اسمارتمرسدس بنز

فورتو Twinamic، کوچولوی متفاوت

کمپانی اسـمـارت برای نسل سوم مدل فـورتـو، یک جعبه‌دنده ۶ سرعته دوکلاچه را جایگزین نمونه ۵ سرعته نسل پیشین کرده که به twinamic معروف است و امکان انتخاب بین دو حالت دستی و اتوماتیک را دارد.

2015 Smart ForTwo Twinamic
۲۰۱۵ Smart ForTwo Twinamic
این جعبه‌دنده جدید که به‌عنوان یک آپشن در کنار نسخه ۵ سرعته دستی ارائه می‌شود به مدل جدید دونفره شتاب بسیار خوبی داده و با تعویض‌های بسیار نرم آن دیگر ضربه‌های ناگهانی در قسمت جلوی خودرو مشاهده نخواهد شد.
2015 Smart ForTwo Twinamic
۲۰۱۵ Smart ForTwo Twinamic
اسـمـارت اعلام کرده که در ابتدا امکان سفارش آن تنها با پیشرانه بنزینی ۳ سیلندر ۷۰ اسب بخاری تنفس طبیعی فـورتـو وجود خواهد داشت؛ برنامه نیز برای ارائه آن با نسخه متقاعدکننده‌تر cc898 توربو ۸۹ اسب بخاری در حال بررسی است و در آینده نه‌چندان دورهم برای مدل بزرگ‌تر Forfour در دسترس خواهد بود.
2015 Smart ForTwo Twinamic
۲۰۱۵ Smart ForTwo Twinamic
گرچه پایه این نسخه جدید نمونه مورد استفاده رنـو در مدل Clio با دیفرانسیل و موتور جلو می‌باشد اما اسـمـارت برای Fortwo و Forfour آن را موردبازنگری و مهندسی مجدد گسترده‌ای قرار داده تا با موتور و دیفرانسیل عقب و همچنین اصل صرفه‌جویی در فضا هماهنگ شود. لازم به ذکر است استفاده از این جعبه‌دنده افزایش وزنی معادل ۳۴ کیلوگرم را در پی داشته است.
2015 Smart ForTwo Twinamic Interior
۲۰۱۵ Smart ForTwo Twinamic Interior
برخلاف جعبه‌دنده ۵ سرعته نه چندان دلچسب کنونی، دوکلاچه جدید با کارایی و سرعت بالا در انجام تعویض‌ها فـورتـو را به بلوغ رسانده و در ترافیک شلوغ شهری آن را بدل به مَرکَبی خوش‌دست‌تر کرده که هم در حالت تمام اتوماتیک و هم حالت دستی می‌توانید از آن لذت ببرید. اگر هم به پدال‌های تعویض پشت فرمان علاقه‌مند هستید می‌توانید پکیج اسپورت را نیز سفارش دهید.
2015 Smart ForTwo Twinamic Interior
۲۰۱۵ Smart ForTwo Twinamic Interior
در فـورتـو جدید تلفیق آسایش در پیمایش مسیرها با بهبود قابل توجه راحتی رانندگی، به‌طور کلی سواری و رانندگی آرام و متینی را به ارمغان آورده که می‌تواند از نکات مثبت قابل‌توجه آن به شمار آید.
2015 Smart ForTwo Twinamic Interior
۲۰۱۵ Smart ForTwo Twinamic Interior
هنگام شتابگیری دماغه خودرو کمی بالا می‌آید اما به لطف ساختار جدید جعبه‌دنده و تعویض‌های بدون کاهش نیروی کششی، دیگر خبری از حالت ناخوشایند مدل‌های قبلی که از زمان معرفی آن در سال ۱۹۹۷ تاکنون مثل یک ویژگی ثابت وجود داشته نیست. از ویژگی‌های مثبت دیگر آن می‌توان وجود یک کنترل‌کننده الکترونیکی را نام برد که اجازه نادیده گرفتن تغییر دنده توسط راننده را می‌دهد و در عوض هنگامی که خودرو با دنده سبک مکث می‌کند دنده را به میزان لازم کاهش می‌دهد.
2015 Smart ForTwo Twinamic Interior
۲۰۱۵ Smart ForTwo Twinamic Interior
فـورتـو جدید کاملاً ارزش توجه را دارد و با تغییراتی که در نسل سوم خود داشته می‌تواند موفقیت‌های بیشتری را کسب کند. برای کسانی که به منظور استفاده پیاپی روزمره و سفرهای درون‌شهری به دنبال گزینه‌ای مناسب و مقرون به صرفه هستند، فـورتـو جدید با جعبه دنده دوکلاچه خود به‌عنوان یک کوچولوی شهری دوست‌داشتنی گزینه‌ای مناسب برای شلوغی شهرها و حتی جاده‌های بین‌شهری است.
2015 Smart ForTwo Twinamic Interior
۲۰۱۵ Smart ForTwo Twinamic Interior
با این توصیفات نگاهی می‌اندازیم به مشخصات فنی اسـمـارت فـورتـو با موتور پایه ۱ لیتری و جعبه‌دنده twinamic:

قیمت: هنوز اعلام نشده

پیشرانه: 999 سی‌سی

بیشینه قدرت: 70 اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

بیشینه گشتاور: 90 نیوتون بر متر در ۲۸۵۰ دور بر دقیقه

نوع جعبه دنده: 5 سرعته دستی (۶ سرعته دوکلاچه به‌صورت سفارشی)

وزن خشک: 914 کیلوگرم

حداکثر سرعت: 152 کیلومتر بر ساعت

شتاب ۰-۹۶ کیلومتر بر ساعت: 15.۱ ثانیه

مصرف سوخت: 3.۳ لیتر در یکصد کیلومتر

انتشار گاز دی اکسید کربن: 94 گرم در هر کیلومتر

2015 Smart ForTwo Twinamic
۲۰۱۵ Smart ForTwo Twinamic

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. ميلاد

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    ماشینه ؟؟؟؟؟

    1. سجاد

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (64 ديدگاه)

      آره! خیلی هم ماشینه . . .
      وزن کمتر از پراید ، مصرف سوخت 3.3 در 100 کیلومتر و 5 اسب قدرت بیشتر از پراید!
      مدل چهاردر هم داره ، و تمام امکانات یک خودروی میان قیمت رو بصورت استاندارد داره ، امکاناتی که برخی شون حتی بصورت آپشن هم در ایران عرضه نمیشن .

      1. Dani

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (28 ديدگاه)

        بیشتر شبیه ماشین لباسشوییه

  2. صادق

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    به یه مورد جالب دقت کردید؟؟

    پورشه 918 اندازه ی این سوخت مصرف میکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. NA-NikandreosApotheon-NA

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      به درد ترافیک بی در و پیکر تهران میخوره

    2. S97

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (95 ديدگاه)

      آقاصادق به اختلاف قیمتهاشون هم دقت کردین؟؟!!!

      1. سجاد

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (64 ديدگاه)

        ضمناً پورشه 918 الکتریکی-بنزینیه!
        و اسمارت بنزینی .

        1. فرامرز

          ۵ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (1597 ديدگاه)

          و البته موتورهای توربو نسبت قدرت به مصرف بیشتری دارن یعنی همین موتور اسمارت اگه توربو بود حدود ۱۲۰ اسب بخار تولید میکرد با افزایش خیلی ناچیز مصرف سوخت!

    3. علی

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (105 ديدگاه)

      باید به عرضتون برسونم که پورشه 918 موتور الکتریکی هم داره عزیز من که این قد مصرف بنزینش پایینه. ولی از اونور 918 برق می بلعه

  3. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    ماشین جالبیه میشه هر جایی پارکش کرد
    من میخوام با پراید مقایسش کنم اگه جایی اشتباه کردم لطفا اصلاحش کنید
    پراید اسمارت
    999cc 1350cc
    Hp 70 hp63
    8 لیتر 3.3 لیتر

    1. شاهین

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      احمد جان حجم موتور پراید 1323 سی سی هستش! :)

      1. سجاد

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (64 ديدگاه)

        مصرف پراید هم 7.5 هست که بدروغ نوشتید 8 تا اون رو در نظر ملت شریف ایران پرمصرف جلوه بدید . . .

  4. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    ماشین جالبیه میشه هر جایی پارکش کردمن میخوام با پراید مقایسش کنم اگه جایی اشتباه کردم لطفا اصلاحش کنید
    پراید………………………………. اسمارت
    4 cylinders 3. …………..cylinders
    999cc………………….1350cc
    70hp………………………..63 hp
    8 لیتر ……………………………..3.3 لیتر

    1. سعید

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1483 ديدگاه)

      یه تفاوت دیگه:
      رینگ پراید: 13 اینچ
      رینگ اسمارت: 15 و 16 اینچ

  5. Jeremy

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    ایمنیش چطوره؟

    1. REZA

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      برو تست هاشو نگا کن میفهمی
      خیلی ایمنه

    2. سعید

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1483 ديدگاه)

      ایمنیش اونقدر بالاست که توی تست تصادفی که مرسدس بنز ترتیب داده بود بعد از شاخ به شاخ با اس کلاس،درش با یه خودکار و به راحتی باز شد

      1. REZA

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1406 ديدگاه)

        اره منم دیدمش

    3. 4MATIC

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1051 ديدگاه)

      ببخشید اسمارت مال بنزه؟؟؟؟؟

      1. REZA

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1406 ديدگاه)

        یکی از زیر مجموعه های دایملر

    4. S97

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (95 ديدگاه)

      همین پدال تست شاخ به شاخش رو با بنز گذاشته بود…، من که خیلی خیلی متعجب شدم! آخه هنوز در ماشین باز و بسته میشد!!!

      1. S97

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (95 ديدگاه)

        ببخشید جواب کامنتها رو ندیده بودم، دوستان خیلی کارشون درسته و قبلاً گفته ها رو گفتن. LOL :)

  6. حامد

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (262 ديدگاه)

    چرا وزنش اینقدر زیاده!!!!
    به نظرم برای این وزن و این قدرت مصرفش زیاده.
    البته ایده اش قابل تقدیره اما بهتر بود وزنش کمتر باشه و مصرف کمتری نسبت به حجم موتورش داشته باشه.

  7. GENERAL MOTORS

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    یه ماشین مجردی و شهری با حال

    1. مجتبی(ساروی)

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (551 ديدگاه)

      چی میشد شورلت کامارو فورد ماستانگ ماشین مجردی ما میشد نه این

  8. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    ازینکه کاربردیه و به درد شهر های پرترافیک میخوره خوشم اومده ولی ازینکه

    فضای کم داره بدم میاد . ماشین بزرگ خوبه . استیشن باشه .

    راستی بچه ها اینو میدونستید اسمارت یا تنها ماشینه یا جزو معدود ماشین هایی است

    ( شرمنده دقیقا یادم نیست ) که میتونه حتی به صورت عرضی در کنار خیابان پارک

    کنه و جریمه هم نمیشه .

    یعنی سپر جلو مقابل جدول باشه !!!!

    این امکان هم فکر کنم فقط در اروپا فراهمه . خیلی جالبه .

    1. صادق

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      آخه میلاد این ماشین مث مربعه، طول و عرضش تقریبا یکیه :)

  9. هادی

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (458 ديدگاه)

    4 درش با گیربکس دوکلاجه و موتور توربو بیاد تو ایران قیمتشم بین 50 تا 60 باشه حرف نداره

  10. سعید

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    کوچولوی ناز و دوست داشتنی،خیلی خوشگله.
    طول این ماشین 2.69متر هست،برا شهرای شلوغ خیلی عالیه

    1. سعید

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1483 ديدگاه)

      از نظر تجهیزات و آپشن هم چهار تیپ مختلف داره که قیمتش در مدل 70 اسب بخاری از 10885 یورو(حدودا 12300دلار)شروع میشه تا 14285یورو(16200دلار)
      https://www.smart.com/de/de/index/smart-fortwo-453.html#showme.ccindex=0&showme.persp=3

      1. نوید

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        واقعا میارزه

    2. نوید

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      میشه بزاریش پشت لندکروز و باهاش بری مسافرت
      تو جاده و کوه و … از لندکروز و تو شهر از این استفاده کنی

  11. امیرحسین

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (239 ديدگاه)

    شب ها مدل سایت پدال عوض میشه داستان چیه ؟؟؟

    تست هم کردم . . .

    1. نوید

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      شبا خواب آلوده

  12. مهدی دادگر(راننده مسابقات ریس)

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    قیمت این دو برابر پرایده
    پرید هم 73 اسب بخاره نه 63 اسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا