. بهراد

      ۱۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      جا داره یادی کنیم ازطراحان پراید وانت و پرشیا وانت دو تیکه ، که در استودیو های مزخرف طراحی شدن و دنایی که نهایت پیشرفت مارو به رخ آلمانی ها میکشن???

  2. ساسان

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    هدفشون حد نهایی پرفورمنسه که طبق اعداد وارقام به این هدف میرسن تا حد زیادی …ولی ازنظرمن میشد بهتر طراحی کرد…زوندا Rهم* (درزمان خودش ) *همین هدفو داشت ولی با طراحی بسیار زیبا یا حتی سستو المنتو

  3. الف.ی

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    همون موقع گفتم که بعضی مواقع مجبوری بخاطر رسیدن به اوج پرفورمنس زیبایی رو قربانی کنی

    1. Kasra

      ۱۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (84 ديدگاه)

      شیرون و لافراری و ۹۱۸ به اوج پرفرمنس رسیدند ولی زیبایی رو قربانی نکردند که هیچ، از اغلب خودرو های دیگه هم زیباتر هستند.

      (درسته گفتید “بعضی مواقع” ولی بعضی مواقع واسه با سابقه ترین خودرو ساز دنیا معنی نداره اونم در این کلاس که بالاترین کلاس خودروییه)

      1. الف.ی

        ۱۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        فقط سرعت تو خط مستقیم و هیبریدای 950 و 875 اسبی نهایت پرفورمنس نیستن نهایت پرفورمنس تو خودرو سازی الآن یعنی فرمول یک
        آوردنش تو خیابون یعنی رسیدن به نقطه اوج دینامیک رانندگی بعد از پروجکت وان هم قطعا خودروهایی خواهند بود که در آینده بهترین باشن اما فعلا این عنوان یا مال پروجکت وانه یا مال والکایریه
        البته میشد زیباتر طراحیش کرد اما رندر ها با ما کاری کردن که از طراحی اکثر خودروهای جدید اولش خوشمون نمیاد ولی بعد که عادت کردیم می بینیم خیلی زیبا بودن چون رندر ها کمی چاشنی کانسپت قاطی طراحی میکنن ولی شرکت برای زمان حال طراحی میکنه نه آینده و ذهنیت ما رو درباره طرحی که تو ذهنمون داشتیم به هم میریزه

        1. Saeed Boroomand

          ۱۴ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (537 ديدگاه)

          همچینم توی خیابون نیاوردنش، نسبت به موتور های کورس دورش خیلی کم شده و برای چند ده هزار کیلومتر بیشتر هم قابل استفاده نیست، البته کسیم نمیخواد باهاش بره سفر شمال، اما اتفاق خاصی نیوفتاده همونقدر که لمانز واسه تویوتا مفیده تا قطعه های سخت جون تری تولید کنه، اف وان هم واسه بنز مفید بوده تا بازده موتور هاش رو بالا نگر داره. برای بقیه شرکت ها هم همین طور. این که بگیم فلان چیز هنر نیست و اون یکی هنره، خنده داره. به نظر بنده پروجکت وان نزدیک به دستاوردهای بنز توی پیست نیس، و قیمتش هم اصلا منطقی نیست. با همین پول میشه سه تا ۹۱۸ خرید، تازه اون ماشین سال ها قبل عرضه شده…
          در مورد کارایی اش هم هنوز چیزی معلوم نیست که بگیم بهترینه یا نه، ظاهرشم شبیه ماهی کپوره تازه، از اینا که سیبیلم دارن میندازن تو استخرا جلبکا رو بخورن… ;)

        2. الف.ی

          ۱۴ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          اینو دیگه همه میدونن آخر تکنولوژی تو صنعت خودرو فرمول یکه
          خودرویی که لوییس همیلتون گفته نزدیک ترین حس به فرمول یک رو داره تازه 50000 کیلومتر برای پیشرانه فرمول یک سال 2015 خیلی زیاد هم هست

  4. محمد حسین

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (489 ديدگاه)

    علیرغم علاقه ام به آلمانی ها نمی دونم چرا از این گوردون واگنر خوشم نمیاد !
    درسته که الان مرسدس تو فروش خیلی موفق هست
    ولی به نظرم قیافه محصولات اخیر مرسدس جنبه تجاری پیدا کردن
    اون هنری که توی طراحی های برونو ساکو یا پیتر فایفر بود ،حس می کنم الان دیگه وجود نداره

  5. علی

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (191 ديدگاه)

    با سلام
    در مورد ظاهرش که خیلی مشابه ظارهر ماشینهای مسابقه ای قبلی مرسدس مثل سری c111 هستش و یا خیلی از ماشینهای اسپورت قدیمی ساخت مرسدس .ساختن این ماشین با پیشرانه مستقیم قرض گرفته شده از فرمول یک واقعا کار هر کسی نیست کار بسیار مشکلیه که مرسدس نشون می ده می دونه داره چه کار می کنه .
    در مورد این ماشین من همینو بگم که لوییس همیلتون راننده تیم مرسدس گفت واقعا این ماشین مغزها را جابجا می کنه و اصلا شبیه هیچ ماشینی نیست که تا الان ساخته شده وقتی یه راننده مسابقه ای همچین حرفی می زنه پس مطمعن باشید با بد هیولایی سر و کار داریم ….باید تا روزی که بیرون میاد صبر کرد و دید.

    1. Saeed Boroomand

      ۱۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      خب همیلتون راننده خودشونه … نمیشه رو حرفش …

      1. الف.ی

        ۱۴ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        مطمئن باش اونقدر احساس بر انگیز خواهد بود که اگه حتی به سب هم بدی همین حرف رو میزنه

      2. علی

        ۱۴ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (191 ديدگاه)

        با سلام
        دوست عزیز در مورد ماشینهای همیلتون یه سرچی بکنه بد نیست و اینکه وقتی یکی از بهترینهای فرمول همچین اظهار نظری می کنه بدون دیمی حرف نزده …

  6. MOBIN POURMAND

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (78 ديدگاه)

    نمای عقب:بهشتی
    نمای جلو: وضیعت توصیفی یمن

  7. Love Cars

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    از نظر فنی که عالیه، از نظر طراحی هم شاید نمای جلو و عقبش چندان گیرا نباشه ولی استایل و فرم کلیش واقعا فوق العادست و در ضمن طراحی داخلیش هم بسیار زیباست.

  8. بهروز

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    اتفاقا قیافش خیلیم خوبه
    ابهت میباره ازش
    نشون میده با چ هیولایی طرفیم
    ب زیبایی خیلی از سوپراسپرتا نیس ولی بعید میدونم تو ابهت رقیبی داشته باشه

  9. فرهاد كرمستجی

    ۱۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (254 ديدگاه)

    عجیبه به نظر من خیلی خوشگله، یه جورایی طراحیش ساختار شکن هم هست هیچ قسمتیش رو تا حالا تو هیچ ماشینی ندیدم.مرسدس واقعا عالیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا