یکی از مهمترین رویدادهای نمایشگاه خودروی لسآنجلس ۲۰۱۷ معرفی نسل سوم مرسدس CLS بود.
دوستان زیادی درباره این خودرو نظر دادند اما اکثر نظرات روی یک موضوع تمرکز داشت: طراحی! هیچکسی درباره تجهیزات و پیشرانههای CLS جدید حرف نزد اما طراحی آن بسیار سؤالبرانگیز شد. از آنجایی که CLS یک جایگزین اسپورتتر برای سدان محبوب E کلاس محسوب میشود بحث طراحی جایگاه ویژهای دارد.
اولین نسل مرسدس CLS طراحی فوقالعادهای برای زمان خود داشت. این خودرو اولین کوپه چهار درب جهان بود و باعث شد رقبا نیز دست به کار شوند. آئودی A7 اسپورتبک و بامو سری ۶ گرن کوپه حاصل پدیدار شدن حس رقابت با خلق CLS بوده است. به دلیل موفقیت عظیم این خودرو از نظر طراحی، مرسدس برخی از شاخصههای طراحی آن را در دومین نسل نیز بکار برد اما خب نسل دوم CLS فاقد استایل بیرونی روان و بینقص اولین نسل بود.
مرسدس در سومین نسل CLS شاخصههای طراحی نسل دوم را کنار گذاشته و به نوعی به ریشههای خود بازگشته است. CLS 2019 کاملاً جدید در واقع نسل اول خود را به یاد میآورد. با ما موافق نیستید؟ پس مطلب پیش رو را بخوانید.
همانگونه که میبینید، خودروساز آلمانی خوشنام اجازه داده تمامی عناصر طراحی بهصورت آزادانه جریان یابند. از گوشه چراغهای جلو گرفته تا بخش عقبی خودرو این موضوع را نشان میدهند. شما این موضوع را در نسل دوم نخواهید دید اما سومین نسل از این نظر قطعاً بهبود یافته است.
علاوه بر این، CLS 2019 به لطف نمای جلوی تیزتر بیشتر شبیه یک کوپه کامل است درحالیکه نسل قبلی میتوانست به خاطر چراغها، جلوپنجره، کاپوت و طراحی سپر (مخصوصاً پس از فیس لیفت) هر یک از محصولات دیگر مرسدس لقب بگیرد.
نمای عقب این خودرو احتمالاً کمترین میزان هیجان را ایجاد میکند اما خب حداقل در مقایسه با نسل دوم متفاوت بوده است.
کابین نیز به وضوح بهبودهای قابلتوجهی نسبت به نسل پیشین داشته و در CLS 2019 میتوانید غربیلک فرمان جدید و برخی متریال نوین را مشاهده کرد؛ بنابراین اگر طراحی E کلاس جدید را دوست دارید احتمالاً همین احساس را درباره CLS جدید نیز خواهید داشت. حتی ورودیهای هوای این خودرو نیز نورپردازی داشته و نیازی به گفتن نیست که تکنولوژیهای بکار رفته در آن از سدان پرچمدار S کلاس گرفته شدهاند.
CLS جدید همچنین کاربردیتر نیز بوده و برای اولین بار بهصورت ۵ نفره عرضه میشود. البته قرار گرفتن ۳ نفر در عقب باعث کاهش راحتی سرنشینان خواهد شد. اگر صادق باشیم باید گفت این موضوع منحصربهفرد بودن کمتری نسبت به دو نسل قبلی داشته اما احتمال دارد CLS جدید به خاطر فضای سرنشین بیشتر فروش بالاتری داشته باشد.
خب گفتنیها را گفتیم! یک خودروی نمادین بازطراحی شده تا بیشتری شبیه ریشههای خود باشد و البته زبان طراحی کمپانی را نیز حفظ نموده و در عین حال هویت خاص خود را نشان دهد.
اما مسئله مهم این است که قطعاً طراحی و زیبایی هر چیزی به سلایق فردی ارتباط دارد. خب نظر شما چیست؟ طراحی نسل جدید CLS را قدمی رو به جلو میدانید؟ نظرات خود با ما در میان بگذارید.
متاسفانه یا خوشبختانه طراحی ماشینها به خاطر حرکت به سمت برقی شدن رو به چراقهای باریکتر و لیزری و ال ای دی تر پیش میرن و یکی از دلایلش مصرف کمتر برق و فضایی جلوه دادن طراحی ماشیناست که مطمئنا باعث میشه چشممون از یکنواختی طراحی های قبلی بیرون بیاد و به طراحیهای جدید عادت کنیم و به این میگن علم طراحی و متنوع بودن . با تچکر
میدونی برادر واسه ما ایرانیا و اون کشورهایی که برلیانس ۲۲۰ واسشون تولید شده این طرح خیلی آشناست و چون این طرح آشنا، یه خودرو کاملا زشت و ناموزون رو تو ذهنمون تداعی میکنه،به نظرمون زشته قول میدم اگه برلیانسو ندیده بودیم این طرح واسمون یه طرح زیبا و سنت شکنانه از بنز میبود البته طراحی چراغ عقبش باید بهتر میبود.
سی ال اس نسل اول و دوم خیلی زیبا بود مخصوصا نسل اول سال ۲۰۰۸ که واقعا در زمان خودش خیلی زیبا بود مخصوصا چراغ جلو و جلو پنجره .ولی نسل جدید چراغ جلو و چراغ عقب و عقب ماشین خیلی زشته و حال ادم بهم میخوره
پدال یه مدل کانسپت تو نمایشگاه خودرو تهران از شرکت پژو بود به رنگ مشکی که واقعا همه تعجب کردند بخاطر اینکه این ماشین زیبای پژو شبیه ماشینای امریکایی شده بود و خیلی زیبا و کشیده بود و شلوغترین محل نمایشگاه مربوط به این ماشین کانسبت پژو بود
بدون تعصب میگم در چند سال گذشته برعکس خودرو سازهای آمریکایی و کره ای که از نظر طراحی خیلی پیشرفت کردن، آلمانیا (بجز آئودی) و ژاپنی ها اصلا انتظارات رو برآورده نکرده.
داداش اتفاقا ژاپنیا بیشتر از همه تو این چند سال انتظارات رو براورده کردن تو طراحی . شما محصولات جدید اینفینیتی رو ندیدی؟ لکسس و اکورا چطور؟ lc500 رو ببین تا متوجه نبوغ ژاپنیا تو طراحی بشی .
من هم نظر شمارو قبول دارم من طرفدار پروپاقرص برندای المانیم اما واقعا ناراحتم که دو سلطان آلمانی ینی بنز و بی ام و تو بحث طراحی نه تنها پیشرفت نمیکنن بلکه دارن پسرفت میکنن اما هرچقدر که پسرفت این دو برند باعث ناراحتیم شده پیشرفت فوق العاده ی ارباب حلقه ها چه در زمینه ی طراحی و چه تکنولوژی باعث خوشحالیمه مخصوصا اعودی A8جدید که اولین خودرویی هستش که قابلیت خودران سطح ۳ رو ساپورت میکنه و از نظر تکنولوژی و قابلیت های سیستم تعلیق بسیار پیشرفته هستش امیدوارم با تغییر سیاست در طراحی های این دو غول آلمانی دوباره شاهد شاهکار هایی مثل نسل های قبلی باشیم و اما در مورد خودروهای ژاپنی من پیشرفت تویوتا رو تو بحث طراحی قابل ستایش میدونم به طوری که منی که از طراحیه کمری اصلا خوشم نمیومد واقعا عاشق نسل جدیدش شدم اما در مورد لکسوس طراحیاش زیاد به دلم نمیشینه چون به نظرم زیادی از حد شلوغه و زود دل ادمو میزنه و دمده میشه
ای طرح جدید قشنگه ولی ادامه دهنده زبان طرای این کلاس نیست تازه داره به بیراهه میره . به بی ام دبلیو سری ۳نگاه کنید در چندین نسل به پختگی کامل رسیده .تو این طراحی جدید بنز کاملا شبیه برلیانس شده با یه سرچ ساده میشه این رو دید واسه من بیننده که نسل اول و دوم این کلاس رو دیدم این نسل جدید یه فاجعه حساب میشه
خیلی از جملات نویسنده رو قبول نداشتم . مثلا: ?”نمای عقب این خودرو احتمالاً کمترین میزان هیجان را ایجاد میکند اما خب حداقل در مقایسه با نسل دوم متفاوت بوده است.” ?خب اصلا دلیلتون منطقی نیست .ترجمه حرفتون میشه این که طراحی عقبش خیلی داغونه ولی خب باشه، بالاخره مرسدس باید یه تغییری میداد دیگه . زشت شده که شده . مهم اینه ک فرق کنه با نسل قبلی.
?”درحالیکه نسل قبلی میتوانست به خاطر چراغها، جلوپنجره، کاپوت و طراحی سپر (مخصوصاً پس از فیس لیفت) هر یک از محصولات دیگر مرسدس لقب بگیرد.” ?نسل قبلی دقیقا کدم یکی از محصولات میتونست لقب بگیره که این نسل نمیتونه ؟ (البته بعد از اینکه تمام محصولاتش با این زبان مشترک طراحی بشن ) cls از نظر فرم بدنه باید شاخص باشه که تو هر 3نسل هست .
بدترین کاری که مرسدس داره انجام میده- برعکس -و -رو به بیرون کردنه چپ و راست جلو پنجره هاشه / تو عکس چهارم ببینید چقدر غریبه س این کار / اومد چراغاشو درست کنه زد جلو پنجره شو از بین برد/ به تاریخ و امضات دست نزن مرسدس ..
واقعا عاشق بنز هستم( اینو میگم که سوتفاهم نشه!) طراحیش خوبه و تنها نقطه ضعفش طراحی عقبش میتونه باشه اما طراحی جلو و بقل هم جذابیت مدل قبلش رو نداره نسل قبلش واقعا زیبا تر و گیراتر بود….
کی اهمیت میده یه ایرانی اینو با پراید یا برلیانس یا جک و فرقون و … مقایسه بکنه یا نه مهم اینه که طراحیش عالیه و بسیار شیک و قطعن تو فروش آمار خوبی بدست میاره
طراحی خوبیه منتها نسبت به سری قبلی … ابهت کمتری داره و به شخصه طراحی قبلی رو برای یه سری خاص از یه کمپانی خاص مثل بنز میپسندیدم … الان بیشتر حالت اسپورت گرفته تا اصیل
الف.ی
۱۵ آذر ۱۳۹۶به عنوان یکی از عاشقان بنز
باید خیلی زیباتر میبود
طراحی عقبش هم بزرگترین ایرادشه
ولی میشه با یه فیس لیفت درست حسابی دستی به سر و ورش کشید
حامد
۱۵ آذر ۱۳۹۶اتفاقا طراحی عقبش خیلی هم زیباست
فقط ابهت نسل قبل رو نداره
ولی زیبا و خاصه
علی
۱۵ آذر ۱۳۹۶متاسفانه یا خوشبختانه طراحی ماشینها به خاطر حرکت به سمت برقی شدن رو به چراقهای باریکتر و لیزری و ال ای دی تر پیش میرن و یکی از دلایلش مصرف کمتر برق و فضایی جلوه دادن طراحی ماشیناست که مطمئنا باعث میشه چشممون از یکنواختی طراحی های قبلی بیرون بیاد و به طراحیهای جدید عادت کنیم و به این میگن علم طراحی و متنوع بودن .
با تچکر
Mohammad
۱۵ آذر ۱۳۹۶عاشق بنز نباش این یه پیر خرفته که هر ساله هم داره پیر تر میشه
کج و کوله تر میشه اما مغزش داره با تجربه تر میشه
طراحی داخلیش رو عرض میکنم
حامد
۱۵ آذر ۱۳۹۶پیر خرفت؟
هر سال پیرتر؟
کج و کوله؟؟؟
?????
عجب
آریا
۱۵ آذر ۱۳۹۶یه سوال
چرا چراغ جلو شبیه برلیانس h230 شده؟؟؟!!!
من از بنز بیشتر انتظار داشتم.
جذابیت خاص یه بنز رو نداره.
F۲۲RAPTOR
۱۶ آذر ۱۳۹۶میدونی برادر واسه ما ایرانیا و اون کشورهایی که برلیانس ۲۲۰ واسشون تولید شده این طرح خیلی آشناست
و چون این طرح آشنا، یه خودرو کاملا زشت و ناموزون رو تو ذهنمون تداعی میکنه،به نظرمون زشته
قول میدم اگه برلیانسو ندیده بودیم این طرح واسمون یه طرح زیبا و سنت شکنانه از بنز
میبود البته طراحی چراغ عقبش باید بهتر میبود.
reza naami
۱۵ آذر ۱۳۹۶نظر شخصی…
یک پس رفت عمدی برای بنز…
ببینیم GT چهار درش میتونه بازار رو بگیره یا نه…
:::فرشاد:::
۱۵ آذر ۱۳۹۶تنها برتریای که نسبت به نسلهای قبل داره، کابینشه.
Ahmad
۱۵ آذر ۱۳۹۶منم واقعا از مرسدس انتظار بیشتری داشتم..
سینا295
۱۵ آذر ۱۳۹۶طراحی خارجی بسیار ابتدایی مخصوصا نسبت به نسل های قبلی،طراحی داخلی رو به پیشرفت
net
۱۵ آذر ۱۳۹۶سی ال اس نسل اول و دوم خیلی زیبا بود مخصوصا نسل اول سال ۲۰۰۸ که واقعا در زمان خودش خیلی زیبا بود مخصوصا چراغ جلو و جلو پنجره .ولی نسل جدید چراغ جلو و چراغ عقب و عقب ماشین خیلی زشته و حال ادم بهم میخوره
یاسر
۱۵ آذر ۱۳۹۶خدایی گل گفتی این اصلا یه برلیانس لوکس شده???
امیر علی
۱۵ آذر ۱۳۹۶من نسل قبلش رو بیشتر دوست دارم
Mehran
۱۵ آذر ۱۳۹۶از تمام نما ها فوق العادست به جز از نمای پشت که اونم فقط چراغ ها طراحی بدی دارند وگرنه خیلی زیباست
بهنام
۱۵ آذر ۱۳۹۶من دوسش دارم !!!
قبلا نظرم این نبود ، ولی الان میگم هرچی بیشتر نگاش کنی به زیباش پی میبری !
این از اون ماشیناس که از نزدیک ببینیش خیلی خوشکل تره عکسشه
net
۱۵ آذر ۱۳۹۶پدال یه مدل کانسپت تو نمایشگاه خودرو تهران از شرکت پژو بود به رنگ مشکی که واقعا همه تعجب کردند بخاطر اینکه این ماشین زیبای پژو شبیه ماشینای امریکایی شده بود و خیلی زیبا و کشیده بود و شلوغترین محل نمایشگاه مربوط به این ماشین کانسبت پژو بود
سامان اذری
۱۵ آذر ۱۳۹۶?
Hamid.Hellcat
۱۵ آذر ۱۳۹۶بدون تعصب میگم در چند سال گذشته برعکس خودرو سازهای آمریکایی و کره ای که از نظر طراحی خیلی پیشرفت کردن، آلمانیا (بجز آئودی) و ژاپنی ها اصلا انتظارات رو برآورده نکرده.
#ali.m#
۱۵ آذر ۱۳۹۶داداش اتفاقا ژاپنیا بیشتر از همه تو این چند سال انتظارات رو براورده کردن تو طراحی .
شما محصولات جدید اینفینیتی رو ندیدی؟
لکسس و اکورا چطور؟
lc500 رو ببین تا متوجه نبوغ ژاپنیا تو طراحی بشی .
امیرمحمد
۱۵ آذر ۱۳۹۶من هم نظر شمارو قبول دارم من طرفدار پروپاقرص برندای المانیم اما واقعا ناراحتم که دو سلطان آلمانی ینی بنز و بی ام و تو بحث طراحی نه تنها پیشرفت نمیکنن بلکه دارن پسرفت میکنن اما هرچقدر که پسرفت این دو برند باعث ناراحتیم شده پیشرفت فوق العاده ی ارباب حلقه ها چه در زمینه ی طراحی و چه تکنولوژی باعث خوشحالیمه مخصوصا اعودی A8جدید که اولین خودرویی هستش که قابلیت خودران سطح ۳ رو ساپورت میکنه و از نظر تکنولوژی و قابلیت های سیستم تعلیق بسیار پیشرفته هستش امیدوارم با تغییر سیاست در طراحی های این دو غول آلمانی دوباره شاهد شاهکار هایی مثل نسل های قبلی باشیم و اما در مورد خودروهای ژاپنی من پیشرفت تویوتا رو تو بحث طراحی قابل ستایش میدونم به طوری که منی که از طراحیه کمری اصلا خوشم نمیومد واقعا عاشق نسل جدیدش شدم اما در مورد لکسوس طراحیاش زیاد به دلم نمیشینه چون به نظرم زیادی از حد شلوغه و زود دل ادمو میزنه و دمده میشه
یاسر
۱۵ آذر ۱۳۹۶ای طرح جدید قشنگه ولی ادامه دهنده زبان طرای این کلاس نیست تازه داره به بیراهه میره . به بی ام دبلیو سری ۳نگاه کنید در چندین نسل به پختگی کامل رسیده .تو این طراحی جدید بنز کاملا شبیه برلیانس شده با یه سرچ ساده میشه این رو دید واسه من بیننده که نسل اول و دوم این کلاس رو دیدم این نسل جدید یه فاجعه حساب میشه
shirko.mercedesbenz
۱۵ آذر ۱۳۹۶واقعا عالیه ، یه کم زمان نیاز داره تا بهش عادت کرد ولی نسبت به اولین نسل میخکوب کننده نیست .
#ali.m#
۱۵ آذر ۱۳۹۶خیلی از جملات نویسنده رو قبول نداشتم .
مثلا:
?”نمای عقب این خودرو احتمالاً کمترین میزان هیجان را ایجاد میکند اما خب حداقل در مقایسه با نسل دوم متفاوت بوده است.”
?خب اصلا دلیلتون منطقی نیست .ترجمه حرفتون میشه این که طراحی عقبش خیلی داغونه ولی خب باشه، بالاخره مرسدس باید یه تغییری میداد دیگه .
زشت شده که شده .
مهم اینه ک فرق کنه با نسل قبلی.
?”درحالیکه نسل قبلی میتوانست به خاطر چراغها، جلوپنجره، کاپوت و طراحی سپر (مخصوصاً پس از فیس لیفت) هر یک از محصولات دیگر مرسدس لقب بگیرد.”
?نسل قبلی دقیقا کدم یکی از محصولات میتونست لقب بگیره که این نسل نمیتونه ؟
(البته بعد از اینکه تمام محصولاتش با این زبان مشترک طراحی بشن )
cls از نظر فرم بدنه باید شاخص باشه که تو هر 3نسل هست .
ونوم اف ۵
۱۵ آذر ۱۳۹۶مرسدس تا اواخر دهه ی نود خیلی طراحی بدنه خاص و به یادماندنی داشت ولی رفته رفته داره شبیه بقیه میشه
Khosrow
۱۵ آذر ۱۳۹۶بدترین کاری که مرسدس داره انجام میده- برعکس -و -رو به بیرون کردنه چپ و راست جلو پنجره هاشه / تو عکس چهارم ببینید چقدر غریبه س این کار / اومد چراغاشو درست کنه زد جلو پنجره شو از بین برد/ به تاریخ و امضات دست نزن مرسدس ..
Sina
۱۵ آذر ۱۳۹۶بهترین طراحی cls مال از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ هستش یعنی تا قبل از زمانی که چراغ ها طرح چشم عقاب بگذارن روش که توی هیمن مقاله هم میبینیتش
همه ماشین قدیمیشون رو میبرن فیس لیفت میکنن اینو باید جدیدشو بخری ببری فیس لیفت طراحی بدنه مدل قدیمشو بگذاری روش
E 36
۱۵ آذر ۱۳۹۶تا از نزدیک نبینیش معلوم نمیشه،خیلی از ماشینا عکسشون جذاب نبوده ولی وقتی تو واقعیت رویت شدن زیبا بودن
هیچکس
۱۵ آذر ۱۳۹۶من خودم خیلی بنز رو دوست دارم ولی خدایش طراحی جلوش خیلی شبیه برلیانس اچ ۲۲۰?
mohammad_FM 480
۱۵ آذر ۱۳۹۶واقعا عاشق بنز هستم( اینو میگم که سوتفاهم نشه!)
طراحیش خوبه و تنها نقطه ضعفش طراحی عقبش میتونه باشه اما طراحی جلو و بقل هم جذابیت مدل قبلش رو نداره نسل قبلش واقعا زیبا تر و گیراتر بود….
جواد
۱۵ آذر ۱۳۹۶بنظرم بیشتر یه پسرفت بوده تا پیشرفت (جز طراحی داخلی که عالیه)
سياوش
۱۵ آذر ۱۳۹۶به نظر من خیلی زیباست منم اولین بارکه عکسشو دیدم گفتم زشته اماالان حرفمو پس میگیرم باید چندین بار نگاهش کنی تا متوجه بشی زیباست
یه شوخی
دی لایتش شبیه دنا پلاسه???
محسن.ز
۱۵ آذر ۱۳۹۶شبیه فورد موستانگ نسل جدید شده-در کل زیباست به نظرم
Mehran
۱۵ آذر ۱۳۹۶خودروسازان خوش نام و کاربلدی مثل مرسدس بنز به خوبی میدانند که چکاری را انجام دهند! این مدل بسیار زیباتر و پخته تر شده است??
احسان
۱۵ آذر ۱۳۹۶طراحی نسل دوم فوق العاده بود خیلی با ابهت عاشق طراحی نمای بغل و مخصوصا حالت درب و گلگیر عقب چراغ ها هم فوق العاد گیرا بودن
Achtung
۱۶ آذر ۱۳۹۶کی اهمیت میده یه ایرانی اینو با پراید یا برلیانس یا جک و فرقون و … مقایسه بکنه یا نه مهم اینه که طراحیش عالیه و بسیار شیک و قطعن تو فروش آمار خوبی بدست میاره
Kiarash
۱۶ آذر ۱۳۹۶طراحی خوبیه منتها نسبت به سری قبلی … ابهت کمتری داره و به شخصه طراحی قبلی رو برای یه سری خاص از یه کمپانی خاص مثل بنز میپسندیدم … الان بیشتر حالت اسپورت گرفته تا اصیل