مرسدس بنز در نمایشگاه نیویورک امسال نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ خانوادهٔ C63 خود را معرفی کرده است. واضحترین تغییر ظاهری این خانواده که دارای چهار عضو سدان، کوپه، کابریو و استیشن است، جلوپنجرهٔ جدید آن بنام پانامریکانا است درحالیکه در ورودیهای هوای درون سپر جلو نیز تغییراتی اعمال شده و حالا ماشین را عریضتر نشان میدهند؛ اما تغییرات بیرونی این خانوادهٔ قدرتمند فراتر از این دو مورد است چراکه بهمنظور بهبود کارایی آئرودینامیکی خودرو، طراحان در دهانهٔ گلگیرها تغییراتی ایجاد کرده و دیفیوزر تهاجمی جدیدی را هم در عقب نصب کردهاند.
علاوه بر این، سر اگزوزهای چهارتایی نیز تغییر شکل داده و با تریم کرومی، تأثیر بصری قویتری را ایجاد میکنند. همچنین صرفاً برای نسخهٔ کوپهٔ C63 یک پکیج آئرودینامیکی AMG هم قابل سفارش است که شامل مواردی چون اسپلیتر جلو و اسپویلر عقب بزرگتر و همینطور زیر رکابیهای عریضتر میشود. نسخهٔ استاندارد C63 روی رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی قرار میگیرد درحالیکه برای نسخهٔ اسپرتتر و قدرتمندتر S، مرسدس بنز رینگهای بزرگتر ۱۹ اینچی را در نظر گرفته است. هردوی این رینگها از طراحی بهینهٔ آئرودینامیکی برخوردارند.
در داخل خانوادهٔ فیسلیفت شدهٔ C63 نیز تغییراتی انجام گرفته که یکی از آنها غربیلک فرمان اسپرت جدید پوشیده با چرم است. این غربیلک همچنین به دکمههای کنترلی لمسی هم مجهز شده که مانند گوشیهای هوشمند به حرکات کشویی عمودی و افقی هم پاسخ میدهند. نسخههای فیسلیفت شده همچنین از یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی بهعنوان صفحه آمپر دیجیتالی و یک صفحهنمایش ۱ یا ۱۰.۲ اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Comand نیز برخوردار شدهاند.
در پیشرانهٔ C63 اما هیچ تغییری ایجاد نشده و همچنان در زیر کاپوت این خانواده یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است. خروجی این موتور در نسخهٔ استاندارد C63 برابر با ۴۷۶ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور است درحالیکه این اعداد در مدل C63 S به ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور میرسد؛ اما هرچند پیشرانهٔ C63 جدید بدون تغییر باقیمانده است، برای انتقال نیروی آن یک گیربکس جدید ۹ سرعتهٔ اتوماتیک اسپیدشیفت ارائه شده که دندهها را سریعتر تعویض میکند. C63 S جدید با تکیه بر این قوای محرکهٔ توانمند میتواند ظرف تنها ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالیکه حداکثر سرعت آن بهصورت الکترونیکی روی ۲۹۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
اما علاوه بر گیربکس جدید، این خانواده به تعلیق فولادی باز تنظیمشده به همراه کمکفنرهای تطبیقی هم مجهز شدهاند. دیگر بهروزرسانیهای فنی این ماشینها نیز شامل ارائهٔ دیفرانسیل عقب لغزش محدود جدید استاندارد و سیستم داینامیک AMG میشود که راننده را قادر میسازد از شش حالت رانندگی مختلف شامل راحت، اسپرت، اسپرت پلاس، مسابقه، لغزنده و شخصی یکی را انتخاب کند. فروش نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ خانوادهٔ مرسدس-آامگ C63 از اوایل سال آینده در ایالاتمتحده آغاز خواهد شد.
m.m
۱۲ فروردین ۱۳۹۷خیلی خوبه
طراحیش عالیه
ایلیا
۱۲ فروردین ۱۳۹۷چند روز پیش ی c300 کوپه پلاک گذر دیدم، طراحی کلیش خوب بود ولی طراحی عقبش می تونست بهتر باشه
lawyer_hamid64
۱۲ فروردین ۱۳۹۷چقدر خوشکل شده
از همون اول عاششششق این جلو پنجره پانامریکانا بودم
خوشحالم که تو این مدل هم به کار برده میشه
مرسدس = ❤❤❤
Kamran
۱۲ فروردین ۱۳۹۷در این که جلو پنجره پانامریکانا عالی هستش شکی
ولی واقعـا نبایـد در این مـدل به کار گرفتـه میشـد!
ستار
۱۲ فروردین ۱۳۹۷به نظرم چندسال اخیر دوران اوج مرسدس در طول تاریخ از نظر موفقیت و سود دهی بوده
ولی طراحی هاش بهترین بهترین نیس نسبت به زمان خودش
KOLAH GHERMEZI
۱۲ فروردین ۱۳۹۷عاشق نسل قبلش بودم موتور ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی ۴۸۰ اسب بخار ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور
در این سری هم که بهتر از قبل شده
رضا
۱۲ فروردین ۱۳۹۷C63 رو فقط باید از نزدیک ببینید واقعا بی نظیر و خوشگله. به نظرم تو رده ی خودش بین همه ی رقبا زیباترین ماشینه
الف.ی
۱۲ فروردین ۱۳۹۷واقعا به عنوان یخ عشق بنز خیلی خیلی خیلی خیلی خوشحال شدم
طراحیش رشد خیلی خوبی داشته
Hami
۱۲ فروردین ۱۳۹۷طراحیش ک خیلی پخته تر و خشنتر شده
یه طراحی عضلانی و بدون عیب و نقص ک تموم نگاه هارو ب سمت خودش جذب میکنه مخصوصا مدل کوپه ک طراحیش فوق العاده گیراس
ولی از مرسدس انتظار میرفت بعد از فیس لیفت این ماشین ک فوق العاده اسپرت و چابکِ افزایش قدرت موتور رو ببینیم ولی متاسفانه نمیدونم چرا این کارو نکردن
البته الانم بسیار قدرتمنده شتابشم عالیه اما مرسدس همیشه بعد فیس لیفت ی افزایش قدرت هم واس خودروهاش در نظر میگیره
واقعا بی نظیره درود به شرفشون