چینیها علاقهٔ عجیبی به فضای پای زیاد در عقب خودروها دارند و به همین دلیل بسیاری از خودروسازان جهانی نسخهٔ کشیدهٔ محصولات خود را بهطور اختصاصی برای چین تولید میکنند. یکی از این خودروها مرسدس بنز E کلاس است که نسخهٔ کشیدهٔ آن در نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ برای چینیها معرفی شد. این خودرو که توسط جوینت ونچر پکن بنز در چین تولید میشود، گزینهٔ مناسبی برای کسانی است که خواهان E کلاس جادارتر و لوکستری هستند اما پول خرید S کلاس را ندارند.
حال دقیقاً چهار سال بعد، فیسلیفت نسخهٔ کشیدهٔ E کلاس با همان اصلاحات و بهروزرسانیهای نسخهٔ جهانی در نمایشگاه پکن معرفی شده است. طول این نسخهٔ کشیده برابر با ۵,۰۵۶ میلیمتر است که یعنی ۱۴۲ میلیمتر از نسخهٔ معمولی طول بیشتری دارد. همچنین فاصلۀ محوری خودرو هم با ۱۴۰ میلیمتر افزایش به ۳,۰۷۹ میلیمتر رسیده است. E کلاس کشیده در ظاهر نیز با درهای عقب، لچکی و ستون C مشابه S کلاس مایباخ، از نسخههای معمولی متمایز شده است. به همین دلیل از این خودرو بهعنوان S کلاس کوچک یاد میشود.
E کلاس L بهعنوان یک خودروی پنجنفرهٔ تمام و کمال توصیف شده که راحتی بیشتری برای سرنشین وسطی عقب دارد. این سدان کشیدهٔ آلمانی همچنین در عقب به کنسول مرکزی جدیدی با نمایشگر لمسی داخلی و دو پورت USB هم مجهز شده است. علاوه بر این، مثل E کلاس جهانی، این نسخهٔ کشیدهٔ چینی هم حالا از جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX به همراه چراغهای جلو و عقب LED جدید برخوردار شده است.
E کلاس L در چین در سه مدل مختلف عرضه میشود. مدل اول که E260 L نام دارد، به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با سیستم هیبریدی خفیف مجهز است و ۱۸۴ اسب بخار قدرت دارد. قیمت این مدل از ۴۳۰,۸۰۰ یوآن معادل ۶۳,۲۰۰ دلار آغاز میشود. مدل بعدی با نام E300 L از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو با ۲۵۸ اسب بخار قدرت سود میبرد و قیمت پایهٔ آن ۴۶۷,۸۰۰ یوآن معادل ۶۸,۶۰۰ دلار است؛ و مدل آخر هم با نام E350 L از همین موتور ۲ لیتری ولی با سیستم هیبریدی خفیف و تنظیم قویتر استفاده میکند. این مدل که ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد، بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic مجهز است و قیمت آن از ۶۴۲,۸۰۰ یوآن معادل ۹۴,۳۰۰ دلار شروع میشود.
Mohamad
۹ مهر ۱۳۹۹عجب ماشینی
چه خوبه
سهند
۹ مهر ۱۳۹۹چرا فقط سدان ها نسخه کشیده (L)دارند مانند کلاس s کشیده و چرا شاسی بلند ها ندارند؟
علیx76
۹ مهر ۱۳۹۹شاید بخاطر اینکه توی suv ها ، میشه صندلی هارو تا مقدار زیادی عقب برد تا فضای پا و نشیمن زیاد تر شه ، بدون اینکه نیاز به تغییر توی شاسی باشه
اما توی سدان ها ، اگه نیاز به عقب بردن صندلی ها باشه ، یا باید فرم سقف تغییر کنه و مثل استیشن ها بشه ( که این کار رو نمیکنن ) یا با حداقل تغییر تو طراحی ، فاصله محوری رو زیاد کنن
ماکان
۹ مهر ۱۳۹۹سلام . انشاالله برای خیلی از شاسی بلند های دیگر هم مانند برخی از شاسی بلند های آمریکایی نسخه ی کشیده تر را می سازند و تولید انبوه می کنند .
new reventon
۹ مهر ۱۳۹۹یه حسی بم میگه تو همون net قدیمی.
" Swedish Arrogant Tiger "
۹ مهر ۱۳۹۹شاسی بلند ها هم نسخه کشیده دارن.
برای نمونه رنجروور lwb.
حسام
۹ مهر ۱۳۹۹این روزا میای پدال، پیشرفتها رو میبینی، قبمتهای جهانی رو میبینی فقط غبطه میخوری
Hussein
۹ مهر ۱۳۹۹نسل جدید رو از نزدیکم ندیدم که به خوامنظر بدم
اما نسل قدیمی رو واقعا دوست دارم این ماشین حرف نداره اصلا دوست داری سوار میشی پیاده نشی همونجا بخوابی شب و روز
شتابش هم عالیه راحتی و کلاسش هم اوکیه
نگاه مردم هم جای خود دارد
Aria
۹ مهر ۱۳۹۹سلام
بچه ها یه نیسان پیکاپ آخر ۹۲ دارم کارکردش ۴۰ هزار تاست کسی حدود قیمتشو نمیدونه؟
چون هرجا میرم ی قیمت میدن
Hussein
۹ مهر ۱۳۹۹قیمت رو میتونی دویست و هشتاد تا چهارصد در نظر بگیری
البته رنگداشتن ، وضعیت موتورش، تایر ،بیمه ،لوازم های که روش نصب هست
میتونه با داشتن اینامکانات حتی بیشتر هم بفروشی
Aria
۹ مهر ۱۳۹۹رنگ نداره لاستیکاشم هانکوکن دوسال پیش انداختم ولی ۹۰ درصد باید باشن موتورشم خشک خشکه اصلا استفاده نشده
دمت گرم
بعد زنگ زدم توی دیوار یکی مال کرمان بود ۱۴۰ هزار تا رفته بود گفت ۱ میلیارد?
net
۹ مهر ۱۳۹۹تولیدکنندگان مطرح ماشین امریکایی و اروپایی و ژاپنی و کره ای نباید در نمایشگاههای ماشین چین حضور داشته باشند و زشته برای بنز که در نمایشگاه چین حضور داره
بنیامین
۹ مهر ۱۳۹۹این چینیا که اکثرا کوتاه قدن، پس چرا جا پای عقب زیاد دوست دارن؟؟
73_AMG///
۹ مهر ۱۳۹۹منم دوست دارم ((منتها من قد بلندم))
حداقل جا داره پای خودمو دراز کنم
فرید
۹ مهر ۱۳۹۹چینی هایک عمری بانفت مفتی که ازایران میبرندوغارت منابع ملی ما زندگی لوکس برای خودشان دست وپاکردن.
یاس ی
۹ مهر ۱۳۹۹لعنتی زیبا،
اختلاف قیمت بین مدل 300 و 350 خیلی زیاده !!!!!!!!!
net
۹ مهر ۱۳۹۹این چراغ عقب برای بنز سری اس جدید گذاشته بود قشنگتر میشد
" Swedish Arrogant Tiger "
۹ مهر ۱۳۹۹” چینیها علاقهٔ عجیبی به فضای پای زیاد در عقب خودروها دارند ”
این ها که میانگین قدشون زیر 170 هست!