مرسدس بنز

نسل بعدی محصولات مرسدس-ای ام جی با توربوی الکتریکی

نسل بعدی محصولات پرفورمنس مرسدس-ای ام جی از تکنولوژی توربوشارژر الکتریکی استفاده خواهند کرد. این تکنولوژی ابتدا برای تیم فرمول ۱ مرسدس توسعه یافته بود.

تکنولوژی یاد شده که با همکاری شرکت گرت موشن تولید شده باعث حل شدن تناقضات بین توربوشارژر کوچک و سریع با پیک پرفورمنس نسبتاً پایین و توربوی بزرگ با قدرت بالا شده است.

یک پیشرانه الکتریکی نازک به‌صورت مستقیم با شفت شارژر بین توربین سمت اگزوز و کمپرسور سمت هوای تازه ادغام شده است. این پیشرانه حدود ۴ سانتی‌متر ابعاد داشته و مرسدس-ای ام جی آن را جنبه‌ی برجسته‌ی چنین تکنولوژی‌ای می‌داند.

توبیاس موئرز دراین‌باره گفته است:

ما به وضوح اهداف خود برای آینده‌ای الکتریکی شده را تشریح کرده‌ایم. به منظور رسیدن به این اهداف ما روی تکنولوژی‌های مدرنی تکیه می‌کنیم.

او ادامه می‌دهد:

با این حرکت ما از تکنولوژی ماژولار خود حمایت کرده و نیازهای پرفورمنس خود را مرتفع می‌کنیم. در اولین مرحله این تکنولوژی شامل توربوشارژر الکتریکی شده بوده که مثالی از انتقال تکنولوژی فرمول ۱ به جاده می‌باشد.

پیشرانه الکتریکی یاد شده ابتدا اقدام به حرکت درآوردن پره کمپرسور کرده و پس از آن جریان گاز اگزوز وارد می‌شود که همین امر باعث بهبود پاسخ توربو می‌شود. به عبارت بهتر، این تکنولوژی تأخیر توربو را حذف می‌کند.

الکتریکی سازی توربوشارژر همچنین منجر به تولید گشتاور بالاتر در دورهای پایین پیشرانه شده و بنابراین شتاب‌گیری خودرو از حال سکون بهبود می‌یابد.

مدیر مرسدس-ای ام جی در نهایت می‌گوید:

حتی زمانی که راننده پا را از روی پدال گاز برداشته یا ترمز بکند تکنولوژی توربوی الکتریکی قادر خواهد بود فشار بوست را در هر زمانی حفظ کند و بنابراین پاسخ مستقیم پیشرانه به دستورات راننده همیشه تضمین شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (90 ديدگاه)

    پرچمت همیشه بالاس AMG/////
    بی صبرانه منتظر نسخه های 73 هستیم

    1. آرش وان

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (317 ديدگاه)

      راستی رنو کلیو جدید به عنوان ماشین سال ۲۰۲۰ ترکیه?????? انتخاب شد

  2. Joseph

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (53 ديدگاه)

    شرکت آمریکایی گرت موشن یک از قدیمی های توربو شارژر هستش که از صنایع هوایی و ریلی و دریایی گرفته تا مسابقات ریسینگ تولید توربو شارژر تخصصی میکنه
    اولین خودرویی که به توربو شارژر مجهز شد
    شورولت کورویر مونزا (Chevrolet Corvair Monza) و الدزموبیل جت فایر (Oldsmobile Jetfire) در دهه ۱۹۶۰ میلادی بود

    1. JDM

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (13 ديدگاه)

      گرت
      پرسیژن
      بورگ وارنر
      بهترین توربوشارژ های جهان میسازن

  3. سعید(تهران)

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    خبرهایی که نشون میده عمر درون سوزها هنوزم می‌تونه طولانی تر بشه خوبه…

    1. سینا BMW

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      طولانی تر هم میشه با راه حل مزدا اسکای اکتیو و تکنولوژی های موتور بدون شمع و سوخت های پاک تر شده و …

  4. حميد

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1723 ديدگاه)

    به نظر من مکانیک بهتر إز الکترونیک هست

  5. Sina

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (831 ديدگاه)

    اولش خیلی خوشحال شدم چونکه فکر کردم دیگه قراره کلا مسیر ورودی از اگزوز نباشه و یه جورایی مثل سوپرشارجر عمل کنه ولی خب بازم به نوبه خودش پیشرفت خییلی بزرگیه
    دم مرسدس و زیر مجموعه ش گرم همیشه بیشتر اولین ها تو صنعت اتوموبیل اختراع اونه و بقیه میان سر آماده و دنباله رو اون هستن

  6. شاهین

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    خیلی خوبه
    فکر کنم استحلاکشم کمتر باشه نسبت به توربوی مکانیکی

  7. Mohsen. G

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (179 ديدگاه)

    موتور الکتریکی 4 سانتیمتری که احتمالا DC باید باشه تو چند ثانیه اول حرکت میتونه کمپرسور هوای ورودی رو به دور نامی برسونه!!! عجب تکنولوژی بالایی… یه آن تصور کنید که موتور DC که به ذهن ما میرسه یه آرمیچر کوچیکه که تو اسباب بازیها میبینیم که توان فوقالعاده پایینی دارند… حالا همون ابعاد و توان به حرکت درآوردن کمپرسور….

  8. Mohsen. G

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (179 ديدگاه)

    با توجه به شکل دوم اگه ضخامت موتور رو 4 سانتیمتر در نظر بگیریم قطرش کمتر از 10 سانتیمتر میشه، معمولا ساختار این موتورها با متحرک شون کامل میشه، یعنی سیم پیچ آرمیچر رو شقت کمپرسور اجرا میشه و موتور مجموعه استاتور و کلکتوره… البته شاید کلکتور هم جای دیگه باشه… اینجوری شاید بشه توان بالاشو توجیه کرد

  9. بیژن

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (255 ديدگاه)

    آیا توجیهی داره، وقتی راننده پارو از پدال گاز برمیداره همچنان توربو در مدار، و فشار بوست نیز باقی بماند؟! ( به غیر از خودروهای فرمول) من شخصا وقتی پا از رو پدال گاز بر میدارم، صد درصد میخوام موتور در حالت کمترین فشار و کمترین اینرسی تولید شده قرار بگیره.
    در غیر اینصورت استهلاک موتور و مجموعه توربو بیشتر خواهد بود.( برای خودروهای جاده ای)، و قطعا مالکان دوست ندارن خودروهاشون آسیب جدی ببینه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا