مدلهای جدید مرسدس-ایامجی ۵۳ که بهصورت رسمی در چند هفته پیش معرفی شدند هماکنون قابل سفارش بوده و اولین نمونههای آن از ماه آگوست وارد نمایندگیهای فروش خواهند شد.
این خانواده شامل E کلاس کوپه، E کلاس کابریولت و نسل جدید CLS بوده و همگی آنها از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربویی که دارای سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی و استارتر/ژنراتور میباشند سود میبرند.
مرسدس-ایامجی میگوید پیشرانه احتراق داخلی هر سه خودرو قدرت ۴۳۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۲۰ نیوتون متری داشته و واحد الکتریکی EQ نیز خروجی ۲۲ اسبی و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت هر سه خودرو به ترتیب برابر با ۴.۴، ۴.۴ و ۴.۵ ثانیه بوده و سقف سرعت همگی بهصورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
ارزانترین خودروی این خانواده مدل E53 4Matic+ کوپه است که قیمت پایه ۸۱۵۹۲ یورویی داشته و پس از آن نیز CLS 53 4Matic+ با قیمت ۸۴۴۳۰ یورو قرار میگیرد. خودروی E53 4Matic+ کابریولت نیز قیمت پایه ۸۷۰۶۶ یورویی داشته و البته نسخه سفارشی ادیشن ۱ نسل جدید CLS 53 هم حداقل ۹۷۲۸۲ یورو قیمت میخورد.
از نظر طراحی، مدلهای خانواده ۵۳ دارای جلوپنجره با عناصر کروم نقره، پانلهای جانبی ویژه، آپرون عقب بازنگری شده، اسپویلر لبه صندوق فیبر کربنی و خروجیهای اگزوز گرد میباشند.
داخل کابین همگی مدلها تریم منحصربهفرد، غربیلک فرمان ایامجی پوشیده از چرم ناپا، کاکپیت دیجیتال سفارشی و عناصر چوبی بکار رفته است.
مدل جدید مرسدس-ایامجی CLS53 4Matic+ ادیشن ۱ علاوه بر موارد قبلی دارای صندلیهای چرمی مشکی با دوختهای خاص، عناصر فیبر کربنی و نوشته ادیشن میباشد. این خودرو همچنین از نورپردازی با ۶۴ رنگ، ساعت آنالوگ IWC و پکیجهای مموری و میرور برخوردار است.
بهراد
۱۳ خرداد ۱۳۹۷مرسدس باشه
AMG باشه
E63s باشه
Bi turbo باشه
4 MATIC باشه
رنگشم مشکی باشه
دیگه چی می خوام،همین برا کل عمرم کافیه
سید علیرضا
۱۳ خرداد ۱۳۹۷همش آره
ولی مشکی نه
فقط سفید
طراحی داخلی هم هر چه روشن تر، بهتر
بهراد
۱۴ خرداد ۱۳۹۷رنگ کلا سلیقه ایه، ولی مشکی هم یه ابهت خاصی بهش میده.
البته بنزی که میگم باید تو خیابونای آلمان رونده بشه،
نه تو خیابونای ما.
و سرویس هاشم باس تو نمایندگی خودش انجام بشه
وگرنه تو ایران با این همه جنس تقلبی پدر ماشین در میاد، جنس اصلی هم سخت گیر میاد، مثلا همین شمع اصل بنز ای کلاس ۲۰۱۴ ، پارسال دونه ای دویست سیصد بود، یه بار سرویسش ۸۰۰ تا ۹۰۰ آب میخورد.
در کل دیگه بنز های کت و کلفت قدیم نیستن ،یکم ظریف تر شدن اما بازم همون اصالت رو دارن،در ضمن تو ایران همش باید بنزین سوپر بزنی، وگرنه یه باک بنزین معمولی بزنی فاتحه ی شمع ها خوندست
NAVID۰۰۹۸
۱۳ خرداد ۱۳۹۷به منتاژ قطعات و فرم بدنه در خطوط نرم در طراحی (( عکس دوم مدل کروک )) دقت بفرمایید .
این سادگی و جنتلمنی مخصوص آلمانیهاست که بدون خطوط تیز و شدید ، بدون اغراق به این زیبایی دست پیدا میکنن .
حرف من در مورد زیبایی نیست (( زیبایی سلیقه ایه)).
منظور من توجه به ریزترین و جزئیترین نُکات طراحی در عین سادگی و وقاره .
به طرح روح و شخصیت میدن آلمانها.
همچیز روی نظم ساخته و منتاژ میشه .
این خصیصه از کوچکترین اتاق آلمانیها تا بزرگترینشون پدیدار میشه .
مهدی
۱۳ خرداد ۱۳۹۷با کلاس ترین ماشینی که دیدم
یه پرستیژ خاصی داره
جنتلمن به تمام معنای المانی
کاپوت به این خوشگلی ندیده بودم تا به حال