طراحیمرسدس بنز

نظر شما درباره طراحی نسل جدید مرسدس CLS چیست؟

یکی از مهم‌ترین رویدادهای نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۷ معرفی نسل سوم مرسدس CLS بود.


دوستان زیادی درباره این خودرو نظر دادند اما اکثر نظرات روی یک موضوع تمرکز داشت: طراحی! هیچ‌کسی درباره تجهیزات و پیشرانه‌های CLS جدید حرف نزد اما طراحی آن بسیار سؤال‌برانگیز شد. از آنجایی که CLS یک جایگزین اسپورت‌تر برای سدان محبوب E کلاس محسوب می‌شود بحث طراحی جایگاه ویژه‌ای دارد.

2008 Mercedes-Benz CLS-Class CLS63 AMG
۲۰۰۸ Mercedes-Benz CLS-Class CLS63 AMG
اولین نسل مرسدس CLS طراحی فوق‌العاده‌ای برای زمان خود داشت. این خودرو اولین کوپه چهار درب جهان بود و باعث شد رقبا نیز دست به کار شوند. آئودی A7 اسپورت‌بک و ب‌ام‌و سری ۶ گرن کوپه حاصل پدیدار شدن حس رقابت با خلق CLS بوده است.
Mercedes-Benz CLS 2010
به دلیل موفقیت عظیم این خودرو از نظر طراحی، مرسدس برخی از شاخصه‌های طراحی آن را در دومین نسل نیز بکار برد اما خب نسل دوم CLS فاقد استایل بیرونی روان و بی‌نقص اولین نسل بود.


مرسدس در سومین نسل CLS شاخصه‌های طراحی نسل دوم را کنار گذاشته و به نوعی به ریشه‌های خود بازگشته است. CLS 2019 کاملاً جدید در واقع نسل اول خود را به یاد می‌آورد. با ما موافق نیستید؟ پس مطلب پیش رو را بخوانید.

همان‌گونه که می‌بینید، خودروساز آلمانی خوش‌نام اجازه داده تمامی عناصر طراحی به‌صورت آزادانه جریان یابند. از گوشه چراغ‌های جلو گرفته تا بخش عقبی خودرو این موضوع را نشان می‌دهند. شما این موضوع را در نسل دوم نخواهید دید اما سومین نسل از این نظر قطعاً بهبود یافته است. علاوه بر این، CLS 2019 به لطف نمای جلوی تیزتر بیشتر شبیه یک کوپه کامل است درحالی‌که نسل قبلی می‌توانست به خاطر چراغ‌ها، جلوپنجره، کاپوت و طراحی سپر (مخصوصاً پس از فیس لیفت) هر یک از محصولات دیگر مرسدس لقب بگیرد. نمای عقب این خودرو احتمالاً کمترین میزان هیجان را ایجاد می‌کند اما خب حداقل در مقایسه با نسل دوم متفاوت بوده است. کابین نیز به وضوح بهبودهای قابل‌توجهی نسبت به نسل پیشین داشته و در CLS 2019 می‌توانید غربیلک فرمان جدید و برخی متریال نوین را مشاهده کرد؛ بنابراین اگر طراحی E کلاس جدید را دوست دارید احتمالاً همین احساس را درباره CLS جدید نیز خواهید داشت. حتی ورودی‌های هوای این خودرو نیز نورپردازی داشته و نیازی به گفتن نیست که تکنولوژی‌های بکار رفته در آن از سدان پرچم‌دار S کلاس گرفته شده‌اند. CLS جدید همچنین کاربردی‌تر نیز بوده و برای اولین بار به‌صورت ۵ نفره عرضه می‌شود. البته قرار گرفتن ۳ نفر در عقب باعث کاهش راحتی سرنشینان خواهد شد. اگر صادق باشیم باید گفت این موضوع منحصربه‌فرد بودن کمتری نسبت به دو نسل قبلی داشته اما احتمال دارد CLS جدید به خاطر فضای سرنشین بیشتر فروش بالاتری داشته باشد. خب گفتنی‌ها را گفتیم! یک خودروی نمادین بازطراحی شده تا بیشتری شبیه ریشه‌های خود باشد و البته زبان طراحی کمپانی را نیز حفظ نموده و در عین حال هویت خاص خود را نشان دهد. اما مسئله مهم این است که قطعاً طراحی و زیبایی هر چیزی به سلایق فردی ارتباط دارد. خب نظر شما چیست؟ طراحی نسل جدید CLS را قدمی رو به جلو می‌دانید؟ نظرات خود با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    به عنوان یکی از عاشقان بنز
    باید خیلی زیباتر می‌بود
    طراحی عقبش هم بزرگترین ایرادشه
    ولی میشه با یه فیس لیفت درست حسابی دستی به سر و ورش کشید

    1. حامد

      ۱۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      اتفاقا طراحی عقبش خیلی هم زیباست
      فقط ابهت نسل قبل رو نداره
      ولی زیبا و خاصه

      1. علی

        ۱۵ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (848 ديدگاه)

        متاسفانه یا خوشبختانه طراحی ماشینها به خاطر حرکت به سمت برقی شدن رو به چراقهای باریکتر و لیزری و ال ای دی تر پیش میرن و یکی از دلایلش مصرف کمتر برق و فضایی جلوه دادن طراحی ماشیناست که مطمئنا باعث میشه چشممون از یکنواختی طراحی های قبلی بیرون بیاد و به طراحیهای جدید عادت کنیم و به این میگن علم طراحی و متنوع بودن .
        با تچکر

    2. Mohammad

      ۱۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1443 ديدگاه)

      عاشق بنز نباش این یه پیر خرفته که هر ساله هم داره پیر تر میشه
      کج و کوله تر میشه اما مغزش داره با تجربه تر میشه
      طراحی داخلیش رو عرض میکنم

      1. حامد

        ۱۵ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (831 ديدگاه)

        پیر خرفت؟
        هر سال پیرتر؟
        کج و کوله؟؟؟

        ?????
        عجب

    3. آریا

      ۱۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      یه سوال
      چرا چراغ جلو شبیه برلیانس h230 شده؟؟؟!!!
      من از بنز بیشتر انتظار داشتم.
      جذابیت خاص یه بنز رو نداره.

      1. F۲۲RAPTOR

        ۱۶ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2622 ديدگاه)

        می‌دونی برادر واسه ما ایرانیا و اون کشورهایی که برلیانس ۲۲۰ واسشون تولید شده این طرح خیلی آشناست
        و چون این طرح آشنا، یه خودرو کاملا زشت و ناموزون رو تو ذهنمون تداعی می‌کنه،به نظرمون زشته
        قول میدم اگه برلیانسو ندیده بودیم این طرح واسمون یه طرح زیبا و سنت شکنانه از بنز
        می‌بود البته طراحی چراغ عقبش باید بهتر میبود.

  2. reza naami

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    نظر شخصی…

    یک پس رفت عمدی برای بنز…
    ببینیم GT چهار درش میتونه بازار رو بگیره یا نه…

  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    تنها برتری‌ای که نسبت به نسل‌های قبل داره، کابینشه.

  4. Ahmad

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    منم واقعا از مرسدس انتظار بیشتری داشتم..

  5. سینا295

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    طراحی خارجی بسیار ابتدایی مخصوصا نسبت به نسل های قبلی،طراحی داخلی رو به پیشرفت

  6. net

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3397 ديدگاه)

    سی ال اس نسل اول و دوم خیلی زیبا بود مخصوصا نسل اول سال ۲۰۰۸ که واقعا در زمان خودش خیلی زیبا بود مخصوصا چراغ جلو و جلو پنجره .ولی نسل جدید چراغ جلو و چراغ عقب و عقب ماشین خیلی زشته و حال ادم بهم میخوره

    1. یاسر

      ۱۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      خدایی گل گفتی این اصلا یه برلیانس لوکس شده???

  7. امیر علی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (399 ديدگاه)

    من نسل قبلش رو بیشتر دوست دارم

  8. Mehran

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    از تمام نما ها فوق العادست به جز از نمای پشت که اونم فقط چراغ ها طراحی بدی دارند وگرنه خیلی زیباست

  9. بهنام

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (994 ديدگاه)

    من دوسش دارم !!!
    قبلا نظرم این نبود ، ولی الان میگم هرچی بیشتر نگاش کنی به زیباش پی میبری !
    این از اون ماشیناس که از نزدیک ببینیش خیلی خوشکل تره عکسشه

  10. net

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3397 ديدگاه)

    پدال یه مدل کانسپت تو نمایشگاه خودرو تهران از شرکت پژو بود به رنگ مشکی که واقعا همه تعجب کردند بخاطر اینکه این ماشین زیبای پژو شبیه ماشینای امریکایی شده بود و خیلی زیبا و کشیده بود و شلوغترین محل نمایشگاه مربوط به این ماشین کانسبت پژو بود

  11. سامان اذری

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3216 ديدگاه)
  12. Hamid.Hellcat

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    بدون تعصب میگم در چند سال گذشته برعکس خودرو سازهای آمریکایی و کره ای که از نظر طراحی خیلی پیشرفت کردن، آلمانیا (بجز آئودی) و ژاپنی ها اصلا انتظارات رو برآورده نکرده.

    1. #ali.m#

      ۱۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      داداش اتفاقا ژاپنیا بیشتر از همه تو این چند سال انتظارات رو براورده کردن تو طراحی .
      شما محصولات جدید اینفینیتی رو ندیدی؟
      لکسس و اکورا چطور؟
      lc500 رو ببین تا متوجه نبوغ ژاپنیا تو طراحی بشی .

    2. امیرمحمد

      ۱۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (238 ديدگاه)

      من هم نظر شمارو قبول دارم من طرفدار پروپاقرص برندای المانیم اما واقعا ناراحتم که دو سلطان آلمانی ینی بنز و بی ام و تو بحث طراحی نه تنها پیشرفت نمیکنن بلکه دارن پسرفت میکنن اما هرچقدر که پسرفت این دو برند باعث ناراحتیم شده پیشرفت فوق العاده ی ارباب حلقه ها چه در زمینه ی طراحی و چه تکنولوژی باعث خوشحالیمه مخصوصا اعودی A8جدید که اولین خودرویی هستش که قابلیت خودران سطح ۳ رو ساپورت می‌کنه و از نظر تکنولوژی و قابلیت های سیستم تعلیق بسیار پیشرفته هستش امیدوارم با تغییر سیاست در طراحی های این دو غول آلمانی دوباره شاهد شاهکار هایی مثل نسل های قبلی باشیم و اما در مورد خودروهای ژاپنی من پیشرفت تویوتا رو تو بحث طراحی قابل ستایش میدونم به طوری که منی که از طراحیه کمری اصلا خوشم نمیومد واقعا عاشق نسل جدیدش شدم اما در مورد لکسوس طراحیاش زیاد به دلم نمیشینه چون به نظرم زیادی از حد شلوغه و زود دل ادمو میزنه و دمده میشه

  13. یاسر

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ای طرح جدید قشنگه ولی ادامه دهنده زبان طرای این کلاس نیست تازه داره به بیراهه میره . به بی ام دبلیو سری ۳نگاه کنید در چندین نسل به پختگی کامل رسیده .تو این طراحی جدید بنز کاملا شبیه برلیانس شده با یه سرچ ساده میشه این رو دید واسه من بیننده که نسل اول و دوم این کلاس رو دیدم این نسل جدید یه فاجعه حساب میشه

  14. shirko.mercedesbenz

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (38 ديدگاه)

    واقعا عالیه ، یه کم زمان نیاز داره تا بهش عادت کرد ولی نسبت به اولین نسل میخکوب کننده نیست .

  15. #ali.m#

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    خیلی از جملات نویسنده رو قبول نداشتم .
    مثلا:
    ?”نمای عقب این خودرو احتمالاً کمترین میزان هیجان را ایجاد می‌کند اما خب حداقل در مقایسه با نسل دوم متفاوت بوده است.”
    ?خب اصلا دلیلتون منطقی نیست .ترجمه حرفتون میشه این که طراحی عقبش خیلی داغونه ولی خب باشه، بالاخره مرسدس باید یه تغییری میداد دیگه .
    زشت شده که شده .
    مهم اینه ک فرق کنه با نسل قبلی.

    ?”درحالی‌که نسل قبلی می‌توانست به خاطر چراغ‌ها، جلوپنجره، کاپوت و طراحی سپر (مخصوصاً پس از فیس لیفت) هر یک از محصولات دیگر مرسدس لقب بگیرد.”
    ?نسل قبلی دقیقا کدم یکی از محصولات میتونست لقب بگیره که این نسل نمیتونه ؟
    (البته بعد از اینکه تمام محصولاتش با این زبان مشترک طراحی بشن )
    cls از نظر فرم بدنه باید شاخص باشه که تو هر 3نسل هست .

  16. ونوم اف ۵

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    مرسدس تا اواخر دهه ی نود خیلی طراحی بدنه خاص و به یادماندنی داشت ولی رفته رفته داره شبیه بقیه میشه

  17. Khosrow

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    بدترین کاری که مرسدس داره انجام میده- برعکس -و -رو به بیرون کردنه چپ و راست جلو پنجره هاشه / تو عکس چهارم ببینید چقدر غریبه س این کار / اومد چراغاشو درست کنه زد جلو پنجره شو از بین برد/ به تاریخ و امضات دست نزن مرسدس ..

  18. Sina

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    بهترین طراحی cls مال از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ هستش یعنی تا قبل از زمانی که چراغ ها طرح چشم عقاب بگذارن روش که توی هیمن مقاله هم میبینیتش

    همه ماشین قدیمیشون رو میبرن فیس لیفت میکنن اینو باید جدیدشو بخری ببری فیس لیفت طراحی بدنه مدل قدیمشو بگذاری روش

  19. E 36

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (917 ديدگاه)

    تا از نزدیک نبینیش معلوم نمیشه،خیلی از ماشینا عکسشون جذاب نبوده ولی وقتی تو واقعیت رویت شدن زیبا بودن

  20. هیچکس

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من خودم خیلی بنز رو دوست دارم ولی خدایش طراحی جلوش خیلی شبیه برلیانس اچ ۲۲۰?

  21. mohammad_FM 480

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا عاشق بنز هستم( اینو میگم که سوتفاهم نشه!)
    طراحیش خوبه و تنها نقطه ضعفش طراحی عقبش میتونه باشه اما طراحی جلو و بقل هم جذابیت مدل قبلش رو نداره نسل قبلش واقعا زیبا تر و گیراتر بود….

  22. جواد

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (141 ديدگاه)

    بنظرم بیشتر یه پسرفت بوده تا پیشرفت (جز طراحی داخلی که عالیه)

  23. سياوش

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    به نظر من خیلی زیباست منم اولین بارکه عکسشو دیدم گفتم زشته اماالان حرفمو پس میگیرم باید چندین بار نگاهش کنی تا متوجه بشی زیباست

    یه شوخی
    دی لایتش شبیه دنا پلاسه???

  24. محسن.ز

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    شبیه فورد موستانگ نسل جدید شده-در کل زیباست به نظرم

  25. Mehran

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (42 ديدگاه)

    خودروسازان خوش نام و کاربلدی مثل مرسدس بنز به خوبی میدانند که چکاری را انجام دهند! این مدل بسیار زیباتر و پخته تر شده است??

  26. احسان

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (314 ديدگاه)

    طراحی نسل دوم فوق العاده بود خیلی با ابهت عاشق طراحی نمای بغل و مخصوصا حالت درب و گلگیر عقب چراغ ها هم فوق العاد گیرا بودن

  27. Achtung

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (423 ديدگاه)

    کی اهمیت میده یه ایرانی اینو با پراید یا برلیانس یا جک و فرقون و … مقایسه بکنه یا نه مهم اینه که طراحیش عالیه و بسیار شیک و قطعن تو فروش آمار خوبی بدست میاره

  28. Kiarash

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    طراحی خوبیه منتها نسبت به سری قبلی … ابهت کمتری داره و به شخصه طراحی قبلی رو برای یه سری خاص از یه کمپانی خاص مثل بنز میپسندیدم … الان بیشتر حالت اسپورت گرفته تا اصیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا