هنگامیکه بحث ونهای کلاسیک مطرح میشود، همواره نام فولکسواگن و ون میکروباس به ذهن متبادر میشود چراکه این خودرو یکی از مشهورترین ونهای تاریخ به شمار میرود؛ اما بااینوجود برخی نمیدانند که مرسدس بنز هم در سال ۱۹۵۵ مینیبوسی بنام O319 را برای رقابت با فولکسواگن میکروباس راهی بازار کرد که بر اساس کامیونت سبک L319 ساخته شده بود.
حال قرار است یک نمونه از این مینیبوس کلاسیک آلمانی در حراجی آیندهٔ RM Sothebys که در تاریخ ۱۸ و ۱۹ ژانویه در آریزونا برگزار میشود به حراج گذاشته شود. البته این یک O319 معمولی نیست چراکه کاربری کابین آن بهطور کامل به یک کاروان تغییر پیدا کرده است. همچنین درحالیکه این مینیبوس مدل ۱۹۵۹ است، پیشرانهٔ آن با یک نمونهٔ مدرن انژکتوری ساخت مرسدس بنز تعویض شده که در کنار یک گیربکس اتوماتیک قرار گرفته است. علاوه بر این، تعلیق آن نیز به نوع بادی تغییر پیدا کرده است.
تمام مراحل بازسازی این مینیبوس که شامل بازگرداندن نمای بیرونی آن به شکوه سابق و رنگآمیزی آن به همان رنگ کارخانهای به همراه تبدیل داخل آن به یک کاروان توسط مالک قبلی صورت گرفته است. وی که یک مهندس کامپیوتر بوده است، به مدت ۱۵ سال روی این مینیبوس کار کرده است. وی با تجهیز این مینیبوس قدیمی به نورپردازی داخلی، مخازن آب و لولهکشی دقیق، آنرا کاملاً برای سفر و استفاده در فضای باز آماده کرده است. انتظار میرود این O319 کاروان با قیمتی بین ۱۷۵ تا ۲۰۰ هزار دلار به فروش برسد.
محمد
۱۴ دی ۱۳۹۶با اینکه اکثر خودروهای کلاسیک بنز، زیبا و دوست داشتنی هستن، اما این خیلی بد قواره ست.
mazaher
۱۴ دی ۱۳۹۶سلام اگه اهل هنر باشی می فهمی که بسیار زیبا و خلاقانه در ان زمان طراحی شده
Hamid.Hellcat
۱۴ دی ۱۳۹۶میشه بگی دقیقا کجاش زیبا و خلاقانه طراحی شده؟
hmzendani
۱۴ دی ۱۳۹۶برای یه مینی بوس اونم ۶۰-۷۰سال پیش،بنظرد هنرمندانه نیس؟؟
کوروش
۱۴ دی ۱۳۹۶داداش مگه حتما باید کاپوت رو واسه هوا خوری پاره کرده باشند که زیبا باشه تازه اگه اون لوله بخاری ها زیبایی حساب شه !
مهدی
۱۸ تیر ۱۴۰۳باید کلاسیک باز باشی تا زیبایی کار رو درک کنی . وگرنه از دید یه کار بر عادی قطعاً شبیه قورباغه بالغ هست تا مینیبوس. من شخصاً ماشین های قدیمی علاقه…..
سینا
۱۴ دی ۱۳۹۶خدا شاهده ما فیس لیفت همین رو تو ایران داریم تولید می کنیم
Mohsen
۲۴ آذر ۱۴۰۱اون O309 هست که فیس لیفت هم نیست و حدود ۱۵ سالی هم هست که دیگه مونتاژ نمیشه
Kamran
۱۴ دی ۱۳۹۶کاش ماله من بود
Madjid Thunderbird
۱۴ دی ۱۳۹۶.
چقدر زیبا و دوستداشتنیه این ماشین ❤❤❤
یاد اتوبوس های قدیمی بنز افتادم که اوایل دهه ۷۰ تقریباً ۹۵ درصد جمعیت اتوبوس های شهری و بینشهری رو تشکیل میدادند. یک مدل دولوکس هم داشتند اگه یادتون باشه که با نمونه های معمولی قدری متفاوت بود
صدای موتورشون هنوز توی گوشمه
کلی خاطره برام زنده شد
مرسی پدال
آرین
۱۴ دی ۱۳۹۶من عاااااااااشق بنز های طراحی قدیم اَم
یکی از دلایلی که عاشق بنز شدم همینه
اصلا لامصب از اثر هنری پیکاسو قشنگ تره
خلاصه ای کاش من زمانی به دنیا می اومدم که همچین بنز هایی رو خط تولید بودن
NAVID۰۰۹۸
۱۴ دی ۱۳۹۶چه نانازه این
عجب چیزیه
Khosrow
۱۴ دی ۱۳۹۶چندتا عکس اخر از کابین چه حس ه عجیبی داره / انگار گذشته رو تو خودش حبس کرده – ادمای اون موقع – حال و هوای ناب ه قدیم / دلم گرفت ..
amir
۱۰ اسفند ۱۳۹۷من یه دونه از این نوع مینی بوس را در خانه ام دارم.
اسی
۲۹ بهمن ۱۳۹۸گفتند که اگه اهل هنر باشی
جواد
۲۶ فروردین ۱۳۹۹واقعا سالاره ولی خونت آباد به پول ما 3میلیارد و خورده میشه
جمشید شیدی اسکویی
۶ مهر ۱۳۹۹با سلام این ماشین شاهکاره با موتور بنزینی و دیزلی در سال 1346وارد شرکت حمل و نقل گردید هم دنده زمینی دارد هم دنده فرمان موتور این ماشین موتور 190 هستش ودر زمان خود جلوی اتوبوسهای اطاق تخته ها جولان میداد ودر آذر بایجان به فاپدی فاسدی معروف شد یعنی مسافر را سوار میکرد ودر میرفت
عبداله
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲عالی دانش فن تکنولوژی جهان بدون تعارف کار خوب خوب است کار بد بد است. حالا گذشته از قطعات ان که بازهم حرف اول را می زند