وقتی اولین بار درباره هایپرکار مرسدس-ایامجی پروجکت وان شنیدید چه احساسی داشتید؟ ما به فرمول ۱ فکر کردیم زیرا هر تکه از آن تقریباً فرمول ۱ را فریاد میزند! از الهام گرفتن بسیار اساسی از طراحی آئرودینامیک گرفته تا پیشرانهای که مغز را به فنا میدهد!
بله شاید بگویید نمای جلوی این خودرو زیباترین طراحی را ندارد و ما حتی برخی رندرها با نمای جلوی بهتر را نیز به شما نشان دادیم اما زمانی که ویدئوی پیش رو را نظاره کنید خواهید فهمید که وظیفه طراحی پروجکت وان چقدر سخت و پیچیده بوده است. در این ویدئوی کوتاه، گوردون واگنر مدیر طراحی ارشد دایملر، مرسدس بنز و مرسدس- ایامجی به همراه رابرت لسنیک مدیر طراحی خارجی این کمپانی اهداف اصلی در طراحی این هایپرکار را تشریح کردهاند.
هارتموت سینکویتز مدیر طراحی داخلی مرسدس نیز به شما اجازه میدهد تا بدانید که تقریباً تمامی متریال بکار رفته در کابین این خودرو از موتور اسپورت گرفته شدهاند که از جمله آنها میتوان به پارچههای میکرو فیبری و فیبر کربن اشاره کرد. طراحی بیرونی و داخلی این خودرو فلسفه سادهی “فرم پیروی عملکرد” و یا “استایل نه! اول از همه عملکرد” را دنبال میکند.
Khosrow
۱۳ دی ۱۳۹۶اتفاقا نمای جلو زیباترین طرح رو داره / اووه نفس حبس میشه اینهمه دانش و فن اوری رو همین چند نفر با خودشون دارن / اینجا هم پشت کیبورد وایمیستن و اراجیف تولید میکنن و انگار اتم شکافتن / چه شاهکاریه این پروجکت وان / همیشه مرسدس ..
علی
۱۳ دی ۱۳۹۶من به شخصه هر چی میگذره بیشتر به عظمت و زیبا بودن این ابر خودرو پی میبرم . اولش لغزیدم ولی هر چه گذشت فهمیدم .
به قول آقای زیچه با دیدن عکس در اینترنت زود قضاوت نکنید ی تکون به باستنتون بدین و برید از نزدیک در داخل شو رومها ماشینو تست کنید.
با تشکر
بهراد
۱۳ دی ۱۳۹۶جا داره یادی کنیم ازطراحان پراید وانت و پرشیا وانت دو تیکه ، که در استودیو های مزخرف طراحی شدن و دنایی که نهایت پیشرفت مارو به رخ آلمانی ها میکشن???
ساسان
۱۳ دی ۱۳۹۶هدفشون حد نهایی پرفورمنسه که طبق اعداد وارقام به این هدف میرسن تا حد زیادی …ولی ازنظرمن میشد بهتر طراحی کرد…زوندا Rهم* (درزمان خودش ) *همین هدفو داشت ولی با طراحی بسیار زیبا یا حتی سستو المنتو
الف.ی
۱۳ دی ۱۳۹۶همون موقع گفتم که بعضی مواقع مجبوری بخاطر رسیدن به اوج پرفورمنس زیبایی رو قربانی کنی
Kasra
۱۳ دی ۱۳۹۶شیرون و لافراری و ۹۱۸ به اوج پرفرمنس رسیدند ولی زیبایی رو قربانی نکردند که هیچ، از اغلب خودرو های دیگه هم زیباتر هستند.
(درسته گفتید “بعضی مواقع” ولی بعضی مواقع واسه با سابقه ترین خودرو ساز دنیا معنی نداره اونم در این کلاس که بالاترین کلاس خودروییه)
الف.ی
۱۳ دی ۱۳۹۶فقط سرعت تو خط مستقیم و هیبریدای 950 و 875 اسبی نهایت پرفورمنس نیستن نهایت پرفورمنس تو خودرو سازی الآن یعنی فرمول یک
آوردنش تو خیابون یعنی رسیدن به نقطه اوج دینامیک رانندگی بعد از پروجکت وان هم قطعا خودروهایی خواهند بود که در آینده بهترین باشن اما فعلا این عنوان یا مال پروجکت وانه یا مال والکایریه
البته میشد زیباتر طراحیش کرد اما رندر ها با ما کاری کردن که از طراحی اکثر خودروهای جدید اولش خوشمون نمیاد ولی بعد که عادت کردیم می بینیم خیلی زیبا بودن چون رندر ها کمی چاشنی کانسپت قاطی طراحی میکنن ولی شرکت برای زمان حال طراحی میکنه نه آینده و ذهنیت ما رو درباره طرحی که تو ذهنمون داشتیم به هم میریزه
Saeed Boroomand
۱۴ دی ۱۳۹۶همچینم توی خیابون نیاوردنش، نسبت به موتور های کورس دورش خیلی کم شده و برای چند ده هزار کیلومتر بیشتر هم قابل استفاده نیست، البته کسیم نمیخواد باهاش بره سفر شمال، اما اتفاق خاصی نیوفتاده همونقدر که لمانز واسه تویوتا مفیده تا قطعه های سخت جون تری تولید کنه، اف وان هم واسه بنز مفید بوده تا بازده موتور هاش رو بالا نگر داره. برای بقیه شرکت ها هم همین طور. این که بگیم فلان چیز هنر نیست و اون یکی هنره، خنده داره. به نظر بنده پروجکت وان نزدیک به دستاوردهای بنز توی پیست نیس، و قیمتش هم اصلا منطقی نیست. با همین پول میشه سه تا ۹۱۸ خرید، تازه اون ماشین سال ها قبل عرضه شده…
در مورد کارایی اش هم هنوز چیزی معلوم نیست که بگیم بهترینه یا نه، ظاهرشم شبیه ماهی کپوره تازه، از اینا که سیبیلم دارن میندازن تو استخرا جلبکا رو بخورن… ;)
الف.ی
۱۴ دی ۱۳۹۶اینو دیگه همه میدونن آخر تکنولوژی تو صنعت خودرو فرمول یکه
خودرویی که لوییس همیلتون گفته نزدیک ترین حس به فرمول یک رو داره تازه 50000 کیلومتر برای پیشرانه فرمول یک سال 2015 خیلی زیاد هم هست
محمد حسین
۱۳ دی ۱۳۹۶علیرغم علاقه ام به آلمانی ها نمی دونم چرا از این گوردون واگنر خوشم نمیاد !
درسته که الان مرسدس تو فروش خیلی موفق هست
ولی به نظرم قیافه محصولات اخیر مرسدس جنبه تجاری پیدا کردن
اون هنری که توی طراحی های برونو ساکو یا پیتر فایفر بود ،حس می کنم الان دیگه وجود نداره
علی
۱۳ دی ۱۳۹۶با سلام
در مورد ظاهرش که خیلی مشابه ظارهر ماشینهای مسابقه ای قبلی مرسدس مثل سری c111 هستش و یا خیلی از ماشینهای اسپورت قدیمی ساخت مرسدس .ساختن این ماشین با پیشرانه مستقیم قرض گرفته شده از فرمول یک واقعا کار هر کسی نیست کار بسیار مشکلیه که مرسدس نشون می ده می دونه داره چه کار می کنه .
در مورد این ماشین من همینو بگم که لوییس همیلتون راننده تیم مرسدس گفت واقعا این ماشین مغزها را جابجا می کنه و اصلا شبیه هیچ ماشینی نیست که تا الان ساخته شده وقتی یه راننده مسابقه ای همچین حرفی می زنه پس مطمعن باشید با بد هیولایی سر و کار داریم ….باید تا روزی که بیرون میاد صبر کرد و دید.
Saeed Boroomand
۱۴ دی ۱۳۹۶خب همیلتون راننده خودشونه … نمیشه رو حرفش …
الف.ی
۱۴ دی ۱۳۹۶مطمئن باش اونقدر احساس بر انگیز خواهد بود که اگه حتی به سب هم بدی همین حرف رو میزنه
علی
۱۴ دی ۱۳۹۶با سلام
دوست عزیز در مورد ماشینهای همیلتون یه سرچی بکنه بد نیست و اینکه وقتی یکی از بهترینهای فرمول همچین اظهار نظری می کنه بدون دیمی حرف نزده …
MOBIN POURMAND
۱۳ دی ۱۳۹۶نمای عقب:بهشتی
نمای جلو: وضیعت توصیفی یمن
Love Cars
۱۳ دی ۱۳۹۶از نظر فنی که عالیه، از نظر طراحی هم شاید نمای جلو و عقبش چندان گیرا نباشه ولی استایل و فرم کلیش واقعا فوق العادست و در ضمن طراحی داخلیش هم بسیار زیباست.
بهروز
۱۳ دی ۱۳۹۶اتفاقا قیافش خیلیم خوبه
ابهت میباره ازش
نشون میده با چ هیولایی طرفیم
ب زیبایی خیلی از سوپراسپرتا نیس ولی بعید میدونم تو ابهت رقیبی داشته باشه
فرهاد كرمستجی
۱۴ دی ۱۳۹۶عجیبه به نظر من خیلی خوشگله، یه جورایی طراحیش ساختار شکن هم هست هیچ قسمتیش رو تا حالا تو هیچ ماشینی ندیدم.مرسدس واقعا عالیه.